מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מדדי לחץ דםגל31/08/2008
מה טווח הנורמה לילד בן 10 (של לחץ הדם) ? תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם
פרופ' אבישלום פומרנץ03/09/2008תלוי בגובה של הילד אחוזון גובה לגיל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצטמקות כליה?שרית26/08/2008
בני נולד עם הדרונפרוזיס במהלך כל האולטראסאונד שנעשו גודל הכליות היה תקין ,לאחרונה עשינו אולטאסאונד ונמצא שגודל כליה אחת קטן מהשניה זאת אומרת הפסיקה לגדול ץ הרופא אמר שנעקב. האם יכול להיות מצב שהכליה מצטמקת עקב ההדרונפרוזיס או המסיבה אחרת? מה יש לעשות והאם זה מעיד על בעיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר bvv
ד''ר רפאל הלוי26/08/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההצטמקות כליה
ד''ר רפאל הלוי26/08/2008תתכן תופעה של הצטמקות כליה וזאת עפי"ר בכליה חולה ובמהלך ארוך. אינני יודע מה גודל ההידרונפרוזיס ועפי"ר זו אייננה סיבה להצטמקות כליה. בכל אופן הייתי חוזר בעוד זמן מה על סונר כליות ובמידה וההבדל בין שתי הכליות עובר את הס"מ הייתי מבצע מיפוי כליות DMSA.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הימצאות פרוטאין גבוה בשתןיוכי26/08/2008
מדובר בילדה בגיל קרוב ל 12 שתוצאות בדיקות המעבדה מראות על פרוטאין 432.60 mg באיסוף שתן של 24 שעות. בדיקה זו התבצעה גם לפני כ 8 חודשים והתוצאות היו דומות 445.90 mg (איסוף 24 שעות)ובנוסף בוצע איסוף שתן ביום ואיסוף בלילה (נבדק האם יש הבדל בתוצאות במנוחה ובפעילות) הרופא לא ראה הבדל גם בבדיקה זו. הרופא חושב שאין צורך לעשות שום דבר עכשיו וצריך להמשיך במעקב ולבצע בדיקות אלו כל חצי שנה. אני מודאגת ומבקשת לקבל חוות דעת נוספת, האם יש דרך להורדת הפרוטאין, איך להמשיך? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוטאינוריה
ד''ר רפאל הלוי26/08/2008כמות החלבון בשתן אמנם גבוה מעט אולם במידה ואין דם בשתן ובנוסף כל בדיקות הדם היו תקינות יש לדעתי לחזור על איסוף אחת לחצי שנה כדי לודא שאין עליה משמעותית בכמות.
בכל אופן הייתי חוזר על איסוף יום ולילה נפרד בצורה מדויקת כיון שזו הסיבה השכיחה ביותר לחלבון בשתן בלבד בכמות כזו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סינוסים באפרכסתרחל25/08/2008
שלום, לפני כחודש ילדתי תינוקת מקסימה, היום הינו בבדיקת התפתחות אצל רופאת ילדים, כאשר היא בדקה את הילדה היא צינה שיש לה שקע קטן האפרכסת, בשני האוזנים. בעקבות זאת היא הפנתה אותנו לאולטרסאונד כליות ודרכי השתן, לשאלתי מה זה אומר? היא אמרה שבדרך כלל זה לא אומר כלום, אבל שהיא רואה דבר כזה יש היא מפנה לאולטרסאונד כליות. אפשר לקבל מידע על הקשר בין הדברים ומה זה הסינוסים האלה ואיך הם קשורים לכליות? תודה מראש רחל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סינוס
פרופ' אבישלום פומרנץ11/09/2008קיים קשר בין מבנה לא תקין של הכליה ואוזן, בתקופה אמבריונלית הם נוצרים במקביל ומכאן הקשר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקוד כליותליאת22/08/2008
שלום רב, בתי בת שנה ו-9 חודשים. סבלה בעבר מריפלוקס דרגה 1. במיפוי כליות הממצאים היו 28.6% בכליה ימנית, ו-14.4% בכליה שמאלית. בשבוע האחרון בתי סובלת מחום מאוד נמוך ומתלוננת על כאבים באזור איבר המין. מאחר ולא ניתן היה לאסוף שתן, רופא הילדים הציע לבצע ספירת דם. תוצאות הספירה תקינות, מלבד לימפוציטים (58.4%) ואאוזינופילים (0.2). בבדיקה גופנית הרופא זיהה גודש באוזניים ואודם בגרון. האם ניתן להסיק מכך שמדובר בוירוס, או שעדיין יש חשד לדלקת בשתן? חשוב לציין שהילדה לא מוכנה לתת שתן בשקית, או ישירות לכוס (היא מתאפקת). כל בדיקות השתן שנלקחו עד היום היו דרך קטטר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ת כליה
פרופ' אבישלום פומרנץ23/08/2008יש לשלול זיהום, משקית או מקטטר - יש לבצע בדיקה.
לילדה פגיעה בכליה ואו כליה דיספלסטית. יש להשלים את הפרטים.
להחליט על גישה טיפולית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי איסוף שתןרחל19/08/2008
אני מבקשת לדעת בנושא איסוף שתן יום ולילה נפרדים שבני צריך לעשות. האם הכוונה באיסוף שתן לילה זה לאסוף את השתן בזמן שהילד ממש ישן או שוכב במיטה או הכוונה לבצעה בדיקה כל 12 שעות נניח בן השעות 6 בקר ל6 בערב ואחר כך מ 6 בערב לתוך הלילה עד 6 בבקר ( אבל הבן שלי הולך לישון רק ב 12 בלילה עד 6 בבקר ) מה נכון לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איסוף שתן
ד''ר רפאל הלוי20/08/2008איסוף שתן יום ולילה בנפרד יש לחלקו בצורה זו : לאחר שתן ראשון של בוקר ביום האיסוף שנעשה בשרותים רגיל כל שתן שנעשה מאותו רגע עד שתן אחרון לפני שהילד הולך לישון ( עדיף ששעה לפני השינה כבר יהיה במנוחה) הולך לצנצנת יום ובבוקר למחרת השתן נעשה בצנצנת חדשה ונשלח כאיסוף לילה במידה וקם באמצע הלילה גם שתן זה בצנצנת לילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבנתי . תודה רבה לך דוקטור.
רחל20/08/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התחלת גמילה ואי עשיית פיפימיכל19/08/2008
ד"ר שלום רב, בתי בת 3 שנים וחודשיים. ביום שישי האחרון התחלנו בגמילה מחיתולים. באותו יום ראיתי כי היא משום מה לא עושה פיפי המון שעות (כשהיתה עם חיתולים עשתה בכמות יפה מידי 2-4 שעות). אחר"צ של יום שישי "ברח" לה פעמיים בתחתונים וכמובן שעודדנו אותה בנושא. מאז הילדה פשוט מתאפקת שעות מרובות ולא עושה פיפי (לעיתים עושה בחיתול בלילה ועד אחר הצהריים לא עושה כלום! 8-12 שעות!!). כאשר אני מציעה לה לבוא לשרותים ולעשות היא אומרת "אין לי היום פיפי". היא פשוט מסרבת ומתאפקת. היא מגיעה למצב שזה מציק לה כי היא אומרת לי שהיא עצובה בגלל הפיפי,. כאשר אני מציע לה לבוא איתי לשרותים,היא שוב אומרת "היום אין".אני אובדת עיצות. היום מרוב יאוש החזרתי לה החיתול ואמרתי לה שהיא יכולה לעשות בחיתול (לפני יומיים כאשר היא לא עשתה פיפי יותר מ 8 שעות במשך היום,הצעתי לה לעשות בחיתול והיא הסכימה ואכן יצא הפיפי). אתמול הצעתי לה שנעשה ביחד (אני בשרותים והיא בסיר - ואכן יצא לה...פעם אחת) היום למרות החיתול היא לא עושה פיפי (עשתה בלילה בחיתול בערך ב 5 לפנות בוקר ועד רגע זה לא עשתה כלום (השעה 14:00).). אני פשוט לא יודעת מה לעשות..כמה אפשר למשוך בלי לעשות פיפי? היא שותה כמויות יפות של נוזלים.הגענו למצב שהיא מבקשת "על הידיים" מרוב שהיא מרגישה אי נוחות. שלא לדבר על קקי שלא עשתה כבר כמה ימים...לא עוזרים כל ההסברים שהפיפי בבטן וצריך לצאת . נראה לי שלא בריא לא לעשות פיפי כ"כ הרבה שעות. אנא עצתך. תודה רבה מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתן
פרופ' אבישלום פומרנץ21/08/2008בגיל זה לא רצוי להכנס לגמילה בניגוד לרצון הילד.
ניתן להחזיר את החיתול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה והעיצה
מיכל21/08/2008אכן החזרנו החיתול ונראה כי הילדה חוזרת בהדרגה לעשות פיפי במרווח זמן סביר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה נגד הרטבהיוני17/08/2008
שלום רב, משעתי שיש תרופה נגד הרטבה האם היא יעילה ובאילו מקרים ניתן להשתמש בה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רופת הרטבה
ד''ר רפאל הלוי17/08/2008שלום
ישנן מספר תרופות לטיפול בהרטבה וישנן גם דרכים אחרות לא תרופתיות.
