לחץ דם

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לחץ דם
    שואלת
    29/12/2012

    היי

    כתבתי לך קודם על בן משפחתי בן 76. בעל היסטוריה של ארוע מוחי השנה.
    התחיל טיפול בקזודקס 50 מג כבר 5 ימים. (לסרטן הערמונית).
    ביומיים האחרונים במדידת לחץ דם בערב התוצאות בסביבות 166 על 60 כשבדר"כ זה 140 על 60)

    לא מצוין בתופעות הלוואי משהו על עליית לחץ דם, אבל כתוב שזה יכול לגרום לבעיות בלב. האם ייתכן שהתוצאות האלה קשורות לקזודקס ולתפקוד הלב?
    (הוא מקבל קבוע לוסרטן 50 בערב לפני שינה וקסטרל 5 מ"ג גם בערב לפני שינה כבר חצי שנה).

    בנוסף - כתוב שיש סיכון מנטילת קזודקס לאנשים שנוטלים מדללי דם דרך הפה והוא נוטל אספירין, ידוע לך מה הסיכון והאם הסיכון פוחת אם הוטלים אותם לחוד בשעות שונות?


    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחץ דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשואלת

    ד``ר רפי ביצור
    30/12/2012

    1. עליית לחץ דם אינה תופעת לוואי מתוארת של קזודקס. יתכן והעליה בלחץ הדם נובעת מסיבות אחרות (מתח נפשי בעקבות אבחון הסרטן והטיפול, כאבים, עליה בצריכת מלח, אי-הקפדה על נטילת התרופות ועוד). אם אכן נמצאת סיבה כזו - כדאי לטפל בה. אם לא, ומאחר וזו עליה מתונה בלבד, כדאי לעקוב אחר לחץ הדם משך שבוע-שבועיים, ואם לחץ הדם נשאר גבוה, לשקול בעצה אחת עם הרופא המטפל שינוי בטיפול ללחץ הדם.

    2. האינטראקציה של קזודקס עם מדללי דם היא עם קומדין. אין אינטראקציה עם אספירין.

    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך שוב!

    שואלת
    30/12/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אגב

    שואלת
    31/12/2012

    הסיכון הלבבי נעוץ בכך שהטיפול ההורמונלי גורם לעליה בסוכר טריגלצרידים וכו' או שזה סיכון ממקור אחר?

    והאם הוא סיכון שמתקיים מיד עם תחילת הטיפול או רק בהליך מצטבר?

    אני שואלת את כל אלו - כי יש לנו תור לאונקולוגבעוד חודש והטיפול התחיל השבוע. אני חוששת מאוד - שאולי יש טיפול שאמור להגן על חולה בעל עבר של ארוע מוחי ומצב כללי לא טוב (חוסר בפעילות גופנית, עורקים מסוידים וכו') מבעיה בלב ושאמור להילקח יחד עם הטיפול ההורמונלי ושעוד חודש רחוק מדי? אני טועה? בפגישה הראשונה אצל האונקולוג לא ידעתי מה לשאול ועכשיו אני יודעת יורת השאלה אם זה יכול לחכות חודש של טיפול בסופרפאקט.

    לגבי הלחץ דם, כנראה שהעלייה נגרמה מגלי חום - ורופא מחליף (רופא המשפחה לא נמצא כרגע) אמר להוסיף עוד כדור לוסרטן 50 , כלומר פעמיים ביום. יש כדור טוב יותר שנלקח פעם ביום ושאמור לעזור לאיזון מיטבי או שלוסרטן נחשב טוב?
    הרבה תודה על היעוץ המקצועי והמעמיק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשואלת

    ד``ר רפי ביצור
    31/12/2012

    קזודקס יכול לגרום (בשכיחות נמוכה מאד) לאי-ספיקת לב והתקפי לב. ככל שהטיפול ממושך יותר - הסיכון גדול יותר, אך גם אז הוא קטן מאד.הסיבה לכך לא ברורה.

    חשוב לאזן בצורה מיטבית את כל גורמי הסיכון ולפנות מיד לבדיקה רפואית אם מופיעים קוצר נשימה או כאבי חזה.

    איני אונקולוג ולא בדקתי את אביך, אבל נראה לי שאם האונקולוג המליץ על הטיפול לא הייתי דוחה אותו בלי להתייעץ עמו. מעקב לאחר חודש נראה לי סביר, אבל כמו שאמרתי - אם חל שינוי כלשהו במצב הבריאות יש לבדוק ולהעריך מחדש.

    מבחינת ה טיפול בלחץ הדם - סוג התרופה חשוב פחות מעצם איזון לחץ הדם. לוסרטן היא תרופה טובה. יש לעקוב אחר לחץ הדם, וכמו כן לקחת בדיקת דם לתפקודי כליה ומלחים בדם כשבוע לאחר עליית המינון. אם התרופה לא תתאים או לא תספיק - יש אפשרויות רבות נוספות.

    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התכוונתי

    שואלת
    01/01/2013

    כשדיברתי על סיכון ללב - לסיכון מסופרפאקט 9.9. הקזודקס ניתן רק לחודש, שבועיים קודם לסופרפקט ואז הזריקה ולאחריה עוד שבועיים קזודקס. כך שהוא פחות מטריד. את הזריקת סופרפאקט אמור לקבל עוד יומיים.
    אני תוהה אם לא אמורים לבדוק את הלב קודם לטיפול כזה שמפחית טסטוסטרון ובעל סיכון ללב לפני זה? בדיקת רופא בסטטוסקופ או א.ק.ג או משהו?
    עשו לו אקו בפברואר השנה באשפוז ובמרץ היתה הפעם האחרונה שרופא בדק אותו פיזית (מלבד אונקולוג שהבדיקה שם ממוקדת ולא קשורה ללב).
    המון תודות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשואלת

    ד``ר רפי ביצור
    01/01/2013

    סופרפקט עלול לעתים להעלות את לחץ הדם ולכן כדאי לעקוב אחר לחץ הדם. פרט לכך, מבחינת הלב - אין צורך במעקב מיוחד. כמובן שאם יש כאבי חזה, קוצר נשימה או כל מצב חריג אחר - יש להיבדק.

    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך, אתה תמיד אכפתי ומעמיק!

    שואלת
    01/01/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו