הולטר לחץ דם

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הולטר לחץ דם
    שואלת
    17/05/2012

    שלוםרב,

    כתבתילפני תקופה על אבי, בן 75 שעבר ארוע מחי (קל) לפני 4 חודשים.
    לחץ הדם שלו - 140-155 על 60-80

    המלצת לי שיעבור הולטר לחץ דם.

    בנוסף רמת כולסטרול רע 140 בערך וכולסטרול טוב 25.

    שאלותי:

    1. הוא נטל קרסטור 20 מג שבועיים וכרגע הפסקנו לשבוע, בגלל כאבים חזקים ב שרירים שלא ברור מה המקור שלהם. הוא לא יודע למקד האם הכאבים שיש לו בשרירים (ויש לו בכל הגוף) נובעים מהקריסטור או מימי השיקום התובעניים או מהשכיבה הממושכת של התקופה האחרונה. לפני הקריסטור קיבל סימוביל וליפיטור שבועיים כל אחד (החלפה טכנית בגלל מעבר מביח לקופה וכו'). לאורך כל התקופה סובל מכאבים ושום רופא ובוודאי שלא הוא יודעים לומר האם אופי הכאבים קשור לסטטינים או לא. אציין שמעולם לא נטל קודם לכן סטטינים.


    מאח רוהפסקנו שבוע ולתחושתי יש הקלה משמעותית בכאסים, לתחושתי בלבד, אשאל - כמה מסוכן לא לקחת כלל סטטינים?
    החששות שלי לא נוגעות רק לכאבים אלא לכל נושא הפגיעה בשרירים שעלולה לנבוע מרגישות לתכשיר. כמו כן קראתי ש50% מהקשישים יש תופעותלוואי שנגזרות מהסטטינים וכולסטרול גבוה לא מנבא גבוה במקרים של קשישים ארועים מוחיים וכו'.

    אנייודעת שעל כל מחקר כזה יש רבים אחרים, אבל אני שואלת שאלת תם = כמה הקריסטור במצבו קריטי והאם שווה להפסיק עוד תקופה נאמר חודש בשביל לבדוק השפעותיו?



    2. לגבי הולטר לחץ דם. האם אי אפשר למדוד לחץ דם בבית במשך שעות שונות במשך שבוע ולנסות טיפול על סמך זה? יש בעיה טכנית להגיע למרכז הקרוב שמבצע את הבדיקה בגלל בעיית הניידות שלא בי ותהיתי אם ברמה כזו לא יותר פשוט למדוד בבית ולהתחיל טיפול מינימלי בתכשיר בסיסי? יתר לחץ הדם לא מאוד גבוה להבנתי אבל זה מסוכן במצבו.

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הולטר לחץ דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הולטר לחץ דם - תגובה

    ד``ר רפי ביצור
    17/05/2012

    1. לגבי הקרסטור - אמנם כולסטרול גבוה לא מנבא את הסיכון לאירוע מוחי חוזר, אך טיפול בסטטינים מוריד משמעותית הן את הסיכון לאירוע מוחי חוזר והן את הסיכון להתקף לב (חולים שלקו באירוע מוחי נמצאים גם בסיכון גבוה להתקף לב).
    פגיעה מסוכנת או בלתי הפיכה בשרירים הנה נדירה ביותר. אם יש כאבים שלא ברור אם הם מהסטטינים - ניתן להפסיק את הטיפול לשבועיים שלושה. אם לא יחול שיפור בכאבים - הרי שככל הנראה הם לא מהסטטינים. אם יחול שיפור - ניתן לנסות סטטין אחר (בחלק גדול מהמקרים לא יחזרו הכאבים). במקביל כדאי גם לבדוק רמת ויטמין D, שכן חוסר שלו (שהוא מאד נפוץ) יכול לגרום לכאבי שרירים, וכן את תפקודי בלוטת המגן. חשוב גם לעבור על רשימת כל התרופות שמקבל ולוודא שאין אינטראקציות בין-תרופתיות העלולות לגרום לתופעות לוואי.

    2. לגבי לחץ הדם - אמנם הולטר ל"ד הוא האפשרות העדיפה, אבל אם לא ניתן לבצעו - ניתן לבצע מדידות חוזרות בבית ולקבל החלטה על סמך תוצאותיהן.

    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה. לגבי לחץ הדם

    שואלת
    18/05/2012

    רצוי לבדוק בשעות מסויימות? נאמר כשמתעוררים או במהלך פעילות גופנית?

    שבת שלום ותודה רבה על המענה התמיד מקצועי ומעמיק!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה. לגבי לחץ הדם - תגובה

    ד``ר רפי ביצור
    18/05/2012

    מדידת לחץ הדם צריכה להיעשות במנוחה. חשוב לבדוק במספר מועדים במשך היום - לחץ הדם צריך להיות מאוזן ככל הניתן משך כל שעות היממה.

    שבת שלום ובריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה וחג שמח!

    שואלת
    23/05/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פניתי לרופא המשפחה

    שואלת
    28/05/2012

    לסכם את ההודעות הקודמות - אבי בן 75 לאחר ארוע מוחי, הפחית מלח מהתפריט (אבל לא משמעותית), עוסק בפעילות שיקומית 3 פעמים בשבוע. כלוסטרול מעט גבוה בסביבות 130. כולסטרול רע נמוך מאוד 25. שומנים במידה מאוזנת.

    במישור הזה אין יותר מה לעשות על מנת להוריד את לחץ הדם אבל רופא המשפחה לא רוצה לתת טיפול תרופתי. למרות שבמדידות ביתיות לאורך כל השבוע במנוחה שלמה - התוצאות בממוצע 145/155 על 70/80

    הרופא הזה מאוד שמרני בעניין תרופות אבל אם אני מתעקשת הוא נותן טיפול. נראה לי שאחרי ארוע מוחי חשוב להתעקש על איזון מדוייק.

    בנוסף, אבי קיבל קסטרל 10 מג לפני כמה חודשים בעקבות אצירת שתן. הכדור הפחית את לחת הדם שלו לרמה של 90-40.
    כנראה שגם גרם לסחרחורת, כאביראש, חולשה ובצקות. כנראה - כי הוא קיבל אז הרבה תרופות חדשות במסגרת אשפוזו לאחר הארוע אזלא ברור. אבל מרגע שהורדנו זאת הוא מרגיש הרבה יותר טוב.

    שאלותי:
    1. האם זה נחשב לחתץ דם גבוה?
    2.האם כל התרופות שמורידות לחת דם בעלות תופעות לוואי כאלה?
    3. הקסטרל הופסק כי האורולוג העדיף להפסיק ובלבד שלא יתעלף ויפול (הוא גם לא יציב ויש חשש לנפילות בלי קשר). אבל אולי שווה לנסות קסטרל 5 מ"ג שגם מפחית לחץ דם?
    4.אשמח לקבל שם של משפחת תרופות להורדת לחץ דם מדור מתקדם עם מינימום תופעות לואי עלמנת שאוכל לדבר עליה עם רופא המשפחה כדוגמא.

    תודה רבה,
    הבת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למבררת

    ד``ר רפי ביצור
    28/05/2012

    1. האם זה נחשב לחץ דם גבוה?
    לחץ הדם הסיסטולי (הגבוה) מעט גבוה מהרצוי. לחץ הדם הדיאסטולי (הנמוך) נוטה להיות נמוך. אם ניתן להוריד מעט את לחץ הדם הסיסטולי בלי לגרום לחולשה, סחרחורת וכו' - עדיף. אם לא - עדיף להישאר במצב הנוכחי.
    לכן, נראה לי (במגבלות היעוץ האינטרנטי) שניתן לנסות בזהירות מינון נמוך של תרופה להורדת לחץ-דם, לראות מה השפעתה על הרגשתו ועל לחץ הדם, ולהחליט לפי התוצאות.

    2.האם כל התרופות שמורידות לחץ דם בעלות תופעות לוואי כאלה?
    תופעות אלה תלויות בעיקר במידת הורדת לחץ הדם, ולכן יכולות להופיע עם כל תרופה.

    3. הקסטרל הופסק כי האורולוג העדיף להפסיק ובלבד שלא יתעלף ויפול (הוא גם לא יציב ויש חשש לנפילות בלי קשר). אבל אולי שווה לנסות קסטרל 5 מ"ג שגם מפחית לחץ דם?
    קסטרל אינה תרופה להורדת לחץ דם, ואין הוכחות שהיא מורידה את הסיכון למחלות לב וכלי דם. קסטרל משמשת כטיפול במקרים של קשיים במתן שתן, בעיקר על רקע הגדלת הערמונית, ולכן יש צורך בקסטרל רק אם יש עדיין קשיים במתן שתן.
    אם יש קשיים במתן שתן במידה הפוגעת משמעותית באיכות החיים - ניתן לנסות מינון נמוך של קסטרל או תרופה אחרת מאותה משפחה (כגון אומניק), שוב תוך מעקב אחר השפעתה על הרגשתו ועל לחץ הדם.
    אם אין קשיים משמעותיים במתן השתן - אין צורך בתרופות אלה.

    4.אשמח לקבל שם של משפחת תרופות להורדת לחץ דם מדור מתקדם עם מינימום תופעות לואי
    ככל הנראה עצם הורדת לחץ הדם חשובה יותר מאשר התרופה בעזרתה עושים זאת. לכל אחת מהתרופות עלולות להיות תופעות לוואי. כל תרופה שתאזן את לחץ הדם בלי לגרום לתופעת לוואי היא טובה. לכן, בחירת התרופה מתבססת על נתונים שונים כגון מחלות רקע נוספות, תרופות אחרות שמקבל ועוד - וברור שלא ניתן לתת המלצה חד-משמעית באינטרנט. אם אין התוויית-נגד, תרופות ממשפחת מעכבי ACE או חוסמי תעלות סידן נחשבות טובות.

    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כרגיל תשובותך יסודית וקשובה, תודה!

    שואלת
    28/05/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החזרתי מהרופא שרשם לו LOSARTAN POT

    שואלת
    06/06/2012

    LOSARTAN POTASSIUM 50 MG

    במדידות אחרונות לחץ הדם שלו עומד על 150-60 פלוס מינוס. האם אין חשש לשימושבתרופה כזו במינון כזה כשהלחץ דם הנמוך נמוך כל כך? ומתי עדיף לשתות אותה בהתחשב בעובדה שאני חוששת מסחרחורות וכאלה (בערב הוא שותה את הקריסטור אפשר יחד?)

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למבררת

    ד``ר רפי ביצור
    06/06/2012

    התרופה נחשבת טובה והמינון אינו גבוה.
    מחקר שפורסם לאחרונה מצביע על כך שככל הנראה יש יתרון מסוים ללקיחת תרופות ליתר לחץ דם בערב, ואין מניעה לקחת יחד עם הקרסטור.
    כמובן שיש צורך לעקוב אחרי לחץ הדם.


    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר ביצור המקסים

    שואלת
    02/10/2012

    היי
    בהקשר לאבי - (בן 77, עבר ארוע מוחי בינאור השנה).
    בבי"ח נמדד לחץ דם גבוה אבל לאורך האשפוז נמדד לחת דם נמוך מאוד - 90 על 40 רוב הזמן (בכל שעותה מדידה במשך חודשיים).
    סברתי שזה בגלל הכדור קסטרל 10 מג נגד אצירת שתן. שמרגע שהחל לנטול אותו המדדים השתנו מאוד וירדו.
    חייבת לציין שבביח רוב הזמן מדדו לו לחץ דם בשכיבה מוחלטת.

    עברה כמעט שנה, תיארתי כאן ארוכותשהפסקנו את הקסטרל, הוספנו כדור בשם לוסטור ולחץ הדם עמד בבמוצע של 140-150 על 60 בדרכ בשעות הערב בישיבה.

    לפני חודש שוב הורידו לו את הלוסטור והוסיפו לו קסטרל 5 מ"ג בגלל הערמונית.

    לחץ הדם בשעות הערב נשמר אותו הדבר. אבל היום במשך שעה שלמה שבה מדדתי כמה פעמים בבוקר בשכיבה מוחלטת שלו - התוצאותה ראו 170 על 70-80.אחרי 10 דקות כשקם לשטוף פנים והתיישב - מדדתי לו שוב כמה ]עמים ולחץ הדם ירד!
    ל-135-140 על 60 בערך.

    משהו פה לא הגיוני.
    בעבר המלצת על הולטר לחץ דם אבל באמת שיש בעיה לבצע זאת בשל בעיית הניידות שלו והמיקום הרחוק של המרפאה.
    אני אתייעץ עם רופא המשפחה אבל הוא כמעט תמיד לא אוהב לנקוט בצעדים או תרופות ואני מודאגת -

    1. למה זה קורה?
    2. האם אפשר להחזיר את הליסטור? רופא המשפחה אל אמר לנו להפסיק את הליסטור אבל הוא מלכתחילה התנגד לכדור להרדת לחץ דם... השאלהאם אין סיכון בנטילת קרסטרל ויסטור יחד.
    3. על מנת לבצע הערכת לחץ דם בכל שעות היממה צריך להוריד כל כדור שיכול להשפיע על לחץ דם (כלומר קסטרל וליסטור9 ולהתחיל במדידות או שאין ברירה ובמקרה כזה חייבים הולטר? הבריאות מעל לכל ואם חייבים אז נתארגן לבדיקה הזו, השאלה אם זה מסוכן כרגע ואם זה הכרחי כי גם הבדיקות וגם אישור לזה המרופא זה סיפור.

    ושאלה אחרונה - אני מסתכלת על המדדיםש כתבתי פה לפני כמה חודשים ונדמה שהליסטור הזה הוריד אותם משמ במעט (10 יחידות בממוצע). האם זה לא מסוכן - לחץ של 150 על 60-65 בממוצע? הוא גם מתאמץ לא עמט לפעמים, ונראה לא הגיוני שאי אפשר יהיה להוריד את לחץ הדם למשהו נורמלי יותר (כמו אצלי 110 על 70 למשל?)

    תודה רבה על התשובות שלך, מאוד מאוד קשה עד בלתי אפשרי לקבל הסבר בקופה ולא פעם בעקבות הפורום שאתה מנהל הצלחנו לקלב טיפול טוב יותר וקפדני יותר מהרגיל.

    חג שמח ובריאות שלמה.
    מהבת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למבררת

    ד``ר רפי ביצור
    03/10/2012

    מבחינת לחץ דם השאיפה היא להגיע ללחץ דם סיסטולי (הגבוה) של 130-140 בלי שיהיו תופעות לוואי (חולשה, סחרחורת, נפילות וכו'). אין ככל הנראה יתרון בהורדה של לחץ הדם מעבר לכך. חריגות זמניות בלחץ הדם יכולות להיות, ולא בהכרח מחייבות שינוי בטיפול. הדרך הטובה ביותר לוודא האם יש חריגות משמעותיות היא לבצע הולטר ל"ד. את ההולטר מבצעים עם הטיפול שמקבל (לא מפסיקים את הטיפול) על מנת להעריך את יעילותו.

    שילוב של קסטרל עם תרופות להורדת ל"ד יכול (אך לא חייב) לגרום לירידה נוספת בלחץ הדם. לכן, אם מבחינת הערמונית יש צורך בקסטרל - חשוב לעקוב אחר לחץ הדם ואם יש צורך - להוריד את מינון התרופות ללחץ דם.

    חג שמח ובריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו