מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מיפוי לב ספקט תליום-מיביdani25/12/2015
שלום
בן 41, לא מעשן, כולסטרול גבולי מעט גבוה, עודף משקל, לא סוכרתי.
לח"ד אצל הרופא 125/85 (בבית בחלק מהמדידות גבוה יותר).
נשלחתי ע"י קרדיולוג למיפוי לב ספקט תליום.
שאלות לבדיקה:
RISK FACTORS SHORTNESS OF BREATH EKG QS IN ANTERIOR WALL RULE OUT CORONARY ARTERY DISEASE
1. ידוע לי על היפוך גלי T אצלי (לא משהו חדש), האם הכוונה לזה או שיש עוד ממצא?
2. מה ההבדל בין מיפוי לב לצנתור וירטואלי?
3. האם מיפוי לב כולל גם בדיקת מאמץ ((אק"ג במאמץ) כמו בדיקות המאמץ הרגילות?
4. מבחינת קרינה, מה יותר בעייתי? מיפוי או צנתור וירטואלי?
5. בבדיקת אקו אחרונה יש עיבוי מחיצה ודופן אחורית של חדר שמאל. האם יש לזה קשר או שזה עניין אחר?
תודה ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ל- dani
ד``ר רפי ביצור25/12/20151. ידוע לי על היפוך גלי T אצלי (לא משהו חדש), האם הכוונה לזה או שיש עוד ממצא?
- לפי מה שנכתב, ההפניה למיפוי היא עקב תלונות של קוצר נשימה, גורמי סיכון למחלת לב ושינויים באקג המחשידים לקיום מחלת לב.
2. מה ההבדל בין מיפוי לב לצנתור וירטואלי?
- מיפוי הוא בדיקה תפקודית, המראה האם יש הפרעה באספקת הדם ללב במאמץ. צנתור וירטואלי הוא בדיקה אנטומית, המראה האם יש היצרות בעורקים הכליליים.
3. האם מיפוי לב כולל גם בדיקת מאמץ ((אק"ג במאמץ) כמו בדיקות המאמץ הרגילות?
- הבדיקה כוללת מאמץ. אם מסיבה זו או אחרת לא ניתן לבצע מאמץ, ניתן להזריק חומר המדמה את השפעת המאמץ על הלב.
4. מבחינת קרינה, מה יותר בעייתי? מיפוי או צנתור וירטואלי?
- במיפוי נחשפים לקרינה רבה יותר מאשר בצנתור וירטואלי
5. בבדיקת אקו אחרונה יש עיבוי מחיצה ודופן אחורית של חדר שמאל. האם יש לזה קשר או שזה עניין אחר?
- יתכן שיש לכך קשר לקוצר הנשימה ולשינויים שנצפו באקג. מומלץ להיבדק ע"י קרדיולוג.
שבת שלום ובריאות שלמה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיפוי לב ספקט תליום-מיבי
dani27/12/2015שלום
בדיקת אקו במאמץ יכולה לספק את האינפורמציה שמספק מיפוי לב?
האם אקו במאמץ זו בדיקה מקובלת לחשד למחלה כלילית?
אם מזהים במיפוי בעיה כלשהי, השלב הזה זה צנתור? א"כ מדוע לא מפנים מראש לצנתור וירטואלי כדי לראות את מצב העורקים?
תיאורטית יכול להיות שחוויתי אוטם מתישהו במשך שנות חיי ולא ידעתי על כך, ומבלי שהיו לזה סימנים בבדיקות הא.ק.ג. שעשיתי במשך השנים?
ושאלה אחרונה, במידה ובמיפוי לב רואים אזור בלב שלא מקבל אספקת דם טובה, האם אפשר לדעת בבירור אם מדובר באוטם ישן שממילא לא ניתן לטפל בו או שזה אוטם שניתן לטפל בו באמצעות צנתור וכדו'.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהל- dani
ד``ר רפי ביצור27/12/2015בדיקת אקו במאמץ יכולה לספק את האינפורמציה שמספק מיפוי לב?
האם אקו במאמץ זו בדיקה מקובלת לחשד למחלה כלילית?
- כעקרון, אקו במאמץ אף היא בדיקה מקובלת למטרה זו ויכולה לספק אינפורמציה דומה.
אם מזהים במיפוי בעיה כלשהי, השלב הזה זה צנתור? א"כ מדוע לא מפנים מראש לצנתור וירטואלי כדי לראות את מצב העורקים?
- ההחלטה על צורך בצינתור תלויה במספר גורמים, כגון הבעיה הספציפית המזוהה בבדיקה, ההסתמנות הקלינית, בעיות רפואיות נוספות ועוד.
תיאורטית יכול להיות שחוויתי אוטם מתישהו במשך שנות חיי ולא ידעתי על כך, ומבלי שהיו לזה סימנים בבדיקות הא.ק.ג. שעשיתי במשך השנים?
- תיאורטית - אפשרי.
ושאלה אחרונה, במידה ובמיפוי לב רואים אזור בלב שלא מקבל אספקת דם טובה, האם אפשר לדעת בבירור אם מדובר באוטם ישן שממילא לא ניתן לטפל בו או שזה אוטם שניתן לטפל בו באמצעות צנתור וכדו'.
- המיפוי יודע להבדיל בין איזורים שעברו אוטם והנזק שנגרם להם בלתי הפיך, לבין איזורים הסובלים מירידה באספקת הדם במאמץ שניתן לשפר את אספקת הדם אליהם.
בריאות שלמה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיפוי לב ספקט תליום
dani27/12/2015ערב טוב
אני מעריך מאוד את הסבלנות וההתייחסות לשאלות.
המחשבה שבגילי הצעיר יחסית עברתי אוטם ועוד מבלי שהייתי מודע לכך די מטרידה.
אם אקו במאמץ נותן תמונה דומה למיפוי, מדוע מראש לא שולחים לאקו במאמץ שאין בו קרינה כלל במקום למיפוי שכרוך בקרינה?
בהפניה למיפוי הרופא רשם:
SHORTNESS OF BREATH EKG QS
מה המשמעות של זה?
והאם זה מצביע בוודאות על אוטם?
זה אומר שהלב שלי לא תקין?
והאם יש לזה קשר לגלי T הפוכים שיש לי מזה שנים?
המיפוי יכול לתת מידע גם לגבי מתי היה האוטם? או שלא ניתן כלל לדעת האם זה בשנים האחרונות או אפילו הרבה זמן קודם?
ושאלה לסיום. האם ובמידה ואכן היה לי אוטם, זה בוודאות קרה כתוצאה מטרשת בעורקים או שיכול לקרות גם מסיבות אחרות שלא קשורות לרמות שומנים ולחץ דם?
שוב, מעריך מאוד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהל- dani
ד``ר רפי ביצור28/12/2015אם אקו במאמץ נותן תמונה דומה למיפוי, מדוע מראש לא שולחים לאקו במאמץ שאין בו קרינה כלל במקום למיפוי שכרוך בקרינה?
- קיימים מס' הבדלים בין הבדיקות. בדיקת אקו במאמץ תלויה הרבה יותר במיומנות הבודק, ולעתים מבנה גוף מסוים מקשה על ביצוע בדיקה מדויקת.
איני יודע מה היו השיקולים של הרופא שהפנה אותך למיפוי, ואני חושב שכדאי ללבן את הנושא איתו.
בהפניה למיפוי הרופא רשם:
SHORTNESS OF BREATH EKG QS
מה המשמעות של זה?
והאם זה מצביע בוודאות על אוטם?
זה אומר שהלב שלי לא תקין?
והאם יש לזה קשר לגלי T הפוכים שיש לי מזה שנים?
- המשמעות היא שהתלוננת על קוצר נשימה ושנראתה תבנית מסוימת בתרשים האקג. יתכן, אך לא ודאי, שזה קשור לגלי ה- T ההפוכים. אין בכך שום ודאות שהלב שלך לא תקין בכלל, או שעברת אוטם בפרט. הבדיקות שנשלחת אליהן נועדו לענות בדיוק על שאלה זו.
המיפוי יכול לתת מידע גם לגבי מתי היה האוטם? או שלא ניתן כלל לדעת האם זה בשנים האחרונות או אפילו הרבה זמן קודם?
- אם יראה אוטם במיפוי (וזה אם מאד גדול), לא ניתן יהיה לומר מתי בדיוק קרה.
ושאלה לסיום. האם ובמידה ואכן היה לי אוטם, זה בוודאות קרה כתוצאה מטרשת בעורקים או שיכול לקרות גם מסיבות אחרות שלא קשורות לרמות שומנים ולחץ דם?
- אם היה אוטם (ואני חוזר ומדגיש שלפי הנתונים שנתת, בשלב זה אין שום ודאות שאכן היה), הרי שברוב המקרים הוא נובע מטרשת העורקים. במקרים לא נפוצים אוטם יכול לנבוע מסיבות אחרות.
בריאות שלמה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
מתי מומלץ לקחת את הכדור בזפיברט 400?
איזה טיפול ניתן כדי להוריד כולסטרול שלא יעלה HbA1c ?
ערכי בדיקת דם ורמות גבוהות של שומנים בדם
בדיקה מיפוי לב וצורך בצינתור
Bezafibrate 400 להורדת שומנים
ממצא של LBBB - שאלות
שומנים גבוהים בדם, כולסטרול תקין
למה יש התנגדות לניאצין
ליפיטור בזפיברט כולסטרול וטריגליצירידים
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



