מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- החלטה קשהלילך12/08/2010
אני בת 23 וחבר שלי בן 29 אנחנו ביחד כבר 4 שנים
יש לי בעיה איתו, שהוא לא מוכן לוותר על כלום (חברים שלו, יציאות וכו') אני לא מתכוונת שיוותר על כל העולם שלו בשבילי אבל אני מצפה שיראה לי שהוא מוכן לוותר על החברים שלו בשבילי שאני הכי חשובה לו ושאני נמצאת הרבה מעל כולם בסדר העדיפויות שלו כי אחרי הכל הוא "מתכנן להתחתן איתי"...
לפני שבוע הוא בא והציב לי עובדה שהוא נוסע לאילת, התנגדתי בכל תוקף אך זה לא בדיוק עזר לי.
רבנו וסיכמנו בעצבים שזה נגמר בנינו. כשהוא חזר ישבנו לדבר והוא אמר "שאני אובססיבית כלפיו, שהפכתי אותו למרכז החיים שלי ועוד". (שנינו סטודנטים אבל הוא סיים את המבחנים ואני לא) זה לא שאני לא רוצה שהוא יהנה, שאם אני בבית כי יש לי מבחן שהוא ישאר איתי וישמור עלי, פשוט כל כך נפגעתי שהוא הציב לי עובדה שזאת הייתה הסיבה להתנגדות שלי,מעבר לזה שהוא נוסע שוב סוף החודש לשבוע (וגם זה בלעדי וחינם) אני מאוהבת בו והוא חשוב לי אבל לא ברמה שאני יהיה אובססיבית כלפיו, מבחינתו אם הוא עוזר לי במשהו אז אני תלוייה בו, אם אני מתקשרת סתם כדי לדבר אז אני אובססיבית, אם אני רוצה שנעשה משהו ביחד אז אני רוצה אותו רק לעצמי......
כשדיברנו הוא אמר לי שאם תהיה לו עוד הזדמנות כזו(כמו בשבוע שעבר,כי זה היה מלון טוב ובחינם על חשבון חבר שלו) הוא יקום וילך . עכשיו הוא בא ואמר לי שהוא נוסע למשפחה שלו (סופ"ש).
אם זה ככה, למה הוא צריך חברה? בשביל שבזמן שהוא נמצא בבית הוא לא יהיה לבד? כבר שבוע שאני אוכלת את הלב ומתעצבנת, אני מעניקה לו מכל הלב, אני נראת טוב, אני בחורה טובה, לא עושה דווקא ושטויות, ועדיין אני לא מבינה אם הוא חושב להתחתן איתי למה הוא מתנהג ככה? מצד אחד הלב שלי אומר לי להישאר ומצד שני ההגיון אומר לי לעזוב הכל ולצפות לעתיד טוב יותר אבל בלי אהבה.קשה לי להתעלם מהרגש והלקשיב להגיון מאחר ואני מאוד רגישה. אני חושבת שאם גבר מצא את האישה שאיתה הוא רוצה להקים בית, הוא צריך לעשות הכל כדי לשמור אותה לידו ולא "לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה" כמו שחבר שלי עושה, ובסוף אומר שאם הוא לא יתחתן איתי הוא לא יתחתן בכלל.
אני נמצאת בדילמה, לא יודעת מה לעשות או מה לחשוב...
אני יודעת שאם זה ימשך כך החיים שלי יהיו גרועים, אני מצפה מהחבר שיעניק וירצה להיות לידי, לא שיחפש כל הזמן עם מי ללכת לבלות. לא נראה לי שהוא בשל להתמסד ואני כן. יש לי חברות אבל בחיים לא גרמתי לו להרגיש שהן יותר חשובות ממנו, שאלתי את עצמי את כל השאלות האפשריות ואני גם יודעת את התשובות, מה אני רוצה, למה אני מצפה, איפה אני בכל התמונה וכו'. אני חושבת שאם הוא ישנה את הגישה שלו יהיה לי חיים טובים,יהיה לנו עתיד טוב יותר
האם כדאי לי להישאר ולנסות לשנות משהו? האם בכלל אני יכולה לשנות משהו (או את ההתנהגות שלו)? האם זה ישתלם לי בסוף או שאני משקיעה את האנרגיות שלי לשווא?מה אני יכולה לעשות כדי לשנות את הגישה שלו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לילך יקרה
עדה מורג12/08/2010אני שומעת מבין השורות את סערת הרגשות שלך....
זה בסדר להרגיש נסערת ולתת לרגשות ביטוי, אך אני מזמינה אותך לא לעשות החלטות מרחיקות לכת מתוך עין הסערה.
בואי נצא מנקודות ההנחה הבאות:
א. העתיד שלך בידיך ובידייך בלבד. - כלומר קודם כל אחריות על עצמך, על רגשותיך, על מילותיך,
על פעולותיך.
ב. אין לנו לא יכולת ולא זכות לשנות את האחר.
ג. ציפיות גורמות לאכזבה ולתסכול.
אם את מקבלת את נקודות ההנחה , מה נותר? תקשורת!
תקשורת זו מילת המפתח של זוגיות טובה.
אז מה היית רוצה לומר לבן זוגך?
איך היית רוצה לומר לו את הדברים?
לאיזה הסכמות אתם יכולים להגיע?
מה מידת החופש שאת יכולה להעניק לו, כדי שירגיש טוב?
מה מידת הוויתור שהוא יהיה מוכן לעשות כדי שאת תרגישי טוב?
יש מודלים שונים של זוגיות: 24/7 דבוקים וצמודים, זוגיות פתוחה ללא גבולות, או שותפות שבה כל אחד נותן ומקבל על פי צרכיו ויכולותיו ובה מוצאים ביחד את המינון המתאים.
מה היה מתאים לך? מה היה מתאים לו? האם אפשר לגשר על הפערים?
מקווה שנתתי לך כיווני מחשבה....אני מאחלת לך שתמצאי את השקט הפנימי הדרוש כדי לגשר על הפערים ולבנות זוגיות טובה ומספקת.
עדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהללילך
אני02/09/2010היי
אני לא מזמן יצאתי מקשר של שנתיים -אני צעירה ממך
אבל גם לי הההרגשה שאני לא במקום הראשון בחייו של חברי מאוד הפריעה
למרות שהוא אמר שהוא לא משקיע בשום דבר כפי שהוא משקיע בי...
אבל עדין במשך שנתיים כל סופ"ש בבית,רק במקרים יוצאיי דופן הוא היה איתי
ועם חברים לא הייתה לו בעיה להגיע לאזור שלי,לא לצאת איתי אלא להגיע
וגם לי הייתה ההרגשה שהוא יעשה הרבה מאוד דברים בשביל עצמו כשאני באתי המון לקראתו.
וגם לטווח הארוך אם עכשיו כשיש אילוצים הוא לא מספיק איתי ,וכל הזמן באופן עקבי עם החברים ובשביל מבחנים הוא כן יוותר על זה.. ובהמשך זה רק יחמיר...
תשאלי את עצמך האם את מוכנה ליחסים כאלה להרגשה כזו...
כי חמודה,אחרי כמה שנים אם רואים שיש בעיות שיכולות להפריע לך בהמשך החיים עדיף לעזוב
ועכשיו אני יוצאת עם בחור אחר,כמה שזה כואב... ואם בגלל ובשביל החבר היו פעמים שפחות ראיתי חברים אז עכשיו לא. ואני דואגת שהבחור ילך לכיווני,כל מיני דברים שהחבר לא עשה אני בכוונה דואגת שהבחור יעשה, לא בקשיחות,אם הבחור צריך לעשות משהו בסופ"ש בחלקו אז בכיף,אבל ללמוד מהטעויות ומצבים רעים בעבר, ואם אי אפשר לשנות באמת עם הבן=זוג הנוכחי לתת את לביך זמנך מרצך למישהו אחר.
וזכרי תמיד את אל תאבדי את עצמך,תעסיקי את עצמך בלימודים,תחביבים תפגשי עם חברים
כי בחורים באים והולכים...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)


.jpg)
