האם בדיקת רנין תקינה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם בדיקת רנין תקינה?
    דינה
    19/09/2017

    שלום רב!
    בני 21 אובחן כסובל מלחץ דם ראשוני מגיל 12.נעשו כל הבדיקות כולל רנין,אלדסטרון,דופלר כליות ,MRI כליות.
    בשנה האחרונה מטופל ברמיפריל 10 מ"ג .בשל לחץ דם לא מאוזן הוסיפו לו דיזוטיאזיד.כרגע לחץ דם מאוזן.
    ספירה,ביוכימיה(כולל תפקודי כליות וכבד,אלקטרוליטים תקינים לחלוטין),אלדסטרון תקין.
    לפני שבוע נעשתה בדיקת רנין בישיבה,למרות שביקש לעשות בשכיבה.נאמר לו שעכשיו יש שיטה חדשה ואין צורך לשכב.
    הערך שהוא קיבל הוא 190(הנורמה במצב זקוף היא 46).
    האם הבדיקה לא תקינה?אם לא, איזה בירור יש לעבור ?
    האם התרופות שבני מקבל עלולות לגרום לעליה ברנין?
    מהי משמעות העליה בערך הזה?
    בני חייל וכל בירור בצבא,לצערי,לוקח חודשים רבים,לכן אני מודאגת מאוד.
    שנה טובה!
    דינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם בדיקת רנין תקינה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה: רנין גבוה אצל נער בן21 שסובל מיתר לחץ דם

    ד``ר ויקטור פרחויקי
    23/09/2017

    ערך הרנין הבודד חסר משמעות. טיפול במשתנים יכול לגרום להעלאת רמת הרנין.
    אם יש MRI ששלל היצרות של עורקי הכליה או גידול מפריש רנין, יש להניח שהבדיקה מחוסרת חשיבות קלינית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו