לחץ דם גבוה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לחץ דם גבוה
    שואלת
    16/04/2012

    היי
    אבי בן 75, 3 חודשים לאחר ארוע מוחי .
    במהלך האשפוז שארך חודש וחצי בשיקום קיבל איסבל וקסטרל - שהורידו את לחץ הדם לאורך כל התקופה (90/40) כך שלא טופל בתרופה להורדת לחץ דם.
    עם השחרור הורדנו את כל אלה והסתבר שלחץ הדם עומדבסביבות 140-150 על 80-60 בבדיקות אקראיותש לקחנו בבית.

    1. דיברתי עם רופא המשפחה והוא אמר שהלחץ דם בסדר גמור. הוא לא מאוד פדנט ואני חוששת. הוא אמר לי בכעס "אנחנו לא מורידים לחץ דם!"האם לא מדובר על לחץ דם גבולי?

    2.אבי נמצא בתוכנית שיקומית כמעט יומיומית שכוללת פעילות כושר והרבה מאמץ עבורו (מתהלך בהליכון וכל ישיבה וקימה מאומצים בטח עבודה על אופניים או אימוני פיזיו'). אני חוששת מארוע נוסף ובעיקר מעליית לחץ הדם במהלך הפעילות (4 שעות מחוץ לבית מתוכן שעה וחצי של פעילות פיזית והשאר בישיבה). האם יש משהו שצריך לעשות, או לומר לצוות או שזה בסדר לבצע פעילות שמעלה ככה לחת דם? אין בעיה לבבית ידועה. הצוות ממיין לפי בעיה לבבית וללא בעיה לבבית. אין מעקב אחרי דופק ושאר מדדים בפועל.

    ואחרון חביב, האם פעילות גופנית מעלה באמת את הכולסטרול הטוב?

    תודה רבה :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחץ דם גבוה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשואלת

    ד``ר רפי ביצור
    16/04/2012

    1. לחץ הדם הסיסטולי (הגבוה) אכן מעל הרצוי. לעומת זאת, לחץ הדם הדיאסטולי (הנמוך) נוטה להיות נמוך, דבר המצריך זהירות בהחלטה טיפולית. במגבלות ה"אבחון" האינטרנטי, נראה לי שבשלב הראשון הייתי מבצע הולטר ל"ד (מכשיר קטן המבצע בדיקות רבות של ל"ד במשך 24 שעות בעת ביצוע פעילויות יומיומיות רגילות) ע"מ לקבל תמונה מדויקת יותר ולקבל החלטה.

    2. הפעילות הגופנית חיונית ומבורכת. היא יכולה להעלות את רמת הכולסטרול ה"טוב", אם כי בד"כ לא בהרבה, אבל גם אם לא - חשיבותה לבריאות עצומה. נראה לי שאביך יכול לבצע את הפעילות השיקומית ללא חשש.

    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוקי ההמלצה שלך נשמעת הגיונית

    שואלת
    16/04/2012

    אני אדבר עם רופא המשפחה על ביצוע הולטר.


    1.לגבי לחץ הדם, שמתי לב גם שהפער בין הלחץ ה דיאטולי לסיסטואלי עומד על 70! זה המון וזה לא היה קודם לארוע מבדיקות אקראיות שנעשו במרפאה. בוצע לו אקו לב תקין באשפוז, אבל על מה זה מצביע?

    ובנוסף, בהתכתבות אחרת שלנו, סיפרתי על המעבר של אבי מסימבקור 20 מ"ג (שלקח חודש) ובזליפ שנטל שנים רבות - לקריסטור 20 מ"ג בהמלצת הרופא משפחה (ובהצדקה שלך). קניתי היום את הסטטור שהבנתי שזה התחליף, וכתוב בהוראות "השימוש בתרופה יתחיל במינון של 5 מ"ג או 10 מ"ג פעם ביום גם אם נטלת לפני כן סטטינים אחרים." בנוסף מצוין בהתחלה ש"הפעילות הרפואית נועדה להורדת רמות גבוהות.... בלה בלה... כאשר שינויים בדיאטה והתעמלות נכשלו לעשות זאת"

    האם מטופל בן 75 צריך להתחיל את נטילת התרופה בהדרגה מנסיונך? (להזכיר - הכולסטרול הרע עמד על .100 טריגליצרידים בתחום הנורמה. כולסטרול טוב - נמוך - 25. אגב הכולסטרול בכללי עמד על 160 בערך, אמורים להתייחס לזה?! ההמלצה לעבור לזה נבעה מהורדת הבזליפ, ומכך שבאשפוז התחיל ליפיטור, בקופה לא אישרו ורופא המשפחה אמר שזה זהה. כמו כן אמרת שהקריסטור טוב גם בהורדת טריגלצרידים ובהעלאת כולסטרול טוב).

    תודה רבה שוב!
    רן ירבו רופאים כמוך :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשואלת

    ד``ר רפי ביצור
    16/04/2012

    1. פער גדול בין לחץ הדם הסיסטולי לדיאסטולי נפוץ באנשים מבוגרים. אם אקו לב שלל בעיה במסתמי הלב, הרי שהסיבה הנפוצה היא "קשיחות" של העורקים. במקרה כזה יש להתנהל בזהירות, ואם יש צורך בתרופות - להתחיל במינונים נמוכים ולהגיע לאיזון הטוב ביותר האפשרי ללא תופעות לוואי (גם אם אינו "אידאלי").

    2. לגבי הקרסטור - האם LDL של 100 היה ללא טיפול או עם סימבקור? אם היה ללא טיפול - נראה לי סביר שמינון של 10 מ"ג יספיק. אם היה עם סימבקור - יתכן שיצטרך מינון גבוה יותר. בכל מקרה יש לחזור על הבדיקות כ- 6 שבועות לאחר תחילת הטיפול ואם יש צורך - להעלות או להוריד את המינון.

    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשאלתך

    שואלת
    17/04/2012

    לד"ר ביצור

    טוב, השאלות לא נגמרות מהסיבה שהמידע שיש לך כמומחה שווה זהב בעוד שביום יום משתדלים לתת טיפול אחיד וחשוב לי שהוא יקבל אתה טיפול המתאים לו ביותר.

    כתבת לי:
    1. פער גדול בין לחץ הדם הסיסטולי לדיאסטולי נפוץ באנשים מבוגרים. אם אקו לב שלל בעיה במסתמי הלב, הרי שהסיבה הנפוצה היא "קשיחות" של העורקים. במקרה כזה יש להתנהל בזהירות, ואם יש צורך בתרופות - להתחיל במינונים נמוכים ולהגיע לאיזון הטוב ביותר האפשרי ללא תופעות לוואי (גם אם אינו "אידאלי").

    --- הכוונה לזהירות במתן תרופות להורדת לחץ דם או לשומנים? כרגעאני שואלת לגבי הקרסטור. כי בתשובה השנייה כתבת -

    לגבי הקרסטור - האם LDL של 100 היה ללא טיפול או עם סימבקור? אם היה ללא טיפול - נראה לי סביר שמינון של 10 מ"ג יספיק.

    אם היה עם סימבקור - יתכן שיצטרך מינון גבוה יותר. בכל מקרה יש לחזור על הבדיקות כ- 6 שבועות לאחר תחילת הטיפול ואם יש צורך - להעלות או להוריד את המינון.

    התשובה שלי: - LDL של 100- אחרי משהו כמו שבועיים ליפיטור 40 מ"ג ואח"כ שבועיים וחצי סימבקור 20 מ"ג (בקופה החליפו). כלומר חודש בערך של טיפול של חצי חצי. מצד שני מעולם לא היו לו בעיות כולסטרול, רק טריגלצרידים. אבל הבנתי ש המטרה היא להגיע ל70 בגלל הארוע המוחי ותמיד היה לו יותר גבוה אבל לא חורג מהנורמה.

    השאלה שלי בשורה התחתונה - הוא מסיים היום את החודש סימבקור 20 מ"ג ומתחיל קרסטור 20 מ"ג. על ההתוויה של התרופה רשום שצריך להתחיל בהדרגה ממינונים קטנים ורק אז לעלות. השאלה שלי - למה, האם זה מסוכן? בשום תרופה לא ראיתי הנחייה ברורה להתחיל בהדרגה אז אפשר להתחיל ולבדוק עודחודש וחצי אתה השפעה או לחזור לרופא ולבקש מינון קטן יותר? אגב כבר נהיה לו סלט בגוף - שבועיים נטילה של ליפיטור במקביל לבזליפ, זה הופסק, לאחר מכן סימבקור חודש עד שהקופה אישרה את הקסטרל ועכשיו קסטרל.

    השאלה אם אפשר לעבור לקסטרל או שיש תופעות לוואי שחוששים מהם ולכן צריך להתחיל בהדרגה? או שזה פוגע בכבד? הוא אלכוהוליסט לשעבר (נגמל רק ארבעה חודשים מאז הארוע) ואין בדיקה מיוחדת שעשו לכבד אבל הבנתי שצריך להיזהר.

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשואלת

    ד``ר רפי ביצור
    17/04/2012

    1. להתחיל בזהירות - התכוונתי לתרופות להורדת לחץ הדם
    2. לגבי הקרסטור - המינון ההתחלתי לא נראה לי קריטי, כל עוד יקפידו לבדוק את שומני הדם ותפקודי הכבד לאחר 6 שבועות, ואם יהיה צורך - יעלו או יורידו את המינון.

    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שומנים בדם

    נילי דין
    02/10/2012

    אני בחורה בת 50 והרופא משפחה המליץ לי לקחת סימבקור וקראתי שיש לכדור תופעות לוואי כגון דיכאון האם יש אמת בדבר .תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשירה כהן

    ד``ר רפי ביצור
    02/10/2012

    לסימבקור, כמו לכל תרופה, יכולות להיות תופעות לוואי. עם זאת, התרופה נחשבת לבטוחה מאד. דיכאון אינה תופעת לוואי אופיינית לתרופה זו. בהתוויות המתאימות, התועלת שבתרופה עולה בהרבה על הסיכון לתופעות לוואי, מה עוד שרובן ככולן הפיכות בהפסקת הטיפול.

    חג שמח ובריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו