שומנים בדם

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שומנים בדם
    דנה
    29/03/2009

    100- 70 mg/dl 76 GLUCOSE

    43- 17 mg/dl 19 UREA

    0.95- 0.51 mg/dl 0.68 CREATININE

    145.0- 135.0 mEq/L 140.3 SODIUM

    5.1- 3.5 mEq/L 4.5 POTASSIUM

    200.0- 110.0 mg/dl 229.8 CHOLESTEROL

    150- 0 mg/dl 236 TRIGLYCERIDES

    120- 40 mg/dl 46 CHOLESTEROL- HDL

    130.0- 40.0 mg/dl 136.3 CHOLESTEROL-LDL calc

    - mg/dl 183 NON-HDL_CHOLESTEROL

    31- 0 U/L 17 GOT (AST)

    34- 0 U/L 23 GPT (ALT)

    שלום רב, אני בת 29 ולפי הבדיקות הבנתי שיש לי כולסטרול גבוה הרופאה רוצה לתת לי כדורים ואני מעדיפה לעשות ספורט ולעשות דיאטה. אני בחורה רזה מאוד ולאחר כריתת כיס מרה.
    מה את מציעה לעשות? האם כדאי לקחת את הכדורים למרות שהתחלתי לשמור?




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שומנים בדם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדנה

    ד``ר רפי ביצור
    29/03/2009

    לגבי הטריגליצרידים - לרוב ניתן להוריד את רמתם ע"י תזונה דלת פחמימות ופעילות גופנית. מומלץ לפנות לתזונאי/ת לקבלת הדרכה מסודרת.
    לגבי הכולסטרול - בהנחה ואין לך גורמי סיכון נוספים כגון עישון, סוכרת, יתר לחץ דם או סיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר, לא בטוח שיש צורך בטיפול תרופתי. מומלץ לבצע הערכה לא אינטרנטית של הסיכון למחלת לב והצורך בטיפול תרופתי.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא בטוח?

    אהרון
    30/03/2009

    עם LDL 136 וההנחות שפרטת, מישהו מעלה בדעתו טיפול תרופתי שלרוב הוא חתונה קטולית?. לא "לא בטוח" אלא
    "בטוח לא".

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורדת טריגליצרידים

    ג'ני
    30/04/2009

    ידוע לי מנסיון אישי, שאם רוצים להוריד את הטריגליצרידים יש ליטול את התוספים הבאים, בצורה בטוחה ביותר והתוצאות לא תאחרנה לבוא: ויטמין B6, B12 ו-פוליק אציד. שלושת אלה, מורידים את שומנים בדם (טריגליצרידים) בצורה טבעית וללא חשש. ג'ני - מטפלת אלטרנטיבית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה זה בבקשה פוליק אציד?

    רון
    04/05/2009

    ומה כמויות ב 12 וב 6

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאן נמחקה הודעה גסת רוח

    ד``ר רפי ביצור
    07/06/2009

    ניתן לכתוב הכל - אך תוך שמירה על שפה נקיה והמנעות מקללות. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שומנים בדם - דנה

    Amir
    07/06/2009

    דנה,

    תרשי לי לא להסכים לחלוטין עם קודמי.

    תמונת הדם שלך מאוד לא מעודדת.
    יש לך LDL גבוה ומאידך HDL נמוך. זהו שילוב קטלני.
    בנוסף, יש לך גם TRIGLYCERIDES לא נמוך.
    שני הגורמים מסייעים לסתימת עורקים (מסייע = לא טוב)

    אני אישית סבלתי מעודף שומנים בדם (בדומה לך) למרות מבנה גוף רזה (רזה מאוד:-)) ללא בעיות TRIGLYCERIDES. הרופאה שלי לא הדגישה מספיק את חומרת המצב ורק המליצה לי להפחית באכילת אוכל שמן. כעבור שנתיים קיבלתי התקף לב (פרפור חדרים). למזלי הרב קיבלתי שרותי החייאה בזמן ולבד מיומיים שהייתי ללא הכרה והרבה דאגות למשפחתי יצאתי כמעט ללא פגע.

    אינני רופא (זוהי הצהרה שבאה להמליץ להתייעץ בבעל מיקצוע), אך למיטב ידיעתי, דייטה יכולה להוריד את ה-LDL שלך בסדר גודל של עד ~15% (תלוי עד כמה הפרזת עד היום ובכמה תצליחי לשפר את הרגלי האכילה שלך).

    עברו בערך 3 חודשים מאז פנייתך. באם את מעוניינת להמנע מתרופות. הייתי ממליץ לבצע כבר בדיקת דם חוזרת. למעשה, הייתי ממליץ על תרופות :-). במקרה שלך על "ליפיטור" המוריד את ה-LDL ללא פגיעה ב-VDL שגם כך נמצא אצלך ברצפה.

    המטרה שלך היא לרדת מתחת ל-100 ולא להסתפק ברף של 130. כמו כן רצוי שתתחילי לעסוק בפעילות גופנית (כושר) לפחות 0.5 שעה ביום *4 בשבוע. (דופק מטרה בתחום האירובי). זאת במטרה לשפר את ה-HDL ובכלל.

    יש משהו בהערה על ויטמין B12. באם הוא נמוך הוא עשוי להיות אחד הגורמים לבעיית ה-LDL. אין לי מספיק יידע בתחום אך ייתכן שתירצי לבדוק זאת.

    תהיי בריאה,
    אמיר


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאמיר

    ד``ר רפי ביצור
    07/06/2009

    אני מתרשם מהיכולת לקבוע יעדי טיפול ותרופות נחוצות דרך האינטרט, בלא שבדקת את הפונה ו(כך אני מתרשם) ללא השכלה רפואית פורמלית.
    אני, לאחר 15 שנים בלבד של עיסוק בתחום, מעדיף להיות זהיר יותר, וחוזר על מה שעניתי בפניה המקורית: מומלץ לבצע הערכה לא אינטרנטית של הסיכון למחלת לב והצורך בטיפול תרופתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ל-ד"ר רפי

    Amir
    08/06/2009

    אני מקבל את הביקורת (אני גם מתרשם עמוקות ממהירות התגובה)

    אני מדבר מתוך נסיוני הדל של מקרה בודד (המקרה שלי:-))
    מתוך נסיוני זה, עדיף טיפול הבלם מאשר לשון מדוייקת . מסוייגת אשר עלולה לשדר אוירת נינוחות אצל המטופל שהמצב לא נורא. ייתכן שבאמת המצב לא נורא. על פי נסיוני היחיד, נראה לי שעדיף לצאת מתוך נקודת הנחה של המצב הגרוע יותר ולנקות את הצעדים המתאימים.

    מכל פנים אני אינני רופא (כפי שציינתי במקור). באם דנה תשתכנע שבמצבה היא צריכה להיות בתחושת דחיפות ובשל כך תתייעץ עם רופא (או אולי אף יותר מרופא אחד) אז אני חושב שעשיתי מעשה טוב.

    בברכה,
    אמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו