מה עלי לעשות?.

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מה עלי לעשות?.
    דיקלה
    23/05/2008

    שלום רב אני בת 52 שוקלת 50 קילו וגובה 162. אני צמחונית והולכת הרבה . לצערי הכלסטרול שלי הרע עומד על 115 והכללי על 230. למרות שאני נמנעת ממזונות עשירים בשומן. יש לי היסטוריה משפחתית של אב חולה לב ודימנציה וארועים מוחיים ואמא עם לחץ דם גבוה וחולת לב. לפיכך קיבלתי מרופא המשפחה סטטינים להורדת ערכי הכולסטרול אך הם גרמו מלי בעיות בשרירים וכולסטיד פשוט הטעם חולי וקשה להתמיד. האם התרופה לפיטור היא ללא נזק לשריר או שידוע לכם על אפשרות אחרת. מה עלי לעשות על מנת למנוע המחלות של הוריי ומשפחתי. בתודה דיקלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה עלי לעשות?.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצורך בטיפול

    ד``ר רפי ביצור
    23/05/2008

    1) הצורך בטיפול תרופתי נגזר לא רק מערכי הכולסטרול, אלא גם ובעיקר מהערכת הסיכון הכולל לחלות במחלת לב. בשאלתך חסרים פרטים רבים, כגון לחץ הדם, סוכרת, עישון, רמת ה- HDL (הכולסטרול הטוב) והטריגליצרידים, הגיל שבו לקו הורייך במחלת לב, האם יש בני משפחה אחרים שחלו במחלת-לב ועוד. לאור זאת לא אוכל להגיד (ודאי שלא דרך האינטרנט) האם יש צורך אצלך בטיפול תרופתי. כעיקרון, אם אין כל גורמי סיכון נוספים, ואם הורייך לקו במחלת לב בגיל מבוגר יחסית, כלל לא בטוח שיש צורך בטיפול תרופתי.
    2) אין בנמצא תרופות (להורדת כולסטרול או לכל צורך אחר) שאף פעם, באף מטופל ובשום מקרה אינן גורמות לתופעות לוואי. עם זאת, מי שפיתח תופעת לוואי עם תרופה מסויימת, לא בהכרח יפתח תופעת לוואי עם תרופה אחרת. לכן, בהנחה שיש צורך בטיפול תרופתי, ניתן בהחלט לנסות תרופות אחרות, כגון ליפיטור ונוספות.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עלי לעשות

    דיקלה
    24/05/2008

    ד"ר תודה על תשובתך הפרטנית. כל בדיקות הדם שלי תקינות למעט המוגלובין נמוך 10.9 לחץ דם תקין ואיני מעשנת. אבי חלה אחרי גיל 65 ואימא בערך באותו הגיל. ה-HDL . מעל 70. האם לדעתך אני בסיכון ??. האם אני יכולה לפנות למרפת לפידים בלי הפניה מרופא משפחה? ושוב תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות

    ד``ר רפי ביצור
    24/05/2008

    כפי שאת מבינה, לא ניתן לאבחן ולטפל דרך האינטרנט. הנתונים שמסרת אינם מצביעים על סיכון מוגבר, אבל תשובה אינטרנטית בשום מקרה אינה יכולה להחליף יעוץ פרטני לאחר בדיקה במרפאה. ניתן להגיע לכל מרפאה בבתי החולים, או עם טופס 17 מקופת החולים או באופן פרטי. בתל-השומר התשלום עבור בדיקת רופא במרפאה הוא פחות מ- 100 ש"ח. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582. גם אם את מגיעה באופן פרטי, חשוב להביא מהרופא המטפל את כל הפרטים הרפואיים כולל כל הבדיקות הרלבנטיות שעשית, רשימת האבחנות הרפאויות, התרופות אותן את מקבלת וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו