מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התעללות מינית בילדותקתי27/11/2007
היי
יש לי שאלה.
סיפרתי לאימי שאחד השכנים שלנו היה מחדיר לי אצבעות לאיבר מין כשהייתי בת 5 כשהייתי הולכת לחנות הוא היה מציע לי שוקולד מכניס אותי לשרותים בחצר ביתו והיה עושה את זה.
עכשיו היא אומרת לי איך נתת לו לעשות דבר כזה היית טיפשה?
אני כרגע בת 25 ולא בדיוק זוכרת אם הייתי מתנגדת או שהדבר הזה היה מוזר לי ובאמת מרגישה כאילו ננתי לו לעשות בכיף.
האם ילדה בת 5 אמורה להבין שזה משהו לא בסדר?(לא זוכרת אם התנגדתי או לא)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 5 היא רק בת 5
פרופ' רחל לב-ויזל27/11/2007הי
ילדה בת 5 היא רק בת 5
גם אם מבינה שלא בסדר, אם לא רוצה , או אפילו נהנית מהסוד, החוויה או טובות ההנה, התובנות שלה הן ברמת גיל 5 , היכולת להגיב היא לא של מבוגר והמבוכה והבושה גדולים. התגובה של אמך היא בדרך כלל תגובת בהלה של הורה שמגלה שילדו חווה משהו אסור או טראומטי.
רחל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
רונית סדגר29/11/2007שלום,
נשמע שכרגע ישנם שני גורמים שמקשים עליך - האחד נעוץ בתגובת אימך והשני בספק שמלווה אותך.
אין ספק שילדה בת 5 אינה אמורה להבין מהם גבולות הגוף. היום, כשיש מודעות רבה יותר לנושא, מלמדים זאת כבר בגני ילדים, אולם זה דבר חדש.
ברור שלא הבנת ובודאי שלא התנגדת. השכן הוא זה שאחראי והוא זה שידע שמה שעשה אסור ופוגע. השאלה של אימך גם היא ממקום של חוסר הבנה ונסיון לרמוז כאילו האחריות היתה שלך.
חד משמעית, האחריות אינה עליך אלא על השכן ושחוב להבין זאת.
שלך,
רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

