כולסטרול

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כולסטרול
    שרית
    20/07/2009

    ד"ר שלום... אני בת 34, BMI 30, מזה מס' שנים סובלת מכולסטרול גבוה ולא מטופלת תרופתית.
    איני מעשנת, אין סכרת. עשיתי בדיקה היום והכולסטרול הינו 254, הרע 182, הטוב 60, וטריגליצרידים גם כן 60, אני מתעמלת מדי פעם אבל לא יותר מדי.. רציתי לדעת האם אני נמצאת בסיכון ואם אוריד את כמות הכולסטרול בדיאטה או בתרופות האם הסיכון יורד גם או שעקב אי הטיפול בשנים קודמות אני עדיין אהיה בסיכון.
    אודה לך על תשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כולסטרול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול

    ד''ר אבישי אליס
    20/07/2009

    לא כתבת אך אני מניח שאין במשפחתך הקרובה אנשים עם מחלת לב וכלי דם\מוות פתאומי בגיל צעיר (אם כן- אז כל ההתיחסות שונה)
    לא כתבת אם את נוטלת גלולות ואני מניח שלא, כמו גם שתפקודי בלוטת המגן תקינים.

    בכל ההנחות הנ"ל, התשובה אינה פשוטה.את בסיכון נמוך לאור גילך העדר גורמי הסיכון והרקע המשפחתי ובצרוף הכולסטרול הטוב הגבוה. אין דחיפות בטיפול תרופתי. כדאי למצות ככל האפשר דיאטה ופעילות גופנית (ה BMI גבוה לכל הדעות), לחזור על הבדיקות ולראות מגמות ובהתאם להחליט.

    הנושא אינו חד משמעי, לאור הסיכון הנמוך והעובדה שהטיפול התרופתי הוא לכל החיים.
    [בדיקות דם חדשות ואו הדגמת עורקי הצוואר בעזרת דופלר עשויות לתת תשובה ברורה יותר- אך הבדיקות יקרות ואין גם עליהן הסכמה מלאה]
    בקיצור, מציע למצות דיאטה ופע גופנית ולעקוב בשלב זה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו