מספר שאלות בבקשה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מספר שאלות בבקשה
    נעם
    25/05/2008

    שלום ד"ר

    בן 33, מזה כמה זמן שאני סובל מהשתנה תכופה (כולל בלילה), לפני כחודש הייתי אצל אורולג והבדיקה הפיזית היתה תקינה, בדיקות דם ושתן היו תקינות, ושלח אותי לבדיקת אופלואומטריה (בדיקת זרימת השתן), האורולוג הנ"ל הפסיק לעבוד עם הקופה, הלכתי לאורולוג אחר עם תוצאות הבדיקה והוא ציין שבדיקת האופלואמטריה לא תקינה, ונתן לי מרשם לכדור אומניק 0.4 מ"ג ביום, עם המלצה לחזור על בדיקת האופלאומטריה בעוד חודש.
    רק כשקניתי את התרופה הבנתי שהיא נועדה לפרוסטטה, ולמיטב הבנתי לא אובחנתי לזה.
    בכל מקרה התרופה לא משפיעה עלי, ותכיפות השתן לא רק שלא ירדה אלא לטעמי גם עלתה.
    בנוסף לכך אני בבירור אנדוקרינולוגי בגלל פרולקטין מוגבר וכן לחצי דם מוגברים לאחרונה, נשלחתי בין השאר לאיסוף שתן, שעשיתי אתמול והיום בבוקר מסרתי.
    נפח השתן שיצא לי ליממה הוא 4 ליטר , אני לא בטוח אם שתיתי כמות כזו במשך היממה הזו (מה גם שהשתדלתי למעט קצת מאחר ולא היה לי חומצה ליותר מהכמות הזו).
    יש תוצאות חלקיות :
    VOLUME URINE 4.00 L/24H
    CREATININ U/24 2348.00 MG/24H ( 800.00- 2000.00) (.........)*
    CREATININ UCON 58.70 MG/DL

    רציתי לשאול מספר שאלות :
    1. האם זה סביר כמות כזו של שתן ביום ?
    2. אם עדיין יש לי את אותה תכיפות של שתן על אף שאני נוטל אומניק כבר כמה ימים,האם הבעיה היא אחרת מאשר פרוסטטה ?
    3. על מה מעידות התוצאות החלקיות של הבדיקה ?
    4. והאם זה הגיוני שלמשל בבוקר אני קם להשתין ובמשך החצי שעה שלאחר הקימה אני יוצא שוב פעמיים ?

    תודה על הסבלנות, ואשמח לקבל הסבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מספר שאלות בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתנה מרובה

    ד``ר רפי ביצור
    25/05/2008

    פורום זה, כפי שמרמז שמו, נועד לענות על שאלות בתחום שומני הדם ומחלות לב, שהם תחומי ההתמחות של מנהליו.
    לגבי הבדיקות האורולוגיות - מומלץ לפנות לאורולוג המטפל על מנת לקבל הבהרות לגבי תוצאות הבדיקות, הטיפול אותו אתה מקבל, הצורך בו, והצורך בבדיקות נוספות.
    לגבי לחץ דם - בהיעדר נתונים לא אוכל להתייחס. מומלץ לפנות לרופא המשפחה להערכת הצורך בבדיקות נוספות וטיפול.
    נפח שתן של 4 ליטר ביממה הנו גבוה, אך עדיין יכול להיות בתחומי התקין. אם היו נתונים לגבי ריכוז הנתרן בדם ובשתן, זה היה עוזר. התוצאות החלקיות מעידות, קרוב לודאי, שהמעבדה טרם השלימה את כל הבדיקות שביקש הרופא.
    אפשרות נוספת, נדירה יותר, שיכולה להיות (לאור ריבוי השתן ורמת פרולקטין גבוהה) היא תסמונת בשם DIABETES INSIPIDUS. במדה ולא תמצא סיבה אורולוגית לריבוי השתן, יש לשקול ביצוע מבחן צמא - רופא המשפחה או האנדוקרינולוג יוכלו להפנות אותך לבדיקה זו, הנעשית בד"כ באשפוז.


    לסיכום - האינטרנט אינו תחליף להערכה פנים אל פנים עם רופא המשפחה, האנדוקרינולוג והאורולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מלא הערכה אליך

    נעם
    25/05/2008

    אני יודע מה מהות הפורום כאן, אבל למדתי שבטוב ליבך אתה מנסה לשפוך אור גם על תחומים אחרים, וזה עוזר ומרגיע מאוד.
    המון תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו