אספירין

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אספירין
    שואלת
    29/04/2012

    היי


    מה ההבדל בין אספירין לפלביק והאם יהיה נכון לתת פלביק לאדם שכבר עבר ארוע מוחי במקום אספירין?

    שאלה שניה, כשאומרים כולסטרול גבוה על איזה ערךמסתכלים?יש כולסטרול רע ויש כולסטרול טוב (שעיו לאמסתכלים) ויש כולסטרול כללי. בבדיקות הכולסטרול הכללי גבוה יותר מהכולסטרול "הרע" אז האם כשאומרים כולסטרול גבוה צריך להסתכל על הכללי?

    תודה ויום מצוין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אספירין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הממ וגגם - מלח

    שואלת
    29/04/2012

    כתבתי בעבר על לחץ הדם של אבי שעומד על 140-160 על 50-80
    רופא המשפחה אמר שאין צורך להוריד אותו, מקסימום להפחית מלח... אבי עבר ארוע מוחי.
    ערב הארוע מצב השומנים בדם והכולסטרול היה מאוזן (מעל 60-70 כולסטרול כמו שרצוי לאנשים ש עברו ארוע מוחי אבל אז הוא היה לפני הארוע וכל המדדים היו בטווח הנורמה הרגיל. כמו כן שומנים בדם שבמשך שנים היו מעל 300 דווקא בחצי השנה האחרונה היו בנורמה (הארוע התרחש לפני 3 חודשים).

    אני תוהה אם לחץ הדם הוא לא הסיבה לארוע והאם שווה להתעקש על הולטר לחץ דם. רופא המשפחה אמר שיעשה זאת אם נרצה אבל זו בדיקה מטרידה, מעירה את המטופל וכאמור הסתפק בהמלצה על הפחתת מלח...

    אודה לעצתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למבררת

    ד``ר רפי ביצור
    29/04/2012

    1. פלביקס ואספירין הן שתי תרופות הפועלות על טסיות הדם להקטנת הסיכון להיווצרות קרישי דם. כל אחת מהן פועלת במנגנון שונה. אם אירע אירוע מוחי תחת טיפול באספירין, יש היגיון להחליף את הטיפול בפלביקס. לרוב אין היגיון לתת את שתיהן יחד לאחר אירוע מוחי, שכן במצב זה טיפול משולב מעלה את הסיכון לדימום בלא שיקטין את הסיכון לאירוע חוזר בהשוואה לטיפול בתרופה אחת בלבד.

    2. יש להתייחס הן לרמת הכולסטרול ה"רע" (LDL), שלאחר אירוע מוחי לא-דימומי צריכה להיות מטופלת בסטטין לערך מטרה של פחות מ- 100 ורצוי פחות מ- 70, והן לרמת הכולסטרול ה"טוב" (HDL) שרצוי שתהיה גבוהה ככל האפשר.

    3. לגבי הולטר לחץ דם - אני חושב שהרופא מפריז במידת אי-הנוחות הנגרמת מהבדיקה. לטעמי, במצב כמו שאת מתארת היא יכולה לתת אינפורמציה חשובה לגבי הצורך בטיפול בלחץ הדם, וכדאי לבצעה.

    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התכוונתי

    שואלת
    29/04/2012

    בנוגע לאספירין ולפלביקס למה לא לתת פלביקס במקום אספירין? הבנתי שפלביקס טובה יותר. ואני אלמתייחסת כרגע לשיקוליה קוהפ והכספים שלה. אני מדברת על האדם הפרטי שרוצה לקנות פרטי בהנחה שהרופא רושם לו. למה לא לתת פלביקס שידוע כטוב יותר? מה המניעה?

    לגבי כל השאר, תודה רבה על התשובות!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למבררת

    ד``ר רפי ביצור
    29/04/2012

    אם יש יתרון לפלביקס על אספירין במניעת שבץ מוחי, הוא מאד קטן. לאור זאת, ולאור ההבדל בעלות, סל הבריאות (ובצדק) מכסה מתן אספירין, ומאפשר מתן פלביקס רק אם יש אי-סבילות לאספירין או שהאספירין נכשל. ניתן, כמובן, לבקש מהרופא מרשם לרכישת פלביקס באופן פרטי. אם יקח פלביקס - יש להפסיק את האספירין.

    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו