מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה בנוגע לעדשות מגע במקרה מסוים .ססש ((:21/04/2011
אפשר להיות עם עדשות מגע כאשר אני הולכת למקום בילוי עם מתקנים וכל אלה כמו נגיד סופרלנד ? או שפשוט ללכת עם משקפיי הראיה והן עדיפות בכל מקרה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בנוגע לעדשות מגע במקרה מסוים . - תגובה
איציק שבח22/04/2011אין שום בעיה להרכיב עדשות מגע רכות בסופרלנד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בסוגים שונים של עדשות מגענועה21/04/2011
שלום רב,
רציתי לדעת האם יש בעיה בשימוש בחברה שונה של עדשות מגע יומיות מדי חודש?
כמו כן, במידה והרכבתי את עדשת המגע היומית למשך 4 שעות בלבד, האם ניתן להשרותה בתמיסה ולהשתמש בה ביום שאחרי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימוש בסוגים שונים של עדשות מגע - תגובה
איציק שבח22/04/2011אם כולן מתאימות, באופן עקרוני, אין בעיה. (ההתאמה תיקבע ע"י אופטומטריסט),
אין להשתמש בעדשות מגע יומיות יותר משימוש אחד, גם אם הוא "רק" 4 שעות.
כמו כן, אין להשרות עדשות יומיות בתמיסה לצורך שימוש חוזר,
פשוט יותר להחליף זוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בשושיות בעפעף העליוןגיא ליאורה19/04/2011
בתי מרכיבה עדשות רכות 15 שנים שעות מרובות במשך היום.
לאחרונה בעיקבות אי נוחות גדולה ויובשפנתה לברור ורופאת העיניים איבחנה בעין שמאל גבשושיות בחלק הפנימי של העפעף העליון והורתה לה להפסיק מיד את הרכבת העדשות לצמיתות.
האם יש סכוי שלמרות האיבחון הנ"ל היא תתאים לניתוח לייזר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשושיות בעפעף העליון - תגובה
איציק שבח20/04/2011בוודאי, אין קשר בין הגבשושיות להתאמה לניתוח ליזר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הדרדרות ראיה לאחר ניתוח לייזרמורי19/04/2011
לפני כארבע שנים עברתי ניתח להסרת משקפיים בלייזר (בשיטת לסיק),
כיום הראיה שלי ממש גרועה, אני מתלבטת לגבי תיקון בניתוח או להרכיב שוב
משקפיים/עדשות, האם ניתן לשוב ולהרכב עדשות או שכדאי לנסות לבצע תיקון ע"י ניתוח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדרדרות ראיה לאחר ניתוח לייזר - תגובה
איציק שבח20/04/2011תעברי בדיקה במכון שניתח אותך,
שם יתנו לך המלצה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדשות מגע קשותשון18/04/2011
יש לי 2 שאלות:
1 - אתמול התחלתי להשתמש בעדשות מגע קשות(בהמלצה של רופא העיניים שלי).
כשאני שם אותם אז הן קצת מכאיבות בעיניים אבל הרופא אמר שזה זמן ההסתגלות אליהן אבל כשאני שם אותם אז אני כאילו רואה פחות מדיוק ממה שאני רואה עם עדשות מגע רכות או משקפיים כאילו המספר לא מתאים לי(למרות שעברתי בדיקה אצל האופטימיטריסט והוא קבע שהמספרים האלה טובים).
האם זה בגלל שרק עכשיו התחלתי להשתמש בהן וזה יעבור עם הזמן?
2 - רציתי לקרוא קצת על העדשות דרך החברה שמייצרת אותן ולא מצאתי שום חומר על זה באינטרנט חברת -Toplens האם החברה הזאת מייצרת עדשות מגע קשות טובות?
תודה מראש :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדשות מגע קשות - תגובה
איציק שבח20/04/20111. רק אחרי כמה ימי הרכבה תוכל לתת חוות דעת לגבי הרגשותיך, הן לגבי הנוחות והן לגבי הראייה.
2. סגם מוצרי אופטיקה היא החברה שבבעלותה מיוצרים עדשות טופלנס, תחפש באתר של סגם. העדשות הן עדשות טובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרכבת משקפי שמש מעל משקפי מולטי פוקמימי17/04/2011
שלום לכם,
ברצוני לקרוא חוות דעתכם בנוגע לאופציה של הרכבת משקפי שמש , כזוג נוסף -בשכבות - מעל משקפי ראייה שיש לי מולטיפוקאל???
תודה,
מימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרכבת משקפי שמש מעל משקפי מולטי פוק - תגובה
איציק שבח20/04/2011קיימים משקפי קליפון להלבשה על כל משקפיים. טוב גם למולטיפוקל. מחיר סביר: עד 200 ש"ח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדשות חודשיות רכות ויםיעקב16/04/2011
רציתי לדעת עם אפשרי לשחות בים עם עדשות מולטיפוקל חודשיות רכות , והאים המגע במי הים יכול להשפיע לרעה על איכות העדשה למרות שלאחר שאני חוזר מהים אני שוטף אותה היטב ומשרה אותה בתמיסה, ( הבנתי שאין עדשות מולטיפוקל יומיות היות וזה יקר מאוד ולא כדאי כלכלית ) ועם לא מה הפתרון לאחד כמוני שמשתמש בעדשות כאלה ופשוט מת על הים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדשות חודשיות רכות וים - תגובה
איציק שבח17/04/2011בים- אפשר, אבל, קח בחשבון שהעדשות עלולות ליפול בשחייה, לכן, או שתרכיב משקפת אטומה, או שתרכוש עדשות יומיות. לגבי יומיות, חשוב לעצמך אם אתה זקוק למולטיפוקל בים, יתכן שחד מוקדיות יספיקו ואז העלות תהיה הרבה יותר נמוכה.
קח בחשבון בנוסף, שיתכן שתרגיש שהעדשה מתייבשת, לכן, צרף בקבוק סליין או טיפות הרטבה לעדשות מגע.
אחרי השהייה בים השרה את העדשות בחומר רב תכליתי לניקוי והשרייה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זמן הרכבת העדשותסטודנטית14/04/2011
שלום!
ברצוני לרכוש עדשות מגע חודשיות, אני נוהגת ללכת עם העדשות כל יום ולא רק באירועים מיוחדים. נאמר לי במספר אופטיקות שניתן להשתמש בעדשות דו שבועיות למשך חודש ובנוסף בעדשות צילינדר ניתן להשתמש חודשיים מכיוון שהיא יותר עבה מהרגיל.
האם כך הוא הדבר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זמן הרכבת העדשות - תגובה
איציק שבח14/04/2011זו לא המלצת החברה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אד על העדשה במשקפיים שלא יורדאיתי13/04/2011
שלום
יש לי משקפיים ועל אחת העדשות אתמול פתאום ניהיה איזה אד, סוג של ענן קטן של אד על המשקפים.
חשבתי זה סתם אד שמפריע אאז ניסתי לנקות , וזה פשוט לא יורד נסיתי מים חמים מים קרים סבון הכל והאד הזה פשוט לא יורד.. אין לי מושג איך הוא ניהיה אבל אני לא מצליח להוריד אותו. אד רגיל, אבל משום מה אין לי מושג זה יורד לי מהעדשה.
איך אני מצליח לנקות את האד המציק הזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אד על העדשה במשקפיים שלא יורד - תגובה
איציק שבח14/04/2011נחשפת לחומר חזק? לטמפרטורה קיצונית?
יתכן שהעדשה ניזוקה מכך.
נסה לשחזר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאיזה תת-תחום של רפואת עיניים שייך:אוהד13/04/2011
שלום
אני מחפש מומחה לליקויי תשבורת כגון קוצר ראייה, זוקן הראייה וכ"ו לצורך ייעוץ.
יש בקופת חולים שלי רופאי עיניים מומחים אבל אני מחפש מישהו שמכיר את כל התורה של ליקויי תשבורת בפרט.
השאלה היא: לאיזה תת תחום של רופאת עיניים זה שייך? "קרנית" ? "רשתית וזגוגית"?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאיזה תת-תחום של רפואת עיניים שייך: - תגובה
נתנאל סילם13/04/2011ישנם רופאים שהם מומחי רפרקציה . תשאל בקופת החולים שלך הם יודעים איזה רופא להתאים לך , בכל מקרה מומחי ה מ"מספר" הכי מדוייקים הם האופטומטריסטים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בכל כמה זמן בערך צריך בדיקתללא תיווך13/04/2011
אופטומיטריסט? האם הגיוני שמשקפיים שעשיתי לפני כשנה כבר צריך להחליף כי אינן מתאימות?
ובנוסף - האם אפשר להכניס זכוכיות חדשות במסגרת ישנה? אני אוהב את המסגרות שלי ולא רוצה להחליפן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכל כמה זמן בערך צריך בדיקת - תגובה
נתנאל סילם13/04/2011אצל כל אדם זה שונה לא ציינת איזנ ליקוי יש לך ובן כמה את\ה אבל אם אתה בגיל העשרה זה בהחלט ייתכן .
ניתן להחליף רק עדשות במשקפיים הנוכחיים שלך אין צורך להחליף את הכל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילינדר במשקפייםמלי11/04/2011
שלום רב,
לבני יש מס' 1.25 בעין ימין ובעין שמאל , כמו כן הרופא קבע כי בעין שמאל ,זקוק לצילינדר 0.75 , בבדיקה אצל אופטימטריסט נקבע כי אכן המס' 1.25 בימין ובשמאל אך זקוק לצילינדר בשתי העיניים 0.5 שאלתי היא האם לקבוע מה שהרופא נכון או מה שהאופטומטריסט נכון , והאם יש השפעה גדולה לצילינדר לטווח הרחוק , אולי כדאי לנסות ללא צילינדר כפי שקבע הרופא והעין תסתגל , אינני בטוחה מה לעשות וחוששת שאם נשים צילינדר היכן שצריך זה יפגע בראייה .(אולי כדאי לציין כי גיל הילד 11 שנים)
אודה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילינדר במשקפיים - תגובה
איציק שבח11/04/2011הגישה האוםטומטרית לילד בגיל כזה, לקחת את כל הצילינדר שיש, דהיינו 0.5.
חוצמזה, לא הבנתי מה הרופא קבע? בלי צילינדר או 0.75 צילינדר.
אם הבנתי נכון הרופא מצא 0.75 וקבע לוותר על הכל? אם כן, אז לא כדאי לוותר על כל הצילינדר.
נקודה נוספת, האופטוממטריסט ילווה את הילד יותר מהרופא, ויתן לך אחריות על המירשם, אז למה לא להקשיב לאופטומטריסט?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדשות מגע קניה עצמיתמאור11/04/2011
שלום רב,
הלכתי לחנות אופטיקה והם עשו לי בדיקה לעדשות מגע והגיעו למספרים הבאים: ימין 2.25 עם צילינדר של 1.75 שמאל 3.25 עם צילינדר של חצי אז הם העלו ל3 וחצי והורידו את הצילינדר
אח"כ הלכתי לרופא והוא בכלל הגיע ל: ימין 2.25 עם 2 צילינדר ושמאל 3.75 עם חצי צילינדר הוא ציין שהוא לא מבין בעדשות מגע,יכול להיות שבעדשות המספר יותר נמוך מאשר משקפיים?
ועוד שאלה:אם כבר הלכתי ועשיתי התאמה בחנות עם אופטימטריסט ויש לי את המספרים שלי והמעלות בצילינדר האם זה בטוח לקנות עדשות לבד? (מסיליקון הידרוג'ל)
דבר אחרון:הקוטר של העדשה משנה? כרגע אני עם עדשה של dispo עם צילינדר סטנדרטית וראיתי שהקוטר שלה שונה מקוטר של עדשות אחרות,זה משנה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדשות מגע קניה עצמית - תגובה
איציק שבח11/04/20111. ההבדל במרשמים נובע גם בגלל תנאי בדיקה, שיטת בדיקה וחישוב המרשם בעדשות מגע לעומת משקפיים, אם אתה מרגיש טוב עם העדשות אין לך סיבה לדאוג.
2. לקנות עדשות לבד, זו לא בעייה, הבעייה היא הביקורת וההדרכה על עדשות המגע שלך, עליך לראות אופטומטריסט כל חצי שנה, אם אתה לא מרגיש בעייה, ומיד, אם ישנה בעייה.
3. בעדשות חודשיות ישנה קורולציה בין הקוטר לבין הבסיס של העדשה, התאמה שתפקידה לייצר את חומר הגלם במצב אידיאלי לעין. לכן, הבדלים של עשירית מילימטר הם זניחים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערפל בעדשות קשותאיילה11/04/2011
אני משתמשת בעדשות קשות מזה שבוע וחצי. העדשות הן חדשות. נבדקתי אצל האופטי' לאחר שבוע הרכבה והכל בסדר. אך ביומיים האחרונים כעבור מס' שעות העדשות נהיות מעורפלות, כאילו הן מלוכלכות. אני מקפידה על ניקוי עם סבון ומים בוסטון לפני כל הרכבה. ולאחר ההסרה אני משרה את התמיסה במחסנית עם חומר "קונדישנר" חיטוי- השריה- שטיפה של בוסטון, במחסנית. אך הערפל הופיע בשלישית...
ממה הערפל הזה יכול להיגרם וכיצד נפטרים ממנו ? יש לציין שהעדשה חדשה!
האם עדיף לנקות עם סבון ומים לפני ההרכבה או לאחר ההסרה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערפל בעדשות קשות - תגובה
איציק שבח11/04/2011תנקי מיד אחרי ההסרה, לפני ההשרייה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואז אפשרי להרכיב ישר מהמחסנית?
איילה11/04/2011מבלי לשטוף אותן פעם נוספת לפני ההרכבה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואז אפשרי להרכיב ישר מהמחסנית? - תגובה
איציק שבח11/04/2011אמת. כך צריך להיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ראייה ירודה בשעות הערבאריאל10/04/2011
שלום
אני בן 30, מרכיב משקפיים מזה כ-15 שנה. כיום המספר 6.75/7.50.
בשנה האחרונה הרכבתי משקפיים עם מרשם לא מעודכן כאשר העדשות היו שרוטות מאוד. במשך שעות הערב לעיתים נאלצתי להרכיב עדשות מגע מאחר שראייתי לא הייתה חדה. לאחרונה ביצעתי בדיקת ראייה, והתברר כי המספר שלי עלה מעט מאוד. המשקפיים החדשים (עדשות איכותיות) טובות ומתאימות, אולם בשעות הערב אני מרגיש כי איכות הראייה לי מתדרדרת והדבר מקשה עליי בנהיגה ובכלל בהתמצאות במרחב כהולך רגל. לעיתים אני נאלץ להרכיב עדשות מגע במטרה לחדד את הראייה .
מה ניתן לעשות כדי להרכיב משקפיים ביום ובלילה ושאוכל לשמור על חדות ראייה? מה יכול להסביר את הבעיה ממנה אני סובל?
תודה רבה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראייה ירודה בשעות הערב - תגובה
איציק שבח11/04/2011קודם, גש לרופא עיניים, ספר לו את מה שכתבת כדי לשלול בעיות אחרות.
אם הכל בסדר, יתכן שיש לך קוצר ראייה לילי, לצורך תיקון מצב כזה, עליך להרכיב זוג נוסף עם מירשם שונה ממה שאתה מרכיב ביום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




