מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- רמות שומנים בדםגדי27/09/2008
שלום רב ! אני בן 41, בריא בדר"כ, אבי נפטר מהתקף לב בגיל 50. עשיתי בדיקות דם לכולסטרול ולהלן התוצאות: CHOLESTEROL 223 CHOLESTEROL- HDL 42 CHOLESTEROL-LDL calc 142 הומלץ לי לקחת: סימוביל 20 מ"ג. אספירין 100 מ"ג. האם לדעתך לאור התוצאות כדאי להתחיל בטיפול תרופתי או לחילופין דיאטה. ברקע - במשפחה פקטור 5 - אני עדיין לא עשיתי בדיקות תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצורך בטיפול תרופתי
ד``ר רפי ביצור28/09/2008הצורך בטיפול תרופתי להורדת רמת הכולסטרול נגזר מהערכת הסיכול הכולל לפתח מחלת לב. בשאלתך חסרים נתונים רבים, כגון עישון, לחץ הדם, נוכחות סוכרת ומחלת לב ועוד. ללא נתונים אלה לא אוכל להתייחס לרמת הכולסטרול.
ככלל, אם רמת הסיכון שלך לחלות במחלת לב נמוכה, רמת הכולסטרול אצלך אינה גבוהה במידה המצריכה טיפול תרופתי. אם רמת הסיכון גבוהה - יתכן ויש צורך בטיפול תרופתי.
תזונה נכונה ופעילות גופנית מביאות בדרך כלל לירידה קלה בלבד ברמת הכולסטרול, אך חשיבותן לבריאות בכלל ולבריאות הלב בפרט - גדולה, ולכן הן מומלצות לכולם.
נוכחות פקטור 5 ליידן גורמת לסיכון להייוצרות קרישים בורידים, אך לא מעלה את הסיכון למחלת לב.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשלמת פרטים
gadi28/09/2008תודה רבה על תשובתך המהירה והמפורטת. אוסיף פרטים שהיו חסרים: איני מעשן, אין יתר לחץ דם ואין מחלות למעט העובדה שאבי נפטר בגיל 50 מהתקף לב. אני סובל לאחרונה מתעוקה בחזה ומסיבה זו התחלתי בבירור ועשיתי בדיקות דם (אחרי הרבה זמן שלא ביקרתי רופא). האם עד לסיום הבירור כדאי לעשות משהו נוסף. אני ממתין כרגע לתור לקרדיולוג ולמבחן מאמץ. תודה ושנה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגדי
ד``ר רפי ביצור28/09/20081) לאור התעוקה - חשוב לבצע את מבחן המאמץ בהקדם.
2) עד מבחן המאמץ - מומלץ לקחת אספירין ולהמנע ממאמצים גופניים. אם תהיה תעוקה חריגה בעצמתה או מישכה - יש לפנות מיד למיון.
3) לגבי הצורך בהמשך טיפול תרופתי בהמשך -
אם מבחן המאמץ חיובי (לא תקין) - יש לטפל תרופתית באספירין וסטטין (בנוסף לצינתור, אם יהיה צורך).
אם מבחן המאמץ שלילי (תקין) - אמנם פורמלית, לאור היעדר גורמי סיכון פרט לסיפור המשפחתי, אין צורך בטיפול תרופתי, אך לאור הגיל הצעיר בו לקה אביך בהתקף לב הייתי ממליץ על הערכה לא אינרנטית של הצורך בטיפול תרופתי.
שנה טובה ובריאה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לדר' ביצור
gadi28/09/2008תודה על תשובתך המהירה והברורה. חג שמח ושנה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות מבחן מאמץ
gadi28/09/2008ד' ביצור שלום רב! קבלתי היום תוצאות מבחן מאמץ שעשיתי שבוע שעבר. סיכום התוצאות הוא: סיכום: מבחן מאמץ שלילי. הפרעת קצב חדרית שפירה במנוחה ובמאמץ. הערות נוספות: בהתאוששות - VBP'S+RONT VBP'S , ללא תלונות. מה משמעות הפרעות הקצב שצויינו. תודה גדי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות מבחן מאמץ
ד``ר רפי ביצור28/09/2008בהסתייגות (הגדולה) שמדובר רק בתשובה הכתובה - נראה שהבדיקה תקינה.
אבל! - מומלץ בחום לגשת לקרדיולוג, שיראה את תרשים האקג המצורף לתוצאות הבדיקה, יצרף אותו לשיחה עמך ולבדיקה גופנית, ויתן חוות דעת מוסמכת ואינטיליגנטית הרבה יותר מעייצעס-גייבער אינטרנטי.
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
מתי מומלץ לקחת את הכדור בזפיברט 400?
איזה טיפול ניתן כדי להוריד כולסטרול שלא יעלה HbA1c ?
ערכי בדיקת דם ורמות גבוהות של שומנים בדם
בדיקה מיפוי לב וצורך בצינתור
Bezafibrate 400 להורדת שומנים
ממצא של LBBB - שאלות
שומנים גבוהים בדם, כולסטרול תקין
למה יש התנגדות לניאצין
ליפיטור בזפיברט כולסטרול וטריגליצירידים
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)



