היפרכולסטרולמיה בגיל צעיר

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • היפרכולסטרולמיה בגיל צעיר
    אורלי
    23/11/2008

    שלום, בעלי בן 32. מזה כשנתיים במעקב ליפידים בדם עקב גילוי היפרכולסטרולמיה. ערכי הכולסטרול היו 230-260 ללא סטאטין, ירדו ל-220 עם מינון 40 מ"ג. רק אחרי מינון 50 מ"ג סימבקור הערך ירד ל-169. ערכים נוספים (עם מינון 50 מ"ג סימבקור): LDL - 169 HDL - 38.7 טריגליצרידים - 72 דיאטה ופעילות גופנית לא עזרו להורדת הכולסטרול (הוא הוריד 15 ק"ג ממשקלו וגם זה לא עזר). יש לציין שגם לאחיו יש כולסטרול גבוה. האם יש דרך כלשהי להקטין את המינון? האם יש תרופה עם פחות תופעות לוואי שמותאמת יותר לנטילה במשך שנים רבות? האם יש מקום לביצוע CT אנגיו והאם זה יהווה אינדיקציה למינון התרופה שיש ליטול? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בר

    ד''ר אבישי אליס
    23/11/2008

    נראה לי שבלבלת מעט את הערכים
    מה רמת ה LDL טרם טיפול ומה היא על טיפול ב סימבקור 50 מג

    בהנחה שרמת ה LDL 169 על טיפול בסימבקור 50 מג ושגם לאחיו יש היפרכולסטרולמיה
    נראה שמדובר בהיפרכולסטרולמיה משפחתית
    כדאי גם לדעת על תחלואה של מחלות לב וכלי דם במשפחה
    להערכתי, בהנחות שעשיתי אין להקטין מינון ואולי אפילו להעלותו או לעבור לסטטינים פוטנטיים יותר
    כליפיטור או קרסטור ובהמשך האם לשלב תרופה נוספת

    לא ציינת תופעות לוואי -כך שלא ברור למה את מתכוונת ואין מידע על תופעות לוואי בשימוש ממושך למעט הירידה בתחלואה ותמותה
    הייתי מתרכז כרגע באיזון שומני הדם, כשה CT לא יתרום הרבה , היות וישנה אינדיקציה וצורך בהמשך טיפול כפי שפרטתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה ותיקון הנתונים

    אורלי
    23/11/2008

    אני אכן בלבלתי את הערכים: ערכים לפני התחלת טיפול: LDL - 175-205 HDL - 37.1-42.7 כולסטרול - 233-267 טריגליצרידים - 95-138 ערכים לאחר נטילת 40 מ"ג סימבקור: LDL - 149 HDL - 43.2 כולסטרול - 218 טריגליצרידים - 129 ערכים לאחר הגדלת המינון ל-50 מ"ג: LDL - 116 HDL - 38.7 כולסטרול - 169 טריגליצרידים - 72 לא ידוע על מחלות לב בגיל צעיר במשפחה. היה התקף לב לב לאחד הסבים בגיל 60. לאמא יש סכרת סוג 2. האם נתונים אלה משנים את המלצותיך (האם עדין אין מקום ל-CT אנגיו)? האם אין סכנה בנטילת סטטינים במשך שנים רבות? שוב תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    דר אליס
    24/11/2008

    הערכים שציינת טובים איני רואה צורך ב CT אנגיו - הטיפול הוא שחשוב אני שלעצמי לא הייתי מסתבך במינון של 50 מג ולוקח כדור של 80 מג זה נוח יותר ויעיל יותר אין כל סכנה בסטטינים, נהפוך הוא!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו