מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כלב מריירהילה20/08/2010
שלום רב,
יש לי כלב פיקינז בן שמונה חודשים שובב ופעיל מאוד. היום לאחר הטיול הקבוע שלו שמתי לב שהוא מרייר מאוד מה שלא אופייני לכלב, יש לציין שמצב רוחו לא השתנה , והוא שובב כהרגלו. אני מאוד מודאגת כי מעולם לא קרה לו מצב כזה, בד"כ הוא לא מרייר בכלל
על מה סימפטום של רייור מוגבר יכול להצביע , יש קשר אולי לבעיות חניכיים או שיוצאות לו שיניים?? או שאולי חלילה הוא הריח משהו בטיול שעלול לסכן אותו??
לתשובתך אודה
בברכה,
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריור
ד''ר עדי בן ישר21/08/2010ריור יכול לנבוע מגורמים שונים. ביום חם כפי שהיה הוא יכול פשוט לנבוע מהלחתה מרובה. כמובן שישנן סיבות רבות נוספות, אותן כדאי ללכת ולבדוק במידה והריור אינו מפסיק, כגון בבעיה בחלל הפה והשיניים, בעיה בבלוטות הרוק, כולל דלקות, היפרפלזיה . בעיות במערכת העיכול יכולות לגרום גם הן לריור עקב בחילה או גירוי של מערכת העיכול.
בכלבים שסובלים מתולעת הפארק יש פעמים רבות הגדלה של בלוטות הרוק וריור מוגבר.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביסקוויטים לכלביםאבי20/08/2010
היי
אני מעונין לאפות ביסקוויטים בבית וייתכן גם למכור לחנויות חיות.
הבנתי שעל מנת לשמר אותם תקופה ארוכה יש להשתמש ב:tocopherols (ויטמין E).
האם ניתן לרכוש את אותו החומר וכמו כן מה המינון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביסקוויטים לכלבים
ד''ר תמר נרקיס22/08/2010לצערי אין לי ידע לגבי הכנת מזון לכלבים, נסה לברר באינטרנט או בחברות מזון של כלבים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבה וחתולה חדשהani7420/08/2010
שלום,
הכלבה שלי מסוג שיצו בת 7 ואצלי מאז שנולדה , בעבר היתה לנו חתולה שהגיעה כגורה והן הסתדרו מצויין מהרגע הראשון, היא נפטרה לפני כשנה והכלבה חיפשה אותה רבות.
לפני שבועיים הבאתי חתולה גורה שמצאתי ברחוב, בהתחלה הן ריחרחו זו את זו וניסו להתקרב החתולה לא מאוד פחדה מהכלבה אך הכלבה ניסתה פעמיים לנשוך אותה ואני הפרדתי בינהן.
הכלבה "זכתה" להרבה צעקות ממני לאחרונה בגלל ההתנהגות שלה עם החתולה, היא לא נותנת לה לזוז בבית כל הזמן קופצת לעברה החתולה קצת מבוהלת והפכה מאוד זהירה ועם זאת היא משתוללת ללא סוף ונושכת אותי ושורטת כל הזמן ולא נרגעת, אי אפשר ללטף אותה היא ממש תוקפנית.
השאלות שלי:
1. האם זה עניין של זמן והן ימצאו דרך להסתדר?
2. האם התנהגות החתולה (כבת חודשיים) מעידה עליה כחתולה אגרסיבית וכזו תשאר?
3. הכלבה אכלה מארגז החול את הצרכים של החתולה והקיאה בלילה, מסוכן? (זה חול מתגבש ולכן אני מודאגת) היא גם הפסיקה לאכול את המזון שלה ומנסה לאכול את המזון של החתולה
4. הכלבה הפכה תוקפנית לאחרונה ונשכה גם את החתולה וגם אותי את אבי וחברה- אמנם לא נשיכות רציניות ובכל זאת...
אני ממש שוקלת למסור את החתולה כי נראה לי שהכלבה מגיבה מאוד רע לעניין
הרבה שאלות כי יש כאן הרבה בלגאן עם שתיהן
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתולה חדשה עם כלבה
ד''ר עדי בן ישר21/08/2010כל הכבוד על האימוץ. אף פעם אין זה תהליך קל, אולם במקרה שלך יש גורם מכביד נוסף.
כן, בהחלט שאני חושבת שזה עניין של זמן עד שיסתדרו. אין זה אומר שהקשר ביניהן יהיה דומה, אך הן ימצאו את מידת האיזון ויתרגלו זו לזו ואף כנראה שיתחברו. הייתי ממליצה שלא לנזוף בכלבה בכל פעם שעושה משהו רע שקשור לחתולה, רק כמובן אם זה מסכן את החתולה. כל נזיפה כזו יכולה לגרום לכלבה להבין שהתקרבות לחתולה היא אסורה. לדעתי, דבר זה גםמ יכול להסביר את התנהגותה התוקפנית של הכלבה כיוון שמבחינתה יש הפרה של הסדר בהיררכיה אליה היא רגילה, והיא כרגע מנסה לתפוס מקום טוב בהיררכיה החדשה. יש למצוא איזון נכון בכל הבלאגן ואני ממליצה לכם בחום לפנות למאלף מקצועי או לווטרינר מומחה להתנהגות לעזרה.
אינני חושבת שהחתולה אגרסיבית, אלא גורה ומרבה לשחק ולמצוא גבולות מותרים. לכן גם פה העזרו במומחה על מנת לגרום לה להבין את הגבולות הנכונים.
נסו למנוע מכלבתכם לאכול מארגז החול שיכול להעביר לה מחלות דרך צואת החתול, וכן לגרום לתגובה במערכת העיכול בעקבות החול.
בהצלחה ורק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדור הרגעה aceאילנית19/08/2010
שלום!
רציתי לדעת קצת על כדור הרגעה ace שנותנים לכלבים,
מתי הוא משפיע על הכלב?
כמה זמן הוא משפיע על הכלב?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדור הרגעה
ד''ר עדי בן ישר20/08/2010כדור משפיע תוך כחצי שעה עד שעה, ומשך זמן השפעתו יכול לעתים להמשך יממה. לא ציינת את הסיבה למתן כדור זה, אך עדיף שלא לתת לכלב תרופות הרגעה שלא צורך.
קיימות גם תרופות טבעיות בשוק אשר להן תופעות לוואי פחותות. במידה ואין ברירה אלא לתת כדור ACE הייתי ממליצה לבצע ניסיון בבית עם המינון הנמוך ביותר של התרופה ולראות את מידת השפעתה. רק במידה ומינון זה אינו משפיע, ניתן להתייעץ עם הווטרינר להעלאת מינון
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכדורי הרגעה לרועה צכוסלובקית
מאיה02/01/2013אימצתי כלבה ומסתבר שהיא רועה צכוסלובקית
היא מלאת אנרגיה (!!!) ויכולה לרוץ ולהסתובב מעל 12 שעות ביום.
אני ובן זוגי עובדים רוב היום כך שהיא מנסה לברוח מכל מקום אפשרי-שברה תריסים, פתחה פתחים בגדרות-מה לא!
חשבתי על לנסות לתת לה כדורי הרגעה באופן סדיר, ךפחות בתקופה הראשונה.
האם זה מומלץ? האים יש תחליף טבעי שאפשר לנסות?
אנחנו כבר 3 חודשים נאבקים בתופעה ואני מתחילה להתייאש.
מעולם לא מסרתי כלב וקשה לי המחשבה שאולי נאלץ למצוא לה פתרון חלופי, מה גם שאני מפחדת שאם תגיע לבתים אחרים, גם במושבים תצוץ בעיה כזו או אחרת והיא תמצא עצמה בידיים לא טובות.
חייבת עזרה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכדורי הרגעה לרועה צכוסלובקית - תגובה
ד''ר נוית גרינברג וידבסקי06/01/2013שלום מאיה,
בת כמה הכלבה?
חשוב להבין שלמתן תרופות הרגעה יכולות להיות תופעות לוואי כמו לכל תרופה אחרת, ובמינון מצטבר יכולות לגרום לנזק לאברים שונים (כגון כבד, תפקוד כליות וכד'), על כן אנו פונים לטיפול תרופתי רק לאחר שמוצו כל האפשרויות האחרות.
חשוב להבין האם התנהגותה של כלבתכן נובעת מחרדה (כגון חרדת נטישה או חרדה לרעשים שהיא שומעת בחוץ), בעייה התנהגותית או שעמום/עודף אנרגיה. לכל אחת מהבעיות הנ"ל ניתן לנסות למצוא פתרונות לפני שפונים לטיפול תרופתי, למשל אילוף וטיפול התנהגותי לבעיות התנהגות ומשמעת (ובכלל במקרה של רועה צ'כי אילוף הוא דבר יעיל וחשוב), טיולים ארוכים לפחות פעמיים -שלוש ביום ואף ריצות, חשוב בעיקר בכלבים אנרגטיים ובעיקר בגורים. במקרה של חרדות, ההתמודדות לעיתים קשה יותר, אך גם היא אפשרית. לכן בראש ובראשונה חשוב כי תעזרו בוטרינר המטפל או ביועץ התנהגות כלבים ע"מ לאבחן מהו מקור הבעיה ולמצוא טיפול בהתאם.
בהצלחה ורק בריאות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכדורים נגד חרדה לכלבה
מעין21/03/2016פנדה בת שנתיים וחצי. מהרגע שהיא היגעה אלינו הביתה היא לא הצליחה להתמודד עם הימצאות לבד בבית. הרס של כל הדברים בבית וצרכים בכל מקום מלווה בבכי של שעות והסתובבות בלתי פוסקת בבית (התקנו מצלמות בהוראת המאלף-השלישי במספר) ניסינו להכניס אותה לכלוב והוא פשוט נאבקה בו עד שהוא נשבר מכל כיוון והיא הצליחה לצאת מדממת. כל המאלפים ייעצו לנו כלוב/כדורי הרגעה לתקופה.
חצי שנה הכל היה בסדר בלי כלוב ובלי כדורים ובחודש האחרון הכל חזר. צרכים כל יום, בכי כל היום וכו'. בלי סיבה. לא היה שינוי מהותי בסדר היום שלה. כלום.
אז עם כל הקושי אנחנו מעוניינים לנסות פיתרון תרופתי שיהיה מלווה באילוף. שלפחות תראה את העולם מזוית רגועה יותר.
מה מומלץ? ומה התהליך? כל וטרינר יכול לתת מרשם ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כלבה בוגרת ללא עיקורסיון19/08/2010
שלום ,
הכלבה שלי בת 9 וחצי לא מעוקרת , ביום שני האחרון הצליח לעלות עליה כלב והם נדבקו . האם יש מאין כדור " פוסטינור "? האם ניתן לדעת אם היא בהריון ? והאם בגיל כזה אפשר לבצע עיקור / הפלה?
אשמח לתשובה בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד להריון
ד''ר עדי בן ישר20/08/2010קיימות תרופות אשר גורמות להפלה. ניתן לבצע בדיקות דם קודם לכן על מנת לאשר הריון, ניתן לחכות מספר שבועות ולנסות לראות עוברים באולטראסאונד/ צילום.
בהחלט שניתן לעקר כלבה בת 9, רק מומלץ מאד לבצע לה קודם לכן בדיקות דם מלאות (ספירת דם + פאנל ביוכימי), צילום בית חזה ואקג, על מנת לבצע הרדמה בטוחה ככל הניתן
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתול ארוך שיערדנית19/08/2010
יש לי חתול ארוך שיער. דומה לחתול פרסי. אני מספרת אותו כל בערך ארבעה חודשים אך לא עד העור כי אני לא אוהבת את המראה ואני חושבת שזה גורם לו להרגיש לא בנוח. בכל מקרה נורא חם עכשיו ואני מפחדת שהוא סובל. האם החום משפיע כל כך על חתולים כמו על בני אדם או שיש להם מנגנוני קירור אחרים למרות פרווה עבה? האם כדאי לספר שוב או לספר יותר? פעם אחרונה סיפרתי אותו ביוני. אני רוב הזמן לא בבית והבית בלי מזגן כשאני לא נמצאת ואני מרחמת עליו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תספורת
ד''ר עדי בן ישר20/08/2010קיימות דעות שונות בנוגע לתספורת. יש הטוענים כי הפרווה מבודדת מפני החום כמו שהינה מבודדת מפני הקור, ויש הטוענים כי הפרווה מעיקה על הכלב/החתול בעת חום והסרתה גורמת לכלב/חתול אנרגטי יותר בקיץ. קיימים שני סוגי פרווה בכלב, והסוג שעליו המחקרים מתארים כי מבודד מפני חום וקור הופך לפרווה רגילה לאחר תספורת. ולכן, במידה וכבר סיפרת את חתולך בעבר ואין הדבר גורם לו לסטרס כלשהו, מומלץ לספר אותו.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשירת פרווה באזור הצווארא19/08/2010
יש לי כלב פינצ'ר בן שנתיים וחצי, כלב שמח, פעיל, מחונך
הבעיה התחילה לפני כשנה וחצי כאשר שמתי לב שהפרווה באזור הצוואר מתחילה לנשור וגם מסביב לעיניים.
הוא לא משתין הרבה, לא שותה הרבה, לא אוכל הרבה (חצי קערה קטנה ליום)
בהמלצת הוטרינר מרחנו משחות שונות, נתנו כדורים שונים אך זה לא עזר. חשבתי שאולי זה אלרגיה והוטרינר הסכים איתי ולכן נתן לי מזון היפואלרגני.
היה נראה שיפור עד שהחלפנו מזון של אותה חברה רק שעשוים מחיטה ותגובה של נשירת פרווה חזרה והחלפנו למזון שממנו לא הייתה תגובה כזאת,היה שיפור אך לפתע השיפור נעצר ונשאר באותו מקום (לא מצב מושלם).
לקחתי אותו למטפלת ברפואה סינית במקביל לבדיקות דם לבלוטת תריס שביצענו. הבדיקות דם יצאו מאוד מוזרות- סוכר מאוד נמוך (עד כמה שאני זוכרת זה היה -7) וערכים אחרים גבוהים.
הוטרינר נתן זינק ווימטנים שונים ובמקביל התחלתי לתת לו צמחים סיניים שנראה ששיפרו את העניין אבל אז הייתי שוב נפילה וכרגע הצוואר שלו חשוף לחלוטין, עין שמאל אדומה לגמרי.
אני לא יודעת מה לעשות איתו, הוטרינר כנראה לא ממש מצליח לעלות על הבעיה. למי לפנות? מה לעשות?
סליחה שזה יצא כל כך ארוך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשירת פרווה
ד''ר עדי בן ישר20/08/2010האם ביצע הווטרינר מגרדים ומשטחים לשלילת טפילי עור ודלקות של העור? האם עשיתם תרבית לפטריה? אם לא, ניתן לבצעם כעת ובמידה ונמצא טפיל ספציפי או סיבה אחרת ספציפית, לטפל כנגדה.
אכן יש נפיצות גבוהה לאלרגיה, וברוב המקרים טיפול שוטף וצפוף נגד פרעושים (אמפולה כל 2-3 שבועות) ו/או החלפת מזון להיפואלרגני פותרים את האלרגיה. יש לציין שהחלפת מזון מביאה לתוצאות טובות לאחר מספר חודשים (בדר"כ כחודשיים שלושה) של אכילת המזון המתאים. כמובן שיש גורמי אלרגיה נוספים שאותם יש לשלול במידה ושני הנ"ל אינם עוזרים.
יש צורך לחזור על בדיקת הדם. ערך של גלוקוז 7 בדם אינו סביר.
במידה ושללתם את האלרגיות הנפוצות והגעתם למבוי סתום, ניתן לפנות לוטרינר אשר התמחה במחלות עוריות (דרמטולוג)
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך
א20/08/2010כמו שציינתי בהודעה הראשונה, כבר ניסינו טיפולים שונים כולל לפטריה (אפילו פעמיים בהפרש של כמה חודשים), אני לא זוכרת את שמות התרופות אך הוא לקח כבר הרבה מכל מיני סוגים...
לגבי הסוכר, היה כתוב 7, לעומת כולסטרול שהיו מאוד גבוה , לא יתכן כל הבדיקת דם הייתה שגויה נכון?
הוא מתגרד כל היום וזאת למרות ששמתי לו חומר נגד פרעושים לפני שבוע. האם כדאי לקחת אותו לים או שזה רק יחמיר?
אני אשמח בכל זאת לנסות ליצור קשר עם רופא עור לכלבים, איך מחפשים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דואגת לכלבאפרת19/08/2010
שלום,
מחר אנו אמורים לנסוע עד הלילה.אני מרחמת על הכלב שלנו.בימים אלה הוא נמצא רוב הזמן איתנו בבית.יש לנו גינה עם פינות מוצלות.אני חוששת שיקרה לו משהו עקב החום הרב.אשמח לטיפים.
הרבה תודה-אפרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יום בבית לבד
ד''ר עדי בן ישר20/08/2010עבור כלב, זה מצב אפשרי ולא נורא כלל. השאירו לו מקום מוצל, מי שתיה רבים, ומזון. הסדירו הוצאה לטיול לפחות כל 8 שעות במידה ואינו נותן צרכיו בגינה.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות משונהטל19/08/2010
שלום, אימצתי לפני שבוע וחצי חתול מדהים בן 8 חודשים, יש לו אופי נוח ופנקני והוא מייד התרגל לצרכים בארגז כיאה לחתול . שמתי לב ביומיים האחרונים שהוא מנסה לגרוף את הריצפה ליד הקערות אוכל ומים שלו , כולל לגרוף אותן .. יש הסבר הגיוני לתופעה?
כמו כן, הוא לא מסורס עדיין , הוטרינר אמר שהוא עוד לא הגיע לבגרות מינית, מתי בערך יודעים שזה הזמן לפני שהוא יתחיל לסמן את הבית?
תודה,
טל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתול מדהים
דנית19/08/2010כל הכבוד לך שאימצת חתול. אני מקבלת המון תמונות של חתולים מסכנים שמחפשים בית. לי יש חתול ומניסיון הפך לאחד החברים הכי טובים שלי ומביא לי אושר כל יום.
גם החתול שלי עושה תנועות של גריפה ליד אוכל ומים, לדעתי הוא מנסה להסתיר אותן.
ובכלל אל תחפש הרבה היגיון אצל חתולים. יש להם היגיון אבל הוא לא דומה להיגיון שלנו :)
מאחלת לך הרבה הנאה ושנים משותפות יחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבגרות מינית
ד''ר עדי בן ישר20/08/2010מגיעה בערך בגיל 6-10 חודשים בחתולים. הייתי ממליצה לסרס אותו כעת, לפני שיתחיל התנהגות זו שכן היא עלולה להתקבע.
אינני יודעת את הסיבה לגריפה. לפעמים חתולים עושים דברים מוזרים לנו ללא כל סיבה נראית לעין. עקבי אחר צרכיו ובכל בעיה שהיא פני לווטרינר המטפל
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרוב תודות על המענה :)
טל20/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- **דלקת עיניים ואוזניים בחתול **שלומי19/08/2010
אספתי חתול מהרחוב. לאחר ביקור אצל הוטרינר הסתבר כי יש לו דלקת אוזניים (הפרשות שחורות) ודלקת עיניים. לאור חור בעור התוף באוזן לא יכולנו לטפל מקומית בדלקת אוזניים ושמנו טיפות REVOLUTION (לפני שלושה שבועות).
האוזן עדיין מלאה בהפרשות שחורות.
כמו כן, בגלל דלקת בלחמית עם הפרשות חומות וצמיגות מהעין טיפלנו בעין בטיפות סינטומיצין למשך 8 ימים (3 פעמים ביום, 2 טיפות בכל עין).
למרות כל זאת עדיין יש דלקות באוזן (הפרשות שחורות) ובעין (הפרשות חומות וצמיגות, לחמיות אדומות והיפרמיות).
אני שואל את עצמי מה לעשות?
האם כדאי לחכות? האם אפשר לחכות? האם לרוץ איתו לבית חולים בבית דגן?
הוטרינר חושב שצריך לחכות או להמשיך עם הטיפול בעיניים (כי באוזניים אי אפשר לטפל מקומית עקב החור בעור התוף).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת אוזן ודלקת עיניים
ד''ר עדי בן ישר20/08/2010האם עשיתם משטח להפרשות מהאוזן על מנת לגלות את סוג הטפיל? האם צבע הווטרינר את העין על מנת לשלול כיב קרנית? אם לא, רצוי לעשות בדיקות אלו כעת, כיוון שהתגובה לטיפול שניתן אינה מספקת.
בקשר לאוזן, אכן טיפות רוולושיין מכילות בתוכן חומר אשר הורג אקריות אוזניים, אך רצוי לבצע טיפול זה לאחר ניקוי חיצוני של אפרכסת האוזן מההפרשות, ולעיתים אף יש לחזור על הטיפול מספר פעמים. האם ניקית את ההפרשות לאחר הטיפול והן חזרו? יתכן כי ההפרשות הינן פסולת של אורגניזמים מתים אשר צריך לסלק ולא תחזור. עוד יתכן, כי אין מדובר באקריות אוזניים (לדוגמא, שמרים עושים הפרשות חומות באוזניים גם כן) ולאחר משטח מההפרשות תצטרכו לשנות טיפול.
בקשר לעיניים, במידה והטיפול האנטיביוטי אינו מספיק ניתן לצבוע את העין בפלורסצין, חומר שצובע קרנית פגועה, וכך לוודא שאין מדובר בכיב קרנית, מצב הדורש טיפול אגרסיבי יותר.
אינני חושבת שצריך לרוץ איתו לבית החולים בבית דגן כל עוד מצבו יציב, הוא אוכל, שותה, מעביר צרכים, מצב רוחו תקין ומצב האוזן והעיניים אינו מתדרדר. אין זה אומר שצריך לדחות את המצב, אלא לטפל לפי שלבים אצל הווטרינר הפרטי שלכם.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גודל.כלבה18/08/2010
רציתי לדעת האם הכלבה שלי תהיה
קטנה\בינונית\בינונית+
ואיזה גזע היא,אמרו לי שהיא מעורבת קוקר עם טרייר זה נכון
היא בת 4.5 חודשים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גודל עתידי
ד''ר עדי בן ישר19/08/2010לא ניתן לזהות מתמונה את גודלה העתידי וכן לא את הגזעים מהם היא מורכבת. תוכל לפנות לווטרינר על מנת שישקול אותה וישער את הגודל העתידי שלה. לגבי הגזעים, אין אפשרות לדעת בוודאות, רק לנחש.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזה כלבה חמודה!
JJ23/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עושים במצב כזה ?ליאור18/08/2010
שלום ד"ר.
רציתי להתייעץ עמך כיצד עליי לנהוג עם כלבתי. היא בת 10 חודשים ואוכלת רויאל קאנין אוכל יבש שנחשב לטוב . לפני כשבוע בערך היה לנו עוד רבע שק וראינו שחלק גדול מהאוכל התכסה בעובש.
השלכנו אותו לפח ונתרנו כל הסופשבוע ללא אוכל לכלבה לכן האכלנו אותה בקבבים, נקניק ועוף .ביום ראשון אחה"צ קיבלנו את השק החדש ומילאנו את הצלוחית של הכלבה אך מאז היא לא נגעה בו ולו במעט. אנו חוששים לחיי הכלבה על אף שהיא נראת חיונית, שמחה ועירנית ודואגים לה . אנא עזרו לנו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכילה סלקטיבית
ד''ר עדי בן ישר19/08/2010ראשית, כל הכבוד שזרקתם את האוכל הנגוע בעובש מיד. עובשים אלו עלולים ליצור הרעלה חמורה בכלב.
האכלת כלב במזון שלנו, הכולל תבלינים, שמן, בצל, ועוד - אומנם טעים מאד, אבל אינו בריא לכלב. יתכן שכלבתכם התפנקה מעט וכרגע אינה מעוניינת במזון יבש, ויתכן שסובלת מדלקת מעיים קלה בעקבות המזון הביתי.
המשיכו להתעקש על המזון המתאים לה בלבד. עקבו אחר מצב רוחה של הכלבה וצרכיה. בכל מקרה של התדרדרות במצבה כגון שלשולים, הקאות, אפתיה, חוסר תיאבון ועוד - פנו בהקדם לווטרינר.
כרגע, תוכלו לנסות להפוך את מזונה לאטרקטיבי יותר ע"י עירבובו עם פחית שימורים לכלבים ובהדרגה הורדת אחוז השימורים מהמזון היבש עד שתאכל חזרה את מזונה.
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה בהעברת מחלות מכלבים לבניעדי18/08/2010
אדם. קראתי מאמרים של וטרירנים באינטרנט, ועדיין לא מצאתי בהם את התשובה- האם מחלת הצהבת עוברת מכלבים לבני אדם?
אני מעוניינת להתנדב בעמותה וכבר קראתי בכמה עמותות שיש בהן כלבים שצריכיםשלוקים ב"מחלת כבד" וצריך לקבל כדורים לכל חייהם ואני חווששת כי מדובר בצהבת. ואם לא, אז בכל אופן אני חוששת מהמחלה... לפי מה שקראתי המחלה יכולה לעבור ברוק, וכלבים מלקקים ומריירים המון.
אז, מסוכן לבני אדם או לא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זואונוזות
ד''ר עדי בן ישר19/08/2010הינן שמן של המחלות העוברות מחיות לבני אדם. צהבת אינה מחלה אלא תסמין של מחלה שיכול להעיד על פגיעה בכבד, בפירוק הדם, בדרכי המרה ועוד. קיים חיידק אחד הפוגע בכבד והינו זואונוטי ושמו "לפטוספירה". באופן עקרוני, כלבים שמחוסנים כל שנה בחיסון המשושה, לא אמורים ללקות במחלה זו שכן היא אחד המרכיבים במשושה. אין הדבר בטוח ב-100 האחוזים שכן לעתים החיסון אינו יעיל לגמרי ולעיתים הכלב חלה עוד לפני קבלת החיסון ונושא את החיידק.
החיידק מסוכן לבני אדם, ויש להיזהר עם כלבים חשודים ולהתעסק בהם בכפפות בלבד
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עלול לקרותענבר18/08/2010
שלום רב. יש לנו חצר גדולה וחתולים (לא שלנו אלא חתולים עוברי אורח שלעיתים נמצאים וממשיכים). היום בבוקר הבחנתי על הדשא משהו שנראה כמו קיא, ככל הנראה זה של אחד החתולים (כלב אין בחצר והיא סגורה כך שלא סביר שנכנס כלב). הבן שלי הקטן, בן שנה ו - 8 חודשים, הסתובב בחצר ולפתע הבחנתי בקיא, אין לי מושג אם נגע שם או לא, לא ראיתי עליו קיא, ידיו לא היו מלוכלכות ולא פיו למרות שקשה לדעת אם נגע רק קצת או לא....
1. במידה ואכן נגע קצת ושם בפה, והחיה שהקיאה חולה באיזהשהוא אנטרווירוס או בקטריה כלשהיא, תוך כמה זמן אני אמורה לראות תסמינים אצל הקטנצ'יק?
2. מהם זיהומי המעי הנפוצים בחיות בית והאם אנחנו נדבקים בהם גם?
3. כמה ימים צריכים לעבור בסבירות הגיונית כדי שאניח שהוא לא נדבק בשום דבר?
תודה תודה.
מודאגת.
ענבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדבקה מחתול
ד''ר עדי בן ישר18/08/2010קיימים מעט מאד זיהומי מעי זואונוטיים (=העוברים בין החיה לאדם) בחתולים. לרוב, במידה ומדובר בהקאה חד פעמית, מדובר בכדור פרווה אותו ניסה להוציא החתול.
עם זאת, אין אני יודעת תוך כמה זמן תראי סימנים בילדך ומהם במידה והמחלה אכן מסוכנת לו. לכן, אני ממליצה לך להתייעץ עם רופא ילדים אשר יוכל לייעץ לך מה לעשות ואחר אילו סימנים לעקוב
רק בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה לעזרה - כלב במשברטלי17/08/2010
שלום לכולם,
אני ובן זוגי חיינו עם כלב באותו בית במשך 3 שנים. לאחרונה נפרדנו והכלב תוכנן לעבור אלי לדירה חדשה.
על מנת שנוכל להקל על הכלב ולעשות זאת בצורה הדרגתית, בהתחלה היה איתי רק בסופי שבוע בימים שהייתי בבית כמעט כל היום.
רק השבוע ניסיתי להשאיר אותו בבית לאורך שעות היום (דבר לו הוא רגיל).
ביום ראשון כחצי שעה לאחר שיצאתי מהבית הוא החל לבכות וליילל, וזאת לא הפסיק במשך שעתיים עד שהגעתי מוקדם הביתה, הייתי איתו שעתיים נוספות וחזרתי לעבודה – בהמשך היום הוא לא בכה שוב.
למחרת, שוב לאחר כחצי שעה החל לילל ולבכות עד שאמא שלי באה לקחת אותו אליה (בית ואנשים שהוא מכיר) כיוון שלא יכולתי לצאת מהעבודה.
בפעמיים שהשארתי אותו בבית לבד בבית לפני עזיבתי עשיתי לו טיול ארוך באזור והשארתי לו אור, צעצועים, ממתקים וכמובן מאוורר מזון ושתייה.
בנוסף לכל מה שרשמתי, בשבוע האחרון ניתן לראות בו שינוי בהתנהגות. עד היום הוא היה כלב שמח, קופצני, מלא חיים.... בשבוע האחרון ההוא עצוב, ללא חשק לכלום, קצת אוכל ושותה ומרבה לישון (גם בבית החדש וגם בבית הישן).
הבנתי שזה משהו כמו התחלה של חרדת נטישה.
כואב לי לראות אותו ככה, ואני רוצה שהוא יחזור לעצמו....
אשמח לכל טיפ, המלצה או רעיונות אחרים.
בתודה,
טלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כלב במשבר
ד''ר תמר נרקיס17/08/2010קודם כל, חשוב לוודא שאכן מדובר בבעיה התנהגותית על רקע המעבר ולא במחלה. אם הכלב נראה חלש, ממעט לאכול ולשתות וישן הרבה, יתכן שהוא חולה וכדאי לקחת אותו לבדיקה אצל הוטרינר.
מעבר דירה יכול להיות טראומטי לכלב. מומלץ להיות איתו הרבה בבית החדש ולטייל איתו הרבה בסביבה החדשה. חשוב שיהיו לו הרבה צעצועים וחפצים שהוא מכיר מהבית הקודם. כשעוזבים אותו לבד מומלץ לעשות זאת בהדרגה, כדי שילמד שאת גם חוזרת. בהתחלה לצאת מהבית לעשר דקות ולחזור, אחר כך לרבע שעה וכן הלאה על פני מספר ימים.
חשוב לשחק עם הכלב ולתת לו הרבה תשומת לב כשנמצאים איתו בבית. לרוב כלבים מתרגלים תוך מספר ימים עד שבועות לבית החדש. אם הכלב מפתח חרדת נטישה שלא תחלוף בזמן הקרוב, מומלץ להתייעץ עם וטרינר שמתמחה בבעיות התנהגות.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)