יש לבצע בירור ראשוני ואז להחליט בשתוף ההורים/.ילד על השיטה הטפולית המתאימה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 16אלין13/08/2008
שלום, בני בן 16, ולחץ הדם שלו בד"כ 132/56, דופק 50. מה זה אומר, ומה צריך לעשות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם
פרופ' אבישלום פומרנץ13/08/2008לחץ דם גבוה לגילו השאלה האם הוא אמיתי.
יש לשלול פגיעה באברי מטרה,
הדופק נמוך לכן קיימת אפשרות שזה אמיתי.
ממליץ לבצע הולטר 24 שע (לילדים) אנחנו מבצעים בדיקה זו.
בכבוד רב פרופ פומרנץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות אולטרסאונד כליותאמא10/08/2008
שלום רב, בני בן 4.5 עבר US כליות (עקב בעיית הרטבת לילה) והתוצאות שנכתבו לגבי הכליה השמאלית: "בגודל 8.4 ס"מ (כליה ימנית 8 ס"מ), פרנכימה שמורה, הודגם גודש קל במערכת מאספת, רוחב אגן הכיליה במישור AP כ-0.6 ס"מ. לא הודגמו תהליכים, לא הודגמו אבנים". כמו כן נכתב "לאחר התרוקנות - שארית גדולה כ-45 סמ"ק". האם התוצאות תקינות ואם לא - מה הבעייה? תודה מראש,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרטבה
פרופ' אבישלום פומרנץ10/08/2008תפקוד שלפוחית לקוי שכיח במרטיבים. ניתן לטפל .
ממליץ לבדוק את התפקוד של השלפוחית .
להרחבה כנראה אין קשר דורשת מעקב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם נמוךשלומית10/08/2008
שלום, מהי התנהלות של ילד עם לחץ דם נמוך? כלומר ממה עלי להיזהר איתו, איך למנוע התעלפויות וסחרחורות (שקורות לו הרבה)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחד נמוך
פרופ' אבישלום פומרנץ10/08/2008בעיה לא שכיחה בילדים , מלווה מחלות כליה , כנראה שאין בעיה, על ידי ABPM ניתן לשלול בעיה.
במידה ויש ניתן לתת מלח ועוד
לדעתי לחד לא נמוך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי ספיקת כליותחן06/08/2008
שלום, האם אי ספיקת כליות כרונית וכליות קטנות זה מצב שאמורים להתריע מפניו בשלבי האולטרא סאונד או שלעתים לא ניתן לגלות זאת אלא רק לאחר הלידה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כליות קטנות
פרופ' אבישלום פומרנץ06/08/2008בסונר ניתן לאבחן כליות קטנות וחשד להפרעה בתפקוד כליה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כליותמאיה03/08/2008
באלטרסאנד היה כתוב: פרנכימה שמורה. הרחבה של מערכת מאספת ואגן -ללא עדות לגורם חוסם קרוב לוודאי ל רקע אגן חוץ כליתי. - האם למרות שלא ראו גורם חוסם, יתכן ויש כזה ואותו יראו במיפוי עליו המלצת? אודה לך אם תתן לי קצת יותר מידע.....שכן, אינני מבינה מה משמעות הדבר. והאם ייתכן שהכאבים "דקירות" שבאות והולכות, בבטן ימין תחתונה הן מהכליה הימנית ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי
פרופ' אבישלום פומרנץ03/08/2008יש לראות את הסונר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מודה על התשובה אבל
מאיה04/08/2008הן ממש קצרות ולא ברור מה מאחוריהן...אם אפשר קצת לפרט, אודה מאוד.ענית לי שיש לראות את הסונר,ולחפש מה?... ......לא ענית לגבי הכאב שאני חשה, האם ייתכן ויש קשר לכל שהמערכת המאספת והאגן מורחבים......תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוספתי שאלה לשאלתי הראשונה אשמחמאיה02/08/2008
לקבל מענה.תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה השאלה
פרופ' אבישלום פומרנץ03/08/2008?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה שאלה
פרופ' אבישלום פומרנץ03/08/2008???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם במיפוי כליות יש קרינה?מאיה02/08/2008
ישנה קרינה אבל לא גבוהה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי
פרופ' אבישלום פומרנץ02/08/2008כמות הקרינה נמוכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
