האם להתחיל לקחת סטטינים ?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם להתחיל לקחת סטטינים ?
    ירדן
    17/06/2013

    שלום ד"ר,
    אני בן 37, עושה ספורט קבוע שנים, רזה, משתדל לאכול נכון ובריא, לא צורך הרבה בשר ו/או שומן, מעשן (מעט, סיגריה ליום).
    בבדיקה שיגרתית, יצאו התוצאות הבאות:
    LDL 211 , HDL 48 , TG 132.6 NON HDL 237
    הרופא רשם לי Stator 5 , אני בריא בד"כ וטפו טפו מרגיש מצויין ולא בא לי לצרוך מהגיל שלי תרופות סתם לכל החיים.
    ניסיתי לשנות את התזונה קצת ולאחר חודשיים הבדיקה הראתה:
    LDL 162, HDL 46, TG 138.6, NONHDL 189

    האם השיפור הזה משמעותי ? האם מספיק לי כדי להימנע מהסטטינים ?
    תודה רבה,
    ירדן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם להתחיל לקחת סטטינים ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לירדן

    ד``ר רפי ביצור
    17/06/2013

    ראשית - שאפו על השינוי באורח החיים.
    הירידה שהושגה ברמת הכולסטרול ה״רע״ (LDL) משמעותי וחשובה. הערך כרגע (בהנחה שאין גורמי סיכון נוספים כגון יתר לחץ דם, סוכרת, סיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר וכו׳) - גבולי.
    במגבלות ה״יעוץ״ האינטרנטי: אם יש גורמי סיכון נוספים - נראה לי שיש צורך בסטטין. אם אין גורמי סיכון כאלה - כדאי להגיע ליעוץ במרפאת ליפידים על מנת להעריך בצורה טובה יותר את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם ולקבל החלטה טיפולית לפי זה.

    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תשובתך המהירה !

    ירדן
    17/06/2013

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי באורח חיים

    תמרה
    20/06/2013

    הוא הכרחי במיוחד במקרים כאלו. בעקבות מפגש עם נתורופתית שיניתי לחלוטין את התזונה שלי והתחלתי לאכול אוכל בריא (קטניות, דגנים מלאים, ירקות), התחלתי גם לעשות פעילות גופנית מתונה, אני לוקחת את התוסף של סולגאר הידרוקסי ציטראט שעוזר בהורדת הכולסטרול והשומנים (הוא טבעי), ובאופן כללי חיה בריא! אני יכולה להגיד לך שבעקבות השינויים שעשיתי הרופא שלי בעצמו קרע את המרשם לסטטינים...חחח זה היה משעשע. כמובן שאני עדיין בפיקוח ומבצעת בדיקות דם תקופתיות אבל לא נראה לי שאצטרך תרופות בזמן הקרוב (וגם לא הרחוק)...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זה נכון אבל לא תמיד

    ירדן
    20/06/2013

    אני עוסק בספורט שנים (הרבה אירובי) וגם אוכל בריא ולמרות זאת הכולסטרול שלי גבוה.
    לפעמים הגוף מייצר אותו בצורה כרונית וכנראה ששום תזונה בעולם לא תוריד אותו לרמות המוגדרות כתקינות ע"י הרפואה. עדיין לא התייאשתי ואני אנסה להעלות רמת ה"פאנאטיות" התזונתית בעוד קצת פלוס חושב להוסיף פיטוסטרולים כתוסף תזונה לבדוק את ההשפעה.
    תמרה, מה היו מדדי הכולסטרול שלך ולאן הצלחת להוריד אותם ?

    ירדן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו