כולסטרול אצל צעירים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כולסטרול אצל צעירים
    נוי
    17/01/2009

    שלום, הלכתי לעשות בדיקות דם שגרתיות וגיליתי כי הכולסטרול שלי הוא 326. הרופא הפנה אותי שוב לבדיקות אחרי 4 ימים והכולסטרול שלי עלה ל-385. אני סובלת גם מעודף משקל. הכולסטרול הטוב שלי היה בסדר, איך הכולסטרול הרע שלי היה ממש גבוה.. הלכתי למומחה והוא נתן לי 2 כדורים לבלוע כל יום, האחד- בזפיברט 400 והשני- ליפיטור 80מ"ג. מעולם לא לקחתי תרופות או בעלתי כדורים. הכדורים שהוא נתן לי ממש גדולים, אז אני מרסקת אותם ומשתדלת לא להקיא אחר כך. דפדפתי באינטרנט וראיתי כי התגובה בין שתי התרופות לא טובה, וגורמת לכל מיני תופעות לוואי (כאבי שרירים וכ'ו). מלחיץ אותי כל העניין הזה, ואני לא יודעת מה לעשות... אין מצב שאני אקח את התרופות האלו כל יום במהלך 3 חודשים.. אני רק נערה בת 17 האם בכלל מותר לרסק את הכדורים האלה? וזה באמת נכון שהתרופות לא הולכות ביחד? ועד כמה אני בסיכון למות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כולסטרול אצל צעירים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להילה

    ד``ר רפי ביצור
    17/01/2009

    בהיעדר נתונים לגבי פרופיל השומנים המלא שלך (הרמות המדויקות של LDL, HDL וטריגליצרידים) כמו גם לגבי גורמי הסיכון הנוספים (האם את סובלת מלחץ דם גבוה, סוכרת או מחלות אחרות, האם את מעשנת, האם יש במשפחתך היסטוריה של מחלת לב בגיל צעיר ועוד), ובהיעדר בדיקה גופנית, אוכל לתת רק תשובה כללית:
    1. סטטינים כגון ליפיטור הם הטיפול המועדף במקרים של רמות גבוהות של כולסטרול "רע" (LDL), במיוחד במקרים בהם הרמה מאד גבוהה או שיש גורמי סיכון נוספים למחלת לב.
    2. הטיפול המועדף ברמות גבוהות של טריגליצרידים הוא תזונה דלת פחמימות ופעילות גופנית. אם טיפול זה אינו מועיל, ניתן לתת תרופות כגון בזפיבראט. את כותבת שאת סובלת מעודף משקל. האם קיבלת הנחיה מדיאטנית? האם ניסית לטפל בבעיה של הטריגליצרידים הגבוהים ע"י תזונה ופעילות גופנית? אם לא - מומלץ שתנסי.
    3. את הכדורים רצוי לבלוע שלמים ולא לרסק.
    4. השילוב בין סטטינים (כמו ליפיטור) ופיבראטים (כמו בזפיבראט) אפשרי, אך נושא סיכוון לא גדול לתגובות בין-תרופתיות. מסיבה זו אנחנו נוטים להשתמש בשילוב זה רק לאחר שהשתכנענו בנחיצותו. מאחר ואת כותבת שנבדקת ע"י מומחה, אני מניח שכל המידע הנחוץ היה לפניו בעת שהמליץ על הטיפול.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר רפי ביצור

    נוי
    18/01/2009

    Triglycerides- 227 HDL-51 LDL- 288.6 לחץ דם: 140/80 אני עדיין חוששת לקחת את התרופות בעקבות כתבות שקראתי באינטרנט.. קבעו לי תור לתזונאית אך רק ב-11.2. אני לא יודעת מה כן מותר לי לאכול ומה אסור ובאיזה כמויות, ולפי מה שקראתי בעלון של התרופה, צריך לקחת אותה כאשר משלבים גם תזונה דלת כולסטרול. עד כמה אני בסיכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להילה

    ד``ר רפי ביצור
    18/01/2009

    שוב - בהסתייגות שלא ניתן לטפל דרך האינטרנט וחסרים לי נתונים רבים:
    1. רמת הכולסטרול ה"רע" (LDL) גבוהה מאד, ובטווח הארוך (טווח של שנים) את נמצאת בסיכון לפתח מחלת לב. הטיפול בסטטינים, כדוגמת הליפיטור שנרשם לך, הוא הטיפול המקובל במצבים אלה. אמנם אין שום תרופה החופשיה לחלוטין מתופעות לוואי, אך תרופות אלה נחשבות בטוחות מאד. לגבי הסוג הספציפי של התרופה והמינון - לא אוכל להתייחס באינטרנט.
    2. רמת הטריגליצרידים אמנם גבוהה מעט, אך רמת הכולסטרול ה"טוב" (HDL) תקינה. במצבים אלה מקובל לא להתחיל מייד בטיפול תרופתי (כגון הבזפיבראט שנרשם לך), אלא להתמקד בטיפול תזונתי (שעיקרו תזונה דלת פחמימות) ובפעילות גופנית סדירה. ברוב המקרים, אם מקפידים על הנחיות אלה, ניתן להוריד משמעותית את רמת הטריגליצרידים ללא שימוש בתרופות. דבר זה חשוב במיוחד מכיון שציינת שאת סובלת מעודף משקל, ולאור לחץ הדם המעט גבוה לנערה בת 17. מומלץ בחום לפנות לתזונאית וכן לעסוק בפעילות גופנית אירובית סדירה (לאחר אישור מרופא המשפחה).
    3. האם את נוטלת גלולות למניעת הריון? אם כן - כדאי לשקול להפסיקן לפחות לזמן מה כדי לראות אם יש להן השפעה מזיקה על שומני הדם.
    4. האם את מעשנת? אם כן - מומלץ בחום להפסיק, ויפה שעה אחת קודם.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    נוי
    18/01/2009

    כשהרופא בחן אותי, הוא ראה שהצוואר שלי שחור ונראה כאילו הוא מלוכלך. כל מקלחת אני מנסה לשפשף את האיזור, אבל זה לא עוזר כבר הרבה זמן. הוא אמר משהו לגבי האינסולין שהוא לא מפריש, או שהוא כן מפריש לא בדיוק הבנתי מה הוא אמר.. אתה יכול להבין על מה הוא דיבר? תודה רבה (:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להילה

    ד``ר רפי ביצור
    18/01/2009

    הגוון הכהה שאת מתארת באיזור הצוואר יכול להיות מה שמכונה אקאנתוזיס ניגריקאנס. מצב זה מלווה לעתים בתנגודת לאינסולין - הלבלב מפריש אינסולין אך הגוף לא מגיב אליו במידה מספקת. מצב זה יכול להביא לעודף משקל, רמות גבוהות של סוכר וטריגליצרידים ויתר לחץ דם. כמובן שאין לי כל אפשרות להעריך אינטרנטית האם זה המצב אצלך.
    בנשים, גם מצב של שחלות פוליציסטיות יכול להיות מלווה באקאנתוזיס ניגריקאנס ותנגודת לאינסולין. האם יש לך מחזור סדיר? האם עברת הערכה ע"י רופא נשים?
    בכל מקרה - הטיפול בתנגודת לאינסולין מבוסס בראש ובראשונה על תזונה מתאימה ופעילות גופנית כפי שכתבתי בתשובותי הקודמות. אם זה לא עוזר - ניתן לשקול טיפול תרופתי.

    מומלץ בחום לא להסתמך רק על הערכה אינטרנטית של רופא שלא בדק אותך ולו פעם אחת ואין לו את כל המידע הנחוץ, ולפנות ליעוץ פנים אל פנים אצל מומחה למחלות מטבוליות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר רפי ביצור

    נוי
    18/01/2009

    לשאלתך, אין לי מחזור סדיר.. אני ממש מודה לך :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו