כאבי שרירים מליפיטור

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כאבי שרירים מליפיטור
    פאר
    28/07/2010

    בוקר טוב.

    אני לוקח שנים ליפיטור 10 מ"ג וסובל מקשיות בשרירי הרגלים וגם מהתכוצויות במיוחד בשעות הלילה בשינה ,
    האם יש תרופה או תוסף כלשהו להקל על תופעות הלוואי של התרופה ?
    לא הייתי רוצה להחליף את התרופה כי עד היום ההחלפתי תרופות וזו עושה עבודה טובה מבחינת ערכי הדם .
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי שרירים מליפיטור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליעקב

    ד``ר רפי ביצור
    28/07/2010

    בהנחה ואתה אכן זקוק לסטטין, ושנוסו כל הסטטינים (החלפת התרופה לפעמים מאפשרת איזון טוב ללא כאבים), יש מס' דברים שאפשר לנסות (אם כי יש לציין שיעילותם לא הוכחה, אך לעתים הם עוזרים):
    1. בדוק רמת ויטמין D. חסר ויטמין D נפוץ מאד, ויש המשערים שיש לו תרומה לכאבי השרירים. אם אכן ימצא חסר - רצוי לקבל ויטמין D.
    2. יש הטוענים ש- Q10 עוזר, אם כי אין לכך הוכחות טובות. מאחר והנזק היחיד הנגרם ע"י Q10 הוא לכיס, ניתן לנסות Q10 במינון 100-200 מ"ג ליום למשך חודש-חודשיים. אם יעזור - מה טוב, ואם לא - לא נגרם כל נזק.
    3. אם יש צורך בטיפול תרופתי, הכאבים בלתי נסבלים ושום דבר לא עזר - ניתן לשקול טיפול בתרופות שאינן ממשפחת הסטטינים (לעתים בשילוב סטטינים במינון נמוך מאד).

    פנה לרופא המשפחה, ואם ישארו שאלות - ניתן לפנות למרפאת ליפידים בתל השומר.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו