האם האיזיטרול הוא מאכזב?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם האיזיטרול הוא מאכזב?
    ארווין
    10/04/2008

    שלום רב
    אני חולה סוכרת מסוג 2.
    מטופל בגלוקופז' 2-3 כדורים ביום
    תרופות להורדת לחץ דם: אטקאנד, וזודיפ ופאמיד.
    מזה כשלוש שנים: אני נוטל 20 מ"ג ליפיטור פעם ביומיים, 1 איזיטרול פעם ביומיים, כלומר לסרוגין יום ליפיטור ויום איזיטרול - לעיתים אני מדלג על שניהם - בגלל הLDL
    רמות השומנים בדם בבדיקה אחרונה:
    LDL=51.4
    HDL=46.1
    TRIGLY=184
    CHOLESTEROL=134

    השאלה שלי היא: האם לאור המחקר החדש בקשר ליעילות האיזיטרול - כדאי להמשיך בטיפול הנ"ל.
    הבנתי מהמחקר שהליפיטור רק מיפה את תוצאות בדיקות המעבדה אך אינו מונע הצטברות הפלאק בעורקים.
    תודה מראש לתשובתך

    ארווין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם האיזיטרול הוא מאכזב?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם האיזיטרול הוא מאכזב?

    ד``ר רפי ביצור
    10/04/2008

    התשובה לשאלה - אנחנו עדיין לא יודעים. אם יש לך סבלנות לחכות עד שנת 2011 - אז יתפרסמו תוצאות מחקר גדול שיענה על השאלה הזו....
    בינתיים, ההמלצה היא למצות את הטיפול בסטטינים, ולהוסיף אזטרול רק אם אין ירידה מספקת ברמת ה- LDL או מופיעות תופעות לוואי.
    במגבלות הייעוץ האינטרנטי - אם אין מניעה לכך, הייתי שוקל להפסיק את האזטרול ובמקביל להעלות את מינון הליפיטור (המינון המקסימלי המותר הוא 80 מ"ג ליום).אם זה לא יביא לתוצאות הרצויות - ניתן בהחלט לחדש את האזטרול. רמות שומני הדם אצלך כעת - מצויינות, ובכל טיפול שתקבל יש לשאוף ולשמור עליהן ברמה הנוכחית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו