מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כליות דיספלסטיותאשטמקר רוני24/03/2008
אני בשבוע ה 22 בסקירת מערכות מכוונת שעברתי נמצא כי הכליות הן דיספסטיות.
"כלייה ימנית קטנה לגיל ההריון 14*13*20 מ"מ אקוגנית,כליה שמאלית מוגדלת במקצת חלק התחתון אקוגני,בחלק העליון מיספר ממצאים ציסטיים בקוטר עד 7 מ"מ.
ברצוני לדעת אם אני צריכה להמשיך בהריון ואם אילו סיבוכים הילדה תצא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה אף אחד לא עונה לי כבר??????????
אשטמקר רוני26/03/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום רוני
שרי08/04/2008אני ממליצה לך בחום רבבבבבבבבבבבבב
לפנות לפרופסור רוני טפר, הקליניקה שלו נמצאת בהרצליה פיתוח, כמו כן, הוא מנהל מחלקת אולטרסאונד בבית החולים מאיר והוא זה שיתן לך תשובות לכל שאלותייך!!!
בהצלחה!!!!!!
ואל תמהרי לקבל החלטות, וחוץ מזה , לא בטוח שהאבחנה היא נכונה.
מי אבחן כליות דיספלסטיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזק לכליהעמית10/01/2008
רציתי בבקשה לשאול :
א) בבני התגלה רפלוקס דרגה 3. והוא תינוק.
האם מספיק מעקב נפרולוג כל-8-7 חודשים ונטילת צפורל מונע. או שלדעתך זה חובה לבצע מידי חודש-חודשיים אולטרסאונד ובדיקת דם תפקוד כליות ובדיקת שתן??
ב) האם יכול להיות זהום בשתן ללא חום שיפגע בכליה ואני לא אדע עליו (כי לא אבצע בדיקות שתן ודם)?
ג) אם מגלים שיש ירידה בתפקוד כליות בבדיקת דם שגרתית/אולטרסאונד מה הטיפול שעושים למניעת ההדרדרות ?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזק לכליה
רויטל18/06/2008עמית,
לצערי, גם לבני התינוק נתגלה ריפלוקס בדרכי השתן וייתכן גם נזק לכליה. אני מאד אשמח לשוחח איתך באופן אישי ולהחליף מידע. אודה לך אם תצרי איתי קשר באמצעות המייל.
רויטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההנזק הכליתי מרפלקס
פרופ' אבישלום פומרנץ12/07/2008שלום
רפלקס אורטרלי ללא זיהומים בתינוק עם תפקוד כליות תקין לא תמיד יצריך מתן אנט.
תלוי האם היו זיהומים ועם יש נזק במיפוי כליות DMSA.
מעקב על ידי סונר כליות לגודל כליה יתן תשובה האם הכליה סובלת.
תינוקות בדכ יסבלו ממחלת חום בזמן זיהום בדרכי שתן ואו שינוי במצב התנהגות. בכל שינוי במצב התנהגות מומלץ לבצע בדיקת שתן.
במידה ויש ירידה בתפקוד יש לשלול בעיות נוספות כמו חסימה ולטפל בהתאם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלוקס בשתן ואולטרסאונדגלית09/01/2008
בני עבר ציסטוקופיה .
אני רוצה להעביר לרופא את מלוא הפרטים הרפואיים כי נתגלתה בעיה (כנראה) בכליה
הוא ביקש שאביא לו כל אולטרסאונד שעשה התינוק.(זה רופא פרטי מומחה)
שאלתי : האם גם בציסטוקופיה עשו אולטרסאונד ספציפית על הכליות וגדלם ????
תודה מראש
גלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גליח
ד''ר לבנה סיני-טריימן09/01/2008ציסטוסקופיה - זה מוזר כי זו בדיקת הסתכלול עם החדרת צינור לשופכה
אולי ציסטוגרפיה- בכל מקרה בבדיקה הזו אין הסתכלות על הכליות וצריך אולטראסאונד של הכליות בנוסף.
בברכה לבנה סיני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ברפלוקס בעת חום ולקוציטיםעמית08/01/2008
1 .רציתי לדעת עם התגלה חום 39 בתוספת -לקוציטים 27000 ונו 59% נויטרופילים- האם אוגמנטין במינון רגיל (באותו מינון כמו שהילד לוקח עכשיו צפורל רק מחליף אותו ובא במקומו כי זה אנטיביוטיקה יותר חזקה) זה מספיק ? ואם לא מה הטיפול הנדרש במקרה כזה ?(יש חום , ליקוציטים נויטרופילים ורפלוקס בדרגה 4 בתינוק בן 9 חודשים)
2. במקרה של חום גבוה אם בודקים שתן לכללית וזה תקין זה מראה בודאות שאין סכנה לכליה מהרפלוקס או שצריך בנוסף (חובה ולא צריך) לבצע גם בדיקת דם וכן תרבית שתן ?
אודה על תשובתך ב.
בברכה עמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עמית
ד''ר לבנה סיני-טריימן09/01/2008כשיש חום עם לאוקוציטוסיס וחשד לזהום חידקי לפי הספירה המבדלת הרופא הבודק מחליט על טיפול אנטיביוטי רחב טווח שמכסה מספר אפשריות במקרה שלך בעיקר גם זהום בשתן וגם בראות- לפי הנחת העבודה נקבע סוג האנטיביוטיקה עד לקבלת תשובה מהתרביות ואז או שיש שינוי או שממשיכים באותו טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעמית
ד''ר לבנה סיני-טריימן09/01/2008ההמשך
אם שתן לכללית תקין בדרכ זה מספיק רק הערה בנושא הזה לעיתים בתינוקות רכים וגיל 9 חודשים נכלל הסמנים של דלקת - לאקוציטים - לא מגיעים מיד , אז התשובה הנכונה לקחת כללית ותרבית תמיד בברכה ל סיני דר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלומרולונפריטיסשיר08/01/2008
שלום!!
אני בת 22 שנים ואני סובת מזה כ- 7 שנים ממחלת כליה מסוג: membranoproliferative glomerulonephritis type 2
בהתחלה המחלה היתה מאוד סוערת עם כמויות גדולות של חלבון וופלתי בסטרואידים למשך תקופה ארוכה.
מזה שלוש שנים כבר אין לי חלבון בשתן (בסביביות 60 מ"ג ל-24 שעות).
שאלתי היא האם יתכן שהמחלה עברה לגמרי?? האם יתכן כי לא תתפרץ שוב?
מהם הסיכויים להתפרצות חוזרת?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיר
ד''ר לבנה סיני-טריימן09/01/2008השבח לאל על כל יום של בריאות ללא סטרואידים קשה להתנבא מה יהיה דבר אחד ברור מי שעלה אי פעם בחכה של מחלות כליה מוטב לו להיות במעקב קבוע שתן לכללית לפחות אחת ל3 חודשים יש להיות ערנים תמיד
יום טוב דר ל סיני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתיעצות
אתי הלוי15/01/2008היי
קראתי את שאלתך והיתי רוצה להתיעץ עימך
גילו אצל בני בן ה 2.5 את מחלת הגלורנופריטיס ואצלו זה נבע ככל הנראה מחידק הסטרפוקוק
היתי רוצה לדעת אם המחלה אצלך נבעה מאותה הבעיה
ואם אפשר לקבל את המייל שלך בכדי להתכתב מחוץ לפורום
המייל שלי בכל אופן : [email protected]
אשמח אם תשתפי אותי בהחלמה
בתודה מראש
אתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרס כליה כתוצאה מרפלוקס ?עמית07/01/2008
בני נולד וגילו לו זהום בשתן בגיל 10 יום. (הזהום כנראה מלידה או סמוך לה כי לא אכל ולא עלה במשקל ואז אושפז)ללא חום.מאז טופל בצפורל.עכשיו לאחר 10 חודש עשו לו מיפוי כליותdmsa
ותוצאות :
כליה שמאלית(היכן שיש רפלוקס) 4% מכמות מוזרקת
כליה ימנית 72% תקין-גבוה יתכן היפררופיה קומפנסטורית
שאלתי :
האם לדעתך אכן זה נגרם מרפלוקס ?
האם לדעתך כדאי לעשות טיפול (ניתוח או הזרקה) כדי שלא ינזק חלילה בכליה השניה או שכדאי להמתין ולעשות ציסטוקופיה עוד כמה חודשים ?
בברכה
עמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לעמית
ד''ר לבנה סיני-טריימן08/01/2008שני דברים א במיפוי סך הכל צריך לקבל 100% - אז החשבון לא מסתדר בכל מקרה כליה שהיא פחות מ12% היא לא ממש תורמת לתפקוד הכללי.שזהום אחד בלבד יגרם לכך קשה ל האמין כנראה שמדובר בכליה שמראש עוד בתוך הרחם נוצרה לא תקינה -דיספלסטית - יחד או כתוצאה מהעובדה שיש לה רפלוקס, כלומר כנראה מראש הכליה השמאלית נוצרה לא תקינה.
כל ניתוח לתיקון בכליה שתורמת רק 4% אינו כדאי מנתחים רק כדי להוציא אותה אם יסתבר שהיא שק מוגלה שעלול להזיק לכילה הטובה אם לא לא נוגעים.בדרכ. בקשר עם בצוע הבדיקה להוכיח אם יש רפלוקס כן או לא . לאחרונה מסתבר שזה לא ממש משנה מה שחשוב שלא יהיו זהומים בשתן ולשמר על הכליה הבריאה . אנחנו משתדלים למעט במתן אנטיביוטיקה מונעת מנחים את ההורים ורוםפאי הילדין לבדק תמיד שתן - בכל חום אם יש חשד לזהום בשתן לקחת שתי תרביות סטריליות ולהתחיל טיפול של 14 יום ולא לתת טיפול מונע. זו גישה יחסית חדשה וחודרת לאיטה לשימוש . עדיין יש הרבה רופאין שמעדיפים הן את בצוע הציסטוגרפיה והן הטיפול המונע ואילו אני משתדלת כמובן לגופו של ענין להמנע הן ממטיפול מיותר והן מבדיקות חודרניות אבל זה בהחלט תלוי ביכולת ההורים והרופא המטפל להתמודד עם מחלות החום
בברכה דר ל סיני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד לרפלוקס בשתן לעובר שטרם נולדעמית07/01/2008
שלום לד"ר
רציתי לדעת מדוע חשוב לבדוק בסקירה את שלפוחית השתן. האם צפיה בזה יכול לגלות רפלוקס בשתן?או איזה בעיה אחר ת? לא מספיק לסרוק רק את הכליות ?
שאלה נוספת :האם מותר לעשות ברית כשיש רפלוקס בשתן ? האם צריך לקחת מינון גבוה יותר של אנטיביוטיקה ? האם מסוכן האינפקציה שעלולה להיגרם לתינוק ?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עמית עובר שטרם נולד
ד''ר לבנה סיני-טריימן08/01/2008חשוב לראות את השלפוחית בעובר כי רואים אותה רק אם יש בה שתן וכשרואים אותה ברור לפחות שהכליות של העובר מיצרות שתן. מותר ורצוי לבצע ברית וי ש רופאים ואני בינהם שמצצעים אנטיביוטיקה סביב הברית במקרים אלה ביום של הברית ויומיים אחריו . אצל תינוק בן יומו כל מחלת חום מסכנת וכל תינוק עד גיל חודשיים אם יש לו חום מעל 38 חיי בלראות רופא ששכשיש מום כליתי חייבים לבדק בעת חום היטב את השתן ולשלול זהום.
בברכה לבנה סיני דר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעברת הודעה לפורום אחר
מערכת BeOK08/01/2008לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=83 id=link]אורולוגיה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשירי06/01/2008
לבני בן ה14 יש לחץ דם של 130 על 85 בזמן מוחה דופק נע בסביבות 105 האם זה תקין כמו כן בזמן הליכה על מכשיר הליכה הדופק שלו מגיעה ל- 150 האם זה נורמלי גובהו 150 בערך משקל בסביבות ה53 ק"ג
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שירי
ד''ר לבנה סיני-טריימן08/01/2008לחץ הדם גבוה ודורש התיחסות מהפרטים שמסרת בשלב הראשון כדאי לפנות לדיאטנית .ספורט זה מצוין אך כמות הק לוריות והמלח בדיאטה חשובים יותר ץ במבט ראשוני על הפרטים יש להוריד לפחות 3 קג
בהצלחה דר לבנה סיני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עד איזה גיל נחשב אצלך מטופל ילד ?לי03/01/2008
תודה
שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרון
ד''ר לבנה סיני-טריימן08/01/2008עקרונית לצורך תחילת מעקב - ילד זה עד גיל 18
אבל אם מישהו התחיל מעקב נפרולוגי עוד טרם הלידה לעיתים אנחנו מלווים אותו לחופה וקידושין
בקצור תלוי בבעיה.
בברכה לבנה סיני דר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר
רחל16/01/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בצדנועה03/01/2008
שלום, בני מתלונן על כאבים בצד התחתון של הבטן, הוא אומר כי הוא מרגיש דקירות, לקחתי אותו לרופאה והיא ראתה שכואב לו ונתנה לו כדוים לכאבים, אני חוששת שמדובר ביותר מזה, איזה סימן יש לי לדעת אם מדובר בכליות או משהו דומה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נועה
ד''ר לבנה סיני-טריימן08/01/2008כאבים בצד זה לא תמיד כליות .חזקה על הרופאה שבדקה שהיתה מבינה אם מדובר בכאב ממקור כליתי. בכל אופן כדי להניח את הדעת כדאי מאד לבדק שתן לכללית ותרבית ומקסימום לבקש בצוע על קול כליות ואחכ להתקדם
בברכה דר לבנה סיני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה שאלותאתי הלוי01/01/2008
שלום רב!!!
קצת רקע : שאלתי אותך לפני כשבוע בערך לגבי מחלת הגלורופונפריטיס .ואכן קיבלתי את תשובות של בדיקות הדם שביצענו והייתי רוצה לדעת מה הם אומרים:
ANTISTREPTOLYSIN O = 803
C-REACTIVE PROTEIN= 0.09
COMPLEMENT C3=31.4
COMPLEMENT C4=20.4
ויש הערות שה 22.11.07 המכשיר והשיטה השתנו לגבי הבדיקות
כמו כן כמו שאמרת אכן הצבע של השתן התבהר ממש אחרי 14 יום אבל עדין יש כמות של 4+ של דם
וכמות של 1+ חלבון .
אנחנו עדין שומרים על תזונת דלת מלח ונמצאים בביקורת של ל.ד משקל ושתן פעמיים בשבוע הל.ד תקין עומד על 95/37 (ילד בן 2.5) וכמו כן ביום חמישי יש לנו פגישה עם נפרולוג ילדים להמשך טיפול
והערכת מצב .
את חושבת שלפי מצב הבדיקות המצב משתפר????
תודה רבה
אתי ....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לגב הלוי
ד''ר לבנה סיני-טריימן08/01/2008אכן נראה שהמחלה היא כתוצאה מהספטרפטוקו ואפשר להיות אופטימיםם יש לוודא שC3 חוזר לנורמה תוך 12 שבועות ואז ניתן להרגע
דם בשתן במיקרוסקופ יכול להמשך אפילו שנה ולהתגבר בעת חום אך אם הC 3 עולה לנורמה ניתן בהחלט להרגע ולהבטיח בבטחון של 99.9% החלמה מלאה בריאות דר לבנה סיני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרב תודות
אתי הלוי08/01/2008תודה
אכן כמו שאת מאבחנת זה בדיוק מה שאבחן הנפרולוג שאיתו אנחנו בטיפול וזה מאד מרגיע שיש תשובה אחת לשני מומחים
ואכן גם הנפרולוג טען שהדם יכול להיות גם שנה אבל נבדוק בעוד חודשיים בדיקות דם לתפקודי כליות וC3 ואכן אני נקווה שהוא יחזור לרמתו
תודה לך עד עכשיו
אתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתי
ד''ר לבנה סיני-טריימן08/01/2008בשמחות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם נמוךמוטי30/12/2007
שלום, בתי בת חצי שנה סובלת מקשיי נשימה ולחץ דם נמוך, הריאות שלה מתפקדות חלקית. והיא מקבלת כדורים באופן קבוע. האם יתכן שיום אחד היא תחלים לחלוטין או שמעכשיו לנצח תיאלץ להיגרר בבתי חולים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוטי
ד''ר לבנה סיני-טריימן08/01/2008לצערי מהפרטים שמסרת קשה לי להבין את הבעיה לחץ דם נמוך בדרכ הוא מבעיה לבבית ולא כליתית רפואה שלמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר לחץ דם לתינוקנעה26/12/2007
שלום,
בני נותח ניתוח פילופלסטי בעקבות UPJ stenosis בכיליה השמאלית.
כשמדדו לו לחץ דם לאחר הניתוח, הוא היה מעט גבוה - 133/74.
לפני הניתוח מעולם לא נמדד לו לחץ דם.
כמו כן, לסבתו ולדודו מצד האם יש לחץ דם גבוה.
האם לחץ הדם הגבוה קשור לניתוח ? למצב הכיליה? לגנטיקה ?
האם זה צריך להדאיג?
האם יש צורך לטפל?
תודה מראש,
נעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת קטנה
נעה26/12/2007בניתוח שמו לו נפרוסטום בכיליה להקטנת הלחץ. אולם הנפרוסטום לא התמלא, כלומר, כל השתן עבר לשלפוחית השתן. האם זה נורמלי?
שוב תודה,
נעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אגני כליות מורחביםלימור24/12/2007
שלום רב .
אני בשבוע 35 . בסקירה השניה בשבוע 25 נמצא כי אגני הכליות מורחבים : 8.5 מ"מ+8.1 מ"מ .
היום , בביצוע בדיקת האלטרסאונד נמצא כי המצב החמיר מאוד : אגן כליה שמאל -22 מ"מ ואגן כליה ימים 15 מ"מ , כאשר הגביעים מוגדלים , אך הפרנכימה תקינה ושלפוחית השתן נראית תקינה .
בדיקת מי שפיר תקינה ,אקו לב תקין ,
אני מודאגת מאוד . לטענת הרופא , אין צורך בהקדמת הלידה לשם טיפול .
מה הסיכוי שהכליות נפגעו ? מה הסבירות שבהרחבה קשה זו הענין יסתדר מעצמו לאחר הלידה ?
מה דרכי הטיפול ?
אודה לתשובתך .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תששובה ללימור
ד''ר לבנה סיני-טריימן26/12/2007לאור העובדה שמצוין שההפרנכימה תקינה הסיבה לדאגה יורדת עם זאת יש להמשיך ולאשש כל 3 שבועות עד ללידה את מצב האגנים מצב הפרנכימה שלפוחית השתן כמות מי שפיר כדי לדעת שלא חל שינוי לרעה
אין צורך בלידה מוקדמת בשל חשיבות בשלות הראות ויתר אברי העובר
לאחר הלידה סביב חודש ניתן להעריך ביתר דיוק את מצב הכליות, עד אז מבצעים אמנם על קול מיד לאחר הלידה ולעיתים אף נותנים סביב הברית אנטיבוטיקה
הטיפול כמו שאמרתי מעקב בעיקר ולפי המימצאים מחליטים עד כמה חודרניים להיות מבחינת הבדיקות הנוספות
יש לראות נפרולוג סמוך לאחר הלידה
בברכה לבנה סיני דר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההזדהות....
עינבל28/12/2009לימור שלום
גם אני בהריון בשבוע 35 ולעובר שלי יש אגן כליה אחד מורחב בדיוק כמו לעובר שלך,
אני מציעה לך לא להילחץ גם אני שמעתי הרבה דעות בנושא, ולפעמים זה מסתדר אחרי הלידה,
וגם אם לא הטיפול הוא לא מבין הקשים והמסובכים שיש,
תיהיה אופטימית אין לדעת מה יהיה, נייתי אצל נופרולוג והוא סיפר שהוא מכיר הרבה מקרים שהבעיה מסתדרת מעצמה,
ולפי המלצתו יהיה לתת לתינוק אנטיביוטיקה לפני הברית.
שיהיה לכם בהצלחה והרבה אופטימיות!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת ה-glomerulonephritisאתי הלוי24/12/2007
שלום רב!
בני בן ה2.5 אובחן כסובל ממחלת בglomerulonephritis הבנתי ממאמרים שקראתי וממה שהסבירו הרופאים שזאת מחלה זמנית שעוברת והיא נגרמת ככל הנראה ממחלת גרון או אוזניים שפוגעת בכליות והיא בעצם גורמת לכך שהכליה מפרישה דם . כמו כן הילד שלי לוקח טרופה להורדת לחץ דם מבצע פעמים בשבוע בדיקות שתן משקל ולחץ דם . ובנוסף בדיקות דם לנוגדני סטרפוקוק ולתפקודי כליה . קבענו תור לנפרולוג ילדים להמשך טיפול
כרגע הוא לא לוקח שום תרופה לכליות נאמר רק שאסור לאכול מלח ושצריך לשתות המון כדי לנקות את הכליות בבדיקות שתן האחרונה עדין הנמצא דם +חלבון בשתן ( גם בלי הבדיקה רואים את ההדם) רציתי לדעת האם יש כן איזה תרופה שיכולה לזרז את ההחלמה ?והאם הכליות יכולות להפגע יותר ?כמה זמן המחלה יכולה להשאר אצלו ?
תודה רבה!!!
אמא מאד מודאגת!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לגב הלוי
ד''ר לבנה סיני-טריימן26/12/2007אם אכן האבחנה נכונה ודלקת הכליות נגרמה מזהום סטרפטוקוקלי - החלמה בו תבוא
לוקח כ10-14 יום להעלמות צבע השתן האדום שאת רואה , אבל במיקרוסקופ רואים עוד דם זמן רב וזה בסדר.
לצורך האבחנה צריך לדעת אכן את הנוגדנים בדם לסטרפ וגם את רמות המשלים C3 C4 במדויק לראות שהמשלים C3 חוזר לרמתו התקינה תוך 12 שבועות ואז לנשום לרווחה
עם זאת ילד שחלה בגלומרולונפריטיס ראוי שיהיה במעקב נפרולוגי מספר שנים כדי לוודא שאין חזרה וחשוב גם הסיפור המשפחתי - מחלות כליה במשפחה כדי לאשש את "אין צרות"
חשוב להמנע מתוספת מלח בתזזונה להיפטר מכל הביסלי במבה למינהם לשתות נורמלי
בכל מחלת חום לבצע משטח גרון ולטפל בהתאם
רפואה שלמה
לבנמה סיני דר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה נוספת
אתי הלוי26/12/2007אני מודה מאד על תשובתך המעמיקה .
והייתי רוצה גם לדעת מה הכוונה רמות משלים C4 I C3
ורציתי גם לדעת אנחנו גילנו את הגלומרולונפריטיס לפני כ 13 יום ועדין יש חלבון בשתן ביצענו אתמול בדיקת שתן והראה 3 + מתי החלבון נעלם בשתן ?
ומה שסיכוי שהמחלה תפגע בכליות לנזק יותר גדול?
תודה מראש
אתי !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה נוספת לגב הלוי
דר סיני26/12/2007משלים או C מרכיב במערכת החיסונית שמחולל מחלות בכליה שוקע בה וגורם בה לנזק
חלבון חצי כמותי כמו שאת מתארת +3 זה לא נורא צריך לבצע אסוף או דוגמא של שתן לחלבון כמותי וקראטינין כמותי ואז להעריך את כמות החלבון בשתן
חלבון מותר שיופיע עד כ 5 חודשים אך בכמות קטנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אתי הלוי27/12/2007תודה רבה עזרת לי מאד
אתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
