CK- CREATINE KINASE גבןה במיוחד!

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • CK- CREATINE KINASE גבןה במיוחד!
    אבי
    19/07/2010

    אני בן 23 בריא ללא שום מחלות או מחושים כאלו ואחרים!
    עשיתי בדיקת דם תקופתית.

    והתוצאה היתה: CK- CREATINE KINASE 600 IU (כל שאר הבדיקות היו באזור הנורמה)

    לא עשיתי שום פעילות גופנית לפני הבדיקה. (בכלל, אני לא מתעמל יותר מידי)

    אני עושה בדיקה נוספת בהקדם. (בהמלצת הרופא!)
    בהנחה שהבדיקה תקינה ורמת האנזים תשאר מעל הנורמה האם זה חמור מאוד? (אני מרגיש מצוין באופן כללי, קצת עייפות בזמן האחרון)

    אשמח לתגובה בהקדם!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    CK- CREATINE KINASE גבןה במיוחד!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאבי

    ד``ר רפי ביצור
    20/07/2010

    ראשית, צר לי לאכזב אותך - ערך של 600 אינו נחשב גבוה במיוחד... ערך גבוה נחשב לערך ההגבוה מפי 10 מהערך העליון של הנורמה - סביב 1500-2000, תלוי במעבדה.
    קיימות מס' סיבות לערך גבוה של CK:
    1. מאמץ גופני
    2. חבלה
    3. תרופות כגון סטטינים
    4. תת-פעילות של בלוטת המגן
    5. מחלות שריר שונות
    6. ונפוץ למדי - ערך מעט גבוה, כמו אצלך, שלא מוצאים לו סיבה, אין לו משמעות וניתן לחיות עמו עד 120 לפחות.

    את סיבות 1-3 קל לשלול פי הסיפור הקליני.
    את סיבה 4 קל לשלול בבדיקת דם פשוטה.
    את סיבה 5 קל לשלול בעזרת הסיפור הקליני, בדיקה גופנית ולעתים בדיקות נוספות (כגון EMG)

    אם הבדיקה החוזרת תקינה ( סצנריו סביר ביותר) - אין מה להמשיך להתעסק בעניין.
    אם הבדיקה החוזרת ללא שינוי - יש לבדוק את תפקודי בלוטת המגן ולהיבדק ע"י נוירולוג המתמחה במחלות שריר.
    אם אלה תקינים - אין מה להמשיך ולהתעסק בעניין.

    בריאות שלמה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    אבי
    20/07/2010

    קודם כל תודה רבה על התשובה המרגיעה!

    דבר שני אני באמת לפני בדיקה חוזרת, אני רק רוצה לבין קצת יותר.

    אני רוצה לציין שבבדיקת דם שנערכה לפני 10 חודשים בערך, הערך המדובר היה בסביבות 170!

    בבדיקת הדם נלקחו ממני 4 מבחנות, האם יכול להיות שטעו בכולן? (או שכל מבחנה מיועדת לבדיקה ספציפית וממילא הטעות נעשתה רק באחת?)
    הרופא באמת הזכיר שיכול להיות חשש (אם וכאשר..) למשהו שקשור לשריר.
    אני מרגיש מידי פעם בצורה מאוד לא עקבית וממש לא בזמנים קבועים "תחושת דקירה" באיזור החזה!
    אני ממש לא בטוח מתי זה התחיל אבל כשזה "דוקר" זה ממש מורגש!

    האם זה לא חשוד?

    תודה רבה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאבי

    ד``ר רפי ביצור
    20/07/2010

    1. כל מבחנה מיועדת לבדיקות אחרות. הבדיקה נעשתה במבחנה אחת בלבד.
    2. הסימפטומים שאתה מתאר נפוצים מאד, אינם ספציפיים, ובהנחה שנבדקת ע"י רופא המשפחה שלך ולא נמצא דבר חשוד - קרוב לודאי שאינם קשורים לתוצאת הבדיקה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    אבי
    20/07/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו