מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כלבת פאג עם עוויתותטלי קליימן17/08/2010
שלום רב, יש לי כלבת פאג בת 7 וחצי שנים- לרוב כלבה בריאה מאד. לפני שני לילות כלבתי פתאום זינקה החוצה ממיטתה בסביבות השעה 3 וחצי לפנות בוקר והחלה להתעוות (רעידות, עיניים מתגלגלות וקצף לבן מהפה). בהתחלה חשבו שזו אפילפסיה מאחר ולמחרת העוויתות לא עזבוה ואף החמירו. עם זאת ומאחר והיא כבר בת 7 וחצי הבינו שלא מדובר באפילפסיה, אלא בגידול במוח/דלקת במערכת העצבים.כרגע היא מאושפזת בביה"ח הוטרינרי בבית דגן, ורציתי לדעת, מהם סיכויי ההחלמה של כלבתי והאם בשני המקרים מדובר במקרים פאטאליים? אני פשוט רוצה להיות מוכנה לקראת הבאות, גם אם לא מדובר במשהו טוב.. תודה, טלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבת פאג מתעוותת
ד''ר תמר נרקיס17/08/2010לפי מה שאת מתארת, כלבתך צריכה לעבור אבחון נוירולוגי שבו ישאבו נוזל שדרה ויעשו CT למח. בעקבות הבדיקות האלה יתכן שיהיה בידי הנוירולוגים יותר מידע באשר לסוג המחלה ממנה היא סובלת. לכל מחלה יש טיפול משלה ופרוגנוזה משלה. את נמצאת בידיים טובות ואני בטוחה שהרופאים בבית החולים הוטרינרי יסבירו לכם את סיכויי ההחלמה בהתאם לאיבחון שיגיעו אליו. כמובן שיש מחלות שיש להן טיפול ומחלות אחרות שקשה לטפל בהן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכלבה שלי התחילה להשתין בביתרותם17/08/2010
שלום לפני כשבועיים הכלבה שלי גולדן רטריבר בת12 בלי קשר לכלום העפעף השלישי שלה נסגר כמובן בתגובה לזה רצתי לווטרינר והוא בדק לה דם והביא אנטיביוטיקה וטיפות עיינים
מאותו זמן הכלבה שלי התחילה בנוהג מוזר של להשתין בבית מה שהיא אף פעם לא עשתה
כעבור שבועיים רחצתי אותה כי מסרו לי שהיא מסריחה מהשתן ושמתי לב שהיא רזתה בטירוף
היא שותה מלא נוזלים ואם פעם היא יצאה לשירותים רק כמה פעמים ביום עכשיו אם עובר יותר משלוש שעות היא משתינה בבית וגם העפעף עדיין לא נפתח עד הסוף
אני חושש עליה ואין לי מה לעשות כי הווטרינר אמר שכל בדיקות הדם שהוא עשה מראות שמצבה מעולה
הצילו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבה משתינה בבית
ד''ר תמר נרקיס17/08/2010לפי מה שאתה מתאר, הכלבה שלך סובלת משתיה והשתנה מרובה, וככל הנראה מייצרת הרבה שתן ולכן לא מצליחה להתאפק ומשתינה בבית.
שתיה והשתנה מרובה, יחד עם ירידה במשקל יכולה לנבוע מסיבות רבות כמו מחלות כיליה, מחלות כבד, דלקות רחם ודלקות אחרות, בעיות הורמונליות, בעיות במח ועוד. האם הוטרינר ביצע גם בדיקות דם לתפקודי כבד וכליות? אם לא, מומלץ מאד לבצע בדיקת דם ביוכימית, ולבצע בדיקת שתן כדי לבדוק את ריכוזיות השתן והאם יש דלקת בשתן. כמו כן, מומלץ להמשיך עם בדיקות הורמונליות, ואולטראסאונד לבטן.
האם הכלבה עירנית או חלשה? האם היא אוכלת כרגיל או פחות מהרגיל?
יש לחזור לוטרינר ולהמשיך את האיבחון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
רותם17/08/2010לפי מה שרואות עייני הכלבה מתנהלת בסדר גמור והיא ללא ספק עירנית ולא איבדה מהתיאבון שלה
אני יודע שהווטאינר עשה לה מלא בדיקות דם והוא אמר שהיא במצב תקין
אבל אני ממש חושש לה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשתיה והשתנה מרובה
ד''ר תמר נרקיס17/08/2010וודאו עם הוטרינר שבדק תפקודי כליות וכבד. בצעו בנוסף גם בדיקת שתן. אם לא יהיה שיפור במצבה מומלץ לבצע אולטראסאונד לבטן ובדיקות הורמונליות.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה קטנה!אילנית16/08/2010
יש לי גור ויסלה בן 3 חודשים משקל גוף בערך בין 5.20 ל6 ק"ג
יש לי עוד מעט נסיעה של 3 וחצי שעות ואין לי אם מי להשאיר אותו בבית אז אני חייבת לקחת אותו איתי, הבעיה היא שהוא מאוד היפרקטיבי וממש נושך אני מפחדת שהוא יעשה בעיות בנסיעה
יש איזה משהו שיכול להרגיע אותו???לפחות ל 3 שעות?? אם יש כדורי הרגעה בשבילו איזשהם??ואיזה מינון נותנים???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדור הרגעה
ד''ר תמר נרקיס17/08/2010כדי לקבל כדור הרגעה את צריכה לגשת לוטרינר שיבדוק את הכלב ויחליט איזו תרופה מתאימה לו ובאיזה מינון.
בעיקרון מומלץ להרגיל את הכלב לנסיעות מגיל צעיר, ללא תרופות הרגעה, אולם לשם כך צריך שיהיה איתך עוד בן אדם בנסיעה שישגיח על הכלב, וכמובן הכי חשוב שהנסיעה תהיה בטוחה והכלב לא יפריע לך בנהיגה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה ללא ממצא בטסיות דםנורית לביא16/08/2010
רופאות יקרות!
לפני כשלושה שבועות לקחתי את כלבתי בת ה9 לניקוי שיניים, בדיקת דם מקדימה גילתה כי יש לה ירידה בטסיות, בהמלצת הרופא ביצענו את תהליך ניקוי השיניים ויום לאחריו התחלנו בנטילת אנטיביוטיקה כנגד קדחת הקרציות למשך 21 יום (בתחילת נתתי לה את האנטיביוטיקה בתוך גושי חמאה ולאחר כשבוע הסביר לי הווטרינר לשנות את מתן התרופה על בסיס בשרי וכך עשיתי), באמצע תהליך נטילת האנטיביוטיקה עשינו בדיקת דם ועדיין לא עלו הטסיות בדם (חשבנו שאולי זה כיון שנתתי לה את הדוקסילין על בסיס חלבי והגוף לא ספג את האנטיביוטיקה), אז גם ביצענו בדיקת אולטרסאונד ולא נראה שום ממצא מדאיג. סיימתי לתת לכלבה את האנטיביוטיקה וקפצנו לבדיקת דם נוספת- ושוב כמות הטסיות עדיין בירידה. הרופא טוען שזו לא יכולה להיות קדחת הקרציות כי הכלבה כבר הייתה צריכה להגיב לאנטיביוטיקה עד כה. וגם הוא לא ממליץ על בדיקת PCR מכיוון שהוא טוען שאיננה מדייקת בארץ ואם לכלבה יש קדחת הקרציות היא כבר הייתה מגיבה לאנטיביוטיקה. נכון לעכשיו הוא המליץ להמתין עוד שלושה שבועות ללא שום טיפול ואז לבצע בדיקת דם נוספת ואם עדיין לא יהיה שינוי לעשות בדיקת מוח עצם.
שאלתי היא כזאת: האם יתכן שיש לכלבה קדחת הקרציות גם אם היא לא הגיבה עד כה לדוקסילין? האם נכון להמתין עוד שלושה שבועות עד הבדיקה הבאה האם אין סכנה לכלבה? האם יש בדיקה פחות פולשנית ממח העצם שהינכן ממליצות לעשות לפני מח העצם?
יש לציין שהכלבה נראית חיונית ובריאה לחלוטין. אני מודאגת מאוד ואשמח לשמוע את תגובתכן
תודה מקרב לב, נורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בטסיות הדם
ד''ר תמר נרקיס16/08/2010ראשית, לא ציינת מה גזע הכלבה. קיימים גזעים בהם יש טרומבוציטופניה באופן נורמאלי (ירידה ברמת הטסיות).
אכן, לרוב לאחר טיפול בדוקסילין אמורה להיות עליה ברמת טסיות הדם אם מדובר בקדחת קרציות. עם זאת, כפי שהסביר לך הוטרינר, דוקסילין אינו נספג טוב לדם כאשר הוא ניתן עם מוצרי חלב ולכן מומלץ להשלים טיפול נכון של 21 יום (מהיום שהפסקתם לתת את הדוקסילין עם חמאה).
לא ציינת מהי רמת הטסיות בדם. אם הרמה נמוכה מאד, יתכן שמדובר במצב אוטואימוני שבו מערכת החיסון גורמת להרס של טסיות הדם. זוהי מחלה חמורה ולרוב הכלב לא מרגיש טוב ויש דימומים ספונטניים בגוף.
קיימים גורמים נוספים לירידה ברמת טסיות הדם, הכוללים למשל גידולים, הגדלה של הטחול, פגיעה במח העצם ועוד.
ההחלטה אם לחכות עוד שלושה שבועות או להמשיך אבחון תלויה ברמת הטסיות המדוייקת בדם. אם רמת הטסיות נמוכה מאד לא כדאי לחכות ויש להמשיך באבחון. אם הרמה גבולית ויש לכלבה מספיק טסיות כדי שהדם יקרש במקרה של פציעה, אפשר לסיים טיפול בדוקסילין ולבצע בדיקת דם נוספת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהירידה ברמת הטסיות
נורית לביא16/08/2010ד"ר תמר, תודה על תגובתך!
הכלבה מגזע מעורב, והווטרינר אמר לי שאין צורך להמשיך לתת את הדוקסילין (שניתן במינון של כדור 1 = 100 מ"ג ליום במשך ה21 יום הללו, על אף שניתן בשבוע הראשון על בסיס החמאה ואמר שהחומר נספג אך ההשפעה שלו איטית יותר ואולי עוררה בכלבה מעט בחילות).
הגוף מראה ירידה איטית של הטסיות בגוף- לפני שלושה שבועות היה לה 147,000, לפני עשרה ימים 143,000 ואתמול 139,000 וכל זה על אף נטילת הדוקסילין.
בדקתי עם הווטרינר בהיסטוריה הרפואית והוא מצא שהיינו אצלו לפני שנה והכלבה אז מעט השתעלה והיה לה רמה של 172,000 בטסיות הדם וגם אז קיבלה דוקסילין לשבוע (אך לא בגלל חשש לקדחת הקרציות.) היא לא חוסנה לאחרונה נגד משהו וגם היא מעוקרת מזה שנים.
בכל מקרה גם אם בד"כ לכלבה יש רמה נמוכה של טסיות הרי שכאן רואים בבירור ירידה.
אני לא יודעת אם זה יכול פתאום להתאזן מעצמו לרמה נורמטיבית- אני מניחה שהגוף מאותת כאן על בעיה...
אגב לכלבה תיאבון בריא ומצב רוח טוב. ושאלתי את הווטרינר על ערכי הכדוריות הלבנות והאדומות ואמר שהם בגדר תקינים.
יש לך רעיון ספציפי לגבי איבר מסויים (מעבר למוח העצם)? באולטרסאונד לא נמצא שום דבר חריג.
האם את ממליצה להמתין במקומי את שלושת השבועות הקרובים ואז לעשות בדיקת מוח עצם או לבדוק כבר כעת את הבדיקה הנ"ל?
ממתינה לתשובתך, בתודה ובהערכה, נורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטסיות
ד''ר תמר נרקיס17/08/2010רמות הטסיות של כלבתך הן מעט מתחת לנורמאלי, ואין ברמות כאלה סכנה לדימומים משמעותיים. האם הוטרינר הסתכל במשטח דם תחת מיקרוסקופ? לפעמים במשטח יש צברים של טסיות שלא נספרים על ידי המכשיר לספירת הדם ואז בפועל רמת הטסיות נורמאלית.
אני מסכימה שעם רמת טסיות כזו אפשר לחכות מספר שבועות ולבצע בדיקת דם נוספת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבתי חולה ולא מסוגלת לעמודרוני15/08/2010
כלבתי בת 7, מסוג קאבליר קינג צ'ארלס ספאנייל, חולה. היא מתקשה לעמוד. כשלא מסוגלת לעמוד היא נשכבת על הגב ועושה את צרכיה על עצמה (שתן).
מה לדעתכם הבעיה?
וטרינר טרם הצליח לאבחן ועשה לה בינתיים בדיקות דם.
אני מאד מודאגת ואשמח לתשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבה שלא מסוגלת לעמוד
ד''ר תמר נרקיס16/08/2010לא ציינת בת כמה הכלבה, האם היא זקנה או צעירה?
לא ברור אם הכלבה לא מסוגת לעמוד כי היא משותקת או מתוך חולשה. האם יש סימנים נוספים כגון חוסר תאבון, הקאות?
יתכן שהכלבה סובלת מבעיה עצבית בחוט השדרה ויש צורך באבחון שיכלול צילומים, שאיבת נוזל מחוט השדרה, CT וצילומים ניגודיים.
על הוטרינר לבצע בדיקה נוירולוגית מקיפה, כולל בדיקה של כאב בגב, בדיקה של כל הרפלקסים וכו', ולהחליט בהתאם לממצאים אם יש בעיה נוירולוגית וכיצד להתקדם באבחון.
בנוסף, חשוב לבצע בדיקות דם כדי לראות אם יש בעיות שגורמות לחולשה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלב שבלע גלולה דחוף!אלונה15/08/2010
היי,
הכלב שלי בלע גלולה אחת נגד הריון, גלולה לא חזקה (מינס)
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלב שבלע גלולה
ד''ר תמר נרקיס16/08/2010אם זה קרה בשעה האחרונה אפשר לגשת לוטרינר שיתן זריקה הגורמת להקאה.
סביר להניח שגלולה אחת נגד הריון לא תגרום לנזק לכלב. ליתר ביטחון אפשר לבצע בדיקת דם בעוד מספר שבועות שכן אסטרוגן עלול לגרום לדיכוי של מח העצם.
אם הכלב מראה סימנים חשודים או שמתנהג בצורה לא נורמאלית גשו לוטרינר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכנסת חתול לאוסטרליהטניה15/08/2010
שלום
אנו מתכננים רלוקיישן לאוסטרליה ויש לנו חתול שלא מוכנים להפרד ממנו.
אני חודעת שתהליך מאוד קשה ובשגרירות לא מוכנים לדבר איתי על הפרטים ןןטרינר שלנו אף פעם לא התעסק בזה.
האם למישהו היה ניסיון בהכנת חיה לכניסה לאוסטרליה, אשמח מאוד לעזרה
טניה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת חתול לאוסטרליה
ד''ר תמר נרקיס16/08/2010לכל מדינה חוקים משלה באשר להעברת חיות. יש ארצות בהן יש צורך בהסגר ממושך של החיה לפני שתוכל לגור איתכם. לרוב יש צורך בהוכחה שהחיה מחוסנת ולפעמים אף בדיקת דם ספציפית שבודקת נוכחות נוגדנים בדם אחרי חיסון.
אינני יודעת מהן הדרישות של אוסטרליה. קיימות חברות שעוסקות בהעברת חיות ולרוב הם מכירים את החוקים של כל מדינה. נסי לחפש באינטרנט חברות כאלה.
חפשי מידע בנושא באינטרנט.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה:לי14/08/2010
שלום,
יש לי כלב מעורב בן 8 -9 חודשים.
אתמול אימצתי עוד כלבה בת שנה, הכלב שלי נראה עכשיו יותר גדול, הגוף שלו נעשה בתוך יום גדול ועבה, וגם הפנים שלו גדלו.
הכלב כל הזמן "מנסה" עם הכלבה והיא לא נותנת לו, ןהןא כל הזמן מנסה ולא מוותר.
האם זה בריא בשבילו שהבאתי כלבה הביתה?
ומה בנוגע לגוף שלו שהתמלא בתוך יום וחצי?
הוא אוכל כרגיל אפילו מעט יותר.
אודה שתעני לי בהקדם כי אני ממש מודאגת מהעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבה חדשה
ד''ר תמר נרקיס15/08/2010אני לא מצליחה להבין מה הכוונה שהכלב "התמלא". האם מדובר בנפיחות? האם אזור מסויים בגוף נפוח או כל הגוף? בכל מצב של נפיחות שהופיעה באופן פתאומי יש לגשת בהקדם לוטרינר שיבדוק את הכלב. יתכן שמדובר בתגובה אלרגית או בבעיה אחרת.
בקשר לכלבה החדשה: אם הכלב לא מסורס והכלבה לא מעוקרת, ואתם לא מעוניינים בגורים- יש לעקר את הכלבה או לסרס את הזכר או שניהם. גם מבחינה רפואית מומלץ לעקר את הכלבה כדי להוריד את הסיכון לגידולי עטין ודלקות רחם.
כשמכניסים כלב חדש הביתה יש לעשות זאת בהדרגה ולהפגיש בין הכלבים תוך כדי משחק ומתן תשומת לב לשניהם. יתכןש יקח להם כמה ימים להתרגל זה לזה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה נוירולוגית אצל חתולהלימור14/08/2010
שלום. החתולה שלי בת כארבע ולפני כמה חודשים החלו לה רעידות בחלק השמאלי של הפנים ובעין שמאל. תחילה חשבנו שהבעיה בעין. הרופא בדק ואמר שהעין בסדר ואולי זו שן דלקתית באותו צד אך לאחר שעשה לה עקירה הבעיה עדיין לא נפתרה. ניסינו לתת לה גם, בהמלצת הוטרינר, כדורים לטיפול בדלקת בעצבים אך זה לא עזר גם ונראה כי הבעיה רק מחמירה. נראה שהחתולה סובלת, ההתנהגות שלה השתנתה מהבחינה שהיא כבר לא משחקת, היא נראית מדוכאת ובקושי נמצאת בבית וגם מתנהגת מעט בתוקפנות, דבר שמעולם לא קרה. (הרעידות קורות במשך כל היום)
השאלה היא מה זה יכול להיות אם לא דלקת? ואם הבעיה מגיעה מהמוח, האם בכלל ניתן לטפל בזה?
אנחנו גרים בצפון, האם יש מומחים לנוירולוגיה באיזור?
תודה רבה,
לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה נוירולוגית
ד''ר תמר נרקיס15/08/2010האם החתולה קיבלה טיפול אנטיביוטי וטיפול נגד כאבים?
הנוירולוגים המומחים היחידים שאני מכירה בארץ נמצאים בבית החולים הוטרינרי בבית דגן. אני בהחלט ממליצה לך לפנות אליהם לבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרההה דחוףףףףףףשח14/08/2010
הכלב שלי הוא צ'יוואווה גזעי בן 2 בערך.. יש לו רעידות בלתי רצוניות בכל הגוף אך הוא ממשיך להתנהג כרגיל.. כאילו הוא לא מודע למצבו...ויש לו פצע מוגלתי ליד איזור החלציים שעובר וחוזר... אני לא יודעת מה לעשות. בבקשה תעזרו לייי המראה שלו ממש מפחיד.. כמו פרקינסון..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציוואה עזרה דחוף
שח15/08/2010למה לא עונים לי אני רוצה לדעת מה לעשות עם הכלב שלי אנא ענו לי בבקשה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרעידות
ד''ר סמדר טל15/08/2010לא ציינת אם הרעידות הופיעו לראשונה היום או שהבעיה נמשכת תקופה. בכל מקרה כדאי לגשת מיד לוטרינר. רעידות יכולות להגרם מסיבות שונות, כולל בעיות עצביות, חום, פחד ועוד. גשי לוטרינר עוד היום שיבדוק את הכלב.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבה עם אף סתוםאסף מהמרכז14/08/2010
שלום יש לי כלבה מעורבת בערך בת תשע,
מבנה גוף רזה בערך 25 קילו, לא קטנה.
לאחרונה היא מתחילה להראות סימנים של קשי נשימה, זה מתבטא בקושי לנשום עם משיכת אף ובליעה. חשוב לציין שהקושי בנשימה מגיע כל כמה ימים לכמה דקות ואז נעלם, זה לא מצב כרוני רציף.
חוץ מזה היא כלבה בריאה.
איך ניתן לטפל בזה? יש טיפות לכלבים?
תודה,
אסף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אף סתום
ד''ר תמר נרקיס15/08/2010המצב שאתה מתאר יכול להיגרם מסיבות שונות כולל זיהום, דלקת או גוף זר.
אני ממליצה לך לגשת לוטרינר שיבדוק את הכלבה. יתכן שימליץ על צילומים ויחליט לגבי טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצע מאוד מוזר מתפתח ליד העיןשחר13/08/2010
שלום רב.
ג'וני הוא כלב ריג'בק מעורב בן 6. לפני שלושה שבועות בערך לקחתי אותו לים (אינני יודע אם יש קשר לפצע המדובר) לאחר כמה ימים הבחנתי במשהו שנראה כמו לכלוך ליד העין שלו, ניגבתי את זה עם ניר וראיתי שזה לא יורד, הבחנתי שמדובר בפצע קטן ליד העין שבזמנו חשבתי שנגרם מגירוד של ג'וני בגלל המים והמלח (הוא אינו מרבלה הרבה בים). בכל מקרה עברו ימים והפצע הזה גדל. עכשיו אחרי שלושה שבועות אני שם לב שהוא לא מתכוון להפסיק לגדול. מה גם שהאזור נראה נפוח. כשאני מנסה לנקות לו את האזור עם ניר, מיד מתחיל לרדת דם משם.
צירפתי תמונה.
האם זה משהו שיכול לעבור מעצמו? האם זה משהו שאוכל לטפל בו בעצמי? או שבכל מקרה לא תהיה ברירה אלא לקחת אותו לוטרינר? תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמונה
שחר13/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתנצל, התמונה לא עלתה, הנה היא
שחר13/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפצע ליד העין
ד''ר עדי בן ישר14/08/2010לא הצלחתי לראות תמונה בשתי התגובות העוקבות, אך כנראה זה לא ישנה את תשובתי.
בדרך כלל אין צורך לגשת לוטרינר על כל פצע קטן, אך במידה ופצע לא מגליד ונעלם כפי שהוא אמור, רצוי לגשת ולבדוק את הסיבה.
יתכן ויש סיבה ראשונית שלא נותנת לפצע להחלים כמו בעיה בקרישה, בעיית עור ועוד, ויתכן אף כי הטיפול אינו נכון - אולי יש צורך במשחה אנטיביוטית, אולי הבעיה נובעת מטפילים הדורשים תרופה מסויימת, פטריה ועוד. רצוי לפתור פצע זה במהרה מפאת מיקומו ליד העין שיתכן ומסכן את העין עצמה.
אני ממליצה לך לנסות למרוח משחה אנטיביוטית במקום, ובמידה והפצע לא חולף או מחריף תוך יום-יומיים, לגשת לווטרינר להמשך איבחון
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשחה אנטיביוטית
שחר14/08/2010תודה רבה.
אינני יודע מדוע התמונה לא מועלית, ניסיתי שוב.
לגבי המשחה האנטיביוטית, מהיכן אוכל להשיג משחה כזו?
והאם ניקוי האזור יכול לעזור? ניקוי עם צמר גפן ואלכוהול או כל חומר חיטוי אחר.
תודה רבה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשחה אנטיביוטית
ד''ר תמר נרקיס15/08/2010ניתן למצוא בכל בית מרקחת.
לא כדאי לקרב אלכוהול לאזור העין. אפשר לנקות את האזור עם צמר גפן טבול במים או בתה פושר כדי להרגיע את העין.
בכל מקרה אני ממליצה לך לפנות לוטרינר שיבדוק את הפצע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבה לקראת המלטהת12/08/2010
שלום
יש לי כלבה מגזע שפיץ יפני שעברה 2 הריונות מהכלב השני שלי שגם הוא מאותו הסוג.
מכיוון ואני יודעת שהריונות מתישים את הכלבה ולא בריאים לה, שמרתי עליה בייחום האחרון.
לצערי הרב הייתה שניה אחת שלא הסתכלתי והזכר עלה עליה.
הכלבה עכשיו לקראת המלטה, ואני מאוד מפחדת שיקרה לה משהו.
קניתי לה אוכל של גורים, כי אני יודעת שזה מומלץ לכלבות בהיריון.
השאלה שלי היא - מה עוד אפשר לתת לה מעבר למזון של גורים? האם יש עוד תוספים\ סוג של מזון (בשר וכאלה) שניתן לתת לה על מנת לחזק אותה ולשמור עליה? ואם כן, האם תוספים כאלה דורשים מרשם מוטרינר?
ועוד שאלה, האם יש אפשרות לתת לגורים תחליף חלב כמה ימים לאחר ההמלטה, על מנת להקל על הכלבה את העומס?
אני אשמח לקבל תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלבה לקראת המלטה
ד''ר עדי בן ישר13/08/2010בשבועיים שלושה לפני ההמלטה כדאי להתחיל לתת לכלבה מזון עשיר יותר (מזון גורים, כפי שאת נותנת) כיוון שבזמן זה הגורים גדלים מאוד והדרישות האנרגטיות של הכלבה גבוהות יותר.
בכלבות קטנות אף ממליצים על תוספת סידן כשבועיים לפני המלטה. את המזון העשיר יש להמשיך לתת גם כל זמן ההנקה, כיוון שגם אז, עקב יצור החלב הדרישות האנרגטיות גבוהות יותר ממה שהמזון הרגיל יכול לספק.
לא הייתי ממליצה לתת לגורים תחליף חלב לאחר ההמלטה מסיבות רבות. ראשית, החלב הראשון של האם (הנקרא קולוסטרום) מכיל נוגדנים וחלבונים שונים להם זקוקים הגורים. בנוסף, אי יניקה מהאם תקשה עליה להניק לאחר הפסקה של מספר ימים ולפעמים אף זה יהיה בלתי אפשרי
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימני היריון אצל שוגר גליידרנוי11/08/2010
שלום !
איך אני יכולה לדעת אם השוגרית שלי בהיריון?
היא אוכלת הרבה לאחרונה וגם השמינה מאוד, בנוסף נהייתה מאוד טריטוריאלית גם כלפי הזכר שנמצא איתה בכלוב. הכיס שלה היה פתוח לרווחה עד לפני כשבוע ואחר כך נסגר. האם זהו סימן להיריון או פשוט ייחום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שוגר גליידר
ד''ר עדי בן ישר12/08/2010כיוון שאינני מומחית לרפואת חיות אקזוטיות, אין אני יכולה לענות לך על שאלות אלו במלואן. אנא פני לפורומים העוסקים בחיות אלו או לווטרינר מומחה לחיות אקזוטיות
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבה חולת כליותדוד11/08/2010
אשמח לקבל מידע בקשר למחלת כליות אצל כלבים.
הכלב בגיל 13 שנים.האם יש תרופה למחלה הזו או שזה אבוד כמו סרטן וכדומה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי ספיקה כלייתית כרונית
ד''ר עדי בן ישר11/08/2010כלבים וחתולים עם אי ספיקת כליות כרונית לא ירפאו מהמחלה אך ניתן לעיתים לטפל בהצלחה בסימנים הקליניים המלווים את המחלה. מחלת כליה כרונית מופיעה בשכיחות גבוהה יותר בכלבים וחתולים מבוגרים, אך אינה תוצאה של זקנה בלבד.
למרבה המזל, ניתן לטפל ברוב הכלבים והחתולים, ולהעניק להם איכות חיים טובה למשך חודשים ואף שנים. הטיפול בכשל כליה כרוני מותאם לכל חיה בנפרד, ומורכב ממזון מיוחד (למשל, מזון דל חלבון, פוספט ומלח); טיפול בנוזלים; תרופות שנועדו לטפל בחלק מהסימנים הקליניים (כגון תאבון לקוי, בחילות והקאות), הפרעות חומצה-בסיס, הפרעות במאזן המלחים,אנמיה ויתר לחץ דם.
אכילת יתר של חלבון, עלולה לגרום לחלק מהחיות לחלות יותר, כיוון ותוצרי הפירוק של החלבונים הנ"ל מופרשים דרך הכליות, ובמחלה יישארו תוצרים אלו בגוף ולא יופרשו. התייבשות (חסר בנוזלי הגוף) הינה מסוכנת במיוחד לחולי כליות, ומצבם עלול להתדרדר אם ההקאות, שלשולים ושתייה לא מספקת לא יטופלו מיידית. אסור למנוע שתייה מכלבים וחתולים עם כשל כליה.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)












