ירידה בלחץ הדם וירידה בתפקוד כליות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ירידה בלחץ הדם וירידה בתפקוד כליות
    ראובן
    14/08/2014

    שלום

    חולה בן 65, דמנטי במצב סיעודי, לאחר אספירציה קשה, הגיע למיון עם אבחנה של ספסיס + דלקת ריאות וקוצר נשימה, עם דופק גבוה (מעל 140).
    לאחר מספר שעות של טיפול במיון עם חמצן ואינהלציה, הוחלט להנשים עקב צניחה של לחץ הדם.
    בהמשך גם לאחר הנשמה הלחץ דם המשיך לרדת, דופמין לא עזר, טופל ב נור אדרנלין לוריד מרכזי.
    מאז היתה ירידה בתפקודי הכליות, אי מתן שתן, עליה ברמות קריאטנין (הגיע ל 7 ), וכן עליה ב BUN (מעל 80)
    טופל בפוסיד והתחיל להוציא נוזלים, אך עדיין רמות קריאטנין ו BUN גבוהים (היתה ירידה קלה בקריאטנין)

    רציתי לשאול

    א. מה הסיבה לצניחת הלחץ דם?
    ב. האם צניחת הלחץ דם זו הסיבה לפגיעה בתפקודי כליה, או הספסיס או דבר אחר?
    ג. האם הפגיעה בכליות היא הפיכה? אם כן, כמה זמן זה יכול לחכות?
    ד. יש צורך בבדיקות נוספות? יש משהו שניתן לעשות בכדי לשפר את הקריאטנין?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בלחץ הדם וירידה בתפקוד כליות - תגובה

    ד``ר ויקטור פרחויקי
    15/08/2014

    .ירידת לחץ הדם כנראה משנית לזיהום. אי ספיקת כליות מתאוששת בממוצע אחרי שבועיים אך יש מקרים של הרבה יותר זמן, עד 8 שבועות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך השאלה בבקשה

    ראובן
    15/08/2014

    שלום

    כעת הוא שבועיים וחצי מתחילת האירוע, הבנתי שנותן שתן בכמות טובה, כמו כן היתה ירידה קלה ברמות הקריאטנין (נכון לאתמול 5.8 כשהשיא היה 7), האם זה מלמד על הטבה וסיכוי שהכליות יחזרו לתפקוד תקין ?

    כמו כן, האבחנה של ספסיס במיון התבססה על הקליניקה החמורה, לא שמצאו משהו ספציפי בתרביות, האם יכול להיות שצניחת לחץ הדם היא תוצאה של כשל לבבי כתוצאה ממאמץ נשימתי מוגבר במשך כמה שעות עד לתחילת ההנשמה(הדופק היה מעל 140)?

    תודה רבה

    שבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך השאלה בבקשה - תגובה

    ד``ר ויקטור פרחויקי
    15/08/2014

    אם כבר היה שיפור יש להניח שתיפקוד הכליות ילך והשתפר.
    ירידת לחץ הדם היתה משנית לאירוע, התקף לב, כשל נשימתי או זיהום.
    לפעמים קשה להבדיל ביניהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו