שאלה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    ולרי
    22/06/2008

    שלום רב,
    שמעתי כי סטנט עלול להיות מסוכן מאחר שהוא לא מצליח למנוע היצרויות חוזרות והוא גם מעלה את הסיכון להיווצרות קרישי דם. האם זה נכון? כמו כן, אם הוא מסוכן למה ממשיכים להשתמש בו?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר אילן חי
    23/06/2008

    על מנת לענות בצורה מלאה וברורה אפרט את ההסטוריה של ההתערבות באמצעות צינתור.
    ב-1976 בוצעה לראשונה הרחבה של היצרות באמצעות בלון (PTCA).בעיה מרכזית לאחר הפעולה היתה היצרות חוזרת במקום ההרחבה (RESTENOSIS). על מנת להקטין את האחוז של ההיצרויות החוזרות פותח התומך שעשוי ממתכת. שימוש בתומך הקטין בצורה משמעותית את ההיצרות החוזרת במקום של ההרחבה. בהמשך פותחו התומכים מצופי התרופה שהקטינו את אחוז ההיצרות החוזרת לפחות מ-10%. היות ומדובר בגוף מתכתי יש סיכוי להיוצות קריש דם בתוך התומך. בעיה זו נפתרה כמעט במלואה עם מתן טיפול משולב של אספירין ופלויקס למספר חודשים תלוי בסוג התומך.
    שימוש בתומך אינו מרפא את המחלה הטרשתית ואינו יכול למנוע היצרויות במקומות אחרים , לשם כך יש חשיבות לטיפול בגורמי הסיכון על מנת לעכב את המחלה הטרשתית ולמנוע סיבוכים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו