שומנים בדם

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שומנים בדם
    ח.
    13/07/2008

    בעלי עשה בדיקת דם יצא לו שומנים בדם מוגברים והרופא שלח אותו לעשות בדיקות דם נוספות, הוא חושש מאיזה בעיה בכבד והוא רוצה לברר אם זה מהשומנים בדם או יכול להיות שיש לו וירוס בכבד מה זה אומר? הוא רשםליד הבדיקה שמתבקשת פקר לבן, רציתי לדעת מה זה אומר? מה ההשלכוח של וירוס בכבד? והאם כתוצאה מהשומנים בדם הכבד יכול להיפגע? כלומר יכול להיות שהחשש הוא כתוצאה מהשומנים בדם תודה ובברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שומנים בדם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לח.

    ד``ר רפי ביצור
    14/07/2008

    מאחר ובשאלתך חסרים נתונים רבים, אענה תשובה עקרונית:
    1. במטופלים רבים עם רמה גבוהה של שומנים בדם, בעיקר אלה עם רמה גבוהה של טריגליצרידים או סוכרת, אנו רואים "כבד שומני", המתבטא ברמה גבוהה בדם של אנזימי הכבד ובמראה אופייני בבדיקת אולטראסאונד. יש, כמובן, לשלול גם מחלת כבד אחרת (ויראלית, למשל), ואני מניח שאלה הבדיקות אותן ביקש רופא המשפחה.
    2. ברוב המקרים, כבד שומני אינו מזיק בפני עצמו, אך במקרים מסויימים הוא עלול לגרום למחלת כבד. המשמעות העיקרית של כבד שומני היא היותו סמן למצב של סיכון מוגבר לטרשת עורקים והתקפי לב.
    3. הטיפול היעיל ביותר לכבד שומני הנו שמירה על אורח חיים בריא - ירידה במשקל, תזונה דלת פחמימות, פעילות גופנית סדירה והימנעות מעישון. לעתים יש צורך גם בטיפול תרופתי לאיזון רמת הכולסטרול ושומני הדם, לחץ הדם וסוכרת (אם יש).
    4. הביטוי "פקר לבן" אינו מוכר לי.
    מאחר והמלצות פרטניות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בנטילת כל סוג של סטטינים

    יעל
    22/11/2008

    שלום אני חולת סכרת וכן נוטלת הידרו קורטיזון ואלטרוקסין. רמות הכולסטרול גבוהות בדמי אך כל סוג של סטטין עושה לי כאבים והתכווצויות. אנני יכולה להשאר ללא אך מאידך אנני יכולה לקחת ולסבל כל כך. אשמח לחוות דעתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליעל

    ד``ר רפי ביצור
    23/11/2008

    קיימות תרופות שאינן סטטינים, אך יעילותן פחותה מהסטטינים, ולרוב (אם כי לא תמיד) הן אינן מספיקות. במקרים בהם הסיכון למחלות לב מאד גבוה ורמת הכולסטרול נשארת גבוהה למרות הטיפול התרופתי המקסימלי האפשרי, ניתן לבצע פרוצדורה הנקראת אפרזיס בה "מנקים" את הדם מ- LDL (הכולסטרול ה"רע".

    מומלץ שתפני לייעוץ לא אינטרנטי במרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו