שומנים בדם.

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שומנים בדם.
    יעקב
    19/10/2009

    בן-43 מעשן בינוני.HDL-30,LDL-71,כולסטרול-182,טריגליצרידים-420.
    נסיון להוריד שומנים ע"י דיאטה,ספורט,והפסקת עישון,הביא לתוצאות יפות של טריגליצרידים-220.אך לאחר השמנה כתוצאה מהפסקת העישון,התוצאות לא נשמרות.
    שאלותי:א. הדיאטנית הסבירה לי כי עלי לנסות לפני שימוש בסטטינים להוריד את השומנים באופן טבעי,כיוון שאם מתחילים בטיפול,הגוף מתרגל לכדור,ולאחר מכן,אם מפסיקים את הטיפול,השומנים יכולים לעלות לרמה גבוהה יותר מלפני הטיפול-האם זה נכון ? ואם כן,מהו פרק הזמן של השימוש,שגורם לתופעה ?

    ב.ניסיתי טיפול בבזפיברט,אך לא היה שיפור ב-HDL,וגם השומנים היו עדיין ברמה גבוהה מן הנורמה.התייעצתי עם רופא מסויים בנושא,והוא טען כי כל עוד רמת הכולסטרול הכללית שלי תקינה,אני לא חייב טיפול בסטטנים,האם הוא צודק ?

    בתודה מראש-יעקב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שומנים בדם.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליעקב

    ד``ר רפי ביצור
    19/10/2009

    א. הדיאטנית טועה. הדבר דומה לאמירה שאדם קצר ראיה לא צריך להרכיב משקפיים, שכן אם יסיר אותם יראה פחות טוב...
    ב. גם הרופא שהתייעצת אתו טועה. רמת הכולסטרול הכללית הנה חסרת חשיבות - הרי אם היא גבוהה בגלל רמה גבוהה של LDL זה רע, אך אם היא גבוהה בגלל רמה גבוהה של HDL זה טוב.

    ככלל, ובלי להתייחס לצורך בטיפול כלשהו אצלך:
    1. הפסק לעשן. אתמול.
    2. סטטינים נועדו להוריד את רמת הכולסטרול ה"רע" (LDL) והשפעתם על רמת הטריגליצרידים וה- HDL שולית. הצורך בהם נגזר לא רק מרמת ה- LDL, אלא גם ובעיקר מהערכת הסיכון הכולל לחלות במחלת לב.
    3. הדרך הטובה ביותר להוריד את רמת הטריגליצרידים היא, כפי שנוכחת, לשמור על אורח חיים בריא - תזונה מוגבלת פחמימות (רצוי בהנחיית תזונאי/ת), שמירה על משקל גוף תקין, פעילות גופנית אירובית סדירה (לאחר קבלת אישור הרופא המטפל), והימנעות מעישון. בחלק מהמקרים אנחנו נעזרים בתרופות כגון פיבראטים וניאצין (תרופתי, לא התוסף).

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • LDL גבוה?

    אהרון
    19/10/2009

    האם לא שמת לב על רמת הLDL, או באמת אתה חושב שLDL-71 זה גבוה? אני תוהה שאתה המזכיר סטטינים בהקשר זה. אמנם ה- HDL נמוך אבל כפי שאתה מציין אינו מושפע על ידי סטטינים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאהרון

    ד``ר רפי ביצור
    19/10/2009

    כפי שכתבתי, תשובתי היתה כללית ולא התייחסה לצורך הספציפי בטיפול כלשהו.
    רמת LDL של 71 היא תקינה, ובד"כ אינה מצריכה טיפול בסטטין.
    לציין - האם אתה בטוח שרמת ה- LDL היא אכן 71? כאשר רמת הטריגליצרידים גבוהה מ- 300, רוב המעבדות אינן מדווחות את רמת ה- LDL. רמה זו אינה נמדדת בצורה ישירה ברוב המעבדות, אלא מחושבת על פי נוסחה שאינה תקפה בנוכחות רמה גבוהה של טריגליצרידים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו