עזרה דחופה בבקשה!!!!!

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עזרה דחופה בבקשה!!!!!
    אורית
    08/04/2008

    שלום רב,אני בת 37,מעשנת הרבה שנים,שוקלת 74, גובה 165,אבא נפטר בגיל 63 מהתקף לב רביעי.אני סובלת מחרדה הרבה שנים ומטופלת בסרוקסט 20 מ"ג 1 ליום וטרנקסל 5 מ"ג 2 ביום.בבדיקות דם מלפני שבוע- הכל היה תקין לגמרי חוץ מהכולסטרול.(כבר לפני שנה היה גבוה ערכים מלפני שנה-כללי-255 , ldl -170 , hdl-51). תוצאות נכון להיום- כללי-286, ldl-204.7, והטוב hdl-57. אני היסטרית לגמרי,לא מתפקדת בעבודה ובכלל,סף הפאניקה עלה,כל הזמן אני רוצה לבכות. הייתי אתמול אצל מומחית בבית חולים לליפידים. היא נתנה לי 4 חודשים לדיאטה והליכה יום יומית של שעה ביום. בדיקות נוספות בעוד 4 חודשים ואז היא תחליט מה עושים לגבי תרופות.חשוב לי לציין שאני נורא נורא נורא פוחדת מתרופות,בעיקר לאחר מה שקראתי על סטטינים ועל תופעות הלוואי.אני אלרגית לפניצילין ויכולה לקחת רק מאקרולידים במקרה הצורך והבנתי שיש בעייה עם מאקרולידים. חוץ מזה,גם תופעות לוואי "רגילות" מפחידות אותי מאוד.כמה סיכויים יש לי להוריד ldl ללא תרופות?? האם אני בסכנת חיים ב- 4 חודשים האלה בלי תרופות?? בבקשה.......עיזרו לי.....אני על סף התמוטטות נפשית.אני כבר לא יודעת למי להאמין. כל פורום וכל כתבה כותבים דברים אחרים....אני חסרת אונים...בבקשה תגובתכם המהירה עד כמה שאפשר....תודה על הסבלנות.אורית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה דחופה בבקשה!!!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנשום עמוק, להרגע ולקרוא:

    ד``ר רפי ביצור
    08/04/2008

    ראשית - חשוב להדגיש כי אין כל סיבה להיסטריה. אמנם רמת הכולסטרול אצלך גבוהה ויש להורידה, אך ניתן לעשות זאת ביעילות ובבטיחות מלאה.
    שנית - אינך בסכנת חיים בארבעת החודשים הקרובים ללא תרופות, אולם אני בספק אם ניתן יהיה להוריד את ערכי הכולסטרול בצורה משמעותית ללא תרופות.
    שלישית - התרופות הנן מהבטוחות ביותר שיש, תופעות הלוואי אינן נפוצות, ותמיד הפיכות. התרופות אינן גורמות לנזק בלתי הפיך. האלרגיה לפניצילין אינה בעיה משום שגם אם תזדקקי לאנטיביוטיקה ממשפחת המקרולידים, הרי שניתן להפסיק את הטיפול בסטטינים למס' ימים בעת הטיפול האנטיביוטי ללא כל סכנה.
    רביעית - התרופות אינן תחליף לאורח חיים בריא - המנעות מוחלטת מעישון, פעילות גופנית סדירה, תזונה בריאה ושמירה על משקל גוף תקין.
    עד כאן היעוץ במגבלות האינטרנט. אני מבין שהיית ביעוץ אצל מומחית ליפידים, ואני בטוח שהיא תוכל לתת לך אינפורמציה מלאה יותר, המותאמת לך, לאחר שבדקה אותך והתרשמה מכלל המידע לגביך.
    אני מקווה שהצלחתי להרגיע אותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ד"ר ביצור אבל....

    אורית
    08/04/2008

    תודה על תשובתך המהירה ועל הנסיון להרגיע.אני מעריכה זאת אך קשה להרגיע אותי בעיקר מעצם היותי חרדתית.אני עושה מאמצי על להרגע.שאלה נוספת....האם היית ממליץ להתחיל מיד בטיפול תרופתי? אני כל כך רוצה להאמין שתזונה קפדנית והליכה יום יומית של שעה יצליחו לעשות את הפעולה ולהוריד את הכולסטרול.אני כל כך לא רוצה תרופות!!!!!!!! אני כך כך פוחדת!!!!! האם יש תרופות, אפילו שהן לא בסל הבריאות, ולא משנה המחיר... שאין להן תופעות לוואי???? האם יש איזה שהוא סיכוי שאצליח להוריד לרמה מסויימת שלא תצריך תרופות? (הרי לפני שנה וחצי הכולסטרול היה נמוך יותר.....),ד"ר אנא ממך, עזור לי....בבקשה....תודה. אורית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלי אבל.....:)

    ד``ר רפי ביצור
    08/04/2008

    1. יתכן שפעילות גופנית ותזונה מתאימה יספיקו, ויתכן שלא. הדרך היחידה לדעת - לנסות ולראות. אני חוזר ומדגיש שניתן בהחלט לעשות את הניסיון ללא כל סיכון. במקרה הכי גרוע (שאינו גרוע כלל) - תתחילי את הטיפול לאחר ארבעה חודשים. במקרה הטוב - יסתבר שאינך זקוקה לתרופות.
    2. אין בנמצא תרופות (להורדת כולסטרול ובכלל) שאף פעם, באף אדם ובשום מקרה אין להן תופעות לוואי. אני חוזר ומדגיש שהסטטינים הם מהתרופות הבטוחות שיש והתועלת שבהן עולה עשרות מונים על תופעות הלוואי, שהנן נדירות והפיכות.
    3. מה שמדאיג אותי, הוא חוסר ההתייחסות שלך לכימיקל מזיק מאד שאת משתמשת בו. למעשה אלפי כימיקלים מזיקים - העישון. הסיגריות גורמות לתופעות לוואי נפוצות, קשות וחמורות יותר מכל התרופות שבעולם. עשי כל מאמץ להפסיק לעשן!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה...

    אורית
    09/04/2008

    תודה רבה על ההתיחסות וההקשבה. אני אשתדל לקחת את עצמי בידיים גם לגבי העישון.נקווה שאצליח. תודה על התשובות המהירות ועל הרצון לעזור לי. אני מאוד מעריכה זאת. רק בריאות. לכולנו.תודה ובתקווה שעוד 4 חודשים נגלה שהצלחתי אמן.תודה,אורית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו