מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ירידה בלחץ הדם וירידה בתפקוד כליותראובן14/08/2014
שלום
חולה בן 65, דמנטי במצב סיעודי, לאחר אספירציה קשה, הגיע למיון עם אבחנה של ספסיס + דלקת ריאות וקוצר נשימה, עם דופק גבוה (מעל 140).
לאחר מספר שעות של טיפול במיון עם חמצן ואינהלציה, הוחלט להנשים עקב צניחה של לחץ הדם.
בהמשך גם לאחר הנשמה הלחץ דם המשיך לרדת, דופמין לא עזר, טופל ב נור אדרנלין לוריד מרכזי.
מאז היתה ירידה בתפקודי הכליות, אי מתן שתן, עליה ברמות קריאטנין (הגיע ל 7 ), וכן עליה ב BUN (מעל 80)
טופל בפוסיד והתחיל להוציא נוזלים, אך עדיין רמות קריאטנין ו BUN גבוהים (היתה ירידה קלה בקריאטנין)
רציתי לשאול
א. מה הסיבה לצניחת הלחץ דם?
ב. האם צניחת הלחץ דם זו הסיבה לפגיעה בתפקודי כליה, או הספסיס או דבר אחר?
ג. האם הפגיעה בכליות היא הפיכה? אם כן, כמה זמן זה יכול לחכות?
ד. יש צורך בבדיקות נוספות? יש משהו שניתן לעשות בכדי לשפר את הקריאטנין?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בלחץ הדם וירידה בתפקוד כליות - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי15/08/2014.ירידת לחץ הדם כנראה משנית לזיהום. אי ספיקת כליות מתאוששת בממוצע אחרי שבועיים אך יש מקרים של הרבה יותר זמן, עד 8 שבועות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך השאלה בבקשה
ראובן15/08/2014שלום
כעת הוא שבועיים וחצי מתחילת האירוע, הבנתי שנותן שתן בכמות טובה, כמו כן היתה ירידה קלה ברמות הקריאטנין (נכון לאתמול 5.8 כשהשיא היה 7), האם זה מלמד על הטבה וסיכוי שהכליות יחזרו לתפקוד תקין ?
כמו כן, האבחנה של ספסיס במיון התבססה על הקליניקה החמורה, לא שמצאו משהו ספציפי בתרביות, האם יכול להיות שצניחת לחץ הדם היא תוצאה של כשל לבבי כתוצאה ממאמץ נשימתי מוגבר במשך כמה שעות עד לתחילת ההנשמה(הדופק היה מעל 140)?
תודה רבה
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך השאלה בבקשה - תגובה
ד``ר ויקטור פרחויקי15/08/2014אם כבר היה שיפור יש להניח שתיפקוד הכליות ילך והשתפר.
ירידת לחץ הדם היתה משנית לאירוע, התקף לב, כשל נשימתי או זיהום.
לפעמים קשה להבדיל ביניהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)



