מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תוצאות לאחר tur-bl tumor bl tumorאבי18/06/2009
שלום וברכה,
לפני שבועיים עברתי באשפוז יום טיפול ציסטוסקופיה ומהלך הטיפול נמצא גידול פפילרי בגודל 15 מ''מ בדופן כיס השתן כ-1 ס''מ לפני שופכה שמאלית.
היום נתקבלו תוצאות הבדיקה ההיסטולוגית שבהן נרשם:
מקור הדגימה: urinary bladder,nos
אבחנה: urinary bladder,nos
trans urethal resection
transitional cell carcinoma, low grade
כמו כן (בדף נוסף):
מקור הדגימה: bladder wash
אבחנה: negative for tumor cells
כשקיבלתי היום את התוצאות ,בשיחה עם הרופא ,המלצתו היתה שאין צורך כרגע בשום טיפול מלבד מעקב מרפאה אורולוגית ובדיקת ציסטוסקופיה נוספת בעוד 3 חודשים.
שאלתי: האם המלצתו סבירה? האם אין צורך בטיפול כלשהוא (דוגמת cgb וכד')? האם כדאי לבצע התייעצויות נוספות עם גורמים נוספים?
אודה לכם על תשובתכם והמלצתכם המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ה מלצות
פרופ' חיים מצקין21/06/2009אין ביכולתי לתת המלצה מדויקת ויש היבטים נוספים אותם יש לבחון אבל על פניו זה נשמע מאד סביר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למה לא קיבלתי תשובה בקשר להיצרותניסים11/06/2009
פשוט כי זה לא הפורום המתאים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פשוט כי זה לא הפורום המתאים
פרופ' חיים מצקין15/06/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיטת השתלת הגרגיריםמרי10/06/2009
קראתי שיש טיפול לסרטן הערמונית בהשתלת גרגירים .איך אני יכול ליצור קשר עם אנשים
שעשו את הטיפול ע"מ לשקול לעשות את הטיפול הזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלת גרגרי יוד 125 בסרטן הערמונית
ד``ר אליהו גז10/06/2009שלום
בחירת הטיפול בסרטן הערמונית מורכבת ותלויה במשתנים רבים.
בכדי להמליץ על הטיפול האופטימלי על בסיס אישי יש להפגש עם הרופאים המומחים העוסקים בטיפול בסרטן הערמונית, קרי רופאים המומחים ברדיותרפיה ורופאים המומחים באורולוגיה.
עקרונית ניתן יהיה להפנותך לחולה שעבר השתלת גרגירי יוד 125, אך זאת רק לאחר בדיקה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברכיתרםיה של הערמונית
ד``ר אליהו גז15/07/2009שני מרכזים בארץ עוסקים בברכיתרםיה של הערמונית
1. מרכז רפואי סוראסקי תל אביב
2. מרכז רפואי רמב"ם חיפה
עליך לפנות לאחד המרכזים הנ"ל.
קודם לכך עליך לעבור סדרה של בדיקות שיקבעו שאכן אופציה טיפולית זו מתאימה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנוגע לבדיקות שתן והמטוריהנאפולי08/06/2009
לד"ר שלום רב,
אני בן 53 ולפני כחודש -בבדיקות שגרתיות שנתיות- נתגלתה המטוריה מיקרוסקופית בשתן. ככתוב:
ERYTHROCYTES U STRIP -10.
הופניתי לאורולוג ששלח אותי תחילה לעשות בדיקת אולטרסאונד אשר יצאה תקינה לחלוטין.
בבדיקה כתבו: ערמונית בעלת משקל 15 גרם,שתי הכליות בגודל ובמבנה תקין,כיס שתן במבנה תקין,דופן אינו מעובה,אין אבנים בתוכו. האורולוג ביצע גם בדיקה ידנית של הערמונית וקבע שהיא בגודל תקין, אך בכל זאת שלח אותי לעשות ציטולוגיה של השתן על מנת לשלול גידול.
שאלתי:האם עליי להיות מודאג? האם גם מספר אריטרוציטים כזה:10 -כהגדרת האורולוג :בודדים- יכולים להיות סימן למחלה ממארת?
כל שאר סעיפי הבדיקות וכן בדיקות הדם יצאו תקינות, אין לי כאבים ובוודאי שלא דם בזמן הטלת שתן,אין לי שינויים בתכיפות מתן השתן ואני הולך שירותים בלילה פעם אחת. לא ראיתי שינוי בצבע השתן .
רופא המשפחה טען שאין צורך לדואג וכי לו היה גידול ,הסימפטומים היו הרבה יותר רציניים. בעבר ,בבדיקות דומות ערכי הבדיקה של האריטרוציטים יצאו:0, 6, 5 בשלוש השנים האחרונות.
אני מודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין משהו
נאפולי08/06/2009בבדיקת PSA יצא הערך:0.31
בתודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמטוריה מיקרוסקופית
פרופ' חיים מצקין09/06/2009ראשית לא ציינת את גילך והאם אתה מעשן?
גיל ועישוון הם גורמי סיכון לסרטן מערכת השתן.
בעיקרון אם הינך צעיר ולא מעשן הייתי מסתפק בבירור שהציע לך רופאך ואין ממה לחשוש. אם הינך מבוגר מעל 40 ומעשן הרי שיתכן שרפואך יבקש בדיקות נוספות כד להוצא מחשבון מחלות גידוליות במערכת
בכל מקרה אינני מוצא מקום לדאגה. ברוב המכריע של המקרים אין כל פתולוגיה גם לאחר סיום הבירור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לפרופסור מצקין הנכבד
נאפולי09/06/2009אני בן 54, לא מעשן ומטופל בכדורים נגד לחץ גם וכולסטרול וכן לוקח כדור מיקרופירין אחד כל יומיים.
בתודה מראש על התייחסותך ומאחל לך כל טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה באשךאור05/06/2009
הוריד ,או צינור הזרע שמחובר לאשך השמאלי יותר גדול מוריד של האשך הימני
יש סכנה כלשהי שיכולה להיווצר בגלל זה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וריד באשך
פרופ' חיים מצקין06/06/2009הי
הגם שזה לא ממש לעניין הפורום.
מדובר כנראה בהתרחבות ורידי האשך השמאלי המכונה וריקוצלה. לעיתים קשורה למצבים של תת-פריון . אם מדובר בגבר צעיר ממליץ פנייה לאורולוג מומחה- בחר לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שלפוחית השתןצביה01/06/2009
שלום
אבי בן 82 וחולה בסרטן שלפוחית השתן, לפני שנה הוצאה ממנו הערמונית, הוא טופל מספר פעמים בניקוי השלפוחית אך בטיפול האחרון הודיעו לנו שהסרטן התפשט ועליו לעבור טיפולים כימותרפיים, הוא הופנה למח' אונקולוגיה לקבלת הטיפול אצל רופאה מתמחה,
שאלתי היא האם כדאי לעבור טיפול זה אצל רופאה מתמחה או ללכת לרופא בעל ניסיון מוכח.
תודה על העזרה בשעת מצוקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה
פרופ' חיים מצקין01/06/2009בכל בתי החולים הציבוריים עובדים מתמחים בהשגחת רופאים מומחים מהשורה הראשונה. גם אם פגשת רופאה צעירה אין חשש. הטיפול כולו יעבור ביקורת של מומחה בתחום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול כימי בסרטן כיס השתן
ד``ר אליהו גז02/06/2009ראשית לחלק האחרון בשאלתך - הרופא/ה מתמחה מביאה את מחלת החולה לדיון בישיבת צוות המחלקה שכולל את הרופאים המומחים והמתמחים. בצורה זו קיימת חשיפה רחבה יותר של מחלת אביך.
באם ואתה חש צורך בהתייעצות עם רופא מומחה אתה ראשי לעשות זאת
לגופו של עניין, סרטן כיס השתן רגישה במיוחד לטיפול הכימי ועל כן במידה ואביך סובל מתסמיני המחלה רצוי שיקבל טיפול.
להזכיר תופעות הלוואי של הטיפול הכימי חולפות עם סיום הטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן כיס השתן
ד``ר אליהו גז09/06/2009
שלום
בכדי להמליץ על הטיפול האופטימלי לאביך יש צורך בקבלת פרטים מדויקיים.
סרטן כיס השתן מגיב חיובית הן לכימותרפיה והן לרדיותרפיה ומהויים אופציה טיפולית ממשית.
הטיפול יקבע בהתאם למאפייני המחלה ומצבו הכללי של החולה.
המלצתי היא לפנות למכון האונקולוגי בקרבת מגוריך לבדיקה וייעוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקרנותדני29/05/2009
אני צריך לעבור הקרנות לאחר כריתה רדיקלית של הערמונית מלפני כ-3 חדשים האם במהלך 8 שבועות של ההקרנות ניתן להמשיך בחיים רגילים כמו עבודה,ספורט וכו....או תופעות לוואי לא מאפשרות האם יש תופעות לוואי גם אחרי סיום ההקרנות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לוואי
פרופ' חיים מצקין30/05/2009ראשית ד"ר אלי גז עמיתי הוא המומחה לעיניני קרינה. אבל עד לתגובתו, אני יכול להרגיע אותך. הרוב המוחלט של החולים המוקרנים לערמונית יכולים ואף עובדים. הפגיעה תוך כדי הטיפול איננה קשה במיוחד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול קרינתי לאחר כריתת הערמונית
ד``ר אליהו גז30/05/2009תודה לפרופ' מצקין
הטיפול הקרינתי לאחר ניתוח כריתת הערמונית ניתן לאזור בו הייתה הערמונית ושלפוחיות הזרע.
אזורים אלו גובלים וסמוכים לחלחולת ולכיס השתן ותופעות הלוואי של הטיפול הקרינתיהם בעיקר הפרעות במתן השתן ובפעולת המעים. התןפעות הללו מופיעות במשך הטיפול הקרינתי ולרוב מסתיימות לאחר סיום הטיפול הקרינתי. היות ושדה הקרינה בדרך כלל מוגבל לא צפויות תופעות לוואי סיסטמיות. על כן לא צפויה פגיעה בתפקודך היום יומי.
ייתרה מכך ברוב מכוני הקרינה בארץ שעות העבודה ארוכות ומסתיימות ב-7 בערב ועל כן תוכל לקבל את הטיפול לאחר העבודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בערמוניתדלית כהן25/05/2009
שלום ,
אבי כבן 61 עשה בדיקות דם שגרתיות ובדיקת PSA הראתה ערכים של 4.7
רופאת המשפחה הפנתה אותו לאלוטרסאונד שהראה כל כל האיברים וגם הערמונית איננה מוגדלת אך יש ממצא שכתוב שלאחר התרוקנות זה מגיע לרצפת האגן.
אהי היה היום אצל אורולוג שאמר לי שאולטרסאונד איינו מדויק ושהערמונית קצת מוגדלת ויכול להיות שזו דלקת. הוא קיבל טיפול ב-OFLODEX ל-3 שבועות ולאחר 3 שבועות לבצע שוב בדיקת דם.
שאלתי היא: האם לא כדאי לבצע כבר ביופסיה , הרי אם חס וחלילה יש גידול האנטיסיוטיקה לא תעזור אז לחכות חודש וחצי עכשיו עד לביצוע בדיקת דם?
האם יש לך המלצות שונות? האם כדאי לפנות לחוות דעת נוספת?
אודה לך לתשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות נוספות
פרופ' חיים מצקין25/05/2009ההצעה נראית לי סבירה.
אם כבר אז התיעצות יש לדחות לאחר קבלת תשובת PSA חוזרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטוסקופיהנתי24/05/2009
שלום. אני בן 29. נמצא אצלי דם בשתן ולכן הופנתי לטיפול של אורולוג. נשלחתי לבדיקות שתן בכדי לשלול המצאות תאים סרטניים. בנוסף, כיוון שביצעתי סיטי בטן לפני כחודש הומלץ שלא לבצע סיטי נוסף עקב החשיפה לקרינה הרבה, על אף שסיטי זה מקנה תמונה חלקית בלבד. ולבסוף הומלץ לבצע גם ציסטוסקופיה. אני מעוניין לדעת האם ציטוסקופיה היא אכן בדיקה הכרחית? האם לא מקבלים את המידע על גידולים סרטניים מבדיקות השתן והסיטי (במקרה שלי סיטי בטן)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם בשתן
פרופ' חיים מצקין25/05/2009הופעת דם בשתן הנראה בעין, ללא כאבים מחייב בירור מעמיק. הנכון הוא שהסיכוי לגידול בשלפוחית בגילך נמוך, אך ישנם גורמי סיכון כגון עישון המגבירים הסיכון. אם רופאך המליץ על המשך בירור הייתי מקבל הצעתו. בין היתר הדבר יקנה גם לך שקט נפשי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשכיםאלעד21/05/2009
אני בן 16 ויש לי הפרשים בגודל בצורה ובגובה האשכים.
אין כאבים או משהו.
הנה התמונות:
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבדלי גובה
פרופ' חיים מצקין23/05/2009אשכים אינם סימטריים בגובהם בשק האשכים. זהו מצב תקין. השאלה היא הבדלים בגודל האשך עצמו. אם הם פחות או סימטריים בגודל המצב תקין. אם לא גש לאורולוג מומחה לבדיקה קצרה ולהרגעה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת ערמוניתדן20/05/2009
לפי סימפטומים גופניים (בעיקר השתנות מרובות יום/לילה), לפי PSA מתנדנד בהתאם ללקיחת אנטיביוטיקה (אופלודקס ציפרודקס), לפי ביופסיית ערמונית רוויה (18 דגימות), לפי לויקוציטים בנוזל הזרע, לפי לויקוציטים רבים שנראו במיקרוסקופ בנוזל השתן לאחר עיסוי הערמונית, ולפי קביעת האורולוג - יש לי דלקת ערמונית.
הבעיה היא שבתרבית זרע ובתרבית שתן לפני העיסוי ולאחר העיסוי לא מצאו חיידקים כך שאין זיהוי לחיידק מחולל הדלקת.
איך להביא לזיהויו? איך להשמידו?
מתוסכל. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בנוסף..
דן20/05/2009האורולוג זיהה מעין גוש/בליטה בתוך ראש הפין, זו אומנם גורמת לי במיוחד אחרי פליטת זרע, לכאב/שורף בסביבת הגוש/הבליטה ואז גם למעט אדמומיות מקומית של עור ראש הפין.
האורולוג חושב שזה 'סעיף בשופכה' אשר כנראה מדי פעם מזדהם ואז הזיהום מתפשט לאחור אל הערמונית וסביבתה.
לכן קבע לי תור לאורטוסקופיה, לדבריו להתבוננות, ואם אומנם צריך תיקון אז בחדר ניתוח באמצעות חתך בראש הפין מבחוץ.
זה מה שהבנתי.. מודאג.. במה כרוך? תופעות לוואי? האם הכרחי כך שהרי תהיה צלקת?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזיהוי מחולל דלקת
פרופ' חיים מצקין21/05/2009זיהוי חיידק או מחולל דלקת בכלל בתרבית זרע היא בעייתית. בין היתר כי בנוזל הזרע ישנם חומרים המעכבים התרבות חיידיקים. אחת השיטות לנסות ולזהות חיידק היא בייוע עיסוי מוקדם לערמונית והפרדה בין קטעי השתנה לפני ואחרי עיסוןי שכזה. יחד עם זאת אחוז החיידיקים המאופיינים לא גדול.
הטיפול האנטיביוטי מכוון בדרך כלל על פי השכיחות הצפויה ועל פי ניסיון המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. אבקש דעתך גם ל'סעיף בשופכה'.
דן21/05/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה בשק האשכים.שמואל19/05/2009
שלום,
אני בחור בן 23.
הסיפור שלי מתחיל בערך בשנת 2005 שם אובחנה לי ורוקצלה בצד שמאל.
עברתי ניתוח שנאמר לי שעבר בהצלחה... בבית חולים איכילוב
(האבחון נעשה ע"י פרופסר מצקין, והניתוח נעשה ע"י אחד מהרופאים שלו)
קצת אחרי היו לי כאבים כל כמה זמן למשך חצי שנה - באזור התפר ובאשכים.
אם הייתי מרים דברים כבדים, הכאב היה מגיע לסירוגין, לפעמים גם באזור התפר ולפעמים רק באשכים.
לפני כשבוע, פניתי לאורולוג מכיוןן שהרגשתי שמשהו איננו כשורה אצלי.
לדוג: שמתי את חברה שלי על הברכיים למספר שניות, הרגשתי שהיא כבדה לי (למרות שהיא מאוד רזה) ולאחר כחצי שעה התחילו כאבים שנמשכו בערך יומיים.
הרופא אבחן שעדיין יש לי קצת וריקוצלה בצד שמאל, וציסטה בגודל של 1,9 ס"מ.
(עברתי גם אולטראסאונד, ואכן אלו היו הממצאים)
הרופא אמר לי שאין קשר בין שני הדברים הללו לכאבים הפתאומיים שיש לי, וזה לא חייב להיות בהכרח מזה.
בנוסף בימים האחרונים שמתי לב שאם אני לא מוציא זרע בתדירות של פעם ביום האשכים כואבים לי, והכאב לא נרגע עד שאני מוציא...
כשכואב לי, שק האשכים מצטמק לצורת כדור.
אנא עזרו לי להבין מה קורה איתי, מה זאת הציסטה הזאת, מהם ההשלכותיה ולפני מה אני כנראה עומד להתייצב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים
פרופ' חיים מצקין19/05/2009מציע שתמשיך מעקב אצל האורולוג בקהילה. גם הרושם שלי ללא בדיקתך הוא כי אין קשר בין הדברים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם סרטן בשלפוחית השתן יכול לשלוחדניאל17/05/2009
גרורות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרורות
פרופ' חיים מצקין18/05/2009כמובן שכן. בעיקרון מחלת סרטן מוגדרת כאחת העלולה להתקדם ולשלוח גרורות. מרבית הסרטנים של כיס השתן אינם שולחים גרורות אבל מיעוטם כן. הדבר תלוי בין השאר באופי התאים הסרטניים ובשלב המחלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן האשכיםחסוי06/05/2009
שלום רב,
בזמן האחרון קיים באשך הימני שלי מאין גוש פנימי וליפני שאני ניכנס לפניקה רציתי לדעת כמה דברים:
האם גוש סרטני באשכים יכול לשנות את גודלו כלומר האם יכול ליהיות שעכשיו הוא בגודל מסויים ולאחר כמה שעות זה ניראה כאילו אין כמעט כלום?
האם גידול סרטני באשכים קשיח(שאלה קצת מוזרה)ואי אפשר לילחוץ עליו או הוא רך יחסית ואפשר להפעיל עליו לחץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש באשך
ד``ר אליהו גז06/05/2009המלצתי היא לגשת לבדיקה אצל רופא המשפחה או רופא אורולוג
גוש באשך וללא קשר למאפייניו כפי שמתוארים - מחייב בדיקה בכדי להגיע לאבחנה ושלול ממאירות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגוש באשך
ד``ר אליהו גז08/05/2009שלום
כפי שנאמר קודם
הימצאות גוש באשך מחייבת בירור מידי ועליך לפנות לרופא אורולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגוש באשך
ד``ר אליהו גז19/05/2009בהמשך לתגובה הקודמת,
גוש באשך עם תסמינים שונים עלול להיות גידול סרטני.
עליך לפנות להיבדק ע"י רופא אורולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- asapיעקב29/04/2009
אני בן 61 עברתי ביופסיה של הערמונית עקב PSA של 11 עם חלק חופשי של 0.3 .בביופסיה ראשונה היתה תקינה.בביופסיה שניה, אחרי שנה לערך, נמצא ASAP בחלק מן הביופסיה.
האם יש עצה להמשך מעקב/טיפול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר asap
פרופ' חיים מצקין02/05/2009תוצאת קריאה של פתולוג המכונה ASAP מצדיקה המשך מעקב צמוד ואף ביופסיות חוזרות. התייעץ עם רופאך או עם מומחה אורולוג נוסף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

