איזה סטטין עדיף במקרה שעם ליפיטור 40 הופיעו כאבי שרירים?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • איזה סטטין עדיף במקרה שעם ליפיטור 40 הופיעו כאבי שרירים?
    גבריאל
    15/03/2016

    שלום רב לרופא

    אני בן 60 ,מקבל טיפול ליתר לחץ דם ליתר שומני דם, יש לי צניחת מסתם מיטראלי מינימלית, ליפני שנתיים גילו אצלי היצרות בעורק הצוואר בשיעור של 30% לכן אני במעקב אצל נוירולוג ומבצע בדיקת סונאר אחת לשנה, הייתי עד עכשיו עם ליפיטור במינון 20 מג' וה LDL היה נמוך מ70 אבל בזמן האחרון ,ללא שום שינוי בתזונה , וללא שינוי בלקיחת התרופה, ( מקפיד מאוד ולא מפספס אף יום) למרות הכל הLDL עכשיו הוא 90, הליפיטור הועלה ל40מג' והופיעו כאבי שרירים ברגליים תחושות של מוקדים קשיחים בתוך השרירים, אני מניח שזה בגלל העלאת המינון, האם החלפה של הליפיטור ל קרסטור במינון שיקביל ל40 ליפיטור, עשויה לשנות את תמונת כאבי השרירים? כלומר האם למרות שקרסטור יותר פוטנטי מליפיטור, יתכן שלא יופיעו כאבי שרירים עם הטיפול איתו?

    הייתי מעדיף שלא להוסיף אזטרול, לפי מה שכותבים הקרדיולוגים בכתבות כאן בארץ על תרופה זו, שטיפול תחתיה מגדיל את עובי הרובד הטרשתי,למרות ירידת ה LDL,ולא מבינים עדיין למה זה קורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבריאל

    ד``ר רפי ביצור
    16/03/2016

    ניתן בהחלט לנסות קרסטור ומאד יתכן שלא יהיו כאבי שרירים.

    לגבי האזטרול - כבר מזמן הוכח שלא כך הדבר. במחקר גדול מאד הראו כי תוספת אזטרול לסטטין מסייעת בהפחתת הסיכון למחלות לב, כך שאפשרות נוספת היא מינון נמוך של ליפיטור או קרסטור עם אזטרול.

    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו