מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חיסון סרטן צואר הרחםסימה31/08/2008
שלום, בעקבות הכתבה על החיסונים בטלויזיה יצאתי עם תחושה לא טובה, חיסנתי את ביתי בת 18 חיסון ראשון מתוך השלושה לפני חודשיים ובימים אלה היא צריכה לקבל את החיסון השני. אני מעוניינת לדעת מה ההשלחות במידה ולא תקבל את המשך ההמפולות עוד 2 במספר? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון
פרופ` יוסף מנצ`ר31/08/2008לסימה שלום רב,
אם היא לא תקבל את הזריקות הבאות לא יהיה לה חיסון מלא.
עד היום הופצו כ- 26 מיליון מנות חיסון בעולם (רובן בארה"ב)
• ה- CDC (רשות בקרת המחלות) מדווח כי שיעור רוב תופעות הלווא
הן קלות וכי שיעור תופעות הלוואי אף נמוך מחיסונים מקובלים אחרים
• תופעות הלוואי החמורות המדווחות (מוות ) אינן מקושרות ישירות למתן חיסון .
לא היה מכנה משותף לכל מקרי המוות ובמקרים בהם בוצעה נתיחה שלאחר המוות לא
נמצא שסיבת המוות הייתה מתן החיסון.
הCDC ו ה - F DA (רשות התרופות הפדרלי) האמריקאי פרסמו הודעה ב 7/2008 על
כך שעל סמך כל המידע הקיים כיום חיסון הגרדסיל בטוח יעיל והתועלת בשימוש בו
עולה בהרבה על הסכנות.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון הסרווריקס ותופעות לוואיאדית27/08/2008
מה הן תופעות הלוואי של חיסון הסרווריקס? בידיעות אחרונות מיום ששי האחרון היה כתוב שיש כאלה והן לא פשוטות. האמנם? האם בכל זאת מומלץ לאשה בת 31 שבבדיקת הפאפ ראו תאים לבנים אבל לא סרטניים? בתודה אדית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר cervarix
פרופ' עמי פישמן28/08/2008תופעות הלוואי של החיסון אינו שכיחות.
בחלק קטן מאד של המחוסנות יש דיווחים על תופעות מקומיות (חולפות מהר)במקום ההזרקה, ובחלק קטן יכולות להיות תופעות של עללית חום, חולשה וכו', כל אלה לא שונים מכל חיסון אחר. בסה"כ החיסון נחשב לבטוח מאד.
בברכה,
פרופ עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת פאפס בדרגה koilocytosis sil1לירון25/08/2008
בס"ד אני בת 27 רווקה לפני חודש בערך עקב ביקור שיגרתי אצל רופא נשים בוצעה לי בדיקת פאפס. לאחר ימים מספר הודיעו לי לפנות שוב לרופא הנשים כיוון שהבדיקה אינה תקינה. בביקורי אצל הרופא נאמר לי כי בדיקת הפאס אינה תקינה וכי נמצא אצלי הוירוסוהוא שלח אותי לבדיקת קולפוסקופיה וביופסיה מכוונת בבי"ח. רופא הנשים שלי הסביר לי כי רק לאחר הבדיקה אוכל לדעת במדויק מה המצב ולאחר הבדיקה יהיה אפשר לעשות צריבה של הוירוס ולחסל אותו אם ובמידה והוא לא יעלם מעצמו. לא ברור לי הרבה מעבר לכך ואני ממש בחרדות מהמימצאים שנתקבלו אצלי עד כה, יש לי כמה שאלות שאשמח לקבל עליהם תשובות והן: 1. מה המשמעות של קיום הוירוס, ואם הוא אכן יכול להיעלם כפי שרופא הנשים טען או שמה הוא ישאר לצמיתות בן אם הוא אינו סרטני? 2. מה הסיכוי שימצא כי קיים אצלי סרטן צוואר הרחם על סמך ממצאים ראשוניים אלו בלבד - כלומר על סמך בדיקת פאפס לא תקינה? 3. בדיקת פאפס לא תקינה (כפי שנמצא אצלי) משמעותה? והשלחותיה בעתיד? 4. מה הן דרכי הטיפול שיש לנקות מרגע שנודע כי בדיקת הפאפס שאינה תקינה ולאחר בדיקת הקולפוסקפיה והביופסיה? 5. מה משמעות הבדיקה של הקולפוסקפיה והביפסיה וכיצד הן מתבצעות? אודה לך מאוד אם תענה לי על כל השאלות ובהקדם האפשרי. תודה מראש לירון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וילוציטוזיס.
פרופ` יוסף מנצ`ר26/08/2008ללירון שלום רב,
1. רוב האנשים שנדבקו בווירוס אינם מודעים לכך אצל מקצתם זה גורם לנגע בחומרה נמוכה מאד בצוואר הרחם כמו אצלך. אין לכך משמעות רבה כי אצל רוב הנשים זה אמנם נעלם מעצמו.
2. הסיכוי שואף לאפס.
3.ראי 1.
4. אין טיפול לוויירוס. רוב המוממחים בתחום רק עוקבים במקרים אלה.
5. קולפוסקופיה היא הסתכלות על צוואר הרחם באמצעות מכשיר המגדיל את האיזור. ביופסיה לוקחים רק אם רואים איזור שלא נראה תקין.
סה"כ אין סיבה לדאגה או בהלה.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולונוסקופיהקוטי23/08/2008
שלום רב החודש יש לי תור לקולונסקופיה שאלתי מה י הבדיקה הזאת והאם אפשר לעשות בדיקה חלופית ללא חדירה פולשנית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולונוסקופיה
פרופ' עמי פישמן23/08/2008בדיקה של המעי הגס.
הקולונוסקופ מועבר דרך הרקטום לאורך המעי הגס ומעביר תמונה של החלל אל הרופא הבודק.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת פאפנורית22/08/2008
שלום אני בת 30 אמא לילידה אחת להלן תשובה של פאפ: Quallity of smear :less than optimal. Cytology. Report:Negative for intra epith. lesion or malignacy Squamous metaplasia. Reactive cell changes.severe inflammatory. Recommendations: Routine follow up רופא נתן לי טיפול של 6 נרות גינו-פבאריל 150 אחרי הטיפול עשיתי בדיקה חוזרת של פאפ ומחכה לתשובה רופא לא היה ברור בתשובה שלו ולכן אבקש שתעזור לי להבין? 1. תסביר לי בבקשה את התשובה 2 האם דלקת זו היא כתוצאה של HPV ? 3. רופא אמר שאם תשובה תחזור שדלקת לא עברה אצטרף לעבור בירור נוסף. איזה ? 4. למה טיפול של נרות לפטרייה? לא היה לי גירוד או הפרשות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פאפ
פרופ' עמי פישמן22/08/2008שלום רב,
תשובת הפאפ שקיבלת היא תקינה.
המטרה בבדיקת הפאפ היתה לזהות מצב טרום-סרטני, ובבדיקה שלך לא נמצאה עדות לכך.
סימני הדלקת שצויינו בתשובה לא שייכים ל- HPV.
בחלק ממשטחי הפאפ ניתן לאתר סימני דלקת. אם אין תלונות או סימפטומים חריגים, אין לדלקת הזו כל משמעות קלינית ואין צורך בטיפול נוסף.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהאירית20/08/2008
אני בהליך פונדקאות לפני החזרה,לפונדקאית אובחן CIN3 עברה קוניזציה,נאמר לנו שאין מה לדבר על החזרה עד חודשיים עד שלא נעשה שוב בדיקות,הליך הפונדקאות הליך יקר וכואב ,ברצוני לדעת אם יש סיכוי שיהיה החזרת עוברים והאם יש סיכוי להריון תקין,התשובה דחופה לי בברכה אירית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' עמי פישמן20/08/2008שלום רב,
חשוב לדעת מה היו התוצאות של הקוניזציה.
בהנחה שבקוניזציה לא נמצא יותר מ- CIN-3 - האשה צריכה להיות במעקב בלבד ויכולה להרות בעתיד.
אחד הסיבוכים הפוטנציאליים אחרי קוניזציה הוא קיצור/אי-ספיקה של צואר הרחם שבחלק מהמקרים עלול לגרום ללידה מוקדמת. לא שכיח אבל מוזכר כסיבוך פוטנציאלי.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך המהירה
אירית21/08/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וירוס בדרגת CIN1 דחוף בבקשה....שרון17/08/2008
שלום רב, אני בת 33 אמא לתאומים בני 3 וחצי. לפני חצי שנה עברתי בדיקת פאפ שהתגלה הוירוס בדרגה CIN1. עברתי בדיקת קולפוסקופיה וביופסיה והתוצאה הייתה זהה. בהמלצת הרופא המתנתי כ- שלושה חודשים לראות אולי הגוף יתגבר אך היום לאחר בדיקת קולפוסקופיה נוספת הוירוס באותו מצב והרופא לקח לי בדיקת פאפ דק ובדיקת fHPV ואמר לאחר התוצאות יראה דרך טיפול אם במידה זה יהיה מהסוג האלים או לא. השאלה שלי זה האם ובמידה זה יצא הסוג האלים ועדיין ישאר בדרגת CIN1 אני יעבור את הטיפול לולאות? בדוח הרפואי הוא רשם CIN1+KOILO מה זה KOILO ? בבדיקת קולפוסקפית: נרתיק: תקין, צוואר רחם: מטפלזיה, ללא עדות לדיספלזיה מה זה אומר? תודה מראש, שרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CIN1
פרופ` יוסף מנצ`ר18/08/2008הטיפול במצב זה תלוי ברוןפא שלך.
ישנם רבים וטובים שבמצב זה רק וקבים. זה נגרם על ידי ווירוס ה-HPV,
KOYLO היא עדות עקיפה לכך (זה קיצור שאין לו משמעות אחרת).
הקופוסקופיה, על פי מה שכתבת, תקינה.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהניסים17/08/2008
שלום רב, האם סרטן השחלות הוא סרטן נפוץ? בערך כמה נשים ישראליות בשנה מתות ממנו? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר xryi ajku,
פרופ` יוסף מנצ`ר18/08/2008לניסים שלום רב,
סרטן השחלות אינו נפוץ (בהשוואה לסרטן השד לדוגמא).
מידי שנה מאובחנות כ- 200 נשים. ויותר מ-100 נפטרות מהמחלה מידי שנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון סרווריקס או גרדסיל למי שעברהרותי14/08/2008
שלום רב, שמעתי על החיסון החדש ורציתי לשאול אם רלבנטי לגביי, בינואר 07 עברתי למפקטומי וכן כימותרפיה והקרנות. הגידול היה שלילי להורמונים ו- BRCA בלוטות נקיות, גנטי שלילי. כיום אני בסדר ב"ה. האם חיסון זה רלבנטי לגביי ומה השכלותיו לגבי פריון, אני בת 44 עדיין ללא ילדים ורוצה ילדים (מחזור חזר תקין) תודה, רותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון
פרופ' עמי פישמן14/08/2008שלום רב,
כפי שאת יודעת, החיסון נגד נגיף הפפילומה נועד למנוע סרטן צוואר הרחם (בפועל, להוריד את הסיכון).
בספרות, לא מוכר קשר בין סרטן שד ובין סיכון מוגבר לסרטן צוואר הרחם ולכן הנתונים של סרטן השד לא משפיעים על היעילות של החיסון.
בארץ, החיסון של cervarix אושר עד גיל 45.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממש דחוףאילנית13/08/2008
אני בת 18 וקצת..ומקיימת יחסי מין מעל שנה, בחודשים האחרונים כשאני מקיימת יחסי מין עם חבר שלי ממש צורב לי.. אימי קבעה לי למחר תור לחיסון של סרטן צוואר הרחם ,רציתי לדעת אם עדיף קודם כל לבדוק את הגורם לצריבות או שאפשר לגשת לחיסון ללא חשש..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריבה
פרופ' עמי פישמן14/08/2008שלום רב,
מתן החיסון לא ישפיע על ברור של הצריבה בזמן יחסי מין.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמירית11/08/2008
מה הם הסימפטומים של סרטן צוואר הרחם? מהם הסימפטומים שצריכים לגרום לאישה ללכת להיבדק? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן צוואר הרחם.
פרופ` יוסף מנצ`ר12/08/2008לכל אישה מומלץ להיבדק פעם בשנה גם כאשר אין שום סימפטומים.
הסימפטומים של סרטן צוואר רחם הם הפרשה שאינה מגיבה לטיפול. דימום חריג (כולל דימום לאחר יחסי מין) ובשלבים מאוחרים כאבים. הסיבות לסימפטומים אלה הן רבות מאד ולא לכל אחת עם סימפטומים אלה יש סרטן של צוואר הרחם. זו מחלה הנדירה יחסית אצל יהודיות.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול כימותרפי לאחר סרטן צוואר הרחםעליז08/08/2008
בת 47 לאור קרצינומה של צוואר הרחם בשלב קליני IB1 בוצעה כריתת רחם רדיקלית +טפולות דו"צ +כריתת נרתיק עליון+דיסקציית בלוטות לימפה באגן.האים אני חייבת לעבור גם כימותרפיה?כמו כן נתנו לי להישתמש במדבקות להורמונים(אסטרוגן)האים אני מגבירה את הסיכון למחלות נוספות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול כימי
פרופ' עמי פישמן12/08/2008שלום רב,
ההחלטה על הצורך בטיפול משלים (הקרנות+/-כמותראפיה) אחרי כריתת הרחם הרדיקלית תלויה בתוצאה של הבדיקה ההסטולוגית של כל הרקמות מהניתוח.
בנתונים מסוימים - יש חשיבות לטיפול הנוסף אחרי הניתוח כדי להוריד את הסיכון להישנות המחלה.
את יכולה לברר את הנתונים האלה עם הצוות המנתח.
בברכה,
פרופ' עמי פישמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קבלת חיסוןטל03/08/2008
שלום רב, האם קבלת חיסון נגד סרטן צוואר הרחם יעיל גם עבור בת 32 והאם יש לכך משמעות? כלומר מומלץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון HPV
פרופ` יוסף מנצ`ר03/08/2008לטל שלום רב,
החיסון מומלץ לכל אישה על מנת למנוע נגעים הנגרמים על ידי נגיף ה-HPV כגון יבלות מין, תשובות PAP בלתי תקינות (הדורשות קולפוסקופיה ולעיתים ביופסיה) ולעיתים וסרטן צוואר הרחם הנדיר בקרב נשים יהודיות בישראל.
בזמנו, הניסויים נערכו (והוכיחו את יעילותן) בקרב נשים עד גיל 26, על כן החיסון אושר עד גיל זה. עתה כבר ידוע שהוא יעיל כמעט באותה מידה גם בגיל מבוגר יותר (עד גיל 45).
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי HPVדנה29/07/2008
שלום דר' יש לי חבר חדש, ומסתבר שלחברה הקודמת שלו יש את הנגיף של סרטן צוואר הרחם. היה לו יבלת קטנה לפני כחצי שנה , הוא קיבל טיפול ומאז זה לא חזר. ברצוני לדעת אם הקונדום מספיק ע"מ לא להדבק במחלה?? האם מן אורלי מדבק גם כן?? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר HPV
פרופ` יוסף מנצ`ר30/07/2008לדנה שלום רב,
נגיף ה- HPV נמצא לא רק ביבלת אלא בכל העור שבסביבה שנראה תקין. אפשר לטפל ביבלת אך אין טיפול לנגיף. יתכן מאד שהחבר שלך עדיין נושא את הנגיף. קונדום נותן הגנה אך לא הגנה שלמה כי הוא לא מכסה את כל העור שבא במגע בעת יחסי מין. כל סוגי יחסי המין יכולים להביא להידבקות.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהטלי27/07/2008
מזה מספר חודשים במעקב בשל ca-125 גבוה - ב 11.07: 62.3, ב 1.07 : 56.4, והשבוע: 51.9תוצאות בדיקות דם נוספות מהשבוע HCG-Bקטן מ 2 AFP-TM 6.2 CEA 1.4 עד כה לא נמצאו ממצאים בשחלות. אשמח לשמוע חוות דעתכם לגבי אפשרויות נוספות לערכים גבוהים של ca-125
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
פרופ` יוסף מנצ`ר27/07/2008ישנם סיבות רבות לרמה לא תקחנה של הסמן CA125: החל מגידולים שפירים דרך ממאירויות שונות ועד להריון ומצבים שפירים אחרים. יש לשלול את כל האפשרויות האלה ולזכור שלעיתים הרמה מוגברת מסיבה לא ידועה.
כל טוב,
פרופ' י. מנצ'ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופ' מנצ'ר
חיותה25/03/2009מודה לך על כיוון הדרך.
לכל הבנה יש ערך
ואם הוא ניסיוני כנראה יהיה לו ארך.
ואולי אשרוד את ה 120
כדי שאוכל לספר זאת לנכדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

