פורום סרטן ריאות, סרטן ריאה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מיה גוטפריד
ד"ר מיה גוטפריד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מיה גוטפריד ללא פרסום בפורום
 
  • סרטן ריאה גרורתי
    ביתו
    20/07/2009

    אבי חלה בסרטן ריאות מסוג תאים גדולים - עבר ניתוח לכריתת אונהלפני 3 חודשים והיה נקי.
    בשבוע שעבר בתגלו גרורות בע"ש וגם גידולים קטנים נוספים בריאה
    מה הטיפול המומלץ (זומרה או ארדיאה) ואיזה טיפול כימי מומלץ?
    מה תוחלת החיים במקרה זה? האם ההתפשטות תוך 3 חודשים היא סימן רע מאוד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן ריאה גרורתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת

    ביתו
    20/07/2009

    הוא בן 58- האם זה יכול לשפר את השרידות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל

    פרופ' חובב נחושתן
    20/07/2009

    אם הוא צעיר יותר במצב טוב יותר
    יותר סיכוי לתת טיפול בעוצמה חזקה ויותר סיכוי להשרדות ארוכה יותר
    אבל התגובה לטיפול תלויה בגורמים נוספים רבים
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המון תודה על התשובה

    ביתו
    20/07/2009

    מי יתן ויבוא יום ונדע להלחם במחלות האלה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ,תאים גדולים

    פרופ' חובב נחושתן
    20/07/2009

    הרבה שאלות שלרפואה אין עדין תשובה מלאה על רובן
    תת סוג זה של תאים גדולים מהווה רק חלק קטן יותר מכל סרטן הראה ולכן אין כמעט מחקרים שמתיוסים אליו בנפרד מסרטן ראה לא של תאים קטנים
    יחד עם זאת בניסוי הגדלו של אלימטה וציס מול גמזארוציס היתה תת קבותה גדולה ( יחסית...)
    של גידול מסוג זה
    נראה היה כי אלימטה היתה יעילה באופן משמעותי מגמזר בתת סוג זה של סרטן ראה
    עדין זה רק חלק מניסוי שלא נעשה לבירור שאלה זו ולכן יתכן שמדובר במקרה \
    אבל למיטב ידיעתי נכון להיום זה המחקר שמראה תותאות מרשימות בסרטן זה
    לכן למרות שהנתונים והעדויות אינן שלמות אני נוטה לטפל בחולים בסרטן ראה מסוג תאים
    גדולים באלימטה בשילוב עם פלטינום
    אם יש ניסוי קליני בשלוב חדש יתכן שהוא טוב משלוב זה אנו פשוט לא יודעים
    לגבי זומרה מול ארדיה
    זומרה פשוט לא בסל הבריאות בסרטן ראה
    לדעתי לא סדקו את ארדיה בזרטן ראה ואת זומרה כן
    מעולם לא עשו השוואה מקיפה בין שתי תרופות אלו
    יתכן שזומרה יותר פוטנטית וחזקה אבל אין לנו נתונים ברורים על כך
    וכן על הופעת תופעת הלוואי של פגיעה בלסת כתוצאה מהטיפול בתרופות אלו
    זמן חיים הוא מסוג שאלות שאני נמנע מלהשיב עליהן שכן איננו יודעים ותמיד יש תקוה שתהיה
    תגובה לטיפול
    יחד עם זאת זו מחלה קשה מאד
    בהצלחה בטיפולים
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ריאה ?!
    שי
    18/07/2009

    שלום רב
    אני בן 26 מזה כחודש יש לי סוג של קשיי נשימה לא כל יום אלא במספר ימים בשבוע , כמו כן אני חש כאילו משהו זז או לא נוח בגב מצד ימין אני לא בטוח שזה קשור לנשימה ויש לי ליחה .
    נבדקתי מספר רב של פעמים אצל רופא המשפחה שאמר שלא שומע כלום בריאות והפנה אותי לרופא ריאות לבדוק.
    התור שנקבע עוד המון זמן כחודש , האם יש ממה לחשוש ? אני קצת לא מבין מה זאת התחושה שאני מרגיש והרופא אומר שאין כלום?
    האם זה דומה לגידול מסוים?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן ריאה ?!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רפא ראות

    פרופ' חובב נחושתן
    20/07/2009

    בגילך גידוךים בראות נדירים מאד
    יחד עם זאת כדאי להגיע לרפא ראות בהקדם כדי שיוכל לבדוק אותך ולברר מצבך ולהמליץ על בדיקות נוספות במידת הצורך
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ריאה מופשט
    מייק
    13/07/2009

    שלום
    בת זוגתי בת 52 לא מעשנת בריאה לחלוטין וחזקה התגלה אצלה לפני 20 יום "LUNG ADENOCARCINOMA ORIGIN III B"
    נימצא רק בריאה השמאלית

    מה אני צריך לעשות במה לבחור? שני הרופאים כל אחד מבית חולים אחר

    כימותרפיה לקו ראשון:

    רופא אחד ממליץ על כימותרפיה טקסול + קרבופלטין + אווסטין

    ורופא אחד ממליץ על כימותרפיה Avastin , Gemzar ,Cisplatin

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן ריאה מופשט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • stage 3 b

    פרופ' חובב נחושתן
    14/07/2009

    לפי התיאור נראה כי הרופאים לא חשבו שניתן לתת טיפול משולב עם הקרנה
    אולי כי הגידול גדול מדי או כי יש תאים ממאירים בנוזל - טיפול כמוראדיציה הוא המקובל אצלחלק גדול מחולי
    שלב 3 B ולפי המתואר אצלך לא מתאים לבת זוגך מסיבותשל א ברורות לי
    לא עשו אף פעם השואה ישירה בין טיפול עם גמזר או טקסול בתופת אווסטין
    הבעיה של טקסול שהוא גורם להתקרחות
    יחד עם זאת קרבו טקסול ואווסטין הראה הארכת השרדות מרשימה אצל חולים עם אדנוקרצינומה של הראה
    אין בידי נתונים לגבי אדנוקרצינומה ותגובה לגמזר אווסטין וציספלאטין
    לכן יתכן כי הייתי בוחר באפשרות של קרבו טקסול אווסטין למרות שבעצם אין כל מבחן השוואתי שמראה כי היא עדיפה על האפשרות מבוססת גמזר
    לעיתים לרוופא שרואה החולה גם שיקולים נוספים כגון מצב ספירות הדם וכו
    לצין כי בעולם כעת בוחנים גם אלימטה אוסין וקרבו מול טקסול אווסטין וקרבו וזו בהחלט אפשרות
    לגיטימית לטיפול ביחוד שאלימטה עם ציס כנראה יותר יותר יעיל מגמזר וציס בטיפול באדנוקרצינומה
    לסיכום
    1) לא הבנתי למה לא הקרנות אבל כנראה יש לכך סיבה טובה
    2) לא ראיתי אותה ואין גם השוואות ישירות בין הטיפולים אבל הנטיה שלי היתה לכוון טקסון קרבו או אלימטה קרבו עם אווסטין - שוב נטיה שלא מבוססת על ספרות ישירה ויכול להיות שאחד הרופאים יודע נתון שחסר לי
    בהצלחה בטיפולים!!!
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה היסודית

    מייק
    15/07/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ריאה ועישון
    בתיה
    11/07/2009

    שלום,

    רציתי לדעת האם עישון הינו גורם מרכזי לשני סוגי סרטן הריאה (תאים קטנים ולא תאים קטנים)?
    כמו כן, האם לסרטן ריאה יש איזשהו בסיס גנטי?

    תודה,
    בתיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן ריאה ועישון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גנטיקה

    פרופ' חובב נחושתן
    11/07/2009

    במשפט אחד שלוש שאלות חשובות
    ולכן אענה בקיצור
    סרטן ראה של תאים קטנים נצפה כמעט בכל המקרים אצל מעשנים למרות שטיפלתי גם בלא מעשנת עשהוקרנה בילדות עקב גזזת
    בסרטן ראה שאינו של תאים קטנים יש אחוז משמעותי של חולים שלא עישנו
    נחשב סביב 10% תלוי כנראה באוכלוסיה בה אנו מדברים
    לגבי רכיב גנטי
    ראשית יש אנשים שמפקרים פחות טוב את הרעלים בסיגריות ולכן יש להם סיכוי מוגבר לחלות
    במחלה
    לא תואר עדין גן שקשור באופן מובהק לסרטן ראה כמו BRCA לסרטן שד
    אבל ישנן משפחות של חולים במחלה
    ניתן לאמר כי הסיכון העיקרי והגורם העיקרי למחלה זו הוא עישון
    ובמשפחות של מעשנים חולי סרטן ראה צריך זהירות יתר מפני עישון
    לגבי גנים נוספים - ישנו חיפוש ויתכן מאד שיצצאו מספר מועמדים
    בבהמשך
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ריאות תאים קטנים
    אולג
    30/06/2009

    שלום רב,

    אבא לי, בן 62, חולה סרטן ריאות תאים קטנים עם גרורות בלבלב. לפני חודשיים וחצי סיים טיפול קו שני עם היקמטין.
    לפני חודש הרגיש לא טוב (הקאות, סחרחורות), התגלו שתי גרורות בראש, קיבל שבועיים הקרנות.
    ב- CT אחרון התגלו דברים הבאים:
    - שתי הגרורות בראש קטנו ב- 50 אחוז
    - יש החמרה מבחינת לימפאדנופתיה מדיאסטינלית, ותהליכים משניים בלבלב (גדלו מ- 11 מ"מ ו- 19 מ"מ לכ- 4 ס"מ)
    - יש גרורה חדשה בכבד בגודל 2 ס"מ

    מצבו הכללי היום טוב, מרגיש קצת עייפות ללא כאבים, יש חום 37 כבר כמה ימים (אולי וירוס).

    באיזה טיפול כדי לבחור? לעשות הקרנות, אולי יש סוגים אחרים של הקרנות (שמעתי על לייזר וכדומה)? לחזור על טיפולי הקמטין או לעבור לכימו חדש? אולי לשלב הקרנות עם כימוטרפיה?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן ריאות תאים קטנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היקמטין

    פרופ' חובב נחושתן
    01/07/2009

    השאלה לא פשוטה שכן אין טיפול סטנדרטי מעבר להיקמטין בסרטן ראה של תאים קטנים
    הרפא המטפל ישקול מה היתה התגובה להיקמטין
    ישנם תיאורים של תדובות לתרופות נוספות כמו טקסון
    מאד יקר
    לא בסל וכנראה רק אחוז קטן מהחולים מגיב
    לכן כדאי לשמוע מה רפא מטפל שמכיר לאורך זמן את החולה מציע
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ריאות תאים קטנים

    אולג
    07/07/2009

    שלום רב, תודה רבה על התשובה

    דיברנו עם רופא מטפל, מציע כימוטרפיה ACE או VAC מוקטן (יום אחד) ואולי הקרנות למדיאסטינום. ומצד שני אומרים שהטיפול הוא מאוד קשה עם הרבה תופעות לוואי. ואלי כדי לנו לבחור בהקרנות בלבד ולחכות עם כימוטרפיה.

    לפי דעתך כדאי לנו להסכים לכימוטרפיה, למרות שהיא קשה, או אולי לעשות הקרנות. או אולי יש טיפול כיומוטרפי אחר, יותר קל? האם הטיפול בכימוטרפיה בקו שלישי יעיל ויתן תוצאות?
    המצב הכללי של אבא הוא לא רע, אך יש הרבה חולשה ועייפות שלא עובר

    תודה רבה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברטן תאים קטנים

    פרופ' חובב נחושתן
    10/07/2009

    הבעיה היא שאין הרבה טיפולים שהוכחו כיעלים בסרטן תאים קטנים לאחר התקדמות מחלה
    צריך לשבת עם רופא מטפל ולחשוב על טיפול סיסטמי ( נראה כי הגרורת בראש יחזית בשליטה)
    הכל תלוי במצב האב
    האם בטוח שהטיפולים הקודמים לא יעבדו שוב
    האם ניתן לחזור לטופוטקאן
    האם מצבו הכללי טוב
    לגמזר לדוגמא פעילות נחוכה יחסית במצבים כאלו אך זו עדין אפשרות
    יש כאלו שמטפלים בטקסול
    סוב יחסית יעילות נמוכה
    אבל יתכן בעכל זאת שיחזיק עם טיפול זה מעמד
    אבל צריך לחשוב על המחיר של הטיפול לפני ההחלטה עליו וכל ההחלטות צריכות להעשות לאחר דיון עם רופא מטפל
    בהצלחה במצב קשה זה
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בקשר לאבא
    בת
    20/06/2009

    שלום ד"ר,
    אבי בן 71. בתקופה האחרונה מתלונן על סחרחורות. עבר מעקפים לפני 7 שנים. בדק את נושא הסחרחרות אצל נוירולוג, רופא אף אוזן גרון, עשה סי טי ראש. החליט לגשת לצינטור וירטואלי לבדוק את המעקפים. נמצא תקין כולל מעקפים פתוחים. אבל נרשמו דברים שנראים לי מדאיגים לגבי הריאות ואודה לך מאוד אם תוכל להתייחס אליהם,ואני מצטטת:
    חזה: לא הודגמו בלוטות לימפה מוגדול בבתי השחי במצר או בשערי הריאות. כלי הדם הגדולים במיצר בטווח התקין במגבלות העדר הזרקת יוד. הלב תקין בגודלו ללא תפליט פריקרדיאלי. לא הודגמו תפליטים פלואורליים דו"צ. פרנכימת הריאות ללא תסנין או תהליך מוקדי פרט למס' נודולים קטנים חלקם מסויידים. נצפתה אמפיזמה ריאתית קשה מאוד. פסים צלקתיים ב -LUL וב RUL.
    שאלתי: האם מדובר בהתפתחות של סרטן? (כי כתוב "פרט למס' נודולים קטנים....). מבקשת תשובתך הישירה והמהירה וברור לנו כי נפנה במיידי לרופא מומחה לריאות אך אם תוכל עפ"י הנכתב פה להביע דעתך הראשונית מאוד נודה לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה בקשר לאבא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נודולים

    פרופ' חובב נחושתן
    20/06/2009

    בדכ תשובה כזו לא מצביעה על גידול
    אם יש נודולים קטנים צריך לחשוב על המשך מעקב
    בכל מקרה כדאי לגשת לרפא
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיפויי CT
    שולה
    17/06/2009

    שלום,
    ביצעתי בדיקת PET_CT בעקבות גילויי סרטן בשד שמאל (4.2 ס"מ) ובבלוטות בית שחי שמאל (3 ס"מ).
    בתיאור ממצאי ריאות נכתב: "הריאות נקיות למעט נודולון RUL מתחת לרזולוציה של הPET"
    ובתיאור ממצאי העצמות נרשם: "יתכן אי עצם או אחר בעצמות האגן".
    מה הכוונה???
    אנא תשובתכם המהירה.
    שולה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מיפויי CT

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PET

    פרופ' חובב נחושתן
    18/06/2009

    ראשית חיבים לדבר עם רפא מטפל
    נודולון מתחת לרזולוציה של פט משמעו כי הגיודל קטן ולכן
    לא תהיה קליטה - ה PET מזהה בדק רק מעל 0.8 סנ
    נודולון קטן בדכ אינו גידול ודורש מעקב בלבד אבל!!
    חשובה שיחה עם רפא מטפל
    אי עצם הוא ממצא שלא קשור לסרטן

    כלומר סהכ ה PET לא נראה כי מראה על גידול פעיל אבל חיבים !!!!!
    לדבר בנושא עם רופא מטפל ולא לסמוך על תשובה כזו שלא מתיבת עד הסוף
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ריאות שלב 4
    יניב
    08/06/2009

    ברצוני לדעת מה התוחלת חיים הממוצעת של סרטן ריאות שלב 4 NSCLC עם גרורות בעצמות במידה ומקבלים טיפול כימותרפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן ריאות שלב 4

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוחלת חים

    פרופ' חובב נחושתן
    09/06/2009

    התשובה לכך היום יותר מורכבת ממה שהיינו עונים בעבר - ובעצם מילת המפתח היא תלוי -
    תלוי בתת סוג של הגידול
    תלוי במצבו הכללי של החולה וגילו ( לגבי יכולתינו לתת טיפולים מתאימים )
    תלוי בתרופות שהיו לנו - יתכן כי תוך חצי שנה יווספו לנו תרופות חדשות
    למרבה הצער בדרטן ראה תוחלת בחים ממוצעת עם גרורת לעצמות קצרה אבל כאמור הכל תלוי בכל הגורמים המצוינים לעיל
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טוש מחיק ללוח
    מוטי
    04/06/2009

    שלום אשמח אם תענו לי על השאלה שלי , אני מורה מס שנים וכל פעם שאני משתמש בטוש מחיק ללוח יוצא ממנו ריח לא רע אך חריף מאוד האם הצבע הזה או הריח של הטוש גורם לסרטן ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טוש מחיק ללוח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טוש מסרטן

    פרופ' חובב נחושתן
    09/06/2009

    להודות על האמת איני יודע אם יש לכך קשר לסרטן
    חומרים נדיפים עלולים להגביר סיכון לסרטן אם כי בור שמידת הסכנה לא כמו במקרה של עישון
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן כלייה מפושט
    סמדר בטיטו
    01/06/2009

    לדר' חובב שלום:
    אבי בן 84 חולה בסרטן כלייה מסוג RCC שהתפשט לריאות ולעצמות.
    הוא מטופל בביה"ח פוריה בטבריה,ב SUTENT מזה 3 מחזורים.
    מצבו הכללי לא קל, עם הרבה תופעות לוואי,וברצוני לקבל חוות דעת נוספת.
    אבקשך לכוון אותי להמשך הטיפול /התיעצות.
    בתודה מראש
    סמדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן כלייה מפושט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן כליה

    פרופ' חובב נחושתן
    01/06/2009

    סוטנט הוא כיום לרוב החולים הטיפול המועדף
    יחד עם זאת יש לזכור כי לחלק מהחולים תופעות הלואי קשות ויש לשקול ירידה במינון של התרופה
    ( או ירידה במינון או מתן בלוח זמנים אחר )
    חשוב להפגש עם רופא מטפל לדון באפשרויות השונות
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה- סרטן כלייה מפושט

    סמדר בטיטו
    10/06/2009

    ראשית, תודה על תשובתך.
    מאז היינו ביעוץ נוסף, והתברר שיש כנראה טעות בסוג הסרטן, כנראה שזה מסוג TCC , או סרטן
    ריאה.
    האם הטיפול הוא אותו הטיפול? והאם נגרם נזק מה SUTENT, בגלל שסיים 3 מחזורים?
    יש צורך בביופסיה נוספת? או אפשר לפענח בבית חולים אחר את אותה הביופסיה?
    אודה על תשובתך,בתודה מראש
    סמדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ריאות NSCLC
    אני
    25/05/2009

    ד"ר שלום
    בעבר התכתבנו להלן רקע: בעלי בן 45 חלה לפני שנתיים בסרטן ריאות תאים לא קטנים דרגה 4 גרורה באדרנל, נותח והוצאו אונה שמאלית ואדרנל שמאל עבר טיפולים כימוטרפיים ועד היום כל הבדיקות תקינות
    שאלתי: כבר יומיים מתלונן על כאבי גרון שגורמים לשיעול חזק והוצאת ליחה מרובה בצבע חום שחור
    במהלך היום הכל נעלם
    האם צריך להבהל או שזו התקררות רגילה
    הפט סיטי הבא באוג' האם לפנות לאונקולוג?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן ריאות NSCLC

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיעול שחור

    פרופ' חובב נחושתן
    01/06/2009

    במצב כזה המלצתי להתיעץ עם אונקולוג ועם רופא מטפל לראות מה זה הצבע שחור
    יתכן מאד כי האונקולוג ירצה להקדים את הבדיקה
    איני הרופא ואיני יודע את כל השיקולים והמצב לכן חשובה הערכת רופא מטפל
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משאת ריאה ימנית ,גירודים בכל הגוף
    מבא
    25/05/2009

    שלום רב,

    לאימי שהיית האישה בריאה מאוד עד גילוי זה משאת ריאה ימנית right lung,stage 3a non small cell carcinoma
    בבדיקת סי.טי פט ממצא חשוד בחוליה T3
    טרם החלה טיפול , סובלת מאוד מאוד מגירודים בכל הגוף שאינם נותנים מנוח ואינה מצליחה לישון
    בלילות האם תופעה זו מוכרת . כיצד ניתן להקל עליה ?
    מה זה אומר שלב 3 ?
    מהן דרכי הטיפול?
    תוך כמה זמן ניתן לראות תוצאות והקלות ...בסך הכל , פרט לכאבים בכל הגוף והגירודים המטורפים אמא מסתובבת ומרגישה בסדר .
    מה הסיכון ?
    עד כמה משמעות יש לזמן בגיל זה להתפתחות הסרטן ?
    אודה להתייחסותך המהירה .
    רינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטןשלב שלוש

    פרופ' חובב נחושתן
    25/05/2009

    זו קבוצה הטרגונית של גידולים
    הטיפול המקובל כמוטרפאיה והקרנה
    אבל תלוי בגידול הספציפי לעתים יציעו כמוטרפיה ואז ניתוח
    איני הרופא המטפל וקשה לרדת לפרטים
    בכל מקרה בהצלחה בטיפולים
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הגירודים ???

    מבא
    25/05/2009

    תודה על תגובתך .
    האם שלב 3A זה בעצם גילוי מאוחר ?
    איך ניתן לטפל בגירודים מנסיונך ?
    האם יש משמעות למהירות הטיפול ?
    שינה ומנוחה הינם חלק מטיפול יעיל בסרטן ...וזה בלתי מתאפשר

    האם מחועמדת להתחיל טיפול כימי בקרבופלטין וגמסיטבין .
    מה מידת ההצלחה מנסיונך ?
    ושוב תודה
    הבת המודאגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גירודים

    פרופ' חובב נחושתן
    01/06/2009

    גירודים קורים אצל חלק מהחולים שלנו
    ראשית אנו בודקים רמות בילירובין ומוודאים שאין לחולה צהבת
    לעיתים הגירודים הם תופעת לוואי של המחלה ויש סיכוי שטיפול במחלה יעזור
    במחלה שהיא SMALL CELL יש כן חשיבות בהתחלת טיפול מוקדם שכן זו מחלה שעלולה להתקדם מהר
    צריך להחליט אם יש או אין גרורה ואלי להתחיל בכל מצקרה כבר בכמו
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לואי- טרסיבה
    זיו
    17/05/2009

    שלום,
    אבי לוקח את הטרסיבה כ 3 שבועות כטיפול קו ראשון + גמזר לסרגן לבלב גרורתי.
    בשבוע האחרון החלה אצלו פריחה קשה בפנים ובחזה וכן פצעים בפה. נאמר לנו כי זהו סימן טוב האומר כי התרופה משפיעה.
    האם זה נכון?
    והאם ניתן לטפל בתופעות לואי אלו משום שהן פוגעות מאוד באיכות חייו. הרופא המטפל המליץ לעשות הפסקה של שבוע.
    האם יש הצעה לרעיון אחר?

    תודה זיו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תופעות לואי- טרסיבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בטרסיבה

    פרופ' חובב נחושתן
    23/05/2009

    אכן הודגם כי לאנשים להם פצעים מרובים סיכוי טוב יותר לתגובה לטרסיבה
    יחד עם זאת יש כאן פגיע ה שיכולה להיות קשה מאד באכות חיים
    טיפול שהראה יעילות במעכבי EGFR חאחרים וכנראה יעיל גם בטרסיבה הוא שמוש ב אנטיביוטיקה - מקובל להשתמש במינוקציקלין 100 כפול 2 ליום
    כן ניתן לשקול שימוש במשחות עם סטרואידים
    במקרים קשים ביותר להוסיף סטרואידים דרך הפה
    אני מנסה להמנע מטיפול זה בגלל תופעות לוואי שלו וכן בגלל שהוא מוריד מיעילות טרסיבה שכן הוא גורם לפירוקה
    תרופה בשם אקנמיקצין יכולה להנתן גם לטיפול מקומי בפצעונים בעור
    יש להזהר מאור שמש
    בהצלחה
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ריאה דרגה 4 עם גרורות
    אנה
    14/05/2009

    שלום רב,
    גיסי כבן 40, בריא בדרך כלל, אובחן לפני כחודשיים חולה בסרטן ריאה עם גרורה בכתף ימין. הגידול בריאה אחת בגודל 2 ס''מ ונמצא בשולי הריאה. האיבחון בוצע רק בשל הכאבים בכתף ואין לו כל תופעות אחרות כגון שיעול וכד'. נאמר לו שהמחלה היא בשלב 4 ולכן לא ניתן לנתח. הוא החל השבוע בכימוטרפיה משולבת של אלימטה ופלטינום.מהי הפרוגנוזה במקרים כאלה? כי לפי המידע שקראתי תוחלת החיים אינה גבוהה בכלל, האם זה נכון גם במקרים שבהם אין פגיעה במערכת הנשימה? אם הכימוטרפיה תביא לנסיגה במחלה, יהיה ריפוי מלא?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן ריאה דרגה 4 עם גרורות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ראה

    פרופ' חובב נחושתן
    23/05/2009

    קשה מאד לרפא סרטן ראה בשלב 4
    יש הבדלים בין אנשים שונים לגבי מהלך המחלה
    חלק מהחולים מגיבים למעכבי EGFR ( טרסיבה) לתקופה ארוכה
    כעת הגיעו תוצאות ראשוניות של מעכבי IGFR ונראה כי תרופות אלו יוסיפו ליעילות הטיפולים ( עדין לא רשומות באף מקום אבל נקווה שיגיעו בעתיד הלא רחוק)
    עקב גרורה בעצמות צריך להוסיף טיפול כמו ארדיה או זומרה ( ביפוספונאט)
    לסיכום
    מחלה קשה אך היום יש טיפולים שמאריכים לחלק מהחולים את החים באופן משמעותי
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ריאה דרגה4

    מירי
    21/05/2013

    אבי בן 78 עבר רדיו תרפיה לגידול בריאה.הגיב טוב אבל יש גרורות בבטן ובמותן.מטופל במרכז דוידוב.הרופא המטפל טען שאינו מתאים לטיפול בכדור ביולוגי.ולא יעמוד בטיפול כימותרפי.נשלח הביתה בעצם ללא טיפול להארכת חיים הקלה ובכלל.רק לחזור למעקב בעוד 3 חודשים.הוא חלש מאוד מאוד בקושי עומד על רגליו.האם יש דרך לחזק אותו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    חובב
    21/05/2013

    יש מצבים שבהם טיפול וגם טיפול ביולוגי יכול לגרום יותר נזק מתועלת
    זו תמיד שאלה עדינה
    יש גישות שונות לרופאים שונים למרות שיש גישה כללית ספקנית לגבי טיפול
    בחולים במצב תפקודי ירוד שכן
    היו לא מעט חולים שסבלו מהטיפול
    יחד עם זאת עם האב מספיק מתחזק ניתן תמיד לגשת לרופא אחר לשמוע חוות דעת נוספת
    צריך לזכור שהאונקולוגיה היום לא יכולה לעזור במצבים מסויימים ואפילו להזיק
    בכל מקרה מקוה שתצליחו עוד לעזור לאב וגם למנוע סבל
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ריאה

    מירי
    22/05/2013

    תודה רבה.לא נראה לי שנספיק.הוא מאושפז בפנימית ה' בבלינסון עם חשש לדלקת ריאות או זיהום כלשהו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המופטיזיס

    פרופ' חובב נחושתן
    25/05/2009

    יתכן והשיעול הדמי סתם תוצאה של זיהום
    אבל יתכן כי יש בכך סימן לחזרת מחלה
    לדעתי כדאי לדבר עם רופא מטפל ולשקול CT
    בהקדם אפשרי לפי המצב
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ראה

    פרופ' חובב נחושתן
    25/05/2009

    בסרטן ראה דרגה 4 הפרוגנוזה בדכ רעה נכון להיום קשה מאד לרפא מחלה זו
    אבל יש טיפולים חדשנים ויש החים זמן יותר ממושך מאחרים
    את יכולה למצוא באינטרנט את תיאור של stephen j gould
    on median survival
    he survived 20 years with what was considered a deadly disease
    למרבה הצער איני יכול להבטיח זאת לגיסך אבל חשובה גם הפרספקטיבה הזו
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעות לוואי - טרסיבה
    חיימקיס
    13/05/2009

    שלום רב.
    אשתי חולב בסרטן רריאות מסוג NSCLC . עברה טיפול של שני מחזורי כימוטרפיה וכעת מטופלת בטרסיבה כקו שני. בתחילת הטיפול, 150 מ"ג, לפני למעלה מחצי שנה התחילו להופיע תופעות לוואי עוריות בפנים ובחצי הגוף העליון. הטיפול הופסק לתקופת מה וחודש במינום של 75 מ"ג. לפני כ - 4 חודשים התחילו להופיע תופעות לוואי באיזור המפשעה ובאבר המין. התטיפול הופסק שוב וחודש במינום של 50 מ"ג. הרופאים טוענים כי לא נתקלו עד היום בתופעות לוואי כאלה ואף אחד לא מוכן לקבוע בוודאות כי הבעיה אכן נובעת מהטיפול בטרסיבה. אשתי סובל מאד, ואף טוענת שהמצב כעת קשה לה הרבה ותר מאשר בתקופת הטיפול הכימוטרפי.
    האם יש דרך לוודא שאכן הסיבה לכל אלה הוא הטיפול בטרסיבה ?
    במידה וכן, האם יש טיפול מקובל אחר ומהו ?
    בתודה.
    חיימקיס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תופעות לוואי - טרסיבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טרסיבה

    פרופ' חובב נחושתן
    23/05/2009

    טרסיבה יכולה לגרום לבעיות עוריות קשות ביותר
    ניתן להשתמש במשחות סטרואידים חזקות יותר ולעיתים אפיל בסטרואידים במתן פומי
    נתקלנו בתופעות עוריות קשות לעיתים בשימוש בתרופה זו
    כן כדאי להשתמש במינוציקלין שכן תרופה זו הינה חוץ מאנטיביוטיקה תרופה בעלת אפקט אנטי דלקתי
    לעיתים אין ברירה וצריך להפסיק טרסיבה לשלב מסוים
    כדאי גם לקבל חוות דעת של רופא עור המצמצא בנושא אולי מדובר כאן גם על פטרת מקומית
    בהצלחה בטיפול
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום