הולטר לב

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הולטר לב
    נתן
    16/04/2008

    שלום ד"ר

    נשלחתי ע"י רופא המשפחה לבדיקת הולטר לב לאחר תלונות על תחושות של התקפי דופק, סחרחורת במאמץ.
    סיכום הפיענוח הוא בשפה האנגלית, ולאחר מכן יש הערות :
    משך הבדיקה 23 שעות ו - 42 דקות.
    קצב בסיסי : סינוס שנע בין 53 ל - 162 לדקה. (ממוצע 85)
    הפרעות קצב חדריות : VPB בודד.
    הפרעות קצב על חדריות : APB'S מעטים בין 1 ל - 4 לשעה, סה"כ 24.
    הודגם קטע של II-D.AV BLOCK MOBITZ TYPE II בשעה 07:41.
    אודה לך אם תאיר את עיני לגבי זה, האם יש משהו חריג בתוצאות הבדיקה ? (חשוב לציין שביצעתי פעילות גופנית בליל הבדיקה, הליכה של כשעה)

    אני בן 34, ללא מחלות לב ברקע (יש לי באופן קבוע היפוך גלי T בתרשימי הא.ק.ג.)

    יש לציין שביממה של בדיקת ההולטר לא סבלתי מתחושות הדופק שעליהם התלוננתי, כמו כן קורה לי שבזמן שינה או בעיקר בתחילת השינה שאני מרגיש מין חסימה של הנשימה וזה מקפיץ אותי, עברתי בדיקה במעבדת שינה ולא נרשמו חסימות משמעותיות שיכולות להסביר את זה, וכן לפעמים בבוקר יש לי תחושה של קוצר נשימה. רציתי לשאול האם יכול להיות קשר בין משהו לבבי לתלונות הנ"ל ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הולטר לב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות הולטר

    ד``ר רפי ביצור
    17/04/2008

    ראשית, חשוב להדגיש שיעוץ אינטרנטי, בהיעדר מידע רפואי מלא ובדיקה גופנית, הנו מוגבל ובשום מקרה אינו מחליף יעוץ פורמלי פנים אל פנים. עקרונית, ניתן לומר שני דברים:
    1. בהיעדר "התקף דופק" בזמן ביצוע ההולטר, לא ניתן לומר האם התקפים אלה הם ביטוי של הפרעת קצב או לא. ניתן לבדוק זאת ע"י ביצוע בדיקת LOOP RECORDER העוקבת אחר קצב הלב למשך זמן רב יותר.
    2. הממצא היחיד בהולטר שיכול להיות בעל חשיבות הוא ה- II-D.AV BLOCK MOBITZ TYPE II. ממצא זה הוא ביטוי להפרעה בהולכת הזרם החשמלי בלב, ולעתים מצריך בדיקות נוספות וטיפול ולעתים לא. גם היפוך גלי ה- T הקבוע באקג יכול להיות קשור לכך. התחושות שאתה חש לפני ובזמן השינה יכולות, אך לא חייבות, להיות קשורות לממצא זה. דווקא הממצא בהולטר נצפה בשעות הבוקר ולא בזמן השינה. האם באותו לילה חוית תחושות אלה? האם ביצעת בדיקת אקו לב? בדיקת אקג במאמץ?

    לסיכום, אין מנוס מפגישה עם קרדיולוג, רצוי כזה המתמחה בהפרעות קצב, על מנת להעריך את הממצאים והצורך בבירור נוסף וטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ד"ר , תשובה לשאלתך

    נתן
    17/04/2008

    אכן ביצעתי בעבר (לפני כשנה) בדיקת אקו ומאמץ בגלל היפוך גלי T, ויצא תקין.
    בזמנו לא היו לי את התופעות של התקפי הדופק, והחוויות הלא נעימות לפני ובזמן השינה, כך שאולי השתנו דברים מאז ?
    לגבי הממצא החריג, הוא אכן היה בזמן שינה, לצערי שעות השינה שלי לא שגרתיות, אני נרדם בערך ב 3 בלילה וקם בהתאם לכך ב 10 בבוקר.
    יש הבדל האם זה קרה בזמן השינה או בזמן עירות ?
    כמו כן קורה לי די הרבה שכשאני שוכב אני מרגיש את הפעימות בבטן וכן בראש, וכשאני שוכב על הצד זה עוד יותר מפריע כי זה מרגיש כמו שפועם באוזן, מה זה אמור להביע ?


    חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדניאל

    ד``ר רפי ביצור
    17/04/2008

    1) בהחלט יכול להיות שחלו שינויים במשך הזמן, והבדיקות לפני מס' שנים אינן משקפות בהכרח את המצב היום.
    2) אין חשיבות האם התחושה היא בזמן שינה או ערות - פשוט ציינת שעיקר התחושות שלך הן בשינה , והממצא בהולטר היה בסביבות 07:30 בבוקר.
    3) התחושות הגופניות שאתה מתאר אינן ספציפיות, ובפני עצמן אינן מעידות על קיום או היעדר פתולוגיה.

    לא נותר לי אלא לחזור ולהמליץ שתפנה לקרדיולוג, רצוי כזה המתמחה בהפרעות קצב, עם כל נתוני הבדיקות הישנות והחדשות, על מנת שיעריך את חשיבות הממצאים ויחליט אם יש צורך בבדיקות נוספות ו/או טיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה וחג שמח

    נתן
    17/04/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו