תוצאות מבחן מאמץ לב-ריאה מורכב

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תוצאות מבחן מאמץ לב-ריאה מורכב
    מור
    23/05/2015

    זה אמנם לא בדיוק נושא הפורום אך אשמח לתשובתכם, קצת מדאיג.

    אני בת 21 והבדיקה ניתנה ע''י רופא ריאות בשל קשיי נשימה והתקפים (יש אסתמה) שהפכו ממופיעים כמה פעמים בשבוע ליומיומיים וקשיים חדשים במאמץ ובתנועת כיפוף החל מאוגוסט של שנה שעברה, על אף ירידה (בלתי רצונית, בבירור המטולוג ומתוכנן ניתוח ביופסיה בקרוב מאוד) של 16 קילו במשקל, וכאשר במשקל המלא לא הייתה בעיה בכלל.
    מבחינה נשימתית אין כל בעיה, אבל מבחינה המודינמית נכתב בטופס כך:
    "כושר גופני שמור ירוד, ספירומטריה תקינה. רזרבה לבבית נוצלה.
    ECG-DOMINANT R IN V1, LARGE P IN II.

    יישום הממצאים-כושר ירוד ומגבלה לבבית, עליה מתונה בDEADSPACE, ממליץ לבצע אקו לב להערכת לחץ דם ריאתי ותפקוד לבבי כללי".

    המשונה כאן הוא שעשיתי אקו באוקטובר שנה שעברה כשאז כבר היו קשיי הנשימה המדוברים בשל אוושה סיסטולית 1 מ 6 ששמעו במיון אליו הגעתי בשל התקף שלא הגיב למשאף, והוא פוענח כתקין לגמרי (השורה היחידה שלא מפורשת כתקינה לחלוטין-"מסתם ועורק ריאתי-אי ספיקה טריוויאלית, המפל התחילת דיאסטולי 12 ממ''כ").

    אם כן איך ישנה מגבלה לבבית ונוצלה רזרבה לבבית? האם כדאי לפנות לקרדיולוג ולחזור בכל זאת על הבדיקה (במיוחד כי אני אמורה לעבור ניתוח ביופסיה בקרוב וכדאי להבין מה קורה כאן לפני הרדמה)? ומה פירוש השורה באק''ג-ECG-DOMINANT R IN V1, LARGE P IN II?

    המון תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ותוספת פרטים מטופס הבדיקה - תגובה

    ד``ר ויקטור פרחויקי
    24/05/2015

    באמת שנופל מחוץ לתחום שלנו.
    כדאי לך להתיעץ עם הקרדיולוג המנהל את הבירור שלך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין לי קרדיולוג כי מעולם לא הזדקקתי

    מור
    25/05/2015

    ולא חלמתי שאצטרך, ועוד בגיל 21...

    לדעתך הכרחי להגיע לקרדיולוג? זה מדאיג?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין לי קרדיולוג כי מעולם לא הזדקקתי - תגובה

    ד``ר ויקטור פרחויקי
    01/06/2015

    אם יש לך קוצר נשימה כדאי להתיעץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו