פורום סרטן ריאות, סרטן ריאה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מיה גוטפריד
ד"ר מיה גוטפריד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מיה גוטפריד ללא פרסום בפורום
 
  • סרטן ריאות תאים קטנים
    אולג
    12/05/2009

    שלום רב,

    אבא שלי חולה סרטן ריאות תאים קטנים, מטופל בקו שני עם היקמטין. לפני כמה שבועות סיים שישה טיפולים של היקמטין, ולפי CT אחרון המחלה סטטית: לא גדלה ולא קטנה. האם כדי להמשיך בטיפולים, או לעשות הפסקה של חודשיים ואז הערכה חוזרת?
    בנוסף בזמן האחרון לפעמים אחרי האוכל יש הקאות (קרה פעמיים שלוש), האם זה סימן לגרורות בראש, האם צריך לעשות בדיקות נוספות?

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן ריאות תאים קטנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היקמטין

    פרופ' חובב נחושתן
    12/05/2009

    לגבי המשך טיפול תלוי במצב המחלה ובסילות לטיפול
    כדאי להתיעץ עם רפא מטפל
    בדכ בקו שני אני ממשיך טיפולים אם אין בעיה מיוחדת
    לגבי הקאו
    שוב חשוב בירור אצל רפא מטפל אבל לזכור שלמרבה הצער בסוג זה של גידול ויש גורות מרובות במח
    ולכן אם ההקאות לא באו על רקע אחר כדאי לחשוב על אפשרות CT
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אווסטין דחוף ביותר
    גלית
    08/05/2009

    שלום רב
    בני חולה מזה שבע שנים לסירוגין ביואינג סרקומה.
    לאחר טיפולים רבים שלא עזרו,יש מחקר חדש שאוויסטין יכול לעצור את המחלה.
    כמובן שאין אפשרות לקבל את התרופה בבית חולים אז ענו אמורים להשיג אותה לבד.
    בן זקוק ל900 מ"ג כל שלושה שבועות .
    אם יש למשהו את התרופה ואינו זקוק לה יותר נשמח לקבלה.
    תודה מראש
    אמא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אווסטין דחוף ביותר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין לי למרבה הצער

    פרופ' חובב נחושתן
    12/05/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טרסיבה כטיפול מניעתי
    יסמין
    06/05/2009

    בת 70, אדנוקרצינומה בדרגה 3A . (סה"כ 3בלוטות לימפה נגועות. מהן 2 במיצר)
    עברה כריתת ריאה שמאלית לפני כחצי שנה. טיפולים כימותרפים לפני הניתוח וללא הקרנות.
    סיטי כרגע נקי
    מהי עמדתך לגבי מתן טרסיבה כטיפול מניעתי , כדי לעכב/למנוע הופעת גרורות?
    תודה מראש על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טרסיבה כטיפול מניעתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טרסיבה למניעה

    פרופ' חובב נחושתן
    06/05/2009

    לחולים מסוימים אצלם לדוגמא שי מוטצית במטרה של טרסיבה EGFR נראה כי יש הגיון בגישה זו
    הבעיה כי הנושאר לא נבדק לפי מיטב ידיעתי
    ביפאן נסיון טיפולי בתרופה דומה - אירסה הופסק בשלב מוקדם
    מדפר חולים נפטרו כנראה מהטיפול
    הענין הוא שכנראה טיפולו בכל החולים מכל הסוגים כולל מעשנים כבדים עם גידולים אגרסיבים שהוו
    את אלו שסבלו יותר מתוצאות הלוואי
    לאור זאת יש להזהר בטיפול משלים בטרסיבה כעת עד שיהיו בידינו נתונים נוספים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בסרטן ריאה מסוג אדנוקרצינומה
    ליאורה
    26/04/2009

    שלום,

    לאבי (בן 66) נתגלה גידול סרטני בריאות (לא תאים קטנים) מסוג אדנוקרצינומה דרגה B-2. גידול עיקרי (בקוטר 5 ס"מ) ושתי גרורות קטנות יותר בריאות והכל באותה האונה (שמאלית תחתונה).

    ביום 17/02/09, אבי עבר כריתה של האונה השמאלית הנגועה ונמצא שארבע בלוטות לימפה סמוכות נמצאו פגועות.

    לאחרונה, אבי החל בטיפול כימותרפי בשילוב של שתי תרופות: נבלבין וציספלטין. פרוטוקול הטיפול הוא כזה: שבוע ראשון ניתנים שתי התרופות יחד (טיפול גדול), בשבוע השני ניתנת רק ציספלטין (טיפול קטן) ובשבוע השלישי מנוחה לגוף ולאחר מכן, חוזר חלילה וכך משך 4 סדרות טיפול (טיפול גדול + קטן = סדרת טיפול).
    יש לי מספר שאלות ואשמח לקבל עליהן תשובות:

    1) האם זהו הטיפול המתאים ביותר למקרה מסוג זה כמפורט לעיל? אם לא, האם יש טיפול אחר יעיל יותר?

    2) האם ישנו פרק זמן מסוים לאחר הסרת הגידול בו כדאי להתחיל בטיפול הכימי ולאחר מועד זה, יעילות הטיפול יורדת?

    3) האם קיים טיפול אלטרנטיבי שניתן לשלב במקביל לטיפול הכימי, על מנת לנסות לייעל ולהגדיל את סיכויי הריפוי? אם כן, מהו הטיפול המומלץ?

    4) האם ישנו מחקר המשלב תרופה ניסיונית בו ניתן אולי יהיה ליטול חלק (כמובן במקביל לטיפול הכימי) על מנת להגדיל את סיכויי הריפוי?

    לאחר קבלת הטיפול הגדול אבי נאלץ לדלג על הטיפול הקטן היות והרגיש קצת לא טוב. נאמר לי שזה לא כל כך חשוב ואפשר להמשיך לפי הפרוטוקול כאילו הוא לא דילג על הטיפול הקטן ולתת כמתוכנן וכרגיל את הטיפול הגדול, האם זה אפשרי? האם זה לא פוגע בסיכויי הריפוי, שכן, אילו לא הייתה כל יעילות במתן הטיפול הקטן מדוע ניתן מלכתחילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול משלים

    פרופ' חובב נחושתן
    28/04/2009

    הטיפול בשילוב נוולבין ציספלאטין הוא הטיפול היחיד שהוכח בניסויים רנדומלים - בהם שתי זרועות ( עם ובלי טיפול) כיעיל בתור תוספת לאחר ניתוח
    חלק מהחולים לא קיבלו טיפול מלא מסיבות שונות ובכל זאת נראה כי הרויחו מהטיפול - לכן זו כיום האופציה שלנו לטיפול
    בנוסף לכך ישנם חיסונים שבאים לשפר את תוצאות הטיפול הנל
    בהדסה עכ ובמרכזים נוספים כמו תל השומר מתקים לפחות ניסוי אחד כזה שדורש משלוח מראש של הפתולוגיה לחול לכן כדאי לברר לגבי הניסוי כבר עכשיו ןלא לחכות לסוף הטיפולים
    איננו יודעים כעת האם הניסוי יהיה יעיל למרות התוצאות שהיו מספיק מעודדות על מנת שהחברה תשקיע בניסוי כזה שלותו מליליונים רבים של דולרים
    מעבר לכך יש עוד רעיונות שלא הוכחו
    יש נקודה נוספת חשובה
    יש עודיות לא במרמת ההוכחה הגבוהה ביותר אבל מקובלות לפחות ברוב אירופה כי לחולים להם היה גידול בבלוטות במיצר ( הרווח בין שתי הראות) כדאי להוסיף הקרנה למיצר
    בהצלחה!!חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה

    ליאורה
    04/05/2009

    ראשית, אנ י מאוד מאוד מודה לך על תשובותיך.
    בהמשך לתשובתך רציתי לציין:
    האופציה לטיפול נוסף בדרך של זריקה נבדקה על ידנו אך לצערי, אבי נמצא כלא מתאים לניסוי זה וחבל מאוד ולכן, רציתי לשאול האם אתה מכיר ניסוי או ניסויים אחרים שמהווים אופציה נוספת לטיפול מלבד הטיפול אותו הוא מקבל עד כה נוולבין וציספלטין? (אגב, כל ניסוי ומבחינתנו ולא חשוב היכן).
    כמו כן, לעניין הקרנה למיצר אותו ציינת, שאלתי את הרופא והאחרון אמר לי שמכיוון שהמדובר בטיפול משלים בלבד (שכן בניתוח הורידו את כל הגידול כולל את בלוטות הלימפה), אזי שאין צורך בהקרנה מכיוון שאין למעשה מחלה, היינו, אין את מה להקרין. האם בתשובתך התכוונת שמקובל להקרין למייצר כאשר יש גידול שלא ניתן להסרה או שישנם מקרים וניסויים בהם בוצעה הקרנה למייצר למרות שאין באותו שלב גידול על מנת להקטין את הסיכוי שהמחלה תחזור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אדנו

    פרופ' חובב נחושתן
    12/05/2009

    איני מכיר כרגע ניסוים נוספי םבארץ סביר להניח שיש בעולם
    על הקרנה התכוונתי לכך שיש הרבה שמקרינים אם היו בלוטות
    ההוכות עדין לא חזקות אבל ניתן בהחלט לבפרש את הידע בידינו ולאמר שחולים להם היו בלוטות נגועות יש לשקול הקרנות למיצר
    זה שינוי לעומת המצב לפני כמה שנים אז לא היו מקרינים
    הצעתי לברר אם רופאי הקרנה כגון רופאי ההקרנה במוסדינו
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול משלים

    פרופ' חובב נחושתן
    23/05/2009

    הטיפול המשלים היחיד שהוכח עד כה ב ניסויים עםשצי קבוצות ( נסויים בפאזה 3) הוא הטיפול בשלוב עם נוולבין שמקבל אביך
    מענין כי בניסוי הראשון עליו דווח כמעט 50% מהחולים שטופלו בכמו לא הצליחו לסים את הטיפול
    ובכל זאת היה רווח מהטיול כך שסביר להניח שגם אם אביך הפסיד טיפול אחד אין בך לאמר כי הטיפול אינו יעיל
    אין לדעתי נתונים כמה זמן מהניתוח יש לבצע את הטיפול
    הנטיה שלי שול רוב הרופאים היא כמובן להתחיל טיפול בזמן הקרוב ביותר האפשרי אך איני מכיר
    נתונים שאומרים כי יש זמן שבו הטיפול אינו יעיל
    לגבי טיפולים נוספים - ישנו ניסוי עולמי - מגריט שבו מנסים לחסן את החולים שמתאימים לניסוי
    בארץ משתתפים מספר מרכזים בניסוי כולל תל השומר והדסה עכ
    כדאי לברר על הנושא עם הרופא המטפל
    הבעיה עם טיפולים אלטרנטיבים היא כי הם אלטרנטיבים כי לא נבדקו בדרכים המקובלות ולא אושרו
    ולכן למרבה הצער איני כול להמליץ על טיפול אלטרנטיבי יעיל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרסיבה או קרבופלטין לאדנוקרצינומה
    אביחי
    25/04/2009

    אדם בן 80, לא מעשן, בינואר התגלה אצלו סרטן מסוג אדנוקרצינומה כנראה מחלה המצויה בגוף 2-3 שנים. הרופאים ממליצים על תרסיבה שאינה בסל הבריאות אך טוענים שכדי לקבלה הוא צריך לקבל קודם קרבופלטין (רופא אחד אמר לנו בפירוש שזו הפוליטיקה של המחלה. . .) לגבי הקרבופלטין אנו יודעים שאנשים לא שורדים זמן רב אחרי. לגבי התרסיבה 1. מה לדעתך יכולה להיות ההשפעה החיובית במקרה זה? . 2. מהן תופעות הלוואי? 3. כיצד ניתן להשיג תרופה זו דרך קופת חולים ובמינונה בלי לעבור קודם את הקרבופלטין 4. האם יש לך המלצות נוספות ביחס למחלה זו? 5. אדם זה מקבל כבר חודשיים וחצי תזונה טבעית, בעיקר ירקות ופירות. תודה על הכל! אביחי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טרסיבה ופוליטיקה

    פרופ' חובב נחושתן
    27/04/2009

    טרסיבה הוכיחה שיעור תגובה משמעותית יותר גבוה אצל לא מעשנים
    יחד עם זאת יש לזכור שקבוצת חולים זזו בדכ נראה ששורדת זמן ארוך יותר מאשר לא מעשנים עם זרטן ראה
    ישנם מדדים נוספים שמנבאים כפי הנראה ( גם על כך יש עדין מחלוקות) את אוכלוסית החולים שירויחו מטרסיבה
    כולל צביעה חיובית למטרהשל טרסיבה EGFR אמפליפיקציה של גן זה ומוטציות נקודיות בגן לEGFR שנפוצות בהרבה אצל לא מעשנים
    אלשתי הבדיקות הראשונות זולות יותר השלישת יותר יקרה וניתן לבצען אם כי במאמץ גם לישראלים - קופח לא מחזירה הכסף
    טרסיבה רשומה לקו שני
    לצין כיאין ניסוי שמראה כי יש עדיפות בטרסיבה לחולים בקו ראשון מאוכלוסיה כל שהיא
    ישנם ניסויים שמדגימים תוצאות מרשימותת של טיפול זה בקו ראשון לחולים עם מוטציהאהל לא בהשואה לקבוצה אחרת.
    כמו כן יש לזכור כי טיפול כמוטראפי לעיתים קל יותר לחולים מסוימים מאשר טרסיבה שגורמת לתופעות עוריות שונות
    טיפול בקרבופלאטין הוא אפשרות
    אני נוהגלהתחיל טיפול במבוגרים בדכ בנוולבין
    ישלזכור כי תרופה זו ניתן גם לתת דרך הפה אם כי רוב החולים שלי ( כלקם מבוגרים ואף מעל 80!) מעדיפים כבר להגיע לטיפול יום לקבל התרופה
    אין השואה בין הכמותרפיות השונות בקו ראשון בתור כמו בודדות אין ידיעה מי עדיפה
    היתה חולה בטיפולי שטופלה 3 שנים כך בנוולבין ואשנה וחצי בטרסיבה שהיתה לחולה טיפול קשה יותר מהנוולבין!!
    לכן התחלה של כמותרפיה היא דבר סביר במקרים אלו
    מעבר לטרסיבה היא אפשרות סבירה מאד בהמשך
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון וריאות- שאלה
    לחוצה מאוד!
    16/04/2009

    שלום, אני בת 20, לא מעשנת ויש לי שאלה.
    לא היתה לי תקופה בחיים שנהגתי לעשן ואני גם לא מתכוונת להתחיל. הדבר בהחלט דוחה אותי ואני מודעת לפגיעות הבריאותיות החמורות שהסיגריות מביאות איתן.
    אמנם, אני לחוצה מאוד.
    לפני כשנה בערך, החלטתי שאני רק רוצה לנסות לעשן, כדי לראות איך זה, וידעתי שזה לא יגרום לי להתחיל לעשן, כי אני ממש לא רוצה להזיק לבריאות שלי.
    בפעם הראשונה שניסיתי, בערב אחד, שתי חברות שלי הדליקו במהלך הערב 3 או 4 סיגריות (ביחד, לא כל אחת). וביחד עישנו שלושתינו את השלוש או ארבע סיגריות האלה. זו היתה הפעם הראשונה. במהלך אותו שבוע עישנתי עוד פעמיים. שכל פעם כזאת לקחתי 4 או 5 שכטות מחברה. אלה היו השלוש פעמים שעישנתי בחיים שלי, שכמובן לא יחזרו. הבעיה היא שעכשיו אחרי שנה התחלתי נורא להלחץ שאולי השלוש פעמים האלה הזיקו לי. רציתי לדעת אם יכול להיות שהשלוש פעמים האלה עשו לי נזק לריאות? או לעורקים?או יגרמו לי לחלות בסרטן? או השחירו לי את הריאות? או עשו איזה נזק בלתי הפיך?
    זה אמנם היה רק 3 פעמים וגם לא(!!!!!!!!) לקחתי לריאות בכלל באף אחת מהפעמים אבל אני נורא מודאגת.
    אודה מאוד אם תענה לי.

    המודאגת...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עישון וריאות- שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון מועט

    פרופ' חובב נחושתן
    17/04/2009

    אדם שעישן פחות מ100 סיגריותך מחשב גם לבפי מיטב הזטטיסטיקות כלא מעשן
    אני מקוה שלמרות הלחצים לא תתחילי לעשן שכן קשה מאד להפסיק עישון וזו התמכרות ממנה קשהלהשתחרר
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אם כך...

    לחוצה מאוד!
    18/04/2009

    זה אומר שנגרם לי נזק או לא?
    (וברור שלא אתחיל לעשן. אני נגד)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזק מינימלי

    פרופ' חובב נחושתן
    21/04/2009

    פחות מ100 סיגריות - נזק מינימלי
    אנו נפגעים כל הזמן משאיפת זיהום אויר
    עשן מסיגרויות אחרות וכו
    ובכל זאת נזק זה לא גורם לסרטן אצל רוב האנשים
    ולכן מספר קטן מאד !של סיגריות כמעט לא שושות נזק יותר מאשר הנזק מהסביבה
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למודאגת

    רוני
    20/04/2009

    שמעת על עישון פסיבי..אלו הם האנשים שלא לוקחים לריאות במובן שאת מתכוונת אליו ובכל זאת זה מסוכן לא פחות אם לא יותר מאנשים שמעשנים ..והם גם חולים בסרטן ריאות .

    את צריכה להפסיק לעשן אם את כלכלך לחוצה ולא לתכנן את החיים שלך על פי 4 הסיגריות האלו..הריאות שלך בטוח קיבלו מהעשן הזה אבל בין זה לבין 100 אחוז שתחלי בסרטן ריאות זה עדיין רחוק...זה בוודאי לא היה בריא לעשות אבל גם אם מעשנים לידך זה לא בריא..

    תשמרי על עצמך ותהני מהחיים שלך ואל תדאגי יותר מידי כי זה בטח לא בריא לחיים ..תנסי לשמור תעשי בדיקות תקופתיות ..וזה הכל ...יש אנשים שמאנשים כל החיים שלהם ולא חולים בסרטן ויש כאלו שלא עישנו יום אחד וחולים בסרטן ..אי אפשר לנהל את החיים ככה...כל יום ביומו תחיי ותדאגי להישאר בריאה..

    רק בריאות ..
    רוני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרוני

    לחוצה מאוד!
    20/04/2009

    אוקי...בסדר.
    ואני לא צריכה להפסיק לעשן, כי אני לא מעשנת!


    תודה וגם לך,
    רק בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיעול
    tch
    10/04/2009

    לילה טוב,

    אחת לכמה ימים, לרוב בבוקר לאחר הקימה אך לא מחייב, אני מתחיל להשתעל לפרק זמן של כ-15-20 דקות.

    השיעול חזק ומאומץ, כאילו משהו מפריע לי בלוע, במהלך השיעול אני מרגיש תחושה של משהו שניתקע לי בגרון שקשה לי לפלוט, מין ליחה צמיגית שכאילו עולה למעלה אך גולשת חזרה לגרון.

    השיעול נמשך כרבע שעה לאחר מכן הוא נעלם ואני מרגיש טוב יותר, במהלך השיעול עייני דומעות.

    רציתי לדעת ממה התופעה נגרמת ?
    היתכן ומדובר ברפלוקס ? (אני לא מרגיש צריבה לפני זה בגרון או משהו דומה, אך מידי פעם יש לי צרבת).
    היתכן כי אכילת שוקולד בערב תגרום לתופעה כזו לאחר כמה שעות ? (בקימה בבוקר לאחר שינה) ?
    האם יש עוד דברים שבאים בחשבון ?

    בעבר הרחוק ביצעתי גסטרוסקופיה בה לא נראה כלום וההנחה היתה כי הנ"ל מרפלוקס.

    עוד לציין כי כשאני פולט רוק/ליחה היא צמיגה ודי דביקה, האם יש דרך להפטר מהליחה הזו שמטרידה אותי הרבה מאוד זמן ? לציין עוד כי אני לרוב רגיל לבלוע את הליחה ולא לפלוט אותה.

    עוד דבר קטן
    לפעמים בזמן השיעול כשאני פולט את הליחה/רוק, היא שקופה עם מעט קצף ולפעמים רואים בה עיגולים (1-2) קטנים שנראים לי כמו פיטריה או משהו כזה בצבע לבן/שקוף (זו ההגדרה הכי טובה שמצאתי לתאר את זה) - האם זה משהו משמעותי ? מה יכול להיות ?

    למשל:
    הלילה כשהלכתי לישון הרגשתי צורך להשתל מידי פעם, כאילו משהו מציק בגרון, השיעול נשמע מאוד מאולץ כאילו אני משתעל בכוח ובכפיה.
    לאחר כ-10 דקות התחלתי להשתעל ברציפות כאשר התלווה לזה פליטה של ליחה/רוק די צמיגים, חלק מהפליטות היו הרבה בועות אויר וקצף, כאשר לאחר כ-20 דקות העניין כמעט וחלף.
    לציין כי לפני שהכל התחיל הרגשתי צורך לעשות גרפצים, כדי כאילו לשחרר את המועקה בגרון, אבל לא הצלחתי בכלל, כאשר לאחר "התקפת" השיעול הצלחתי לעשות זאת.
    האם ישנן מחלות אחרות קשות שיכולות לגרום לשיעול כזה ? והאם הקשבה לריאות ע"י רופא יכולה בהכרח לשלול דברים הקשורים לריאות/נשימה ?

    תודה על התשובה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיעול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיעול

    פרופ' חובב נחושתן
    10/04/2009

    זו שאלה לרופא משפחה או לרופא ראות שיעשה בירור מקיף לברר מקור זיהומי קודם כל
    וחכ דלקתי ו גם לבסוף גידולי
    ניתן לבצע CT וכו - הכל לשיקול הרופא
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פט סי טי
    ע
    02/04/2009

    הבנתי מדברי הרופא כי במקרה של דלקת ראות בנוסף לגידול, סי טי רגיל ידגים את שניהם ללא אפשרות להבחין בינהם.
    האם פט סי טי יכול להדגים את הגידול בלבד ללא הדלקת?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פט סי טי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PET

    פרופ' חובב נחושתן
    03/04/2009

    פט לא יבחין באופן אמין בין בלוטה בה קליטה מגידול או כתוצאה מדלקת
    עם זאת גוש נראה אחרת ב CT מאשר תסנין ולעיתים ניתן יהיה לדעת אם הגוד הראתי חשוד יותר לממאירוןת או לדלקת
    לסיכון אכן יש בעיה לפט כאשר יש דלקת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    ע
    07/04/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן ריאות תאים קטנים
    אולג
    02/04/2009

    שלום רב,

    אבא שלי בן 62 חולה סרטן ריאות תאים קטנים, כרגע עובר טיפולי קו שני עם היקמטין. בזמן אחרון כשהוא ישן נרדמת לו רגל ימין. האם מדובר בגרורות בראש או שיש סיבה אחרת? איזה בדיקות צריך לעשות?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן ריאות תאים קטנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגל רדומה

    פרופ' חובב נחושתן
    02/04/2009

    הרדמות הרגל יכולה לנבוע ממספר סיבות ויכולה להיות תוצאה של בעיה של עצב לא במערכת העצבים המרכזית ( מח חוט השדרה) כי אם מחוצה לו
    המלצתי - פניה לנוירואונקולוג
    שיוכל אתר את הסיבה ולהמלי על בירור וטיפול בהתאם
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיטי ריאות
    עליזה
    30/03/2009

    ד"ר שלום,
    אני חולת לימפומה מסוג LARGE B CELLS במדיאסטינום ללא מעורבות מח עצם. סיטי בטן תקין. אני מטופלת בכימותרפיה + מבטרה. בסיטי השוואתי ידול קטן ב 75% לאחר 7 טיפולים. הסיטי ריאות מראה "מספר סיבים פיברוטיים" ללא שינוי. מה משמעות הדבר? האם אלו תאים סרטניים גם כן?
    אשמח לקבל את חוות דעתך. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סיטי ריאות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ct

    פרופ' חובב נחושתן
    01/04/2009

    עליזה שלום
    איני מטפל בדכ בלימפומות ולכן חשוב לדבר על הממצאים עם רופאך
    יתכן מאד שי הממצאים המתוארים אינם גידול גי אם רקמת צלקת אבל מכיון שאיני רופא מטפל ולא רנטגנולוג חשוב מאד לדבר על הנושא הנל עם רפא מטפל
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפולים אחרים בסרטן ריאה גרורתי
    מזל טוב
    21/03/2009

    בס"ד ד"ר נחושתן שבוע טוב ראשית תודה על תשובתך . היום צפיתי בטלויזיה וראיתי את פרופ' גולדברג נחום מבית חולים הדסה עין כרם שדיבר על טיפול בסרטן הריאה משהו על ידי הזרקת חומר לריאה שמקטין את הגידולים. על מה מדובר? המצב של אחי הולך ונעשה קשה יותר אולי הטיפול הזה יעזור לו אולי ישנם טיפולים אחרים למעט הקרנות וכימותרפי? תודה רבה ושבוע טוב ומבורך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • rf

    פרופ' חובב נחושתן
    25/03/2009

    הטיפול עליו מדובר הוא השמדה ממקודת של גידולים על ידי שימוש ב RF ( סוג של חימום עם הכנסת מחט לגידול )
    אם יש מחלה גרורתית מפושטת הטיפול בדכ לא מתאים
    במצב קשה בדכ הטיפול לא מתאים
    בהצלחה בטיפולים שניתן לתת
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיספסו אותי...?איך ממשיכים?
    נעמי
    18/03/2009

    ניראה שפיספסו אותי וממצב 2 עברתי למצב4 אנחנו מכירים טיפלת גם באימי,פוגשת בך במיסדרונות בית החולים ומתרשמת מאדיבותך כלפי כולם, אשמח אם תשיב לי... קרצינומה טריפל נגטי בבלוטות הלימפה ובשד ,התחילו טיפול לפני ניתוח, אדרמניצין היתה תגובה טובה של הכימייה והכל הצטמצם משמעותית ,אחר ככן עברו לטקסול שאכן העלים לגמרי את הגוש בשד עד שלא ראו כלום, אך בבבלוטת הלימפה עבד בעצלתיים ונישאר עוד טיפונת נפחיות מכדור פינ גפונג הוקטן לגודל של זית, הטקסול לאהשפיע כימעט על הלוטה שנישארה כימעט באותו גודל מסיום האדרמיניצין, הטיפול הסתיים והמתנתי לניתוח,בזמן ההמתנה עשיתי בדיקות אולטרה סאנד ממוגרפיה ורנטגן, שהעידו שהגוש נעלם כליל בשד, אך עדיין מעט נפוח בבלוטה,אמרו אולי דלקת קטנה ,בדיקת הרנטגן הפתיעה אותי יותר כאשר בישרה על צל קטן בריאה, ושינוי ספנדילוטי החוליה l 4עמוד שידרה מותני, בדקתי את צילום הרנטגן שנעשה 5 חודשים לפני ושם הכל היה תקין, משמעו שאולי בלוטת הלימפה עדיין נגועה ובזמן ההמתנה לניתוח (חודשיים) ושולחת גרורות אחת לעמוד שידרה ולריאה ומי יודע עוד לאן? ניראה שנעשה כאן פיספוס מכיוון שבמהלך הטקסול לא נעשו בדיקות מתאימות לראות אם יש נסיגה, וסמכו על זה שזה נסוג בשד על ידי בדיקה ידנית,אך את הנעשה בבלוטה לא תיחסו בהתאם, וידוע שבבלוטה קשה יותר לסלק את הקצינומה, במקום ולמהר אותי לניתוח מדוע לא לקחו בחשבון את זמן ההמתנה שעלי להשאר ללא הגנה כאשר המחלה עדיין פעילה בגופי? האם לא היה עדיף להמשיך בהקרנות לבית השחי כדי להשמיד לגמרי את הנעשה גם בבלוטה ורק אז לנתח כשהכל ניגמר ? אמנם מה שניראה בריאות הוא עדיין קטן מאוד ,אך אם זה מסוג תאים קטנים הרי תוך מס חודשים עלול לפתח עץ לתיפארת.. מחר ניגששת לניתוח למפקטומי והסרת בלוטות, האם לא קצת מאוחר מדי? האם אין חשש שבמהלך ההחלמה מהניתוח הכל עלול לפרוץ ביתר שאת מכיון שמערכת החיסונית עסוקה בהחלמה מהניתוח הלא פשוט?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלב 4

    פרופ' חובב נחושתן
    21/03/2009

    ה סיפור נשמע מורכב
    האם מדובר על גרורת מסרטן שד טריפל נגטיב
    זהו תת סוג שהוא לעיתים אגריסיב י
    האם בדיעבד אפשר היה לפעול אחרת איני יודע -אבל לפי מה שהבנתי ממכתבך טיפלו בדיוק כמקובל במקרים אלו
    אנו כעת מציעים טיפול מיוחד לטריפל נגטיב בסרטן שד
    כך שאת יכולה לשאול את הרפא שלך לגבי הנושא -אם הוא בהדסה עכ

    להת בינתים חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפרתרמיה וסרטן הריאה
    מזל טוב
    17/03/2009

    בס"ד אחי , בן 57, בריא עד לפני כחודשיים. חלה בסרטן ריאה מסוג non small cell lung carcinoma תת סוג- סקוומוס עם גרורות בעצם הפמור צד שמאל, חוליה T12 וצלע ימנית בבית החזה. טופל בהקרנות (10 טיפולים בחוליה T12 ו-8 טיפולים בפמור) לאחר מכן עבר ניתוח אורתופדי לקיבוע של עצם הפמור. היום החל טיפול כימותרפי (גמזר וקרבופלטין). הייתי שמחה לשמוע את דעתך בנוגע לטיפול בהיפרתרמיה. אשמח לשמוע את עצתך בהקדם האפשרי היות ואנחנו רוצים להתחיל בטיפול בהקדם. תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היפרתרמיה וסרטן הריאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפרתרמיה

    פרופ' חובב נחושתן
    21/03/2009

    יפרתרמיה היא שיטת טיפול בסרטן עליה יש מספר גדול של עבודות מעבדה כולל עבודות בתרבית רקמה ועכברים
    לגבי סרטן ראה איני מכיר עבודות גדולות בבני אדם אשר בדקו נושא זה
    והשוו לטיפולים אחרים והדגימו כי אכן טיפול זה עוזר
    בארץ ישנו מכון אשר באופן פרטי נותן טיפולים בהיפרטתרמיה
    איני מכיר ולו פרסום אחד מהמכון בעיתון מדעי שיוכל לשכנע כי אכן הטיפול שהוא נותן יעיל
    בגרמניה מטפלים בהיפרתרמיה איזורית ( לדוגמא ראות או בטן) תוך פיקוח על החימום על ידי MRI - טיפולים במינכן וברלין ביהח שריטה
    גם שם זהו טיפול נסיוני אבל לפחות עם בקרה רצינית
    לכן כעת איני יכול להמליץ על הטיפול למרות שלדעתי העקרונות עליו הוא מבוסס הם רציניים ולא מדובר רק בלחש קסמים וכו
    אבל המטפלים לא פועלים במסגרת המדעית המקובלת ולא ברור אם מה שהם עושים אכן עוזר
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זהירות מטיפולים היפרטרמיה לא יעיל

    מידע
    09/07/2011

    ל.............................. שלום
    כמובטח סקרתי את המחקרים שהתפרסמו על היפרטרמיה.
    מסתבר שאין טיפול קליני בהיפרטרמיה. מה שכן יש מחקרים בודדים שבהם מנסים לשלב היפרטרמיה עם כימוטרפיה, הקרנות ועוד. המסקנות של החוקרים הם שיש להמשיך לחקור.

    אשמח לשמוע על
    אני מצרף מאמר

    להשתמע
    כך כותב חוקר ממכון וייצמן למדע שבדק את ההיפרטרמיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיעול כמה ימים
    מירים
    15/03/2009

    שלום דוקטור אני אשה בת קרוב ל60 מעשנת קופסא ביום יש לי שיעול וליחה צהובה כל פעם שאני הולכת לרופאת המשפחה היא שומעת את הריאות ואז נותנת לי סירופ. לפני כשנה היתה לי אותה הבעיה ונשלחתי לצילום חזה.האבחנה היתה ללא תסנין תפליט או גודש צל הלב לא גדול. שינוים ברוכיאליים כרוניים סביב שערי הריאות. כל הזמן יש לי בעיית שיעול וכאבי חזה וגב מה הם התסמינים האם אני צריכה לעבור סיטי ריאות? האם זה יכול להיות סרטן ריאות? מה היית מציע לי לעשות איזה צילומיים עלי לעבור? רופאת המשפחה שלי לא שולחת אותי לבדיקות מעמיקות יותר ואני ממש מפחדת שאין לי בעייה רצינית?מאוד אודה לך על התיחוסתך לשאלותי. תודה מקרב לב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיעול כמה ימים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עניתי לשאלה

    פרופ' חובב נחושתן
    17/03/2009

    עניתי בפרוט לשאלה לא ברור לי למה זה לא מופיע
    עקרונית לפנות לרפא ראות
    לשקול ביצוע אפילו באופן פרטי ( ניתן לבצע בהדסה עכ תמורת כמה מאות שקלים) CT לסריקה
    ניתן לדבר עם רפא על יתרונות אבל גם חסרונות של בדיקה כזו שעדין לא הוכחה עד הסוף כמצילת חים
    אני תומך בביצוע הבדיקה לפחות פעם אחת למעשנים ותיקים אבל ישנם אחרים שטוענים כי לא נכון לבצע הבדיקה
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידול בריאה?
    נעמי
    12/03/2009

    לפני חצי שנה בדיקת סיטי ללא חומר ניגוד העידה על מימצא בגודל 2.2 מ"מ מוקד ריאתי קטן אונה עליונה משמאל אין עדות לתפליל פלאורלי בדיקת סיטי חוזרת עם חומר ניגוד לא ניכתב כלום על כך פט סיטי לא ניראה כלום אז נירגעתי ,אבל היום צילום רנטגן העיד על צל מעוגל קטן מעל שער הריאה השמאלית יתכן ממקור ואסקולארי פרט לכך ב.מ.פ. דרוש מעקב והשואה עם צילום קודם שינויים ספונדילוטיים קלים בגובה l-4

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גידול בריאה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגשת לרפא

    פרופ' חובב נחושתן
    13/03/2009

    בשאלה כזו מורכבת חיבים פגישה כם רפא מטפל והערכת מומחה לרדיולוגיה
    חובב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה פירוש המילה צל?

    נעמי
    14/03/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולי בכל זאת...?

    נעמי
    15/03/2009

    ביולי התגלה גוש בשד השמאלי שעה 9,בספט התחלתי כימוטרפיה אדרמניצין וטקסול ,סיימתי ועכשו לפני ניתוח,הבדיקות ממוגרפיה מעידות שהכל נעלם כולל בלוטות הלימפה והגוש בשד, ממתינה לניתוח להסרת הבלוטו והגוש שסומן, בדיקות כלליות שלפני ניתוח העידו על "העיגול הקטן שבשיער הריאה,כימעט מתחת להימצאות הגוש בשד, הגוש בשד הוגדר כנייד לפני הכימוטרפייה ,הגוש בבלוטות הלימפה היה גדול 2.2 סמ ו3 בלוטות לימפה דבוקות ולא ניידות, לאחר הכימייה הכל ניראה שנעלם,אך קראתי שהגידול בריאה מגיב 25 אחוז לכימייה, לכן ההעלמות מהשד לא מבטיחה את אותה העלמות מהריאה , שאלתי שאלות אך אומרים לי תתרכזי בניתוח.שאחריו החלמה של חודש ואח רכך הקרנה אנני רוצה לבזבז זמן יקר ,לכן שואלת אילו הגידול קיים בשער הריאה האם ניתן לנתח ממקום זה מבלי להזיק לריאה עצמה? זה שלא כתבו את הגודל משמעו שזה קטן או לא ברור? האם בזמן ההקרנות כדאי כבר לשלב גם לריאה במידה וקיים משהוא? רוצה לקחת אחראיות לחיי אך חוששת שלא יהיה לי את הזמן וכוחות הנפש לטפל בכל , לכן למרות שזה מפחיד חשוב לי להפנים כדי לדעת איך ממשיכים,מה עושים לפני מה ? אשמח אם בכל זאת תשיב לי.. יש לי ילד קטן שעדיין זקוק לאמא...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום