מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיה שמפריעה לזוגיות בריאהרונה18/09/2011
שלום
אני ובן זוגי בשנות העשרים לחיינו, נמאים בקשר אוהב מאוד כבר 3 וחצי שנים. יש לנו בעייה שטומנת בתוכה כנראה בעיות אחרות שמפריעות מאוד לקשר בינינו והבעיה הזו הולכת ונגררת. אני ובן זוגי סטודנטים שגרים בערים יחסית רחוקות ואנו נפגשים בעיקר בסופי שבוע, מה שגורם להמון געגוע בין מפגש למפגש. הבעיה היא שלעיתים קרובות בן זוגי מרגיש שהוא אינו מסוגל לנשק אותי נשיקה אמיתית צרפתית על השפתיים...לעיתים קרובות קורה שאנו נפגשים ולא מתנשקים אפילו פעם אחת נשיקה רצינית, אפילו לא בזמן קיום יחסי מין. מבחינתי מאוד קשה לי עם המצב, אני מאוד אוהבת להתנשק עם בן זוגי ובמיוחד בזמן שאנו במצב אינטימי. בשנה הראשונה של הקשר שלנו לא היתה לנו בכלל את הבעיה הזו- בן זוגי היה מנשק אותי המון נשיקות סוערות ומלאות באהבה בתשוקה. האהבה היום חזקה וגדולה, ולעיתים בן זוגי מנשק אותי בתשוקה וגורם לי לעוף לעננים מרב אושר גם היום. אך במצבים בהם אנו נפגשים והוא אומר שהוא לא יכול לנשק זה מתסכל אותי ופוגע בי מאד. הסיבות היו רבות: קרו מספר פעמים שבהם לא היה לו רצון לנשק בטענה שיש לי ריח פה, העניין טופל אצל רופאת שיניים ואני מקפידה לשמור על ריח נעים. לעיתים הסיבה היא שקשה לו לנשום, תחושה פיזית של לחץ בחזה שמופיע מלחץ נפשי של החיים, או קשיי נשימה ממקור של אף סתום וכדומה...לאחרונה בעיקר הוא טוען שקשה לו לנשום ובגלל זה הוא לא מנשק, אבל כשדיברנו על האם זה באמת רק בעיה פיזית הוא אמר שלא, וקורה המון שהוא לא מנשק אותי בימים שבהם פגעתי בו באיזשהי צורה, או העלבתי אותו. קורה לנו שאנו רבים או מתווכחים ולעיתים אני חסרת סבלנות כלפיו ופוגעת בו, אך הדבר לרב נובע מהמרמור והתסכול בתקופות שבהן אנחנו לא מתנשקים בכלל ואז זה העצב על כך מהדהד לי בראש, מה שיוצר גלגל שחוזר על עצמו וקשה לפתור- כשהוא לא מנשק בכלל אני נעשית לא נעימה כלפיו ולהפך...בתקופות שבהן הוא נפגע ממני לא משנה ממה- הוא לא מנשק...אני מוכרחה לציין שמעבר לכך הקשר בינינו טוב ואנחנו חברים טובים ותומכים אחד בשני, וחוץ מעניין הנשיקות יחסי המין שלנו מדהימים,ואנחנו מחבקים ואוהבים אחד את השני בלי סוף. הייתי רוצה לבקש עצה שתעזור לנו לצאת מהמעגל הכואב הזה שגרם לנו כמה פעמים להגיע לסף פרידה. אני חושבת שעד עכשיו לא הייתי נחושה ולא הבהרתי עד כמה זה חשוב לי שנתנשק בזמן יחסים אינטימיים ובכלל עד כמה זה צובט לי בלב כשאנחנו נמצאים ימים שלמים ביחד בלי להתנשק אפילו פעם אחת, ותמיד רבנו על זה והשלמנו, אבל שנינו הגענו למסקנה שצריך לקבל עזרה בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רונה יקרה
יעל צ'רניאק18/09/2011טוב שאת לוקחת אחריות ועושה צעד לשינוי המצב
אני שומעת שיש לכם בסיס טוב לזוגיות, אהבה, חברות, זה מצויין
ביררת ביחד איתו מה הסיבה לכך שהוא לא מנשק, וזה כשהוא פגוע ממך
אז זה קצה החוט ממנו יש להתחיל לעבוד ולשנות
הבעיה המרכזית שהוא נפגע ממך
ואז מתחיל כדור השלג שהולך וגדל, שאת פגועה ממנו שלא מנשק ואז מתנהגת אליו אחרת וזה פוגע בו וכו'.
אם כן, מה את יכולה לעשות כדי להתגבר על התחושות שלך הרגעיות, ולהתחיל מומנטום חיובי חדש, שיגרום לשניכם טוב?
מי את צריכה להיות כדי לעשות זאת? לדוגמא: חופשיה, לא פועלת מתוך ההרגשה הרגעית שלך, סובלנית, אוהבת (ולא פוגעת גם אם את כועסת ומתוסכלת), לוקחת אחריות על שיפור היחסים עבור שניכם.
מה זה מצריך ממך? מה יתמוך בך בכך?
מי עלייך להיות כדי להצליח בכך? חזקה, נחושה, מודעת יותר,
את מעלה פה משהו מאוד חשוב, שדורש ממך לקחת את הצעד הראשון בשינוי עבור שניכם, נדרשת ממך בחירה חד משמעית לא לפעול מתוך הרגשות התסכול שלך, ולבטא בגרות, אחריות, אהבה ללא תנאי,
זה תהליך מאתגר , אך הוא יכול להביא לצמיחה בקשר שלכם, זהו צעד חיובי ומשמעותי עבורך שיביא לשיפור הזוגיות שלכם, האם את מוכנה לקבל החלטה ולעשות את כל מה שיידרש , גם אם זה לא יהיה תמיד נעים וקל?
אני מעריכה אותך על הרצון לשנות את היחסים בעלי הפוטנציאל החיובי הזה, ולקחת אחריות על ההתנהגות ועל התגובות שלך, שיביאו לשינוי גם בהתנגות שלו ובתגובות שלו,
שיהיה בהצלחה,
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
