מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- HDL הרצאתו של ד"ר גבישמקס12/12/2008
הייתי בהרצאתו של ד"ר גביש ( ביה"ח וולפסון ) בנושא ליפידים בדם בכלל ו-HDL בפרט . לפי מה שהוא טען לגבי הורדת ה- LDL ליעד הרצוי , טען שזה לא מספיק ועדיין אלה שה-HDL נמוך מ-45 ( אצלי 37 עם שימוש בניאצין 500 מ"ג-תוסף ), הם בסיכון של ממש ,על אחת כמה וכמה עם הם סובלים מעוד גורמי סיכון כמו למשל BMI גבוהה (מעל 25 ) ,סוכרת , טריגליצירידים , לחץ דם גבוה , מעשנים., היסטוריה משפחתית של מחלות לב ולחץ דם גבוה ,מחלות לב ושבץ וכו' . אני הצלחתי להוריד את ה-LDL מ-150 ל-92 בעזרת סימבקור 10 מ"ג + סטנולים (תוסף צמחי -פופולרי ויעיל ,רק לא בארץ?!) +שום , (Choline (Bitartrate † Inositol וכמובן כפית ליום של שמן זית כתית-כבישה קרה . כמו כן ,אומגה 3 מדגי ים צפוני (ללא כולסטרול) במינון גבוהה (2 גרם ליום EPA ו-DHA! ). בהרצאה אמר ד"ר גביש שניאצין יחזור למדפים (קיים בסל הבריאות מעולם ) בצורת תרופה שניקרית ניאספאן של חברת התרופות הגדולה "אבוט" . אני אישית לא מאמין שה"תרופה" ניאספאן שונה שהתוסף הוותיק ניאצין שקיים משנת 1955 . אני מתכוון לניאצין עם תופעת הבעירה שידוע שהוא יעיל יותר מזה שללא תופעת הבעירה . לפני שהתחלתי עם שימוש בתוספים ה-HDL היה בסביבות 32-35 . היום 37 . השאיפה שלי להגיע HDL 45 ויותר . אני לא סובל מלחץ דם גבוה . לא מעשן , BMI -25 ,סובל מדיכאון ומטופל בתרופות ונטורופתיה ..אבי סבל מטרשת עורקים ,לחץ דם גבוהה והיה מעשן , אם כי הפסיק לחלוטין בגיל 50 .בגיל 60 נאלץ לעבור ניתוח מעקפים. אני היום בן 50 ומעוניין להקטין עד כמה שאפשר את הסיכון למחלות לב וטרשת עורקים. איך אני עושה זאת ? האם כבר אפשר לרכוש את הניאספאן בקופת חולים מכבי ? הבנתי מההרצאה שצריך לקחת 3 מנות של חצי גרם .סך הכול 1.5 גרם ליום . שבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למשה
ד``ר רפי ביצור12/12/2008דר' גביש צודק לחלוטין. רמת HDL נמוכה הנה גורם סיכון גם כאשר ערכי ה- LDL נמוכים, ובעיקר באנשים עם גורמי הסיכון שהזכרת. העלאת רמת HDL היא אחד התחומים היותר בעיתיים לטיפול בתחום שומני הדם.
הניאספאן אכן אושר לאחרונה ע"י משרד הבריאות לשימוש בארץ (באירופה ובארה"ב הוא כבר בשימוש שנים רבות), ומכל התרופות המצויות בידינו הוא היעיל ביותר בהעלאת רמת HDL. המינון הוא אכן כפי שאמר דר' גביש. אם עולים במינון בהדרגה ומקפידים על נטילה לפי ההוראות, ניתו להקטין במידה משמעותית את שכיחות תופעת הצריבה. התרופה טרם הגיעה לארץ, אך ככל הידוע לי אמורה להגיע בזמן הקרוב (איני יודע בדיוק מתי). חשוב להדגיש שזוהי תרופת מרשם ולא תוסף.
במכוננו עומד להתחיל מחקר הבא לבדוק אם תוסף המופק מאצה יכול לסייע בהעלאת ערכי ה- HDL. ניתן לקבוע תור למרפאה בטלפון 03-5304582. אין צורך בהפניית רופא, אם כי מומלץ להגיע עם מכתב מהרופא המטפל המפרט את מצבך הבריאותי, הטיפול אותו אתה מקבל ופירוט הבדיקות הרלבנטיות. ניתן להגיע עם טופס 17 מקופת החולים או בתשלום של כ- 100 שקלים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
מתי מומלץ לקחת את הכדור בזפיברט 400?
איזה טיפול ניתן כדי להוריד כולסטרול שלא יעלה HbA1c ?
ערכי בדיקת דם ורמות גבוהות של שומנים בדם
בדיקה מיפוי לב וצורך בצינתור
Bezafibrate 400 להורדת שומנים
ממצא של LBBB - שאלות
שומנים גבוהים בדם, כולסטרול תקין
למה יש התנגדות לניאצין
ליפיטור בזפיברט כולסטרול וטריגליצירידים
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



