פורום נפרולוגיה, לחץ דם, מחלות כליה ילדים, הרטבת לילה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תפקודי כליה
    אלונה
    23/12/2007

    שלום, מהם הסיכויים שכילות שאינן מתפקדות אצל תינוקת בת חודש, כתוצאה מניתוח לב פתוח, יחזרו לתפקד, בנוסף לחץ דם נמוך ומחוברת לדיאליזה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תפקודי כליה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאלונה

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    26/12/2007

    לצערי כל זמן שהמצב הלבבי לא משתפר כלומר לחץ הדם עולה ומספק דם בכמות טובה לכליות קשה לצפות לשיפור. לאחר מכן תלוי מאד איזה אחוזים מהגלומרולים- החלקים המתפקדים בכליה ניזקו ללא תקוה להתחדשות , בהחלט יש תאים בכליה שיכולים לחזור ולתפקד. תשובה טובה יותר יכולה להינתן רק אחרי תקופת מה לעיתים הכליות מתאוששות אפילו אחרי חודש של דיאליזה
    רפואה שלמה לבנה סיני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפלוקס בשתן ונזק לכליה של התינוק
    עמית
    19/12/2007

    היתי בהריון בסיכון וגבוה בגלל fmf ביצעתי את כל האולטרסאונדים והסקירות ולא גילו דבר חריג
    (לרבות מי שפיר)
    בגיל 10 יום אושפז בני(נולד 2660 וכשהגיע לאשפוז שקל 2450) גילו לקוטיצטים וזהום בשתן
    מאז הוא עם צפורל.אולטרסאונד באשפוז הראה הרחבה קלה של כליה שמאלית.
    בדיקת ציטוגרפיה בגיל 3 חודש - דרגה בינונית 3.
    בגיל 10 חודש עשו אולטרסאונד וגילו שכליה שמאלית קטנה מאד -ולמעשה "מתה"

    1 אני מיוסרת מהמחשבה שאם היה מטופל מרגע לידה בצפורל - היתה לו היום כליה תקינה.
    האם אני צודקת (אנא אמרי לי את האמת מרה ככל שתהיה...)

    2. אם הייתי יודעת על זה בלידה האם היה לזה טיפול תוך כדי הריון?

    3. אם שאלה 2 שלילית - האם עצם היותו של העובר מחובר אלי לשיליה - חיסנה אותו מפני
    זהומים בשלב היותו בבטן ?

    בתודה מראש
    עמית


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לעמית

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    23/12/2007

    ניראה לי שקשה יהיה להסביר את הצטמקותה של הכליה על סמך זהום אחד ויותר נכון יהיה לומר שהכליה הזו שאליה יש גם רפלוקס נוצרה מראש דיספלסטית- לא תקינה . האנטיביוטיקה לא היתה מצילה אותה . איך אפשר לדעת קשה מאד אלא אם במיפוי שיעשו יצליחו לומר שבכליה אין צלקות מופזרות אלה באופן דיפוסי הכליה קטנה.
    בכל מקרה התינוק שלך צריך מעקב נפרולוגי קבוע.
    בברכה לבנה סיני דר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כליה שניזוקה לתינוק

    עמית
    23/12/2007

    תודה על תשובתך
    לא הבנתי מה צריך להיות במיפוי כליות dmsa שעבר התינוק כדי שאדע אם זה בגלל הרפלוקס או לא
    צריך לראות הרבה צלקות כדי לחשוד שהנזק מהכליה נגרם בגלל הרפלוקס ?

    ברצוני להבהיר -עד שהתינוק אושפז בגיל 8 יום היה לו דלקת בשתן.ובגיל כזה עם משקל כזה נמוך (של 2660) לא יתכן שכליה כ"כ קטנה נפגעה בגלל זהום ממושך של שבוע?

    בתודה מראש -והרבה תודה

    עמית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה נוספת לעמית

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    26/12/2007

    שובע ללא טיפול עלול לגרום נזק לכליה ככל שהיא קטנה בגודל הנזק יותר גדול. אני מאמינה שתינוק בן שבוע עם יום חום מיד בורר וטופל כך שיתכן והיה חולה יותר אבל האנטיביוטיקה החלה לפעול ואז באמת ניראה שהנזק שאת מתארת יותר מתאים לדיספלסיה מולדת.
    באשר ל DMSA הפיזור של החומר בכליה וצורת החסרים עשויה לשפוך אור על מקור הבעיה זה יחד עם הערכה של צורת הרפלוקס התוך כליתי ששנראה בציסטוגרפיה יכול לתרום להבנת מנגנון הפגיעה בכליה
    כמובן שאין פה שחור ולבן בתאוריה ביופסית כליה לפעמים עשויה לעזזור אך היא בהחלט לא נחוצה ולא מקובל לבצע כי אין בתשובה להציע טיפול
    בברכה לבנה סיני דר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקה שגרתית
    מיקה
    19/12/2007

    האם מומלץ לבדוק לחץ דם לילדים או שאם אין שום תחושה לא טובה והכל בסדר זה מיותר? אומרים שלחץ דם לא תמיד מורגש...תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקה שגרתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תובה לשירי

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    23/12/2007

    לחץ דם בילדים רצוי לבדק מעל גיל 3 פעם בשנה
    מתחת לגיל 3 יש לבדק לד במקרים בהם יש חשד למחת כליה לב או מערכת העצבנים
    בברכה לבנה סיני דר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    אפרת
    19/12/2007

    האם לחץ דם גבוה עובר בתורשה. ואם כן, הוא עובר מהאם יותר או מהאב יותר?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאפרת

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    23/12/2007

    אכן נכון שהנטיה ללחץ דם גבוה עוברת בתורשה אין הבדל אם זה בא מהאם או האב התורשה לא קשורה לכרומוסומי המין והיא מורכבת ביותר אך בהחלט קיימת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת בדרכי השתן חוזרת
    טלי
    17/12/2007

    ביתי בת השלוש חטפה דלקת בדרכי שתן בהיותה בת 11 חודשים וטופלה באנטיביוטיקה. בדיקות רפלוקס, אולטראסאונד וסריקת כליה הראו שהכל תקין- אין צלקות. עתה בהיותה בת שלוש היא שוב חטפה דלקת בדרכי השתן (והפעם ללא חום- או אולי מאוד נמוך) ושוב טופלה באנטיביוטיקה(סולפה-מתוקסזול) שהיתה מאוד יעילה בהעלמת הסימפטומים כבר לאחר 24 שעות (לצערנו לא נעשתה בדיקה מקיפה של זהות החיידק והאנטיביוטיקה היעילה כנגדו- טעות מעבדה מעצבנת). לאחר עשרה ימים שוב נתנו בדיקת שתן - ובדיקה של התרבית העלתה שעדיין ישנם חיידקים (כנראה אי קולי בדגימה) וקיבלנו הוראה לחזור מיידית לטיפול אנטיביוטיקה. משום מה לא סמכתי כל כך על לקיחת הדגימה שנעשתה על ידי- וביקשתי לחזור על הבדיקה לפני שאנחנו לוקחים אנטיביוטיקה שוב (בעיקר משום שלביתי לא היו סימפטומים והשתן נראה שקוף ולא עכור).
    בדיקה ראשונית של השתן (עם סטיק) העלתה שהשתן נקי ( ולכן אין ממש צורך בתרבית) אך התעקשתי על תרבית- ואנו עדיים מחכים לתשובה.

    והשאלות:
    1. לפי ההיסטוריה, האם לביתי- מועדות ללקות בדלקות חוזרות ונשנות.
    2. איך ניתן למנוע זאת (אנו מקפידים מאוד ובהיסטריה אמיתית למין הדלקת הראשונה ברחצה לאחר מתן קקי, וכל חום שלא מלווה בסימפטומים של התקררות- אנו רצים עם בדיקות שתן לוודא שלא מדובר בדלקת דרכי שתן...וביתי כרגע בתהליכי גמילה מתקדמים).
    3. בהנחה שהתרבית רגישה יותר מהסטיק- ובהנחה שהתשובה תהיה שוב חיובית (עם חיידקים וכנראה אי קולי) האם לחזור לאותה אנטיביוטיקה (כפי שהרופאה הורתה לנו או להחליף אנטיביוטיקה).
    4. האם העובדה שביתי חלתה בדרכי הנשימה העליונות לפני הדלקת בדרכי השתן אומרת משהו (ירידה בתנגודת מערכת החיסון???).
    5. יש בזה משהו תורשתי??- (אמי סבלה מזה ואף לי היו מספר דלקות ).
    6. מפחד הישנות חוזרת של הדברים יש דרך יעילה וראויה לטפל בזה בדרך אחרת מאשר אנטיביוטיקה (אנחנו לא מתים על הרעיון של אנטיביוטיקה לכל החיים...), שמענו על חמוציות ומרקי פטרוזיליה- כמה מזה יעיל במבחן החולה?
    המון תודות
    טלי


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת בדרכי השתן חוזרת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תששובה לטלי

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    17/12/2007


    אין צורך לחזור על בדיקת שתן לחולה שטופלה והגיבה –ירד החום וירדו התלונות- כדי לאשש שאין יותר חיידקים. לקיחת שתן אצל ילדה בריאה מביאה להפתעות לא נעימות לבת שלך אין דלקת נוספת והחיידקים שצמחו כשיש בדיקת שתן לכללית תקינה נקראים אסימפטומטיק בקטריאוריה ואין כל צורך לטפל בהם והם לא עושים כל נזק. גם הארוע שבעטיו טופלה בכלל לא בטוח שהיה מספיק "רציני" להקרא זהום בדרכי השתן .
    יתכן שיש לנטיה לזיהומים בדרכי השתן מרכיב גנטי שימוש בהרגל לשתיה מרובה לא להתאפק ולהתפנות בתכיפות תעזור להתגבר על הנטייה הזו.שימוש בפטרוזיליה וחמוציות אינו מזיק על התועלת ניתן להתווכח מבחינה מדעית לצערי זה עוד לא הוכח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המון תודות

    טלי
    17/12/2007

    המון תודות
    טלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צבע השתן
    אסף
    15/12/2007

    מתנצל על שאני מפנה כאן את שאלתי על אף גילי - פשוט לא מצאתי ברשת פורום נפרולגיה והחלטתי לנסות לשאול כאן (בעיה שמלחיצה אותי).
    אובחן אצלי קרוהן לפני 8 חודשים ומאז אני נוטל כדורי פנטסה (3 גר' ליום). מאז תחילת לקיחת הכדורים (מהימים הראשונים לתחילת נטילת הכדורים) השתנה גוון השתן לצבע סגלגל-בורדו. הייתי אצל מספר רופאי גסטרו שלא ידעו מה לעשות והפנו אותי לבדיקות שונות כגון פוריפיריה ועוד מספר בדיקות שנשללו. הלכתי באופן פרטי למנהל מחלקה (גסטרו) והוא היחידי מכל רופאי הגסטרו אצלהם ביקרתי שאמר שמקרים דומים מוכרים לו ומקורם בנטילת כדורי הפנטסה. הוא אמר שאין מה לחשוש אבל המליץ על פניה לנפורולוג ואכן קבעתי תור לנפרולוג לסוף פברואר.
    שאלתי: האם התופעה מוכרת לכם הנפרולוגים ? האם יכול להגרם לי נזק לגוף מנטילת הפנטסה ? האם תמליצי לי על הקדמה של התור (מבחינתי אני מוכן לזרז את התור וללכת באופן פרטי) ?
    האם מומלץ לי להגיע לנפרולוג עם בדיקות מסויימות שאבצע לפני הפגישה איתו ושיסייעו לו לתת אבחנה ? האם עלי לחשוש מפגיעה כלשהיא במערכות הגוף ?

    שבוע טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צבע השתן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאיל

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    16/12/2007

    ישנם גם ילדים עם קרהון שמקבלים פנטסה אמי לא ניתקלי עוד בשתן בצבע סגול אני אחפש מעט. אם אין דם ואין חלבון ותפקודי הכליות תקינים נראה שאין סיבה לדאגה אבל תשובה מדויקת על הסגול אין לי אם אמצא אכתוב לך בברכה לבנה סיני דר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה.

    אסף
    16/12/2007

    ממתין בכליון עניים לתשובתך.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ דם בהריון
    לימור7
    15/12/2007

    אני בשבוע 11 להריון..כל חיי לחץ הדם שלי היה 100/70 לעיתים קצת פחות מתחילת ההריון הלחץ דם עלה פעמיים ל138/80 ואחרי כמה ימים (בדיקה ביתית כל יום) הממוצע היה 126/65 116/70
    והאחרונה 130/70 האם תקין האם יש בעיה? האם חזרה לפעילות גופנית תוכל לעזור לי בהורדת לחץ הדם(הפסקתי להתאמן בגלל הבחילות הקשות)

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחץ דם בהריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ללימור

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    15/12/2007

    אין לי את הכלים לענות במדויק על לחץ דם בהריון ..דבר אחד בבטחון ניתן לומר לחץ הדם צריך לרדת בזמן ההריון ואם זה לא כך יש לעקב בצמידות אחרי הלחץ דם ממצאים בשתן ולהפנות את הגב למעקב גניקולוגי במרפאה להריון בסיכון.
    בברכה לבנה סיני דר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • crossed renal ectopia
    בדרך להפלה?!
    12/12/2007

    שלום,
    אתמול ביצעתי סקירה מוקדמת. לא נצפתה כלייה בצד ימין. אך נצפתה כלייה גדולה יחסית בצד שמאל כמו כן הרופא חושב שהוא רואה עוד כלייה באותו צד ולכן אמר שחושב שזה
    crossed renal ectopia
    רציתי לדעת האם עדיף להפסיק הריון ? גם במקרה של כלייה אחת - אני יודעת שאפשר לחיות עם אחת אבל עם חס וחלילה לאחת יש בעיה אים ספייר....
    ומה קורה עם שתי כליות מחוברות - האם זה יצריך ניתוח כדי להפריד בשלב כלשהוא?
    מה עם זיהומים ומחלות?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    crossed renal ectopia

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לבדרך להפלה

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    12/12/2007

    המום כפי שתואר הוא מום מוכר מעבר לתאור שצויין עי הגברת חשוב לדעת אם אין מומים אחרים למשל 3 כלי דם טבוריים דופן הבטן האם ראו שלפוחית כמות מי שפיר גודל העובר ועוד
    כללית מעבר למעקב אחת ל3-4 שבועות במהלך ההריון להתרשם מגודל הכליות מבנה הפרנכימה
    כליות אקטופיות יכולות להיות דיספלסטיות כלומר לא תקינות- לפי התאור שנרשם יתכן שמדובר בכליה אחת שמאלית שתפסה גודל כי היא במקום שתיים ועברה תהליך שנקרא היפרטרופיה והיא תקינה לחלוטין ויכול להיות שמדובר בשתיים מחוברות בקטבים
    מצב זה יכול להיות ללא כל בעיה או לעיתים כמו שאמרתי כליה לא תקינה קצת יותר בעיות במערכת המאספת חסימות אבנים זיהומים
    אי אפשר לתקן או להפריד בניתוח
    חשוב שנפרולוג וגנטיקאי יראו את החומר בעיניים לפני כל החלטה בברכה דר לבנה סיני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובתך

    בדרך להפלה
    13/12/2007

    אני אוסיף כמה נתונים:
    נצפו 3 כלי דם טבוריים שלפוחית תקינה כמות מי שפיר תקינה גודל עובר תקין והבנתי שיש קשר גם לאפרכסת שגם היא תקינה
    קבעתי תור לייעוץ גנטי ולנפרולוג.
    כעיקרון ההמלצה הינה על סיום הריון? עם כלייה אחת?
    ואם יש שתיים תקינות באותו צד שמתפקדות- האם זה בעייתי?
    ואם יש אחת תקינה ואחת לא ואני ממשיכה את ההריון יצטרכו להוציא את מה שלא תקין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לתגובה

    דר סיני
    14/12/2007

    כליה בודדתאינה מהווה סיבה להפסקת הריון
    בדרכ לא מוצאים כליה שאינה מתפקדת אלה אם נגרמות ממנה בעיות כגון זהום ולחץ דם
    ככליה בודדת תקינה מאפשרת אורח ואורך חיים תקין בברכה לבנה סיני דר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שחיה בבריכה
    מישהי
    12/12/2007

    שלום רב,

    בני בן 4 חודשים ויש לו ריפלוקס דרגה 3 בכליה אחת ובשניה דרגה 4. חשבתי לקחת אותו לשעורי שחיה לתינוקות בבריכה. האם יש מגבלה כלשהי מבחינת זיהומים כתוצאה מימי הבריכה, כמו כן השיעורים יהיו אחת לשבוע

    במשך כמה חודשים מכאן שהחשיפה למי הבריכה הינה גדולה. האם יש בכך סיכון לזיהום? והאם עלי לוותר על שעורי השחיה בבריכה עבורו?

    תודה על העזרה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שחיה בבריכה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה למישהי

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    12/12/2007

    אין כל בעיה בשחיה לא בים ולא בבריכה להיזהר מטביעה בברכה דר לבנה סיני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הידרונפרוזיס
    טל י.
    09/12/2007

    שלום רב,
    בני בן השמונה חודשים סובל מחום נמוך כבר חודש וחצי (37.6 - 38.2). בבדיקת נוגדנים נמצא חיובי ל EBV אך הומלץ לבצא אולטרסאונד בטן עליונה לשלילת נוירובלסטומה. לעומת זאת באולטרסאונד נמצאו אגני כליה מורחבים (13 ממ שמאלי ו10 ממ ימני) והידרונפרוזיס קל בצד ימין. בזמו היותו ברחם גם נצפתה הרחבה אך נאמר לנו שהיא בגדר הנורמה (עד 6 ממ)
    האם יש מקום לדאגה - האם בגילו הערכים הם בגדר נורמה או יותר? מה המשמעות של הידרונפרוזיס ומאיזה תסמינים אני צריכה לחשוש?
    שאלה נוספת: לאחיו בן שנתיים וחצי היתה גם הרחבה כשהיה ברחם - האם זוהי תופעה תורשתית ויש לבדוק גם אותו?
    תודה מראש על התגובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הידרונפרוזיס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לטל

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    10/12/2007

    הידרונפרוסיס שפרושה הרחבת אגני הכליה הינה תופעה שכיחה יחסיתהיא מבטאאת את העובדה שהשתן שנוצר עי רקמת הכליה משתהה באגן ומתפנה לשלפוחית לאט יותר. המיספרים שציינת הינם בגבול העליון שלהנורמה מימין ומשמאל מעט מעל הנורמה. הדבר מחייב חזרה על אולטראסאונד כיליתי פעמיים בשנה לפחות- כי נניח שיש שם הצרות קלה במוצא השופכן מן האגן ככשל שהתינוק גדל וכמות השתן שמיצר גדלה הדבר יבוא לידי ביטוי למשל עוד 6 חודשים האגן השמאלי יהיה מורחב עד כדי נניח 17 ממ ואחכ 20 ממ- יהיה ברור שיש שם בעיה ויצטרך הילד לעבור הדמיה חודשרנית יותר כמו מיפוי כליות ואו ציסטוגרפיה אם מאידך ההרחבה תהיה 10 או 11 או תישאר 13 ככל שהתינוק גדל ואין לו זזיהומים בדרכי השתן וגדל היטב הרי אפשר יהיה להיסתפק במעקב בלבדץ חשוב גם באולטרא סאונד לראות את מרקם הכליה- הפרנכימה לראות שההרחבה אינה משפיעה על הפרנכימה- בה מצויים התאים שמיצרים שתן .כל רופא ילדים ובוודאי נפרולוג יוכל להסביר לך את הנושא יותר כמו כן חשוב לבקש לראות את שלפוחית השתן באולטראסאונד. מבחינת ההתנהלות שלך כמו שאמרתי לבקש אולטרא סאונד נוסף ובכל ארוע של מחלת חום לבקש בדיקת שתן לשלול זהום בשתן-כי תאורטית שתן שמשתהה זמן רב עלול להיזדהם.
    באשר לאחיו אם אף פעם לא בוצע אולטראסאונד כליות לאחר הלידה הייתי עושה אחד כדי לוודא מה המצב. כן יש תאורים מישפחתיים בענין הזה אבל לא ברורה עדיין התורשה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ דם גבוה אצל בן 15
    מישהי
    05/12/2007

    שלום

    לבני בן ה15 לחץ דם גבוה, לאחר בדיקת הולטר לחץ דם ובדיקה במאמץ

    אקו לב תקין

    אולטרסאונד כליות- תקין

    ספורטאי, שנאלץ להפסיק את פעילותו כרגע

    באיסוף שתן- יש חלבון 0.179 g/24hr

    מה עוד לבדוק? למי לפנות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחץ דם גבוה אצל בן 15

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שובה ללחץ דם גבוה אצל נער בו 15

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    05/12/2007

    שלום רב הן ספק שאם נמדד לחץ דם גבוה במנוחה וגם במבחן מאמץ-עדיף להגביל את הפעילות הגוםפנית לכזו שלא תגרם עליה בלחץ הדם,פעילות אירובית מתונה הליכה בעקר לעיתים אפילו מומלצת.
    יש לברר הער בן 15 שנים שנמצא אצלו לחץ דם כלומר לנסות למצא סיבה שניתן לטפל בה, או אם מדובר בלחץ דם אידיופטי ראשוני - ללא סיבה שניתן לאתר- לטפל לשנות הרגלי תזונה לתת הדרכה על פעילות ספורטיבית מתאימה לעיתים יש צורך בירידה במשקל ואז אם צריך להוסיף תרופות
    בברכה לבנה סיני טריימן דר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערכים גבוהים
    ארין
    02/12/2007

    שלום

    לבני בן 15 וחצי, נמדד לחץ דם גבוה במנוחה 130/90 ובזמן מבחן מאמץ 210/160.

    אקו לב תקין.

    אוד על חוות דעתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ערכים גבוהים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לארין

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    03/12/2007

    ערכי לחץ הדם שנמדדו אצל בנך הם אכן גבוהים. ערכי לחץ הדם נקבעים עי אחוזני הגובה הגיל והמין
    במקרה שכזה הייתי חושבת שיש לפנות לנפרולוג בקהילה לצורך בדיקה וברור.למשל חשוב המשקל הדיאטה, חשובים פרטים על המשפחה יש לבדק את הכליות לעשות מספר בדיקות אנדוקיניות.בקיצור לדעתי יש מקום לחזור אל רופא המשפחה לבצע ברור מסוים ואז להחליט איך לפעול. בברכה לבנה סיני דר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיפוי כליות ,ציסטוגרפיה או כלום
    טליה
    02/12/2007

    שלום רב
    ביתי בת שנה וחודשיים
    לפני כחודשיים היה לה 40 מעלות חום ואובחנה דלקת בדרכי שתן סיימה מחלה ללא טיפול אנטיביוטי לפני שהגיעו תוצאות מעבדה.
    בוצע אולטרא סאונד כליות : הרחבה כלה ב2 אגנוני כליות.
    בהיתייעצות עם רופא מישפחה הומלצה בדיקת ציסטוגרפיה ומומחה נוסף המליץ על מיפוי כליות
    מה נכון לעשות?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לטליה

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    03/12/2007

    אכן יש ויכוחים בקרב הנפרולוגים על הצורך בבצוע ציסטוגרפיה- שמטרתה לבדק האם יש רפלוקס -חזרה של השתן מהשלפוחית לכליות וכן לראות איך מתרוקנת השלפוחית.הן הרפלוקס והן היתרקנות השלפוחית אם היא לא תקינה נחשבים גורמי סיכון מסוימים לחזרה של זהום בדרכי השתן והכליות.עם זאת גוברת היום ההרגשה שהיא יותר ויותר מבוססת על עבודות מאירפה וארהב שהחשיבות לדעת אם יש אן אין רפלוקס פוחתת, חשוב יותר לדעת האם נגרם נזק לכליה בעטיו של הזהום שהיה- עובדה זו מתבררת רק עי המיפוי , ואם אכן הכליה של אותו פציאנט ניזוקה ונגרמה לה צלקת עי הזהום שהיה- זה אומר שהכליה רגישה ויש לההקפיד בכל חום לוודא האם יש זהום בשתן עי בדיקת שתן לכללית ותרבית ולטפל בהקדם. אם לסכם לדעתי אין מקום לביצוע ציסטוגרפיה לאחר זהום ראשון כן יש מקום לבצוע מיפוי עם DMSA יש צורך בערנות לגבי מחלות החום הבאות ואם ניווכח שיש זהומים חוזרים בדרכי השתן יהי מקום לשקול את בצוע הציססטוגרפיה רק אז.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    כפיר
    28/11/2007

    אני מטופל ב- Co-Diovan 80/12.5 כדור אחד ביום, לחץ הדם מאוזן היטב.
    כידוע כדור זה מכיל מרכיב משתן, הגורם לאי-נוחות בשעות הראשונות לאחר נטילת הכדור.
    רציתי לשאול אם אתה ממליץ לנסות מעבר ל- Diovan באותו מינון (אשר אינו מכיל את המרכיב המשתן).

    תודה רבה,
    כפיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לכפיר

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    29/11/2007

    הטיפול בלחץ דם גבוה תלוי כמובן בתגובה לכדור .אם אתה מאוזן היטב סימן שהמרכיב המשתן בכדור תורם את חלקו החשוב באיזון לחץ הדם שלך. קשה לתת עצה לשנות הרכב מנצח .עם זאת בעצה אחת עם הרופא המטפל אפשר לנסות לתקופה מסוימת את הטיפול האחר תוך כדי בקרת ומעקב לחץ הדם אולי להקפיד יותר בדיאטה ללא תוספת מלח וספורט אולי זה יוכל להוות תחליף לטיפול המציק לך
    בברכה לבנה סיני דר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריפולוקס
    עדי
    26/11/2007

    ביתי בת השנתיים אובחנה לאחרונה כסובלת מריפלוקס דרגה אחת והופנה למיפוי כליות.
    האם בדיקה זו הכרחית לדרגה כל כך נמוכה של ריפולוקס.
    ואיך בדיוק מתבצע המיפוי? הבנתי שזה בהרדמה מלאה אם כן מה הסכנות בבדיקה זו?
    בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריפולוקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לעדי

    ד''ר לבנה סיני-טריימן
    26/11/2007

    מטרתה של בדיקת מיפוי הכליות היא לוודא האם נגרם נזק לכליות כתוצאה מהזהום בדרכי השתן. הבדיקה חשובה שוב, כדי לוודא האם הזהום בדרכי השתן היה כל כך רציני שגרם נזק לכליה שמתבטא בבדיקת המיפוי שהינה בדיקה רגישה וטובה לצורך הזה. הבדיקה מבוצעת עי הזרקת חומר ראדיואקטייייבי(רפואי ולא מזיק) לוריד הילד שחייב לשכב במנוחה-אין בדרכ צורך בהרדמה כללית אלא בהרגעה שנעשית עי דבור שעשועים טלווזיה ואם צריך סירופ דרך הפה לשינה ואז המחשב שמונח מעל החולה וקולט את הסיגנלים אם אכן מוכיחים נזק לכליה הדבר מחייב ערנות והתיחסות רצינית לכל מחלת חום שעלולה להיות זהום נוסף בדרכי השתן.
    דרגת הרפלוקס אינה חשובה מאד כי החידקים יודעים לעלות במעלה השתן היורד -אפילו כנגד הזרם בכאלה שאין להם רפלוקס כלל להגיע לכליה ולהזיק לה. אני בהחלט הייתי ממליצה לבצע את המיפוי כדי לדעת אם נגרם נזק לכליה
    בברכה דר לבנה סיני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום