בדיקת דם

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקת דם
    שני
    18/12/2013

    שלום

    בן 38 עם עודף משקל, ולא מעשן.
    עשיתי בדיקת דם שגרתית, סוכר תקין.
    טריגלצרידים וכולסטרול כללי וכולסטרול רע יצאו מוגברים
    כולסטרול כללי - 220 (הנורמה עד 200)
    כולסטרול רע - 140 (הנורמה עד 130)
    טריגלצרידים - 194 (הנורמה עד 170)

    האם תוצאות ברמות כאלו מצריכות טיפול תרופתי או שמרני? מה מידת החומרה בעצם?
    כמו כן, האם העובדה ששתיתי תה צמחים (בלי סוכר) בשעות המאוחרות של הלילה עלולה היתה לשבש את התוצאות?
    וכן, האם יש הבדל משמעותי אם הצום לפני כן הוא 12 שעות או קצת פחות?

    כמו כן רציתי לשאול בקשר לספירת הדם, כל הערכים תקינים, מלבד חריגה קלה מעל הנורמה של WBC ו - HEMATOCRIT
    האם יש לזה משמעות כלשהי ?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למני

    ד``ר רפי ביצור
    18/12/2013

    לגבי הטריגליצרידים: הטיפול ברמות גבוהות של טריגליצרידים מתבסס קודם כל על תזונה דלת פחמימות, פעילות גופנית סדירה, שמירה על משקל גוף תקין ואיזון סוכרת (אם יש). מומלץ לפנות לתזונאי(ת), לעסוק בפעילות גופנית (לאחר קבלת אישור מרופא המשפחה),

    לגבי הכולסטרול: הצורך בטיפול נקבע עפ"י הערכת הסיכון למחלת לב. הערכת סיכון זו מתבססת על מכלול הנתונים הכוללים גיל, מין, עישון, לחץ-דם, סוכרת, ערכי שומני הדם השונים, סיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר ועוד - נתונים שאת חלקם לא ציינת. לעתים, כאשר המצב "גבולי", אנו נעזרים גם בבדיקות נוספות. ככלל, אצל אלה הנמצאים בסיכון גבוה (כאשר יש כבר מחלת לב או סוכרת) - יעד הטיפול הוא רמת LDL של פחות מ- 70. אצל אלה הנמצאים בסיכון בינוני, יעד הטיפול הוא רמת LDL של פחות מ- 130, ולעתים פחות מ- 100. אצל אלה הנמצאים בסיכון נמוך, יעד הטיפול הוא רמת LDL של פחות מ- 160.
    אם אין לך כל גורמי סיכון - הרי שיש צורך בשינוי אורחות החיים כנ"ל ללא טיפול תרופתי.
    מומלץ לפנות לרופא המשפחה להערכת סיכון מסודרת. אם יישארו שאלות - ניתן לפנות למרפאת ליפידים.

    לגבי ספירת הדם - הדבר תלוי בהקשר הקליני (האם יש סימפטומים כלשהם? ממצאים בבדיקה הגופנית?), במידת החריגה ובהשוואה לבדיקות קודמות. שוב - רופא המשפחה הוא הכתובת.

    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו