שומנים בדם

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שומנים בדם
    דליה
    06/03/2008

    שלום
    במשך כ- 5 שנים לקחתי סימבוקר לכולסטרול 10 מ"ג , אך לאחרונה התחלתי לסבול בהתכווציות רבות ברגליים, כך שהפסקתי לקחת את התרופה במשך מספר חודשים , לאחרונה התחלתי לקחת ליפיטור , גם 10 מ"ג ושוב יש לי מפעם לפעם התכווציות
    השאלה היא האם זאת תופעה של התרופה, והאם יש תרופה שאינה גורמת להתכווצות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שומנים בדם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התכווצויות ברגליים

    ד``ר רפי ביצור
    06/03/2008

    סטטינים (כגון סימבקור וליפיטור) יכולים לגרום להתכווצויות ברגליים, החולפות עם הפסקת הטיפול או הקטנת המינון. אם יש צורך בטיפול להורדת כולסטרול, אך ההתכווצויות מפריעות מאד לאיכות החיים, יש כמה אפשרויות:
    1. החלפת הטיפול לתרופה אחרת ממשפחת הסטטינים - בחלק גדול מהמקרים הטיפול בתרופה אחרת לא יגרום לתופעות הלוואי
    2. טיפול במינון הנמוך ביותר של סטטין שאינו גורם להתכווצויות, עם תוספת אזטרול במידה ורמת הכולסטרול נשארת גבוהה
    3. טיפול באזטרול בלבד - אפשרות זו אינה העדיפה, לאור החשיבות הגדולה של הסטטינים במניעת מחלות לב.

    חשוב לציין כי זו תשובה עקרונית, ואינה באה להחליף יעוץ פרטני ע"י רופא שלפניו נמצאים כל הנתונים. במידה ורופא המשפחה אינו מצליח למצוא טיפול מתאים, כדאי לפנות למרפאת שומני הדם במרכז הרפואי הקרוב למקום מגורייך על מנת לבצע הערכה פרטנית והתאמת טיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו