המטוקריט מוגבר, הקזת דם ולחץ דם

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • המטוקריט מוגבר, הקזת דם ולחץ דם
    אורח
    11/11/2016

    שלום

    הופניתי ע"י המטולוגית להקזת דם, וזאת עקב המוגלובין 18.5, והמטוקריט 55%.
    JAK2 שלילי.
    בהפניה הרופאה רשמה:
    נראה תוצאה של OSA וזריקות טסטוסטרוןץ
    ממליצה על אספירין
    וכן הקזת אחת לשבוע לשמור המטוקריט סביב 50%

    לא ידוע לי על דום נשימה חסימתי, אך אני כן סובל מעודף משקל. האם דום נשימה חסימתי יכול לגרום להמוגלובין והמטוקריט ברמות כאלו?
    אני כן מטופל בנבידו (בגלל רמות נמוכות של טסטוסטרון) ומאז החלה העליה בכדוריות האדומות.

    האם להקזת דם מדי שבוע יש גם השלכות בריאותיות שליליות?
    ואיך מבצעים מעקב בכדי לשמור על ערכים של המטוקריט 50%? מדי שבוע לבצע ספירת דם? לפני ההקזה? איך מקבלים השתקפות של הערכים תוך כדי תהליך ההקזות?

    האמת שאני כבר לא יודע מה עדיף, האם לסבול מטסטוסטרון נמוך או מההשלכות והסיכונים שבטיפול שבעצם מעלים לי את ההמוגלובין והמטוקריט.
    איך נוהגים במקרה כזה?

    והאם הסימפטומים שיש בפוליצטמיה ורה (כאבי ראש, סחרחורות, עייפות, קוצר נשימה בעיקר בשכיבה) קיימים גם בפוליצטמיה משנית?
    כי אני סובל מהדברים הללו, השאלה אם זה קשור לערכים המוגברים שקיימים אצלי.

    כ"כ האם המוגלובין והמטוקריט גבוהים משפיעים על לחץ הדם?

    תודה רבה ושבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המטוקריט מוגבר, הקזת דם ולחץ דם

    ד``ר ויקטור פרחויקי
    13/11/2016

    להקזת דם במצבך לא רואה בעיות.
    אבל נראה לי שלא שם הנקודה.
    אם עודף המטוקריט הינו תוצאה של טסטוסטרון, תמיד אפשר להוריד את המינון.
    אם זו סיבה אחרת יש לטפל בה.
    אכן עליה בכדוריות אדומות יכולה לגרום ליתר לחץ דם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו