מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סרטן ריאה גרורתיביתו20/07/2009
אבי חלה בסרטן ריאות מסוג תאים גדולים - עבר ניתוח לכריתת אונהלפני 3 חודשים והיה נקי.
בשבוע שעבר בתגלו גרורות בע"ש וגם גידולים קטנים נוספים בריאה
מה הטיפול המומלץ (זומרה או ארדיאה) ואיזה טיפול כימי מומלץ?
מה תוחלת החיים במקרה זה? האם ההתפשטות תוך 3 חודשים היא סימן רע מאוד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
ביתו20/07/2009הוא בן 58- האם זה יכול לשפר את השרידות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגיל
פרופ' חובב נחושתן20/07/2009אם הוא צעיר יותר במצב טוב יותר
יותר סיכוי לתת טיפול בעוצמה חזקה ויותר סיכוי להשרדות ארוכה יותר
אבל התגובה לטיפול תלויה בגורמים נוספים רבים
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה על התשובה
ביתו20/07/2009מי יתן ויבוא יום ונדע להלחם במחלות האלה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה,תאים גדולים
פרופ' חובב נחושתן20/07/2009הרבה שאלות שלרפואה אין עדין תשובה מלאה על רובן
תת סוג זה של תאים גדולים מהווה רק חלק קטן יותר מכל סרטן הראה ולכן אין כמעט מחקרים שמתיוסים אליו בנפרד מסרטן ראה לא של תאים קטנים
יחד עם זאת בניסוי הגדלו של אלימטה וציס מול גמזארוציס היתה תת קבותה גדולה ( יחסית...)
של גידול מסוג זה
נראה היה כי אלימטה היתה יעילה באופן משמעותי מגמזר בתת סוג זה של סרטן ראה
עדין זה רק חלק מניסוי שלא נעשה לבירור שאלה זו ולכן יתכן שמדובר במקרה \
אבל למיטב ידיעתי נכון להיום זה המחקר שמראה תותאות מרשימות בסרטן זה
לכן למרות שהנתונים והעדויות אינן שלמות אני נוטה לטפל בחולים בסרטן ראה מסוג תאים
גדולים באלימטה בשילוב עם פלטינום
אם יש ניסוי קליני בשלוב חדש יתכן שהוא טוב משלוב זה אנו פשוט לא יודעים
לגבי זומרה מול ארדיה
זומרה פשוט לא בסל הבריאות בסרטן ראה
לדעתי לא סדקו את ארדיה בזרטן ראה ואת זומרה כן
מעולם לא עשו השוואה מקיפה בין שתי תרופות אלו
יתכן שזומרה יותר פוטנטית וחזקה אבל אין לנו נתונים ברורים על כך
וכן על הופעת תופעת הלוואי של פגיעה בלסת כתוצאה מהטיפול בתרופות אלו
זמן חיים הוא מסוג שאלות שאני נמנע מלהשיב עליהן שכן איננו יודעים ותמיד יש תקוה שתהיה
תגובה לטיפול
יחד עם זאת זו מחלה קשה מאד
בהצלחה בטיפולים
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאה ?!שי18/07/2009
שלום רב
אני בן 26 מזה כחודש יש לי סוג של קשיי נשימה לא כל יום אלא במספר ימים בשבוע , כמו כן אני חש כאילו משהו זז או לא נוח בגב מצד ימין אני לא בטוח שזה קשור לנשימה ויש לי ליחה .
נבדקתי מספר רב של פעמים אצל רופא המשפחה שאמר שלא שומע כלום בריאות והפנה אותי לרופא ריאות לבדוק.
התור שנקבע עוד המון זמן כחודש , האם יש ממה לחשוש ? אני קצת לא מבין מה זאת התחושה שאני מרגיש והרופא אומר שאין כלום?
האם זה דומה לגידול מסוים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפא ראות
פרופ' חובב נחושתן20/07/2009בגילך גידוךים בראות נדירים מאד
יחד עם זאת כדאי להגיע לרפא ראות בהקדם כדי שיוכל לבדוק אותך ולברר מצבך ולהמליץ על בדיקות נוספות במידת הצורך
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאה מופשטמייק13/07/2009
שלום
בת זוגתי בת 52 לא מעשנת בריאה לחלוטין וחזקה התגלה אצלה לפני 20 יום "LUNG ADENOCARCINOMA ORIGIN III B"
נימצא רק בריאה השמאלית
מה אני צריך לעשות במה לבחור? שני הרופאים כל אחד מבית חולים אחר
כימותרפיה לקו ראשון:
רופא אחד ממליץ על כימותרפיה טקסול + קרבופלטין + אווסטין
ורופא אחד ממליץ על כימותרפיה Avastin , Gemzar ,Cisplatin* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר stage 3 b
פרופ' חובב נחושתן14/07/2009לפי התיאור נראה כי הרופאים לא חשבו שניתן לתת טיפול משולב עם הקרנה
אולי כי הגידול גדול מדי או כי יש תאים ממאירים בנוזל - טיפול כמוראדיציה הוא המקובל אצלחלק גדול מחולי
שלב 3 B ולפי המתואר אצלך לא מתאים לבת זוגך מסיבותשל א ברורות לי
לא עשו אף פעם השואה ישירה בין טיפול עם גמזר או טקסול בתופת אווסטין
הבעיה של טקסול שהוא גורם להתקרחות
יחד עם זאת קרבו טקסול ואווסטין הראה הארכת השרדות מרשימה אצל חולים עם אדנוקרצינומה של הראה
אין בידי נתונים לגבי אדנוקרצינומה ותגובה לגמזר אווסטין וציספלאטין
לכן יתכן כי הייתי בוחר באפשרות של קרבו טקסול אווסטין למרות שבעצם אין כל מבחן השוואתי שמראה כי היא עדיפה על האפשרות מבוססת גמזר
לעיתים לרוופא שרואה החולה גם שיקולים נוספים כגון מצב ספירות הדם וכו
לצין כי בעולם כעת בוחנים גם אלימטה אוסין וקרבו מול טקסול אווסטין וקרבו וזו בהחלט אפשרות
לגיטימית לטיפול ביחוד שאלימטה עם ציס כנראה יותר יותר יעיל מגמזר וציס בטיפול באדנוקרצינומה
לסיכום
1) לא הבנתי למה לא הקרנות אבל כנראה יש לכך סיבה טובה
2) לא ראיתי אותה ואין גם השוואות ישירות בין הטיפולים אבל הנטיה שלי היתה לכוון טקסון קרבו או אלימטה קרבו עם אווסטין - שוב נטיה שלא מבוססת על ספרות ישירה ויכול להיות שאחד הרופאים יודע נתון שחסר לי
בהצלחה בטיפולים!!!
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה היסודית
מייק15/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאה ועישוןבתיה11/07/2009
שלום,
רציתי לדעת האם עישון הינו גורם מרכזי לשני סוגי סרטן הריאה (תאים קטנים ולא תאים קטנים)?
כמו כן, האם לסרטן ריאה יש איזשהו בסיס גנטי?
תודה,
בתיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גנטיקה
פרופ' חובב נחושתן11/07/2009במשפט אחד שלוש שאלות חשובות
ולכן אענה בקיצור
סרטן ראה של תאים קטנים נצפה כמעט בכל המקרים אצל מעשנים למרות שטיפלתי גם בלא מעשנת עשהוקרנה בילדות עקב גזזת
בסרטן ראה שאינו של תאים קטנים יש אחוז משמעותי של חולים שלא עישנו
נחשב סביב 10% תלוי כנראה באוכלוסיה בה אנו מדברים
לגבי רכיב גנטי
ראשית יש אנשים שמפקרים פחות טוב את הרעלים בסיגריות ולכן יש להם סיכוי מוגבר לחלות
במחלה
לא תואר עדין גן שקשור באופן מובהק לסרטן ראה כמו BRCA לסרטן שד
אבל ישנן משפחות של חולים במחלה
ניתן לאמר כי הסיכון העיקרי והגורם העיקרי למחלה זו הוא עישון
ובמשפחות של מעשנים חולי סרטן ראה צריך זהירות יתר מפני עישון
לגבי גנים נוספים - ישנו חיפוש ויתכן מאד שיצצאו מספר מועמדים
בבהמשך
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאות תאים קטניםאולג30/06/2009
שלום רב,
אבא לי, בן 62, חולה סרטן ריאות תאים קטנים עם גרורות בלבלב. לפני חודשיים וחצי סיים טיפול קו שני עם היקמטין.
לפני חודש הרגיש לא טוב (הקאות, סחרחורות), התגלו שתי גרורות בראש, קיבל שבועיים הקרנות.
ב- CT אחרון התגלו דברים הבאים:
- שתי הגרורות בראש קטנו ב- 50 אחוז
- יש החמרה מבחינת לימפאדנופתיה מדיאסטינלית, ותהליכים משניים בלבלב (גדלו מ- 11 מ"מ ו- 19 מ"מ לכ- 4 ס"מ)
- יש גרורה חדשה בכבד בגודל 2 ס"מ
מצבו הכללי היום טוב, מרגיש קצת עייפות ללא כאבים, יש חום 37 כבר כמה ימים (אולי וירוס).
באיזה טיפול כדי לבחור? לעשות הקרנות, אולי יש סוגים אחרים של הקרנות (שמעתי על לייזר וכדומה)? לחזור על טיפולי הקמטין או לעבור לכימו חדש? אולי לשלב הקרנות עם כימוטרפיה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היקמטין
פרופ' חובב נחושתן01/07/2009השאלה לא פשוטה שכן אין טיפול סטנדרטי מעבר להיקמטין בסרטן ראה של תאים קטנים
הרפא המטפל ישקול מה היתה התגובה להיקמטין
ישנם תיאורים של תדובות לתרופות נוספות כמו טקסון
מאד יקר
לא בסל וכנראה רק אחוז קטן מהחולים מגיב
לכן כדאי לשמוע מה רפא מטפל שמכיר לאורך זמן את החולה מציע
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן ריאות תאים קטנים
אולג07/07/2009שלום רב, תודה רבה על התשובה
דיברנו עם רופא מטפל, מציע כימוטרפיה ACE או VAC מוקטן (יום אחד) ואולי הקרנות למדיאסטינום. ומצד שני אומרים שהטיפול הוא מאוד קשה עם הרבה תופעות לוואי. ואלי כדי לנו לבחור בהקרנות בלבד ולחכות עם כימוטרפיה.
לפי דעתך כדאי לנו להסכים לכימוטרפיה, למרות שהיא קשה, או אולי לעשות הקרנות. או אולי יש טיפול כיומוטרפי אחר, יותר קל? האם הטיפול בכימוטרפיה בקו שלישי יעיל ויתן תוצאות?
המצב הכללי של אבא הוא לא רע, אך יש הרבה חולשה ועייפות שלא עובר
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברטן תאים קטנים
פרופ' חובב נחושתן10/07/2009הבעיה היא שאין הרבה טיפולים שהוכחו כיעלים בסרטן תאים קטנים לאחר התקדמות מחלה
צריך לשבת עם רופא מטפל ולחשוב על טיפול סיסטמי ( נראה כי הגרורת בראש יחזית בשליטה)
הכל תלוי במצב האב
האם בטוח שהטיפולים הקודמים לא יעבדו שוב
האם ניתן לחזור לטופוטקאן
האם מצבו הכללי טוב
לגמזר לדוגמא פעילות נחוכה יחסית במצבים כאלו אך זו עדין אפשרות
יש כאלו שמטפלים בטקסול
סוב יחסית יעילות נמוכה
אבל יתכן בעכל זאת שיחזיק עם טיפול זה מעמד
אבל צריך לחשוב על המחיר של הטיפול לפני ההחלטה עליו וכל ההחלטות צריכות להעשות לאחר דיון עם רופא מטפל
בהצלחה במצב קשה זה
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לאבאבת20/06/2009
שלום ד"ר,
אבי בן 71. בתקופה האחרונה מתלונן על סחרחורות. עבר מעקפים לפני 7 שנים. בדק את נושא הסחרחרות אצל נוירולוג, רופא אף אוזן גרון, עשה סי טי ראש. החליט לגשת לצינטור וירטואלי לבדוק את המעקפים. נמצא תקין כולל מעקפים פתוחים. אבל נרשמו דברים שנראים לי מדאיגים לגבי הריאות ואודה לך מאוד אם תוכל להתייחס אליהם,ואני מצטטת:
חזה: לא הודגמו בלוטות לימפה מוגדול בבתי השחי במצר או בשערי הריאות. כלי הדם הגדולים במיצר בטווח התקין במגבלות העדר הזרקת יוד. הלב תקין בגודלו ללא תפליט פריקרדיאלי. לא הודגמו תפליטים פלואורליים דו"צ. פרנכימת הריאות ללא תסנין או תהליך מוקדי פרט למס' נודולים קטנים חלקם מסויידים. נצפתה אמפיזמה ריאתית קשה מאוד. פסים צלקתיים ב -LUL וב RUL.
שאלתי: האם מדובר בהתפתחות של סרטן? (כי כתוב "פרט למס' נודולים קטנים....). מבקשת תשובתך הישירה והמהירה וברור לנו כי נפנה במיידי לרופא מומחה לריאות אך אם תוכל עפ"י הנכתב פה להביע דעתך הראשונית מאוד נודה לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נודולים
פרופ' חובב נחושתן20/06/2009בדכ תשובה כזו לא מצביעה על גידול
אם יש נודולים קטנים צריך לחשוב על המשך מעקב
בכל מקרה כדאי לגשת לרפא
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפויי CTשולה17/06/2009
שלום,
ביצעתי בדיקת PET_CT בעקבות גילויי סרטן בשד שמאל (4.2 ס"מ) ובבלוטות בית שחי שמאל (3 ס"מ).
בתיאור ממצאי ריאות נכתב: "הריאות נקיות למעט נודולון RUL מתחת לרזולוציה של הPET"
ובתיאור ממצאי העצמות נרשם: "יתכן אי עצם או אחר בעצמות האגן".
מה הכוונה???
אנא תשובתכם המהירה.
שולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PET
פרופ' חובב נחושתן18/06/2009ראשית חיבים לדבר עם רפא מטפל
נודולון מתחת לרזולוציה של פט משמעו כי הגיודל קטן ולכן
לא תהיה קליטה - ה PET מזהה בדק רק מעל 0.8 סנ
נודולון קטן בדכ אינו גידול ודורש מעקב בלבד אבל!!
חשובה שיחה עם רפא מטפל
אי עצם הוא ממצא שלא קשור לסרטן
כלומר סהכ ה PET לא נראה כי מראה על גידול פעיל אבל חיבים !!!!!
לדבר בנושא עם רופא מטפל ולא לסמוך על תשובה כזו שלא מתיבת עד הסוף
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאות שלב 4יניב08/06/2009
ברצוני לדעת מה התוחלת חיים הממוצעת של סרטן ריאות שלב 4 NSCLC עם גרורות בעצמות במידה ומקבלים טיפול כימותרפי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוחלת חים
פרופ' חובב נחושתן09/06/2009התשובה לכך היום יותר מורכבת ממה שהיינו עונים בעבר - ובעצם מילת המפתח היא תלוי -
תלוי בתת סוג של הגידול
תלוי במצבו הכללי של החולה וגילו ( לגבי יכולתינו לתת טיפולים מתאימים )
תלוי בתרופות שהיו לנו - יתכן כי תוך חצי שנה יווספו לנו תרופות חדשות
למרבה הצער בדרטן ראה תוחלת בחים ממוצעת עם גרורת לעצמות קצרה אבל כאמור הכל תלוי בכל הגורמים המצוינים לעיל
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טוש מחיק ללוחמוטי04/06/2009
שלום אשמח אם תענו לי על השאלה שלי , אני מורה מס שנים וכל פעם שאני משתמש בטוש מחיק ללוח יוצא ממנו ריח לא רע אך חריף מאוד האם הצבע הזה או הריח של הטוש גורם לסרטן ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טוש מסרטן
פרופ' חובב נחושתן09/06/2009להודות על האמת איני יודע אם יש לכך קשר לסרטן
חומרים נדיפים עלולים להגביר סיכון לסרטן אם כי בור שמידת הסכנה לא כמו במקרה של עישון
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן כלייה מפושטסמדר בטיטו01/06/2009
לדר' חובב שלום:
אבי בן 84 חולה בסרטן כלייה מסוג RCC שהתפשט לריאות ולעצמות.
הוא מטופל בביה"ח פוריה בטבריה,ב SUTENT מזה 3 מחזורים.
מצבו הכללי לא קל, עם הרבה תופעות לוואי,וברצוני לקבל חוות דעת נוספת.
אבקשך לכוון אותי להמשך הטיפול /התיעצות.
בתודה מראש
סמדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן כליה
פרופ' חובב נחושתן01/06/2009סוטנט הוא כיום לרוב החולים הטיפול המועדף
יחד עם זאת יש לזכור כי לחלק מהחולים תופעות הלואי קשות ויש לשקול ירידה במינון של התרופה
( או ירידה במינון או מתן בלוח זמנים אחר )
חשוב להפגש עם רופא מטפל לדון באפשרויות השונות
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה- סרטן כלייה מפושט
סמדר בטיטו10/06/2009ראשית, תודה על תשובתך.
מאז היינו ביעוץ נוסף, והתברר שיש כנראה טעות בסוג הסרטן, כנראה שזה מסוג TCC , או סרטן
ריאה.
האם הטיפול הוא אותו הטיפול? והאם נגרם נזק מה SUTENT, בגלל שסיים 3 מחזורים?
יש צורך בביופסיה נוספת? או אפשר לפענח בבית חולים אחר את אותה הביופסיה?
אודה על תשובתך,בתודה מראש
סמדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאות NSCLCאני25/05/2009
ד"ר שלום
בעבר התכתבנו להלן רקע: בעלי בן 45 חלה לפני שנתיים בסרטן ריאות תאים לא קטנים דרגה 4 גרורה באדרנל, נותח והוצאו אונה שמאלית ואדרנל שמאל עבר טיפולים כימוטרפיים ועד היום כל הבדיקות תקינות
שאלתי: כבר יומיים מתלונן על כאבי גרון שגורמים לשיעול חזק והוצאת ליחה מרובה בצבע חום שחור
במהלך היום הכל נעלם
האם צריך להבהל או שזו התקררות רגילה
הפט סיטי הבא באוג' האם לפנות לאונקולוג?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול שחור
פרופ' חובב נחושתן01/06/2009במצב כזה המלצתי להתיעץ עם אונקולוג ועם רופא מטפל לראות מה זה הצבע שחור
יתכן מאד כי האונקולוג ירצה להקדים את הבדיקה
איני הרופא ואיני יודע את כל השיקולים והמצב לכן חשובה הערכת רופא מטפל
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משאת ריאה ימנית ,גירודים בכל הגוףמבא25/05/2009
שלום רב,
לאימי שהיית האישה בריאה מאוד עד גילוי זה משאת ריאה ימנית right lung,stage 3a non small cell carcinoma
בבדיקת סי.טי פט ממצא חשוד בחוליה T3
טרם החלה טיפול , סובלת מאוד מאוד מגירודים בכל הגוף שאינם נותנים מנוח ואינה מצליחה לישון
בלילות האם תופעה זו מוכרת . כיצד ניתן להקל עליה ?
מה זה אומר שלב 3 ?
מהן דרכי הטיפול?
תוך כמה זמן ניתן לראות תוצאות והקלות ...בסך הכל , פרט לכאבים בכל הגוף והגירודים המטורפים אמא מסתובבת ומרגישה בסדר .
מה הסיכון ?
עד כמה משמעות יש לזמן בגיל זה להתפתחות הסרטן ?
אודה להתייחסותך המהירה .
רינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטןשלב שלוש
פרופ' חובב נחושתן25/05/2009זו קבוצה הטרגונית של גידולים
הטיפול המקובל כמוטרפאיה והקרנה
אבל תלוי בגידול הספציפי לעתים יציעו כמוטרפיה ואז ניתוח
איני הרופא המטפל וקשה לרדת לפרטים
בכל מקרה בהצלחה בטיפולים
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההגירודים ???
מבא25/05/2009תודה על תגובתך .
האם שלב 3A זה בעצם גילוי מאוחר ?
איך ניתן לטפל בגירודים מנסיונך ?
האם יש משמעות למהירות הטיפול ?
שינה ומנוחה הינם חלק מטיפול יעיל בסרטן ...וזה בלתי מתאפשר
האם מחועמדת להתחיל טיפול כימי בקרבופלטין וגמסיטבין .
מה מידת ההצלחה מנסיונך ?
ושוב תודה
הבת המודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגירודים
פרופ' חובב נחושתן01/06/2009גירודים קורים אצל חלק מהחולים שלנו
ראשית אנו בודקים רמות בילירובין ומוודאים שאין לחולה צהבת
לעיתים הגירודים הם תופעת לוואי של המחלה ויש סיכוי שטיפול במחלה יעזור
במחלה שהיא SMALL CELL יש כן חשיבות בהתחלת טיפול מוקדם שכן זו מחלה שעלולה להתקדם מהר
צריך להחליט אם יש או אין גרורה ואלי להתחיל בכל מצקרה כבר בכמו
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לואי- טרסיבהזיו17/05/2009
שלום,
אבי לוקח את הטרסיבה כ 3 שבועות כטיפול קו ראשון + גמזר לסרגן לבלב גרורתי.
בשבוע האחרון החלה אצלו פריחה קשה בפנים ובחזה וכן פצעים בפה. נאמר לנו כי זהו סימן טוב האומר כי התרופה משפיעה.
האם זה נכון?
והאם ניתן לטפל בתופעות לואי אלו משום שהן פוגעות מאוד באיכות חייו. הרופא המטפל המליץ לעשות הפסקה של שבוע.
האם יש הצעה לרעיון אחר?
תודה זיו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בטרסיבה
פרופ' חובב נחושתן23/05/2009אכן הודגם כי לאנשים להם פצעים מרובים סיכוי טוב יותר לתגובה לטרסיבה
יחד עם זאת יש כאן פגיע ה שיכולה להיות קשה מאד באכות חיים
טיפול שהראה יעילות במעכבי EGFR חאחרים וכנראה יעיל גם בטרסיבה הוא שמוש ב אנטיביוטיקה - מקובל להשתמש במינוקציקלין 100 כפול 2 ליום
כן ניתן לשקול שימוש במשחות עם סטרואידים
במקרים קשים ביותר להוסיף סטרואידים דרך הפה
אני מנסה להמנע מטיפול זה בגלל תופעות לוואי שלו וכן בגלל שהוא מוריד מיעילות טרסיבה שכן הוא גורם לפירוקה
תרופה בשם אקנמיקצין יכולה להנתן גם לטיפול מקומי בפצעונים בעור
יש להזהר מאור שמש
בהצלחה
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאה דרגה 4 עם גרורותאנה14/05/2009
שלום רב,
גיסי כבן 40, בריא בדרך כלל, אובחן לפני כחודשיים חולה בסרטן ריאה עם גרורה בכתף ימין. הגידול בריאה אחת בגודל 2 ס''מ ונמצא בשולי הריאה. האיבחון בוצע רק בשל הכאבים בכתף ואין לו כל תופעות אחרות כגון שיעול וכד'. נאמר לו שהמחלה היא בשלב 4 ולכן לא ניתן לנתח. הוא החל השבוע בכימוטרפיה משולבת של אלימטה ופלטינום.מהי הפרוגנוזה במקרים כאלה? כי לפי המידע שקראתי תוחלת החיים אינה גבוהה בכלל, האם זה נכון גם במקרים שבהם אין פגיעה במערכת הנשימה? אם הכימוטרפיה תביא לנסיגה במחלה, יהיה ריפוי מלא?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן ראה
פרופ' חובב נחושתן23/05/2009קשה מאד לרפא סרטן ראה בשלב 4
יש הבדלים בין אנשים שונים לגבי מהלך המחלה
חלק מהחולים מגיבים למעכבי EGFR ( טרסיבה) לתקופה ארוכה
כעת הגיעו תוצאות ראשוניות של מעכבי IGFR ונראה כי תרופות אלו יוסיפו ליעילות הטיפולים ( עדין לא רשומות באף מקום אבל נקווה שיגיעו בעתיד הלא רחוק)
עקב גרורה בעצמות צריך להוסיף טיפול כמו ארדיה או זומרה ( ביפוספונאט)
לסיכום
מחלה קשה אך היום יש טיפולים שמאריכים לחלק מהחולים את החים באופן משמעותי
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן ריאה דרגה4
מירי21/05/2013אבי בן 78 עבר רדיו תרפיה לגידול בריאה.הגיב טוב אבל יש גרורות בבטן ובמותן.מטופל במרכז דוידוב.הרופא המטפל טען שאינו מתאים לטיפול בכדור ביולוגי.ולא יעמוד בטיפול כימותרפי.נשלח הביתה בעצם ללא טיפול להארכת חיים הקלה ובכלל.רק לחזור למעקב בעוד 3 חודשים.הוא חלש מאוד מאוד בקושי עומד על רגליו.האם יש דרך לחזק אותו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
חובב21/05/2013יש מצבים שבהם טיפול וגם טיפול ביולוגי יכול לגרום יותר נזק מתועלת
זו תמיד שאלה עדינה
יש גישות שונות לרופאים שונים למרות שיש גישה כללית ספקנית לגבי טיפול
בחולים במצב תפקודי ירוד שכן
היו לא מעט חולים שסבלו מהטיפול
יחד עם זאת עם האב מספיק מתחזק ניתן תמיד לגשת לרופא אחר לשמוע חוות דעת נוספת
צריך לזכור שהאונקולוגיה היום לא יכולה לעזור במצבים מסויימים ואפילו להזיק
בכל מקרה מקוה שתצליחו עוד לעזור לאב וגם למנוע סבל
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן ריאה
מירי22/05/2013תודה רבה.לא נראה לי שנספיק.הוא מאושפז בפנימית ה' בבלינסון עם חשש לדלקת ריאות או זיהום כלשהו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמופטיזיס
פרופ' חובב נחושתן25/05/2009יתכן והשיעול הדמי סתם תוצאה של זיהום
אבל יתכן כי יש בכך סימן לחזרת מחלה
לדעתי כדאי לדבר עם רופא מטפל ולשקול CT
בהקדם אפשרי לפי המצב
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן ראה
פרופ' חובב נחושתן25/05/2009בסרטן ראה דרגה 4 הפרוגנוזה בדכ רעה נכון להיום קשה מאד לרפא מחלה זו
אבל יש טיפולים חדשנים ויש החים זמן יותר ממושך מאחרים
את יכולה למצוא באינטרנט את תיאור של stephen j gould
on median survival
he survived 20 years with what was considered a deadly disease
למרבה הצער איני יכול להבטיח זאת לגיסך אבל חשובה גם הפרספקטיבה הזו
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי - טרסיבהחיימקיס13/05/2009
שלום רב.
אשתי חולב בסרטן רריאות מסוג NSCLC . עברה טיפול של שני מחזורי כימוטרפיה וכעת מטופלת בטרסיבה כקו שני. בתחילת הטיפול, 150 מ"ג, לפני למעלה מחצי שנה התחילו להופיע תופעות לוואי עוריות בפנים ובחצי הגוף העליון. הטיפול הופסק לתקופת מה וחודש במינום של 75 מ"ג. לפני כ - 4 חודשים התחילו להופיע תופעות לוואי באיזור המפשעה ובאבר המין. התטיפול הופסק שוב וחודש במינום של 50 מ"ג. הרופאים טוענים כי לא נתקלו עד היום בתופעות לוואי כאלה ואף אחד לא מוכן לקבוע בוודאות כי הבעיה אכן נובעת מהטיפול בטרסיבה. אשתי סובל מאד, ואף טוענת שהמצב כעת קשה לה הרבה ותר מאשר בתקופת הטיפול הכימוטרפי.
האם יש דרך לוודא שאכן הסיבה לכל אלה הוא הטיפול בטרסיבה ?
במידה וכן, האם יש טיפול מקובל אחר ומהו ?
בתודה.
חיימקיס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טרסיבה
פרופ' חובב נחושתן23/05/2009טרסיבה יכולה לגרום לבעיות עוריות קשות ביותר
ניתן להשתמש במשחות סטרואידים חזקות יותר ולעיתים אפיל בסטרואידים במתן פומי
נתקלנו בתופעות עוריות קשות לעיתים בשימוש בתרופה זו
כן כדאי להשתמש במינוציקלין שכן תרופה זו הינה חוץ מאנטיביוטיקה תרופה בעלת אפקט אנטי דלקתי
לעיתים אין ברירה וצריך להפסיק טרסיבה לשלב מסוים
כדאי גם לקבל חוות דעת של רופא עור המצמצא בנושא אולי מדובר כאן גם על פטרת מקומית
בהצלחה בטיפול
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
