עליית סוכר מלקיחת ססטינים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עליית סוכר מלקיחת ססטינים
    דרורה
    27/09/2013

    שלום.
    רציתי לשאול האם הוכח כי תרופות ממשפחת הססטינים גורמים לעליית הסוכר בדם .
    כיצד ניתן לברר האם עליית הסוכר היא כתוצאה מהתרופות כגון : ליפיטור , קריסטור .
    אני לוקח תרופות ממשפחת הססטינים משנת 1995 ולאחרונה רמת הסוכר שלי עלתה ואני חושב שיש קשר לתרופות .
    מה ההמלצה .
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לליי

    ד``ר רפי ביצור
    28/09/2013

    מתן סטטינים עלול לעתים לגרום לעליה בערכי הסוכר, אולם במטופלים עם סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם תופעה זו בטלה בששים ביחס לתועלת במניעת התקפי לב ואירועים מוחיים.
    זאת ועוד - אם אתה נוטל סטטינים כבר 18 שנים ורק עתה יש עליה בערכי הסוכר - הסבירות שהסטטינים הם שגרמו לכך נמוכה ביותר.

    לכן ההמלצה היא לברר עם רופא המשפחה שלך האם רמת הסיכון למחלות לב וכלי דם אצלך מצריכה מתן סטטינים. אם כן - רצוי להמשיך לקחת את הסטטינים במקביל, יש לטפל בעליית ערכי הסוכר, בראש ובראשונה ע"י אורח חיים בריא (תזונה בהתאמת תזונאי/ת, פעילות גופנית סדירה לאחר קבלת אישור מרופא המשפחה) ובמדת הצורך - גם בתרופות.

    אם ישארו שאלות - ניתן לפנות למרפאת ליפידים.

    שבת שלום ובריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו