מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דלקת פרקיםשני26/08/2010
שלום, יש לי כלב בן 3. לפני כחודש שמנו לב לצליעה ברגל ימין. לקחנו לוטרינר ולא מצאו כלום. במשך הזמן שעבר שמנו לב שעיקר הבעיה היא לקום מהמיטה שלו בבוקר. ובאופן כללי פחות תזוזה בבית.לקחתי שוב לוטרינר שאמר שמדובר בדלקת פרקים ונתן לי כדורים בשבילו. אתמול בלילה שמעתי את הכלב זז במיטה שלו אז באתי אליו ואמרתי לו לבוא והוא פשוט לא הצליח לקום כאילו שגם הידיים שלו לא תיפקדו כמו שצריך. שמתי לב גם שרגל ימין (זו שצלעה) מתחילה לרעוד באופן לא רצוני. והשאלות שלי:
1. איך אפשר לדעת אם הבעיה אורטופדית או נוירולוגית ? האם הרעידות הלא רצוניות מעידות על כשל אורטופדי או נוירולוגי?
2. האם זה לא מוקדם מדי בגיל 3 להתחיל לסבול מזה?זה לא רק לכלבים בוגרים?
3. האם העובדה שלא עשינו איתו הרבה פעילות גופנית יכולה להיות הסיבה לזה? (הוא יוצא 3 פעמים ביום לזמן קצר).
4. האם זה יכול לפגוע במשך החיים שלו? (אני מאוד אוהבת אותו ואני מפחדת שזה יגיע למצב קשה ..)
5. מה אפשר לעשות חוץ מהכדורים כדי למנוע התדרדרות?
תודה רבה מראש,
שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צליעה
ד''ר עדי בן ישר26/08/2010על מנת לקבוע האם מדובר בבעיה אורטופדית או נוירולוגית יש לבצע בדיקה אורטופדית מלאה הכוללת בדיקה של טווח התנועה, כאבים במניפולציות, צילומי רנטגן ותגובה למנוחה מוחלטת ועוד, וכן בדיקה נוירולוגית מלאה הכוללת בדיקה של הרפלקסים, של תחושה במרחב ועוד.
שתי הבעיות יכולות לצוץ גם בגילאי ביניים ולכן לא ניתן לשלול אף אחת מהן. רעידות אף הן יכולות לנבוע משני המצבים. במידה והמצב לא יטופל, הוא יכול לפגוע בהמשך חייו ולכן אני ממליצה לכם לחזור לווטרינר להמשך אבחון וטיפול, ובמידה ואין אבחנה או תגובה להמשיך את האבחון אצל המומחים המתאימים (אורתופד או נוירולוג)
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשימות כבדותגרטה נודלמן25/08/2010
שלום רב,
יש לי חתול מקסים בן 5 חודשים. בזמן אחרון שמתי לב שכל פעם אחרי מאמץ קטן הנשימה שלו מאומצת. הוא קצת שמנצ'יק (משקל 4ק"ג ו300 ג"ר). הוא נשכב ונרגע וזה עובר אצלו אך אני קצת מודאגת. הייתי אצל הווטרינר והוא הקשיב לריאות ולא שמע דבר. הוא אומר שאולי בגלל המאמץ וגם בגלל החום הכבד... מה לעשות???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות נשימה
ד''ר עדי בן ישר26/08/2010יש לעקוב אחר הנשימה. במידה והוא מתנשף אחרי ריצה בלבד, והמצב לא מחמיר ונעלם בעומס חום נורמלי, ניתן להרגע. בכל מצב בו את רואה שהנשימה המאומצת לא עוברת, מחמירה, יש שיעולים, הקאות ועוד - יש לגשת לווטרינר ולהמשיך אבחון כגון בדיקות דם, צילומי בית חזה ועוד
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקיצה/נשיכה אצל כלבחן25/08/2010
היי,
ביום ראשון האחרון הכלב שלי נעקץ כנראה, על ידי בעל חיים לא מזוהה.
מאז ביקרנו אצל וטרינר פעמים כי מקום העקיצה נראה לא טוב
ובנוסף האחת האוזונים האדימה מאוד.
הכלב קיבל טיפול אנטיביוטי על ידי כדורים וטיפות אוזנים והפצע גולח.
השאלה היא האם לא כדאי לחבוש את המקום ולמרוח משחה אנטיביוטית?
כי הכלב מגרד את המקום כול הזמן ופוצע אותו יותר.....( מצרף תמונה)
בנוסף האם הוא לא אמור לקבל איזה נסיוב נגד מה שעקץ/ נשך אותו?
תודה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקיצה/נשיכה
ד''ר עדי בן ישר26/08/2010לפי התמונה המצורפת, נראה כי מדובר בתהליך הנקרא "הוט ספוט". תהליך זה מתחיל בגירוי כלשהו, אם זה עקיצת חרק, נשיכה ע"י פרעוש, כאב אוזניים, או כל דבר אחר ש"יטריף" את הכלב. בשלב זה הכלב מגרד ומגרד את האיזור עד לפציעה עצמית חמורה. ניתן לעצור את מעגל הגירוד ע"י קולר אליזבתיאני/משחה או זריקת סטרואידים. בנוסף, יש לגלח ולחטא את האיזור ולטפל באנטיביוטיקה לפה, כפי שהונחתם.
אין צורך לחבוש את האזור, אך אולי ניתן להוסיף משחה למקום. במידה והטיפול הבסיסי אינו עוזר לכלבכם, אני ממליצה לשוב לווטרינר על מנת שיבחן את הפצע מחדש ויוסיף טיפולים במידת הצורך
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופה-מעבר דירה-מחר בבוקרמיכל25/08/2010
שלום,
אבקש טיפים חשובים למעבר דירה עם החתול המתוק שלי, בן שנתיים וחצי שמעולם לא יצא מהבית שלי . מחר בבוקר יש לי הובלה - הדירה החדשה מרחק של רבע שעה נסיעה.
אודה לתשובתכם!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר דירה עם חתול
ד''ר עדי בן ישר26/08/2010חתולים אינם אוהבים שינויים בדרך כלל ולכן רצוי לעשות את המעבר בצורה שקולה והדרגתית. ראשית, ניתן לשים את החתול במקום ניטרלי (כגון פינסיון חתולים) עד שהבית החדש אינו רוחש תזוזות, וקיים לפחות חדר אחד מסודר בעל ריחות ישנים אותם מכיר החתול ובו יכול לשהות בימים הראשונים.
בימים הראשונים יש לשים את כל חפציו של החתול בחדר אחד סגור - כלי למזון ולמים, ארגז חול, מקום לשינה, צעצועים ועוד. לאחר כיומיים, ניתן לפתוח את דלת החדר כך שהחתול יכול לבחור האם להשאר בחדר, או להתחיל לרחרח את הסביבה החדשה. החתול כבר לבד יצא לרחרח את השטח ולהכיר את הבית החדש... כאשר החדר שלו משמש לו כמקלט מוכר...
שימו לב! יש לסגור חלונות ודלתות בימים אלו בהם החתול מתרגל לסביבה החדשה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריב חתולות :-)שלו25/08/2010
יש לי חתולה בריטית מדהימה אצלי כבר כמעט שלוש שנים, החתולה בעלת אופי נהדר, מסתדרת עם כל הכלבים של השכונה (לי בעצמי יש שניים) אוהבת את החופש שלה אבל בחיים לא תקפה או שרטה בכוונה תחילה.
לפני כשלושה חודשים מצאנו חתולה פרסית ברחוב היא הייתה במצב פיזי ירוד, מאוד רזה (שקלה כ2.5 ק''ג) מלאה בפרעושים ותולעים וכו' לקחנו את החתולה לטיפול ראשוני האכלנו שמנו טיפות וטילוע והתחלנו לחפש לה משפחה לא עברו כמה ימים והתאהבנו בחתולה והחלטנו להשאיר אותה אצלנו אך הבעיה היא כי החתולה הבריטית שגדלה אצנו בבית לא מוכנה לקבת אותה בשום פנים ואופן, היא כל הזמן תוקפת אותה ולא נותנת לה להתקרב לחדר שינה היא ממש משליטה טרור על החתולה הפרסית המסכנה שבינתיים כבר שלושה חודשים לא יורדת מהשולחן, אני מנסה בכל הכוח לגרום לה לחבב את חברתה החדשה אך ללא הועיל,
אם יש לכם פתרונות אנא מכם כי אני כבר אובדת עצות אני רוצה לתת לחתולה החדשה חיים טובים ובינתיים היא רק סובלת :-(* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתולה חדשה
ד''ר עדי בן ישר26/08/2010לעיתים אין זה פשוט להרגיל חתול קיים לחתול/כלב/ילד חדש בבית והדבר דורש סבלנות. על מנת להקל על התאקלמות החתולה החדשה ניתן לשים אותה בחדר אחר סגור, כך שהחתולה הבריטית תוכל להריח אותה אך לא להיות מאויימת על ידה וכך להתרגל להמצאותה. לאחר מכן להעביר אותה לכלוב סגור בו החתולה הותיקה תוכל גם לראות אותה, אך להתקרב ולהתרחק כרצונה מבלי להיות יכולה לקבל או לתת אלימות כלשהי.
קיימים גם תרסיסים בשוק אשר מכילים ריחות המושכים חתולים, כך שאולי הותיקה תמצא בחדשה עניין כלשהו
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתול עם אסטמהירון24/08/2010
הי,
לחתול שלי יש אסטמה.
הוא כנראה (לדעת הוטרינר שלו) אלרגי למשהו, אך למרות שכל הדברים החשודים בבית הוחלפו (לכותנה) והוא אוכל רק אוכל היפואלרגני ההתקפים (שיעול/היחנקות) לא עוברים.
אנו משתמשים במשאף עם סטרואידים שעוזר ברמה זו או אחרת.
כמו כן הבחנתי כי יש קשר ישיר בין משקלו (שעלה לאחרונה) לכמות ההתקפים. כשהיה רזה לפני מס' חודשים כמעט ולא סבל מהתקפים, ולהפך.
האם תוכלו להמליץ על כיוון שיעזור לחתול המתוק להרגיש טוב יותר?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסטמה
ד''ר תמר נרקיס24/08/2010לא ציינת בן כמה החתול. האם בוצע צילום לריאות שלו? בדרך כלל אסטמה בחתולים מאופיינת בצילום בית חזה אופייני שבו יש היפראינפלציה של הריאות והסרעפת דחוקה לאחור. אם אכן יש לו אסטמה, יתכן שמתן כדורים של סטרואידים יעזור לו. יתכן שמדובר בבעיה אחרת כגון דלקת של הסימפונות. בהחלט יתכן שיש קשר בין משקל הגוף לתדירות השיעולים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחתול עם אסטמה
ירון26/08/2010הי,
החתול בן שנתיים.
ביצענו צילומים, נתנו סטרואידים (שאכן עזרו אך בעיתיים לטווח ארוך).
האם את ממליצה ללכת לכיוון של וטרינר הומאופתי או משהו בסגנון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאסטמה
ד''ר עדי בן ישר26/08/2010ראשית, ניתן להוריד את משקל גופו, דבר שיעזור לו בנשימותיו.
שנית, ניתן לנסות תחילה בתרופות מרחיבי ברונכים כגון טרבוטולין. אך לעתים אין התרופה לבדה עוזרת וחייבים טיפול בסטרואידים לכל החיים. נכון, זה לא אידיאלי, אך ברוב הפעמים אין תופעות לוואי חמורות, וכמו כן ניתן לבצע מעקבים אחר החתול.
אין לי ידע ברפואה הומאופטית ולכן איני יכולה להמליץ
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחתול אסטמתי
ירון27/08/2010תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקרה דומה- אני מבקש את עזרתכם
איתם30/10/2010שלום שמי איתם,
בשנה האחרונה החתולה שלי התחילה להשתעל הרבה.
נאמר לי כי זאת תופעת לוואי לאסתמה אצל חתולים.
ניתן לציין כי החתולה שלי במשקל תקין ובדרך כלל בריאה.
לאחר שלקחתי אותה לוטרינר מס' פעמים הדבר לא עזר.
האסתמה הלכה וחזרה בהפרשים של חודשים.
מס' פעמים חשבתי כי הבריאה אך בכל זאת לאחר כחודשיים שלושה חזרה למחלה.
החתולה ניסתה כמה תרופות אך דבר לא עזר כיוון שהמחלה חזרה.
חשוב ביותר לציין כי את האסתמה ליוו ניפוחי בטן גדולים.
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקרה דומה- אני מבקש את עזרתכם - תגובה
ד''ר עדי בן ישר30/10/2010מומלץ ביותר להעביר את החתולה סדרה של בדיקות לפני שקובעים שמדובר באסטמה. הבדיקות כוללות צילומי רנטגן של בית החזה, בדיקות דם, שליחת הפרשות ממערכת הנשימה לתרבית ורגישות ומשטחים. במקרה של נפחת בטנית, הייתי ממליצה גם לערוך אולטראסאונד בטן.
לפי התוצאות המתקבלות, ניתן יהיה להעריך במה מדובר וכיצד לטפל בצורה הטובה ביותר
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד דבר קטן לציון...
איתם30/10/2010החתולה בגיל שנתיים וחצי. שוקלת בסביבות השלושה קילוגרמים. אשמח אם תעזרו לי בנושא..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תולעיםדינה23/08/2010
שלום
יש לי שתי כלבות שישנות איתי מחוסנות ומקבלות כדורים נגד תולעים
אני כעת סובלת מתולעים האם יכול להיות שנדבקתי מהם? האם קיימת אפשרות כזו
תודה הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תולעים
ד''ר תמר נרקיס24/08/2010ישנן תולעי מעיים שיכולות להיות מדבקות מכלבים לבני אדם. ההדבקה היא במגע עם צואת הכלב. לכן, חשוב לשטוף ידיים אחרי התעסקות עם הכלב ובמיוחד עם הצואה ופלג הגוף האחורי שלו. עם זאת, ישנן תולעי מעיים בבני אדם שמקורן אינו מכלבים. אני ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה לטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה עזרה!דליה23/08/2010
חתול שלי בן שנתיים, מסורס, התחיל לאחרונה לרדוף אחרי הזנב שלו ולנשוך אותו. הוא כבר תלש פרווה בקצה הזנב בשטח של 4 ס"מ בערך, כך שרואים את עורו. הוא לא עושה את זה כל הזמן, במהלך היום פתאום מתחיל להתרוצץ בבית, העור על העורף שלו מתחיל לזוז (רואים תיקים כאלה), כאילו הוא מתעצבן, ואז הוא מתחיל לנשוך את הזנב... אין לו פצעים, רק תלש את הפרווה. האם זה סימן לתולעים או פרושים? כי אין שום סימן ויזואלי לכך. הבאתי לו בכל אופן אמפולה נגד פרושים ואעשה זריקה נגד תולעים אבל יכול להיות שזו תופעה נוירוטית? מה זה יכול להיות? איך ניתן לטפל בזה?
בעייתי להביא אותו למרפאה כי הוא ממש פחדן, יכול לנשוך ולשרוט..
תעזרו לי בבקשה!!!
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר תמר נרקיס24/08/2010ההתנהגות שאת מתארת יכולה להיות תוצאה של בעיה נוירולוגית (עצבית), או תוצאה של בעייה התנהגותית. האם לחתול יש משחקים וגירויים בבית? אם לא, יתכן שהןא מתנהג כך מתוך שעמום. אפשרות נוספת היא שהוא לא מרגיש את זנבו או שיש לו גירוי עצבי אחר שגורם להתנהגות הזו. אני מציעה לך בכל זאת לגשת איתו לבדיקה אצל וטרינר. אפשרות נוספת היא לצלם בוידאו את החתול כשהוא מתנהג כך ולהראות לוטרינר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גורת חתולים שאבדה!שלי גרין22/08/2010
שלום לכולם,
לפני כפחות משבועיים מצאתי גורת חתולים בערך כבת חודש נטושה מול הבניין שלי,
האכלתי אותה טיפלתי בה לקחתי אותה לוטרינרית ניסיתי להביא אותה אליי לבית אבל הכלבה שלי לא הפסיקה לנבוח,לא הצלחנו להירדם בלילה מהנביחות ואמא שלי אמרה לי שהיא לא מעוניינת בכל הבלאגן ושנחזיר אותה לגינה.
העברתי אותה מהמקום שמצאתי אותה בפעם הראשונה כי שכן התלונן שזה מפריע לו.
אז שמתי אותה בגינה צדדית ליד הבית שלי.עם מים אוכל ארגז ושמיכה בפנים.
היא הייתה שם ולא זזה באתי לבקר אותה כמה שיכולתי להביא לה אוכל שתייה.
לשחק איתה קצת לראות שהכל בסדר.
ביום שבת האחרון שוב באתי כהרגלי בבוקר וגליתי שהיא לא שם!!חפשתי אותה במשך שעתיים בחום הנוראי.קראתי לה.תליתי מודעות אולי זה הפריע למישהו ופשוט הוא החליט להעיף אותה משם.
חיפשתי אותה במשך כל היום אין זכר,השאלה שלי אם יכול להיות שהיא הלכה ממקום שהיא יודעת שמביאים לה לשם אוכל ומים?האם היא תדע איך לחזור?היא כל כך קטנה כואב לי הלב עלייה!
אני באמת לא יודעת מה עוד אפשר לעשות.אני מרגישה כל כך אשמה שהוצאתי אותה מהבית שלי.
אם תוכלו אולי קצת לעזור לי אני אשמח.למרות שאני לא יודעת מה אפשר כל כך לעשות.
תודה מראש שלי!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גורת חתולים
ד''ר תמר נרקיס23/08/2010מאד יכול להיות שמישהו מצא את הגורה ולקח אותה לביתו והוא מטפל בה. עשית כמיטב יכולתך לעזור לגורה, ואני מקווה שהיא בידיים טובות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופהאיילת21/08/2010
שלום רב ושבוע טוב,
יש לי כלבה פינצ'רית מעורבת בת 13.5 הסובלת מקריסת קנה וברונכית כרונית ומטופלת בחמי כדור פרדניזון מזה כשנה וחצי.
למרות הטיפול אותו היא מקבלת היא עדיין משתעלת רבות.
יצויין כי הכלבה סובלת מעודף משקל אבל משום מה למרות שקיצצנו לה במזון אותו היא אוכלת היא אינה מרזה.
בשבוע האחרון היא החלה להשתעל לעיתים קרובות יותר וגם בלילה והנשימות שלה מאוצות מאוד (רוב הזמן היא ניראת כאילו היא עושה הלחתה).
חוץ מזה שהבטן שלה ניראת תפוחה מהרגיל.
מה זה יכול להיות ???
אני כבר לא יודעת מה לעשות ומה כדי לי לבדוק. אבל קשה לי מאוד לראות ואתה סובלת כך. האם יש תרופות שניתן לתת לה כדי להקל על השיעול ?
זקוקה לעזרה נואשת
תודה
איילת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קריסת קנה
ד''ר תמר נרקיס22/08/2010קריסת קנה היא מחלה שגורמת לשיעולים וקשיי נשימה, ופעמים רבות מלווה בברונכיטיס (דלקת בדרכי הנשימה). חשוב מאד לשמור על משקל תקין ששכן עודף משקל עלול להחמיר את הבעיה. יתכן שהכלבה זקוקה למזון דיאטטי מיוחד. התייעצי עם הוטרינר לגבי החלפת מזון וכניסה למשטר הזנה שמטרתו ירידה במשקל.
אם השיעולים וקוצר הנשימה מחמירים, יתכן שיש מקום להעלאת מינוני הסטרואידים שהיא מקבלת. לשם כך עליך להתייעץ עם הוטרינר המטפל. בנוסף, יתכן שתהיה תועלת במתן סירופ נגד שיעול.
במקרים מאד קשים ומסכני חיים של קריסת קנה קיימת פרוצדורה במהלכה מחדירים לתוך קנה הנשימה טבעת שאמורה למנוע את קריסת הקנה. פרוצדורה זו לא מתאימה לכל הכלבים, ולא תמיד מצליחה. הפרוצדורה נעשית רק במרכזי מומחים גדולים בארץ.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכלבה עם קריסת קנה וברונכית כרונית
איילת26/09/2010ד"ר שלום וחג שמח,
אני מתנצלת על התשובה המאוחרת פשוט הייתי מאושפזת לסרוגין בבית החולים בחודש האחרון ורק עכשיו אני שבה לעצמי.
לאור העובדה שהוטרינר שלי מצוי בימים אלו בחופשה שוחחתי עימו טלפונית והוא המליץ לי לתת לכלבה את אחד מסוגי המזון הרפואיים בשוק - (אחד מהרסטריקטים השונים) היות והוא לא בדק אותה, אני לא יודעת איזה מזון לרכוש לה
היא כלבה קטנה (קצת יותר מצ'יוואווה) ששוקלת בערך 4.5 קילוגרם. האם תוכלי להמליץ לי כיצד לבחור סוג של מזון ?? והאם זה מסוכן לתת לה אותו?
זקוקה לתשובה דחופה
אתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאודה לתשובה... תודה
איילת26/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמזון דיאטתי
ד''ר תמר נרקיס27/09/2010אם הכלבה סובלת מעודף משקל ומקריסת קנה מומלץ מאד לעבור למזון רפואי דיאטתי. אינני יכולה להמליץ על חברות ספציפיות ועל כך עליך לשוחח עם הוטרינר. קיימות מספר חברות מובילות בשוק למזון רפואי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם קיימת סכנה בהעברה לאוכל רפואי
איילת28/09/2010ד"ר שלום,
אני מתנצלת על השאלות הרבות, אך רציתי לשאול האם זה מסוכן להעביר את הכלבה שאכלה כל חייה אוכל ביתי (עופות כו') לאוכל רפואי ?
בברכה
אתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוכל רפואי
ד''ר תמר נרקיס28/09/2010לא, אוכל רפואי שמתאים למצבה הבריאותי של החיה מכיל את כל הנוטריינטים שדרושים לכלבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתולה אחרי עיקוררינת21/08/2010
חתולה צעירה שאימצנו השבוע עברה עיקור. מאז היא שוכבת על הספה. כשלוקחים אותה לארגז חול היא עושה פיפי אבל אחרי זה חוזרת לאדישות. כמו כן יש ממנה ריח נוראי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתולה אחרי עיקור
ד''ר תמר נרקיס22/08/2010לאחר עיקור חתולות לרוב חוזרות לעצמן עוד באותו יום או יום-יומיים לאחר העיקור.
האם החתולה אוכלת?
אם החתולה אינה עירנית ונראית חלשה מספר ימים לאחר העיקור יש לגשת בדחיפות (עוד היום!!!) לוטרינר שכן יתכן שהיא סובלת מדימום, זיהום, או סיבוך אחר של העיקור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה עם כלב זקןמיה21/08/2010
יש לי כלב אהוב מאד, קטן, 5,8 ק"ג, מעורב לא מסורס בן 15.
לכלב יש מספר בעיות:
1. רפלקסים חלשים מאד של הרגליים האחוריות כנראה בעקבות בעיה בעמוד השידרה
2. לפעמים יציאה והתקשות איבר המין ממנו הוא סובל מאד עד שמצליחים להרגיע אותו, זה יכול לקחת בין מספר שעות לכמה ימים
3. דלקות חוזרות ונשנות בשלפוחית השתן שגורמות לו לא לשלוט בהטלת השתן. (הפרוסטטה בסדר)
לגבי הבעיה השניה הוזרק לא מין שתל כזה עם סירוס כימי לפני כשישה חודשים שלא כל כך עוזר. הבעיה עדיין קיימת כשהוא רואה כלבות ברחוב.
לגבי הבעיה השלישית, לאחר שליחת דגימת שתן למעבדה הוטרינרית אומרת שכל מה שנשאר לעשות זה לתת לו אנטיביוטיקה במינון נמוך לזמן בלתי מוגבל.
זה נשמע לי בעייתי כי ההשפעה של האנטיביוטיקה יכולה להפסיק, ואז מה עושים?
אשמח לקבל את חוות דעתכם
מיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלב זקן
ד''ר תמר נרקיס22/08/2010כדי להחליט לגבי טיפול בדלקת בדרכי השתן, כדאי לשלוח את השתן של הכלב לתרבית שתבדוק מהי האנטיביוטיקה המתאימה ביותר לטיפול. אם תתאימו את האנטיביוטיקה לה החיידקים שבשתן רגישים, יתכן שתצליחו להיפתר מן הדלקת. בנוסף, מומלץ לבצע צילום לשלפוחית השתן כדי לבדוק אם יש אבנים בדרכי השתן שלעיתים גורמות לדלקות חוזרות בדרכי השתן.
לגבי בעיית הרפלקסים: האם הרפלקסים החלשים משפיעים על איכות חייו? האם הוא לא הולך טוב או צולע? אם הדבר משפיע על איכות חייו ניתן ללכת לבדיקה אצל וטרינר נוירולוג מומחה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאמור נשלחה דגימת שתן למעבדה, ונמצא
מיה22/08/2010שהאנטיביוטיקה שהוא לוקח אכן מתאימה. בכל זאת הדלקת חוזרת אחרי שבועיים של טיפול אנטיביוטי אינטנסיבי כל פעם מחדש. לא נראה שהוא סובל מכאבים בהשתנה. הוא אוכל שותה ומשתין כרגיל, אך כשיש לו את הדלקת הוא משתין גם בבית, והשתן מסריח מאד.
לגבי הרפלקסים החלשים: הכלב מתקשה בהליכה, בישיבה ובקימה. כשהוא עושה את צרכיו צריך להחזיק אותו שלא יפול.
לפי חוות דעתך יש אפשרות לשפר את המצב או לפחות לגרום שלא יתדרדר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקת
ד''ר תמר נרקיס23/08/2010יתכן שיש צורך בטיפול אנטיביוטי ארוך טווח, יותר משבועיים, ואולי אף לשלב אנטיביוטיקה נוספת.
אם הכלב מתקשה בהליכה, הדבר יכול לנבוע מבעיות אורטופדיות או מבעיות נוירולוגיות, או משתיהן. אם הוטרינר שלך סבור שהכלב סובל מבעיות בפרקים, אפשר לנסות לטפל בתרופות נגד כאבים ומפחיתות דלקת ולעיתים הדבר מועיל לכלב. בנוסף אפשר לנסות לתת תוספי מזון מגיני סחוס מיוחדים לכלבים. אם הבעיה היא נוירולוגית, ניתן להתייעץ עם נוירולוג מומחה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התערבות רפואית.....כרמל21/08/2010
לפני כשלושה שבועות הכלבה שלי המליטה הייתה לה בעיה עם הגור הראשון היא לא יצא לקחתי אותה לוטריניר והם ממש דחפו את הידיים עם כפפות כמובן להוציא את הגור המת שהיה גדול לאחר זמן מה של מאמצים בלי לפגוע כלבה הם הצליחו להוציא אותה לאחר חצי השעה הגור השני יצא בשלום וכן הלאה.
השאלה שלי האם הכלבה צריכה זריקה של אנטיביואיקה בגלל ההתערבות? האם בכל מקרה צריך זריקה?
כי היא עושה עד היום צרכים בבית וגם על המיטה. משהו שמועלם לא עשתה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנטיביוטיקה
ד''ר תמר נרקיס22/08/2010אם הכלבה מרגישה כעת טוב אין צורך בטיפול אנטיביוטי. אם יש חשד לדלקת בדרכי השתן יש לבצע בדיקת שתן ורק על סמך תוצאות הבדיקה הוטרינר יחליט לגבי טיפול אנטיביוטי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגורים בני שלושה...כרמל21/08/2010
שבועות והשאלה שלי היא מתי ניתן לתת להם אוכל אחר שיעזבו את האמא ומה לתת להם?
הציצים של האמא עדין מלאים בחלב ויש לה המון פצעים הם פוצעים אותה ונראה שהיא סובלת.
במידה והיא מפסיקה להניק איך החלב מתייבש? לבד או עם התערבות?
ועוד שאלה יש לי את הכלבה שנה והיא בת שנה וחצי ולעולם היא לא עשתה צרכים בבית רק סמוך להמלטה ולאחר ההמלטה והיא פשוט ממשיכה לעשות צרכים בבית ואתמול היא גם עלתה למיטה של הילד לראשונה ועשתה פיפי , האם זה מעיד על משהו האם היא כועסת או שיש לה דלקת ? איך ניתן להחזיר אותה לימים שהיא הייתה מעירה אותי שאני יפתח את הדלת כדיי שתוכל לעשות צרכים. פליזזזזזזז עזרה.
תודה רבה לכן אתן מקסימות תבורכו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גורים
ד''ר תמר נרקיס22/08/2010כדאי לתת לגורים להמשיך לינוק מהאם עוד מספר שבועות. לאחר מכן ניתן לעבור למזון גורים. יתכן שבהתחלה יהיה להם קשה לאכול מזון גורים יבש, ואז ניתן לקנות להם מזון גורים רטוב או להרטיב ולרכך מעט את המזון היבש. אם את חייבת לגמול את הגורים עכשיו, יש לקנות תחליף חלב מיוחד לגורי כלבים ולהמשיך להניק אותם מבקבוק מספר פעמים ביום.
אם הגורים ממשיכים לינוק, בעוד מספר שבועות תתחילי לתת להם מזון גורים והחלב של האם לאט יתייבש לבד. חשוב לשים לב שהעטינים שלה לא אדומים, חמים או כואבים. אם כן, זה סימן לדלקת בעטין ויש לגשת לוטרינר.
לגבי הצרכים: סביר להניח שהכלבה לא יוצאת החוצה לצרכים כי היא לא רוצה לעזוב את הגורים. חכי מספר שבועות ואני מניחה שהבעיה תחלוף והיא תחזור לעשות את צרכיה בחוץ. אם הבעיה לא תחלוף מומלץ לבצע בדיקת שתן אצל וטרינר כדי לשלול דלקת בדרכי השתן.
בכל מקרה לאחר המלטה אנו ממליצים לקחת את האם והגורים לבדיקה כללית אצל וטרינר.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחוף....!!!יפעת21/08/2010
לילה טוב ...
יש לי כלבה בת שנתיים מסוג פינצ'ר מעורב .
היום ראיתי בצואה שלה טפילים שניראים כמו חפושיות . הזמנתי וטרינר הוא אמר שאלא תולעים , אבל הבעיה היא שהם לא נראים כמו תועלים אלא חיפושיות גדולות, התקשרתי לבית חולים וטרינרי ואמרו לי שזה גם תועלים הם לא הקשיבו כלל ואמרו לי להגיע ביום ראשון , יכול להיות שזה משהו אחר ? אני מאוד מודאגת . היא קיבלה זריקה מהוטרינר שהיה אצלנו בבית והוא אמר שבעוד שבועיים צריך לעשות עוד זריקה. ואם זה לא יעזור למה מה עושים האם נתקלתם במקרה כזה ? { הכלבה במצב טוב כרגע , היא אוכלת , שותה , נראת שמחה כמו תמיד } האם יש סיבה לחשוש ??
תודה
יפעת :(* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיפושיות בצואה
ד''ר עדי בן ישר21/08/2010אינן דבר מוכר. לעיתים ישנן זחלים או חיפושיות בצואה שמופיעים בצואה מספר שעות - ימים לאחר שהצואה באוויר העולם. חרקים אלו מגיעים מהאדמה או מהטלות של מעופפים בתוך הצואה.
כל עוד כלבתך מרגישה מצויין אין צורך להגיע בדחיפות לווטרינר. אספי את הצואה הבאה של כלבתך וגשי לווטרינר על מנת שיבצע בדיקת צואה
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרציות בקיבה ??
יפעת22/08/2010פניתי לוטרינר הראתי לו את החיפושיות השחורות הוא אמר שאלא קרציות והן בקיבה שלה ..
זה משהו הגיוני או שעליי לפנות לוטרינר אחר ? והוא נתן לה זריקה נגד קרציות ותולעים והוא אמר כי עוד שבועיים - שלושה שבועות לעשות עוד זריקה .. האם זה יכול להיות עוד משהו ?
תודה מראש
יפעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתולעים
ד''ר תמר נרקיס23/08/2010אם הכלבה מרגישה טוב, עירנית, אוכלת ושותה, לא מקיאה וצרכיה תקינים, את יכולה להיות רגועה. השלימי את הטיפול נגד טפילים והמשיכי לעקוב אחרי מצבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)












