מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הרחבה של מערכת מאספתמאיה01/08/2008
שלום רב, לפני שנתיים אושפזתי בפנימית עקב זיהום חריף בכליות (דלקת דרכי שתן שעלתה למעלה...), מאז בסי.טי נמצא בגביע ימין הרחבה. - זה לפני שנתיים. לאחרונה אני חשה כאבים בגב אחורי ימין וכן דיקות בצד ימין בבטן תחתןנה, נשלחתי לאולטסנד ונמצא: כליה ימנית: בגודל תקין. פרנכימה שמורה. הרחבה של מערכת מאספת ואגן -ללא עדות לגורם חוסם קרוב לוודאי ל רקע אגן חוץ כליתי. אין עדות לאבנים. כליה שמאלית: בגודל תקין.פרנכימה שמורה. אין עדות להיסרונפרוזיס. אין עדות לאבנים. אןי עדות לנוזל חופשי באגן. שלפוחיתף טחול, לבלב, כיס מרה, כבד, דרכי מרה - תקין. מה משמעות המימצא בכל זאת?ומה עליי לעשות? תודה רבה!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרחבה
פרופ' אבישלום פומרנץ01/08/2008שלום
הרחבה של גביע בדכ ללא משמעות , גביע + אגן יש לראות צילומים לפי מצב פרנכימה להחליט על מיפוי כליות
פרופ פומרנץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרנכימה שמורה. הרחבה של מערכת מאספת
מאיה02/08/2008באלטרסאנד היה כתוב: פרנכימה שמורה. הרחבה של מערכת מאספת ואגן -ללא עדות לגורם חוסם קרוב לוודאי ל רקע אגן חוץ כליתי. - האם למרות שלא ראו גורם חוסם, יתכן ויש כזה ואותו יראו במיפוי עליו המלצת? אודה לך אם תתן לי קצת יותר מידע.....שכן, אינני מבינה מה משמעות הדבר. והאם ייתכן שהכאבים "דקירות" שבאות והולכות, בבטן ימין תחתונה הן מהכליה הימנית ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיקרופיריןאפרת30/07/2008
אפשר בבקשה לקבל מידע קצרצר על מיקרופירין, בנוגע להשפעתו על לחץ הדם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם
פרופ' אבישלום פומרנץ30/07/2008מיקרופירין משפיע על קרישת דם
השפעה על התאים בכלי דם / לחץ דם משנית בלבד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמירי27/07/2008
שלום רב, האם כשיש כליה מוגדלת יש צורך בהשתלת כליה? כמו כן, מהם הנזקים שנגרמים כתוצאה מכליה מוגדלת? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כליה גדולה
פרופ' אבישלום פומרנץ28/07/2008כליה גדולה אינה דורשת השתלה, מה שקובע הוא תפקוד הכליות.
מה התפקוד??
פרופ פומרנץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בדרכי השתןענת של נועם24/07/2008
שלום רב, כשבני היה בן 6 ימים התגלתה אצלו דלקת בדרכי השתן מסוג קולי. הוא קיבל אנטיביוטיקה (בתחילה טיפולית ואח"כ מניעתית) במשך כ- 3 חודשים. כיום הוא בן 9 חודשים ונתבקשנו לעשות אולטרסאונד כליות, בדיקות דם ושתן. (בכל התקופה הזו לא חזרה הדלקת) תוצאות הבדיקה: "הכליה הימנית תקינה. השמאלית: קטנה יחסית לכליה הימנית (הימנית 6.3 השמאלית- 4.4 ס"מ), הגברה קלה באקוגניות של הפרנכימה, מבנה הכליה שמור, אין סימן להידרונפרוזיס או לאבנים. אין עדות להרחבת אורטר משמאל. שלפוחית שתן עם דפנות סדירים" אנו מחכים גם לתוצאות בדיקות דם ושתן שטרם חזרו. מה התוצאה אומרת? האם יש מקום לדאגה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כליה שמאלית קטנה מעט
ד''ר רפאל הלוי25/07/2008שלום לך
דלקת חד פעמית בדרכי השתן ובמקרה זה מדובר בדלקת ברקמת הכליה אינו אמור לפגוע בכליה .
כרגיל יכול להיות הבדל בגודל הכליות עד 1 ס"מ לטובת הכליה השמאלית ,במקרה של בנך דוקא הכליה הימנית גדולה יותרממצא שכשלעצמו מצדיק בירור.ישנה גם העובדה ולא ברור עד כמה היא מדויקת שהכליה השמאלית מעט אקוגנית. ככלל לדעתי יש תמיד צורך לחזור על בדיקת סונר כליות ולבדוק היטב הן את גודל הכליות והן את האקוגניות ( הדיות בעברית ) שלהן. במידה וממצא זה יחזור על עצמו קרוב לודאי מדובר בממצא מולד.
הייתי מבצע ציסטוגרפיה כדי לשלול רפלוקס שלפוחית כליה( חזרת שתן מהשלפוחית לכליה ) כגורם לממצא ומיפוי כליות כדי לדעת בדיוק את תפקודה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת שתן אצל תינוק בן שנה וחציליאת קדוש23/07/2008
שלום שמי ליאת , לילד שלי גילו היום חיידק בשתן שעקבות תלונות שלי על חום גבוה שהתפתח במהלך הלילה וצמרמורות , קיבלנו אנטביוטיקה של צפורל עד שתגיע התרבית ויידעו איזה חיידק זה בדיוק... בכל מקרה אני מאד לחוצה כי לפי מה שקראתי בתחום אני מבינה כי מרבית הסיכויים שמדובר בדלקת של רקמת הכליה שמקורה בחיידקים מהצואה שבד"כ מופיעים כאשר יש בעיה במנגנוני ההגנה מפני חיידקים אלו ... עד פה נכון או שאני טועה?! בכל מקרה קראתי גם שפעמיםרבות נשאר נזק לכליה או צלקת וזה מאד מדאיג אותי אז רציתי לשאול אם יש משהו שניתן לעשות כבר בשלב זה כדי למזער סיכוי לנזק ? וגם לשאול אם יש קשר בין אגן כליה מורחב שגילו אצלו בתור עובר ואחר כך בבדיקות שלאחר הלידה אמרו שהכל בסדר.. יכול להיות שיש בכל זאת קשר וזה משפיע ? ומה הלאה באמת נצטרך תקופה ארוכה של המשך אנטיביוטיקה ? איזה השלכות יש על חיי היומיום של הילד ומה הפרוגנוזה להחלמה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי להוסיף..
ליאת קדוש23/07/2008שכחתי להוסיף שההרחבה שהיתה בעת העוברות הייתה של 0.8 ... בנוסף רציתי להוסיף שקראתי הרבה על ריפלוקס - מה זה אומר ? רוב הסיכויים שגם לבני יש ריפלוקס אפשר לאבחן כבר עכשיו ? אני מאד מאד לחוצה ... תודה רבה מראש על תשובה !!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהRS
פרופ' אבישלום פומרנץ25/07/2008זיהום בשתן יש לו פוטנציאל לפגוע בכליה.
הנזק בכליה תלוי במספר גורמים, ויש גורמי סיכון.
לפי הגורמים, וגורמי הסיכון ניתן להחליט על בירור וטיפול תרופתי או אחר.
פרופ פומרנץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזיהום בשתן
פרופ' אבישלום פומרנץ28/07/2008זיהום בשתן מלווה בדכ במבנה לא תקין. הגורם החשוב הוא הנזק שלא קיים בכל הילדים.
היום מקובל לברר האם יש נזק לא לכל הילדים רק לאלו שהמהלך לא היה רגיל לזיהום.
ניתן לבצע הערכה ולהחליט על המשך בירור טיפול.
בגדול - בנך ילד בריא.
פרופ פומרנץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איסוף שתו נפרד ליום ונפרד ללילה .דניאל22/07/2008
בני נמצא בבקורת במח' נפרולוגיה בעיקבות מציאת עקבות של כדוריות דם באיסוף שתן ומעט חלבון . עתה התבקשנו שיעבור בדיקת איסוף שתן נפרדת יום ונפרדת לילה לחלבון מיקרואלבומין וקראטנין אני מבקשת לדעת מדוע חשוב לנפרולוג לדעת אם מקור של בעיה מסוימת היא ביום או בלילה מה אפשר ללמוד מכך ? תודה לך רחל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון בשתן
ד''ר רפאל הלוי25/07/2008שלום רב
חלבון בשתן אינו דבר תקין אולם במידה ונעשה בירור מלא הדרוש לממצא זה וכמות החלבון אינה עולה על גרם ביממה ישנו מצב בו מופרש רובו של החלבון במהלך היום ומיעוטו בלילה מצב זה נקרא בשפת הרפואה orthostatic proteinuria ופרט למעקב שנתי אינה דורשת כל בירור אחר.
לציין שמדובר במקרה וישנו רק חלבון בשתן ולא דם בכמות לא תקינה..
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפולוקסרינה20/07/2008
רציתי בבקשה לשאול : א) בבני התגלה רפלוקס דרגה 3. והוא תינוק. האם מספיק מעקב נפרולוג כל-8-7 חודשים ונטילת צפורל מונע. או שלדעתך זה חובה לבצע מידי חודש-חודשיים אולטרסאונד ובדיקת דם תפקוד כליות ובדיקת שתן?? ב) האם יכול להיות זהום בשתן ללא חום שיפגע בכליה ואני לא אדע עליו (כי לא אבצע בדיקות שתן ודם)? ג) אם מגלים שיש ירידה בתפקוד כליות בבדיקת דם שגרתית/אולטרסאונד מה הטיפול שעושים למניעת ההדרדרות ? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי
פרופ' אבישלום פומרנץ22/07/2008שלום
מיפוי כליות DMSA יעזור להחליט על המשך טיפול ומעקב.
זיהום ללא חום בדכ לא יגרום לנזק.
תיכנון הטיפול תלוי במיפוי!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוליאורי16/07/2008
ביתי בת 7 חודשים סובלת בפעם השניה תוך חודש מחום ומחיידק בשתן. חיידק הE COLY. לאחר צילום כליות תקין רופאת המשפחה הפנתה אותנו לסיצוגרפיה בקפלן לבדיקת רפלוקס ולאחר מכן התייעצות עמך. כרגע היא מטופלת רצופין ולאחר מכן 10 ימים עם צפורל(כמו בפעם הקודמת). מה כיצד הייתם ממליצים לי לפעול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיהום חוזר בדרכי השתן
ד''ר רפאל הלוי16/07/2008שלום רב
אני מבין ממכתבך שבתך עברה שני זיהומים בדרכי השתן בתוך חודש ושניהם עם חום.
קרוב לודאי שנעשה סונר כליות ( צילום כליות במכתבך) שהיה תקין .
לדעתי על הילדה לקבל טיפול מונע לפחות עד לאחר ביצוע הציסטוגרפיה ובמידה והבדיקה לא תהיה תקינה,ז"א יימצא רפלוקס שלפוחית כליה, הייתי ממשיך בטיפול מונע עד לביצוע מיפוי כליות שצריך להתבצע כחצי שנה לאחר הזיהום השני.
במידה והבדיקה תהיה תקינה אפשר יהיה להפסיק טיפול מונע לאחר 3 חודשי טיפול ולבצע מיפוי כליות בעוד כחצי שנה.לדעת מצב הכליות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי כליותאפרת13/07/2008
שלום רב, רציתי לקבל מידע בנוגע לבדיקה זו (מיפוי כליות). לבני בן 8 חודשים יש רפלוקס דרגה 4 (רק בצד אחד למזלנו...)נעשתה בדיקת אולטרסאונד שהייתה תקינה מבחינת גודל ומיקום הכליות. לפי לוח הבדיקות שהמליץ הרופא המטפל עלינו לבצע את המיפוי בקרוב מאוד. הייתי מעוניינת לקבל פרטים על הבדיקה, הבנתי שלא מתבצעת בהרדמה מלאה אלא ע"י הרגעה שמרדימה בד"כ. איזו מין הרגעה ניתנת? מהו החומר המרגיע? מהם הסיבוכים העלולים להתעורר עקב בדיקה כזו? האם יש הצדקה לבדיקה זו? האם ההורים נוכחים בה? אשמח לתשובה מהירה (עוד לפני שנעשה את הבדיקה) מודה מקרב לב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מפוי כליות
ד''ר רפאל הלוי14/07/2008שלום
מיפוי כליות מבוצע כדי לקבל מידע על תפקוד הכליה ובמקרה זה בעיקר לגבי הכליה בה יש את הרפלוקס שלעתים עשויה להיות פגועה. המיפוי לא דחוף היות ומבחינה מעשית כל תשובה לא תביא לפעולה כלשהי בטח לא בטווח הקרוב.
לציין שסונר כליות לא יכול לתת תשובה על תפקוד כליה ולכן יש צורך במיפוי.
הילד לא מורדם ממש אלא מקבל חומר מעט מרגיע כ trichloril או phenergan. יש מקומות שבהן המיפוי נעשה ללא כל צורך בהרגעה במידה והתינוק עייף וישן
כעקרון מוזרק לילד חומר ולאחר תקופה של כשעה וחצי ( תלוי בסוג המיפוי) התינוק מצולם ומשוחרר ההורים יכולים ואפילו רצוי שיהיו עם הילד בחדר.
אין סכנה בבדיקה זו .
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבונים בשתןאדם10/07/2008
שלום רב, בן 24 , סובל מצורך להטלת שתן לעיתים דחופות (לפעמים כמה פעמים בשעה) כבר 4 חודשים. בדיקת שתן רגילה מצאה PROTIEN 200 . חריגה רצינית. עשיתי אולסטרה סאונד כליות , כבד , כיס המרה, הכל תקין. נשלחתי לעשות בדיקת איסוף שתן. אם נניח כמות החלבונים תהיה גבוהה באיסוף , מה הדבר הראשון שנפרולוג יציע לי לעשות ? (בדיקות דם תקינות , מלבד ALT 62)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוטאינוריה
ד''ר רפאל הלוי10/07/2008שלום
כעקרון פורום זה מיועד לבעיות כליה בילדים . ן הגישה לגבי מציאת חלבון בשתן שונה בין ילדים למבוגרים, ואתה נחשב לצורך זה מבוגר, ולכן אנא הפנה השאלתך לנפרולוג מבוגרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא מצאתי פורום כזה
אדם11/07/2008אחרי שאעשה את בדיקת איסוף השתן - אם יימצא כמות חלבונים גבוהה , אני אשלח לנפרולוג. אבל רציתי לדעת בינתיים , מה הוא יציע לי ? כלומר מה ניתן לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמילואידוזיסהילה09/07/2008
האם בדיקת שתן רגילה (חלבון) לילדים החולים בקדחת ים תיכונית היא מניעה מספקת מפני אמילואידוזיס? כלומר, אם הבדיקה תקינה, האם יש להניח שהטיפול בקולכיצין מספיק ולא תתפתח מחלת הכליה הנ"ל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפרופתיה משנית לעמי
פרופ' אבישלום פומרנץ12/07/2008עמילואידוזיס הינה מחלה רב-מערכתית המאופיינת בשקיעה חוץ-תאית של חומר דמוי-חלבון במספר איברים, המובילה עם הזמן לתפקוד לקוי שלהם. ישנם מספר סוגי עמילואידוזיס הנקבעים על-פי סוג החלבון השוקע.
הכליה היא האיבר המעורב ביותר בעמילואידוזיס ראשונית ובשניונית כאחד, אך מעורבת רק לעיתים נדירות בצורות השונות של עמילואידוזיס משפחתית.
חלבון בשתן הוא הביטוי השכיח למעורבות כליתית ומוביל לתסמונת נפרוטית (חלבון גבוה בשתן, חלבון נמוך בדם, צבירת נוזלים המתבטאת בעיקר בבצקות וכן עליה בכולסטרול בדם).
פחות שכיח למצוא משקעי עמילואיד הגורמים להפרעה בתפקוד הכלייתי כביטוי ראשוני למחלה.
בצקת בהעדר אי-ספיקת לב הינה מאפיין של תסמונת נפרוטית. אשר-על-כן, בצקת פתאומית או עליה פתאומית ובלתי-מוסברת של כולסטרול בסרום לרמות גבוהות, יש בהן כדי להצביע על הצורך בבדיקת הימצאותו של חלבון בשתן וחיפוש עמילואידוזיס.
מעקב מתבצע אחר הופעת חלבון בשתן והופעת מיקרואלבומין בשתן.
טיפול בקולכיצין צריך למנוע את הסיבוכים של עמילואידוזיס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הירדמות גפייםיעל05/07/2008
אני בת 18 וזה כבר יותר משנה לדעתי שהגפיים שלי נרדמות כמעט בכל תנוחה שאני נשארת בה ליותר מבערך 10 דקות. ממה זה יכול לנבוע? לחץ דם נמוך אולי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
מערכת BeOK09/07/2008לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=59 id=link]כירורגית כלי דם וורידים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אגן כליה מורחברובי24/06/2008
שלום!
התינוקת שלי בת חודש וחצי כ4 ק"ג משקלה
יש לה כרגע אגן כליה ימני מורחב(UPJ STENOSIS חשד ל ) כ2.9 ס"מ(עוד בהריון התגלה העניין-היה כ13 מ"מ לפני הלידה)
מטופלת בצפוויט פורטה מגיל יומיים עד כה
בבדיקה בתאריך 5/6/08 גודלה היה כ1.7 ס"מ
מה משמעות הדבר?מהו הטיפול המומלץ?ומה הסכנות?
אודה לתגובה
רובי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אגן כליה מורחב
ד''ר רפאל הלוי09/07/2008שלום
אם הבנתי נכון ישנה גדילה של אגן הכליה תוך זמן קצר מ 1.7 ס"מ ל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאגן כליה מורחב
ד''ר רפאל הלוי09/07/2008שלום
אם הבנתי נכון ישנה גדילה של אגן הכליה תוך זמן קצר מ 1.7 ס"מ ל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם ופעילות גופניתאריקו18/06/2008
שלום,
אני בן 46, בריא בד"כ.
לפני כשנה התחלתי בפעילות גופנית אירובית 4-5 פעמים בשבוע כשעה בכל יום.
לחץ הדם שלי לפני תחילת הפעילות (כלומר לפני שנה ומעלה)
היה:120/80. דופק 60.
היום, לאחר שנה של פעילות אירובית לחץ הדם:130/95. דופק 52
שאלותי : א. מה המשמעות של העליה בלחץ הדם, והירידה בדופק ?
ב. האם יש צורך בטיפול ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעקב לחץ דם
פרופ' אבישלום פומרנץ12/07/2008בגיל זה רצוי לבצע מבחן מאמץ. להעריך את לחץ הדם בפעילות גופנית כשהדופק עולה. מעקב לחץ דם במאמץ .
לפי תוצאות שיתקבלו ניתן להחליט על תבנית הפעילות הגופנית שלך.
דיאטה מתאימה יכולה לעזור ופעילות נכוה. למשקל חשיבות רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דם אצל ילדקרן וינברג01/06/2008
בבדיקה שגרתית נתגלה, שלבני בן העשר לחץ דם גבוה:160/110 לעיתים 140/100. מה עלי לעשות? אני קצת מודאגת מפני שאמי נפתרה מיתר לחץ דם ואי ספיקת כליות בגיל צעיר יחסית. תודה.קרן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יתר לחץ דם בילד.
פרופ' אבישלום פומרנץ12/07/2008במידה והערכים גבוהים, ולא מדובר בתסמונת החלוק הלבן. יש לפנות מיד לרופא מטפל/ נפרולוג לביצוע בירור וטיפול בהקדם.
יש לבדוק האם יש פגיעה באברי מטרה ולהחליט על הבירור וסוג הטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
