לד"ר ביצור

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לד"ר ביצור
    שואלת
    19/07/2012

    שלום ד"ר ביצור,
    לפני כחודשיים התייעצתי כאן בנוגע לבן משפחתי, בן 75, שעבר ארוע מוחי בינואר האחרון.
    אחרי התייעצות איתך ובעקבות מדיי הכולסטרול בדם פניתי לרופא המשפחה והוא רשם לו קריסטור במינון מינימלי (נדמה לי 10 מג).

    אחרי בערך חודשיים של שימוש ( מעט יותר או מעט פחות אבל בערך שתי קופסאות כדורים) הנה תוצאות הבדיקות שנערכו היום בבוקר בהשוואה לבדיקות שנערכו במרץ 2012

    NON-HDL_CHOLESTEROL – 93
    לעומת 129 בבדיקות הקודמות

    CHOLESTEROL-LDL calc – 66.8
    לעומת 100.6 בבדיקות הקודמות

    CHOLESTEROL- HDL -30
    לעומת 25

    TRIGLYCERIDES – 131
    לעומת 143

    CHOLESTEROL – 123
    לעומת - 154.1

    בתקופה הזו גם שהה בשיקום ועשה פעילות גופנית במאמץ קל יחסית לחודשיים שקדמו למרץ האחרון (האם יש קשר?)

    אשמח לדעת -
    1.האם אלו תוצאות מיטביות עבורו?
    2. האם המשך נטילת הכדורים צפוי להוריד עוד יותר את המדדים?
    3. לאיזה ערך מתייחסים הרופאים כשהם אומרים שאחרי ארוע מוחי כדאי להוריד את הכולסטרול לרמה שבין 60-70? יש הרבה טייטלים לכולסטרול ולא הבנתי על מה חשוב להסתכל.
    4. איך אפשר להעלות את הכולסטרול הטוב? בעשור האחרון הערך עמד על 60, ודווקא עכשיו כשהתזונה שלו מיטבית פי כמה מבעבר (אבללא שתיית יין) זה ירד. האם יש דרך להעלות אותו? היית ממלית על ניאצי.. הכדור הזה שגורם להסמקה?
    5. שאל האחרונה - כנראה שהקריסטור גורם לו לכאיבם חזקים בגוף. עוד לא הבנתי אם זה מזה או בגלל הארוע המוחי שמזמן שינויים בהתנהלות ובהתאם תופעות חדשות. האם יש אפשרות לדלל את המינון, לקחת יום כן יום לא והאם זה יכול לעזור בהקלת הסימנים?

    תודה רבה לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לד"ר ביצור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • את הכי חשוב שכחתי

    שואלת
    19/07/2012

    בתקופתו חששתי מאפשרותש ל פגיעה בכבד ובשרירים בעקבות נטילת סטטינים, על איז המדד בבדיקות הדם אני אמורה להסתכל, בבקשה , על מנת לדתע האם הסטטין משפיע לרעה? ראיתי תוצאה מאוד נמוכה וחריגה של קריאטנין, זה קשור?

    ואגב, הוא נוטל 20 מג קריסטור, ואללא 10 כמוש כשתבי קודם. יש אפשורת להוריד את המינון ובהתאם את תופעות הלוואי.

    הוא מאוד סובל מכאבים בעיקר בגפיים ואם יש סיכוי שזה יעזור אני אשמח.

    אני רוצה בהזדמנות זו להודות לך על ההתייחסות המקצועית לשאלותיי. בזכות זה הלכתי לרופא עם כל המידע הזה, והוא נתן טיפול מתאים שקודם לא נתן את הדעת לגביו, שנראה שהיטיב עם המדדים.

    שוב תודה רבה :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למבררת

    ד``ר רפי ביצור
    21/07/2012

    1.האם אלו תוצאות מיטביות עבורו?
    בתוצאות מצוינות
    2. האם המשך נטילת הכדורים צפוי להוריד עוד יותר את המדדים?
    לא משמעותית.
    3. לאיזה ערך מתייחסים הרופאים כשהם אומרים שאחרי ארוע מוחי כדאי להוריד את הכולסטרול לרמה שבין 60-70? יש הרבה טייטלים לכולסטרול ולא הבנתי על מה חשוב להסתכל.
    כל ערך שבין 60 ל- 70 הוא מצוין ואין הבדל משמעותי בין 63 ל- 68, למשל.
    4. איך אפשר להעלות את הכולסטרול הטוב? בעשור האחרון הערך עמד על 60, ודווקא עכשיו כשהתזונה שלו מיטבית פי כמה מבעבר (אבללא שתיית יין) זה ירד. האם יש דרך להעלות אותו? היית ממלית על ניאצי.. הכדור הזה שגורם להסמקה?
    קשה להעלות את ה- HDL. מעודד שרמתו עלתה יחסית לבדיקה הקודמת. לגבי ניאצין - קיים ספק אם הוא מוריד את הסיכון לאירועים נוספים באלה שכבר מקבלים סטטינים ושרמת ה- LDL שלהם פחות מ- 70. מחקר בינלאומי גדול המתקיים בימם אלה עתיד לענות על שאלה זו. בינתיים - השימוש בניאצין למטרה זו צריך להיעשות לאחר דיון (לא אינטרנטי) בין הרופא למטופל.
    5. שאל האחרונה - כנראה שהקריסטור גורם לו לכאיבם חזקים בגוף. עוד לא הבנתי אם זה מזה או בגלל הארוע המוחי שמזמן שינויים בהתנהלות ובהתאם תופעות חדשות. האם יש אפשרות לדלל את המינון, לקחת יום כן יום לא והאם זה יכול לעזור בהקלת הסימנים?
    ניתן לנסות להוריד את מינון הקרסטור. לעתים זה מקל על הכאבים. במקביל יש לבדוק את פרופיל השומנים, ע"מ לוודא שלא חל שיבוש באיזון.

    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למבררת

    ד``ר רפי ביצור
    21/07/2012

    1.האם אלו תוצאות מיטביות עבורו?

    התוצאות מצוינות

    2. האם המשך נטילת הכדורים צפוי להוריד עוד יותר את המדדים?

    לא משמעותית.

    3. לאיזה ערך מתייחסים הרופאים כשהם אומרים שאחרי ארוע מוחי כדאי להוריד את הכולסטרול לרמה שבין 60-70? יש הרבה טייטלים לכולסטרול ולא הבנתי על מה חשוב להסתכל.

    מדובר על LDL-כולסטרול

    4. איך אפשר להעלות את הכולסטרול הטוב? בעשור האחרון הערך עמד על 60, ודווקא עכשיו כשהתזונה שלו מיטבית פי כמה מבעבר (אבללא שתיית יין) זה ירד. האם יש דרך להעלות אותו? היית ממלית על ניאצי.. הכדור הזה שגורם להסמקה?

    קשה להעלות את ה- HDL. מעודד שרמתו עלתה יחסית לבדיקה הקודמת. לגבי ניאצין - קיים ספק אם הוא מוריד את הסיכון לאירועים נוספים באלה שכבר מקבלים סטטינים ושרמת ה- LDL שלהם פחות מ- 70. מחקר בינלאומי גדול המתקיים בימים אלה עתיד לענות על שאלה זו. בינתיים - השימוש בניאצין למטרה זו צריך להיעשות לאחר דיון (לא אינטרנטי) בין הרופא למטופל.

    5. שאל האחרונה - כנראה שהקרסטור גורם לו לכאיבם חזקים בגוף. עוד לא הבנתי אם זה מזה או בגלל הארוע המוחי שמזמן שינויים בהתנהלות ובהתאם תופעות חדשות. האם יש אפשרות לדלל את המינון, לקחת יום כן יום לא והאם זה יכול לעזור בהקלת הסימנים?

    ניתן לנסות להוריד את מינון הקרסטור. לעתים זה מקל על הכאבים. במקביל יש לבדוק את פרופיל השומנים, ע"מ לוודא שלא חל שיבוש באיזון.
    כדאי גם לוודא שתפקודי בלוטת התריס תקינים ושרמת ויטמין D תקינה. חוסר איזון באחד מאלה יכול לגרום לכאבים, ותיקון החסר - יכול לשפר.

    6. בתקופתו חששתי מאפשרות של פגיעה בכבד ובשרירים בעקבות נטילת סטטינים, על איזה מדד בבדיקות הדם אני אמורה להסתכל, בבקשה,על מנת לדעת האם הסטטין משפיע לרעה? ראיתי תוצאה מאוד נמוכה וחריגה של קריאטנין, זה קשור?

    אין צורך בבדיקות דם שגרתיות של תפקודי כבד ושריר. אם יש כאבי שרירים יש לבדוק את רמת CK (נקרא לעתים גם CPK). תפקודי הכבד הרלבנטיים בבדיקת הדם הם GOT ו- GPT, אולם חשוב לציין שחריגה קלה בערכים אלה נפוצה מאד, ובפני עצמה אינה מצריכה לשנות את הטיפול.
    לרמת קריאטינין נמוכה אין כל קשר לטיפול בסטטינים.

    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למבררת

    ד``ר רפי ביצור
    23/08/2012

    ראשית - אומגה 3 אינו בשום פנים ואופן תחליף לאספירין לאחר אירוע מוחי!

    שנית - אומגה 3 הוכח כמפחית סיכון לתמותה לאחר התקף לב עם נזק גדול לשריר הלב, וכן כמסייע להורדת רמת טריגליצרידים. כל הטענות האחרות לגבי תועלתו לא הוכחו במידה מספקת.

    שלישית - השפעת אספירין ואומגה 3 לא נמדדת בבדיקות הדם כגון ספירת דם, אלא בבדיקות מיוחדות המבוצעות לצרכים מחקריים בלבד. ככלל, אין מניעה לקחת אומגה 3 עם אספירין, שכן השפעתו על קרישת הדם מזערית.

    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מבינה

    שואלת
    24/08/2012

    אני שמחה לשמעו שאין מניעה לקחת אומגה 3 עם אספירין. הוא גם נוטל רק כדור אחד ביום נדמה לי של 100 מג.

    אבל למה אומרים לאשנים שנוטלים לוקחים מדללי דם אסור להם לקחת אומגה 3 או לאכול עלים ירוקים?

    ומה התוויות הנגד בכל זאת של אומגה 3? כי גם אתה בכל זאת אומר להתייעץ עם רופא מטפל אז בטח שי התוויות נגד (והרופא המטפל שלו מבין באומגה 3 כמו שהוא מבין ברפואה סינית... ).

    מדובר בקשיש בן 76, כל העניין של הקרישיות לא מסוכן יותר בגילו - אם ייקח אומגה 3?

    תודה רבה,
    ושבת שלום!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למבררת

    ד``ר רפי ביצור
    24/08/2012

    מינון של 100 מ"ג אספירין הוא המינון המקובל לאחר אירוע מוחי.
    לגבי איסור עלים ירוקים - זה נכון לגבי אנשים הנוטלים "מדללים" כגון קומדין, ולא אספירין.
    אין כמעט התויות נגד לאומגה 3 - אולי נטילת קומדין, וגם זה לא בטוח.
    בגדול - איני רואה סכנה בנטילת אומגה 3, גם אם לא בטוח שיש בכך תועלת.

    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ושבוע טוב!

    שואלת
    25/08/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו