מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סרטן שלפוחית שתן שגדל בשלישיתשני19/11/2008
האם כשהרופא מגלה שהגידול חזר חובה להסיר אותו מיד או אפשר לחכות לראות איך מתפתח והאם סוג גידול זה חוזר בתדירות גבוהה כי מאמצע אוגוסט 2006 כשהסירו אותו הוא גדל שוב והסירו וכעת גדל שוב מצפה לתשובה מהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הישנות גידול בכיס השתן
ד``ר אליהו גז23/11/2008
היישנות גידול בכיס השתן מחייבת טיפול מיידי.
לאחר הניתוח יש להתייעץ עם הרופא האורולוג המטפל על מתן טיפול משלים (מונע) לאחר הניתוח
ד"ר אליהו גז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שלפוחית השתןאלמונית18/11/2008
ביצעתי בדיקת שתן לציטולוגיה והתשובה היתה שלילית אך בהסתכלות בציסטוסקופיה ניראה שהגידול חזר האם זה הגיוני הרופא אמר שזה קטנטן ולחכות האם זה נשמע הגיוני או שחלילה הגידול יכול לשלוח גרורות מצפה לתשובה מהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול בכיס השתן - הישנות
ד``ר אליהו גז18/11/2008מהכתוב אני למד שקיימת אבחנה של סרטן כיס השתן.
הישנות הגידול בכיס השתן מחייבת טיפול מידי ועל כן עליך לחזור לרופא האורולוג.
לקושיה "שליחת גרורות מהגידול בכיס השתן" -
התפתחות מחלה גרורתית בסרטן כיס השתן תלויה במאפייני הגידול המיוחד דרגת חודרנותו בדופן כיס השתן ודרגת התמיינות של הגידול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שלפוחית השתןשני18/11/2008
השאלה מופנת לפרופסור מצקין קיבלתי טיפול מיטומיצין עם חימום דרך קטטר בתחילת אפריל והיום הגידול חזר האם להחליף את המיטומצין בטיפול אחר ושאלה נוספת עשיתי בדיקת שתן לציטולוגיה ויצא תקין וכמו כן עשיתי אולטרא סאונד ויצא תקין כשעשיתי ציסטוסקופיה הגידול ניראה יכול להיות שזה רק פוליפ הגידול הראשוני היה באוגוסט 2006 האם אפשר לצרוב לחכות לביופסיה ורק אז לקבל טיפול אודה לך על תשובתך המהירה תודה רונית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזרת גידול
פרופ' חיים מצקין18/11/2008מדובר כמובן במקרה פרטני מאד. אלו הן שאלות שיש מקום לשאול את הרופא המטפל או לקבל ממנו את כל הנתונים ולגשת להתייעצות לרופא מומחה. אינטרנט איננו המקום להתייעצות שכזו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שלפוחית השתן שחזר פעמייםשני17/11/2008
אם קיבלתי פעמיים שטיפות מיטומיצין והגידול חזר האם לדעתך צריך לקבל טיפול אחר אשמח לקבל תשובה מהירה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזרת גידול
פרופ' חיים מצקין18/11/2008תלוי כמובן כמה זמן עבר מהטיפולים ועד חזרת הגידול. בכל מקום מקובל שחזרת גידול לאחר טיפול חוזר בתרופה מסוימת מצדיק מעבר לחומר אחר המוכנס לשלפוחית או לעיתים שילוב של אותה תרופה עם חחימום מקומי בכיס השתן להגברת האפקטיביות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שלפוחית השתןאורנית17/11/2008
האם כשמסירים גידול צריכים לעשות מיד שטיפות או צריך לקבל קודם את תשובת הביופסיה מצפה לתשובתך המהירה בתודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזרת גידול
פרופ' חיים מצקין17/11/2008גידולי כיס השתן מתאפיינים באחודי הישנות- חזרה של המחלה גבוהים. לשם כך ניתן החומר מיטומיצין לשלפוחית. אפרש לתת אותו מידיית ועד מספר שעות לאחר הניתוח ולהמשיך לאחר קבלת התשובה בטיפול הרצוי או מראש להתחיל לתיתו רק לאחר קבלת התשובה ההיסטולוגית ולתת קורס שלם של 6 טיפולים לפחות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שלפוחית השתןאורנית16/11/2008
הוציאו לי גידול ברמה נמוכה לפני כחצי שנה קיבלתי מיטומיצין וכעת חזר שוב האם זה נארמלי או שהרופא לא הסיר את הכל מצפה לתשובה מהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הישנות בגידול שטחי כיס השתן
ד``ר אליהו גז17/11/2008התופעה של הישנות גידול שטחי של כיס השתן מאפיינת את הביולוגיה של המחלה ועל כן ניתן הטיפול המונע במיטומיצין סי.
אני מבין שהטיפול לא מנע את הישנות המחלה.
עליך לפנות בחזרה לרופא האורולוג המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דאגהח.16/11/2008
היה לי סרטן האשכים (נון סמינומה) ואני כעת לאחר טיפולי כימוטרפיה הגרורות (הבלוטות) שהיו לי בבטן נעלמו למעט בלוטה קטנה שנשארה אבל הצטצמה אחרי CT שעשיתי כעבור חודשיים כנראה שכרגע אני לא יעבור ניתוח להסרתו. אבל מה שמדאיג אותי שב-סיטי האחרון התגלה מוקד סקלרוטי קטן בכסל ימין שאלתי מה המשמעות של הדבר הזה אני מאוד מודאג אודה לך אם תוכל להסביר לי על כך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוקד סקלרוטי
פרופ' חיים מצקין17/11/2008כמי שלא מכיר אותך ואת צילומי הCT קצת קשה. אני יכול להעריך שאין מדובר בגרורה ממחלתך. זה ממצא קרוב לודאי שפיר בעצם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שריפה באיבראורי12/11/2008
שלום אני בן 28 שאני מקיים יחסים עם החברה ואחרי שאני גומר שורף לי האיבר ושאני צריך ללכת להשתין זה עוד יותר שורף לי זה כבר כמה שנים וגם שאני נוגע באיבר לוחץ עליו הוא כואב לי קצת וזה הרגשה מוזרה ונוסף יש לי נקודות אדומות קצת שהופיעו לי בחצי שנה האחרונה כמו בלוטות שחורות אדומות שנראות שבלוטת שטף דם קטנה רציתי לשאול מה זה יכול להיות אבקש תשובה מקצועית ורצינית בהשארה שלך מה זה יכול להיות כול מה שסיפרתי זה מעוד מלחיץ אותי ומה אני יכול לעשות תודה רבה. רציתי לציין שאני הולך הרבה לעשות שתן ביום מה שלא היה לי אף פעם ורק בשנה האחרונה ועוד דבר קטן שאני לוחץ על האשכים יש לי כאבים שאלה אחרונה גם אתה יודע מה זה יכול להיות כול מה שסיפרתי אז אולי גם תגיד לי איזה בדיקות מקיפות עושים לכול מה שסיפרתי ומה זה יכול להיות תודה רבה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלונות אורולוגיות
פרופ' חיים מצקין12/11/2008נראה לי שעליך להיוועץ עם אורלוג מומחה שגם יבדוק ויסתכל.
לפני הגעתך אליך יש מקום לביצוע בדיקות כמו שתן לתרבית ובדיקת שתן לכללית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים באשךאבי07/11/2008
שלום רב אני בן 28 יש לי כאבים באשכים שאני נוגע ולוחץ אותם קצת זה מאוד כואב לי ולפעמים גם בלי שאני נוגע אני מרגיש לחץ וכאב למרות שאין לי נפיחות באשכים מה זה יכול להיות לדעתך בלבד אני מבין שאני צריך לראות אורולוג אבל אני רוצה את החוות דעת שלך בעיניין הזה כי אני מודאג ושאלה שניה אחרי שאני גומר שורף לי לעשות פיפי ושאני נוגע באיבר באמצא הוא כואב לי מה זה גם יכול להיות אבקש תשובה מקצועית תודה בדחוף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים באשכים
פרופ' חיים מצקין08/11/2008כאבים בדרך כלל הם על רקע דלקתי. התיאור הוא כללי מדי ולכן כמובן מצריך בדיקת אורולוג מומחה. גם תחושת הצריבה בהשתנה נשמעת כדלקתית ואאולי הכל קשור. כאמור גש לאורולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה בכליהאבישי06/11/2008
לאחרונה נתגלתה אצלי במקרה בסיטי ציסטה לא פשוטה עם תוכן סמיך בכליה, לא חשודה (בגודל 1.5 ס"מ). ציסטה זו מתוארת גם בU.S בבדיקות שגרתיות בשנים האחרונות אך כציסטה פשוטה באותו הגודל. מה יכול לגרום להפיכתה של ציסטה פשוטה לבעלת תוכן סמיך? מה הסבירות שציסטה מסוג זה תהפך לממאירה? האם ישנה דרך להפחית את הסיכון לכך או האם ידוע מה גורם להתפחות לא רצויה של ציסטה? בתודה, אבישי (בן 65)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה
פרופ' חיים מצקין08/11/2008ציסטה פשוטה שהפכה למורכבת תתיכן על רקע דימום לתוכה, דלקת או גידול ממאיר. רופאך יחליט כיצד יש לברר בין אלו ומהי הדרך הנכונה להמשיך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהליאת05/11/2008
שלום רב, מתי בערך מרגישים סימפטומים של סרטן הערמונית? האם מרגישים אותם כשכבר אין מה לעשות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סימנים מאוחרים
פרופ' חיים מצקין06/11/2008סימנים מוקדמים אינם ספציפיים כגון הפרעות השתנה הנגרמות בדרך כלל מערמונית מוגדלת בלבד ולא סרטנית. סימנים ספציפיים יותר כגון כאבי עצמות קשים על רקע גרורות, הם סימנים מאוחרים. גם אז יש מה לעשות אבל בדרך כלל לא ניתן להבריא את החולה לחלוטין אלא לעצור ולהקל. חשוב גם כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ישנם שני נגעים בראשד``ר אליהו גז02/11/2008
אולי במקרה אתם מבינים בזה. אני בת 56 אובחנתי לפני כשנה בnsclc שלב 4.ישנם שני נגעים בראש שלא היה ברור אם אילו גרורות. לאחר מעקב של שנה הנגעים החלו לגדול. כרגע ,אין לי תופעות לואי .אני מטופלת בטרסבה מרגישה ומגיבה היטב. לגבי הנגעים במוח נאמר שהם פיזור לפטומנינגיאלי.האם תואיל להסביר לי מה זה ?מה הטיפול? הקרנות וטיפול תרופתי ?הקרנות ממוקדות או על כל הראש ומהן תופעות הלוואי המשמעותיות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נגעים מוחיים בחולה עם סרטן הריאה
ד``ר אליהו גז03/11/2008שלום
מהנתונים שמובאים יש חשיבות לברר את טיב הממצאים.
רצוי מאד להשלים בדיקת MRI של המוח.
במידה ואכן מדובר במחלה גרורתית למוח או פיזור לפטומנינגיאלי הטיפול המומלץ הוא הקרנה.
היעלות של טיפול כימי לתוך מערכת העצבים המרכזית במקרה של פיזור מנינגיאלי בגידולי ריאה מהסוג MSCLC מוגבלת.
בכל מקרה קודם החלטה סופית חשוב מאד להיבדק ע,י רופא רדיותרפיסט ורופא מומחה ניורולוגי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שלפוחית השתןגל28/10/2008
שלום, אני בן 16 ולפני כמה שנים כשהייתי בן 11 הרגשתי כאבים לסירוגין באשך השמאלי. הלכתי עם הוריי לרופא שהפנה אותי לבדיקת אולטרסאונד. בבדיקה הכל יצא תקין. אבל לפני שבוע התעוררתי בלילה עם הכאב באותו מקום, אבל עכשיו אני מבין שהכאב זה במפשעה בצד שמאל וזה קצת קרוב לאשך השמאלי. גם היום בשעות הצהריים התחילו שוב הכאבים. אחרי כמה זמן הם נעלמו וחזרו לקראת הערב. חשוב לציין שהשבוע שהלכתי לעשות פיפי אז הוא קצת צרב לי. האם ייתכן שיש לי מחלה כלשהי? אולי סרטן שלפוחית השתן? עוד לא הלכתי לבדיקת רופא, קודם רציתי להתייעץ אתכם. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטוח שלא
פרופ' חיים מצקין29/10/2008דבר אחד בטוח לא מדובר בסרטן כיס שתן. קרוב לודאי גם לא באשך. מאידך כאב חוזר ונישנה מצדיק בדיקת רופא:משפחה אורולוג או כירורג כללי לשם התחלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קבלת הודעה על תגובה - סרטן שלפוחיתאלמוני28/10/2008
עפ"י בקשת ד"ר גז - אני שולח את השאלה שנית - כשאתה משיב לי - אני לא מקבל אינדיקציה ב-mail בן 45 אובחן בספטמבר 2006 כחולה בסרטן שלפוחית השתן. בוצעה כריתה אנדוסקופית של גידול מוצק שטוח בגודל 1.5 ס"מ בדופן ימני קדמי של כיס השתן. ונלקחו ביופסיות אקראיות. התשובה הפתולוגית העלתה שהגוש הוא Tcc G3 Ta אחת הביופסיות היא Ca in sito מטופל כרגע לפי פרוטוקול לם. היום התקבלה תשובה של ציטולוגיה - Atypical urothelial cells זאת שלושה שבועות לאחר סט של 3 שבועות טיפולי BCG שאלותי הן: 1) האם מדובר בהישנות המחלה? 2) אם זו הישנות - משמע שה-BCG לא עזר מה עושים בהמשך? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול ראשוני השתן TCC HG Ta
ד``ר אליהו גז29/10/2008שלום לך
אני רואה פעם ראשונה את פנייתך.
מדובר בגידול ראשוני של כיס השתן. גידול בשלב מוקם לא חודרני.
מצב לאחר ניתוח וטיפול משלים בשטיפות BCG.
הטיפול המקובל בשלב זה של המחלה.
היות ותחום מומחיותי הוא אונקולוגיה קלינית וקרינתית וחולים במצבך מטופלים בלעדית ע"י מומחים באורלוגיה, אבקש מפרופ מצקין לענות על שאךותיך
בברכה
ד"ר אליהו גז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קבלת הודעה על תגובהאלמוני28/10/2008
למרות שמסרתי את ה-mail שלי - לא קבלתי הודעה על פרסום תגובה להודעתי כמובטח - למרות שבאתר אני רואה תגובה - האם תוכלו לבדוק זאת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה הנושא?
ד``ר אליהו גז28/10/2008שלום
נא שלח שנית את הבקשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הנושא?
ד``ר אליהו גז28/10/2008שלום
נא שלח שנית את הבקשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

