שאלה מס' 10 על שומני דם - Q10

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה מס' 10 על שומני דם - Q10
    A
    16/07/2009

    הנושא: Q10 וסטטינים.
    ידוע כי הסטטינים מורידים גם את רמת ה Q10 שחשוב לפעולת השרירים, כולל שריר הלב. ידוע גם כי 10-15% ממשתמשי הסטטינים לאורך זמן סובלים ממכאבי שרירים ואף מנזק לשרירים עד כדי הצורך בהפסקת הטיפול בסטטין הבעייתי. אמנם במרבית המקרים הפסקת הסטטינים משפרת את מצב השרירים, אך באחוז קטן הנזק בלתי הפיך.
    קראתי מעט מחקרים שמצביעים על הערך של נטילת Q10 כאשר כבר מופיעים כאבי שרירים. ראיתי גם מחקרים ששללו זאת.
    השאלה: האם רצוי לקחת Q10 (איזה מינון?) כאשר מופיעים כאבי שרירים בעקבות טיפול בסטטינים? האם יש טעם בלקיחת Q10 כטיפול שגרתי מניעתי גם לפני הופעת כאבי השרירים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה מס' 10 על שומני דם - Q10

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למתעניין

    ד``ר רפי ביצור
    16/07/2009

    יש היגיון ביולוגי מסויים במתן Q10 לחולים הסובלים מתופעות לוואי של סטטינים, אולם המידע המחקרי לגבי התועלת המעשית של התוסף - דל, וברובו לא הצליח להדגים תועלת. לגבי מניעת מחלות לב ויל"ד - המידע דל אף יותר. עם זאת - החיים האמיתיים חשובים יותר מתוצאות מחקר כזה או אחר, וניתן לנסות Q10. אם הוא עוזר - מה טוב, ואם לא - אינו מזיק. מינון של 100-200 מ"ג ליום הוא מינון מקובל, וככל הידוע אינו גורם לנזק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו