מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סרטן ראותאני29/12/2008
ד"ר שלום , בעלי חלה לפני כשנה בסרטן ראות תאים לא קטנים דרגה 4 (גרורה באדרנל) נותח שני המוקדים וסיים טיפולים עבר 2 פט סיטי תקינים האחרון בנובמבר השנה. בשבועיים האחרונים סובל משיעול טורדני והרבה ליחה היינו אצל רופא משפחה שטען שזו שפעת וזה יעבור לבד . אתמול החל להוציא ליחה בצבע שחור אין חום או נזלת רק שיעול מאוד טורדני והרבה ליחה האם להקשיב לרופא ולא לקחת כלום או לעדכן את האונקולוג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ד"ר פרוכטר
ד''ר אורן פרוכטר29/12/2008שלום לך.
לאור הרקע האונקולוגי הקודם ומשך התלונות הממושך שהייתי ממליץ להיוועץ במקביל לרופא המשפחה גם באונקולוג המטפל לאחר ביצוע צילום חזה ושליחה של כיחים לתרבית וציטולוגיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשרית פלוירלית או תת פלוירלית בקוטר 8פרופ' חובב נחושתן26/12/2008
שלום דר',
בעקבות c.t בטן נמצאה קשרית בבסיס הריאה מימין בגודל 8 מ"מ , הומלץ להשלים את הבדיקה בסריקה של כל בית החזה , לאחר חודש עשיתי c.t חזה ולהלן התוצאות:
בתי השחי שמורים
קשרית פלוירלית או תת פלוירלית בקוטר 8 מ"מ בבסיס הריאה מצד ימין (חתך 2-166)
פרט לכך הריאות נקיות.
הקנה והסימפונות שמורים
כלי הדם הריאתיים שמורים
שערי הריאות חופשיים
המדיאסטינום שמור
הלב בגודל תקין
חלונות העצם: ללא ממצא מיוחד
איניני יודעת איך להתייחס לתשובה מכיוון שהממצא התגלה באקראי עקב c.t בטן שהופנתי ע"י רופא משפחה . בתשובת הבדיקה לא הומלץ מעקב או המשך בירור , ברצוני לציין שבעברי 20 שנות עישון , לא מעשנת ב -5 שנים האחרונות , גיל 42.
את הבדיקה עשיתי במכון מור ועל התשובה חתום פרופ' , האם עליי להבין מכך שהעניין נבדק בצורה יסודית ואין צורך בהמשך בירור או שעליי לפנות לרופא ריאה שיבדוק אם הצילום?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשרית
פרופ' חובב נחושתן26/12/2008קשרית ראתית של 8 ממ היא לעתים ממצא שיש לעקוב אחריו בעזרת CT
רצויה תשובה של רנטגנולוג מומחה ל CT חזה
ישנם כללים לגבי מתי לחזור על CT
וכן מתי אם בכלל לבצע ביופסיה
בכל מקרה נראה לי שחשובה חוות דעת לגבי הצורך ב CT נוסף
כמו כן חשוב להפסיק לעשן !!!!
למרבה הצער אני מטפל גם בחולים עם סרטן ראה בשנות ה 40 לחיהם
לכן כדאי מאד להזהר
וגם אם הקשרית למעשה אינה סרטן ( רוב הסיכויים אבל לא בטוח- ראי למעלה )
לקחת זאת בתור אזהרה שכדאי להפסיק לעשן
יש תרופה חדשה צמפיקס - אולי היא מתאימה לך כדאי גם על כך להתיעץ עם רפא
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני זקוקה דחוף לעזרהג'ני25/12/2008
אמא שלי יש לה סרטן בריאות ובכבד והוא מתפשט והרופאים אומרים לי שאין מה לעשות מה אפשר לעשות?????????????. אני לא מוותרת עלייה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפא כמו שאר הרופאים
פרופ' חובב נחושתן26/12/2008יש לדבר עם הרופאים שוב
יש מצבים בהם באמת שהרופאים בדכ לא מציעים טיפולים כי הסיכוי להצלחה מאד קטן והסיכוי לתופעות לוואי מאד מאד גבוה
כדאי לדבר עם הרופאים שלה
אם רוצים לברר על אפשרות אחרת ניתן ללכת לביקור אצל רופא נוס לחוות דעת שניה
למרבה הצער לרובנו אין תרופות מפתיעות להציע
אבל ניתן ללכת לרופא נוס לפחות למען ההרגשה כי אכן ביררתם הכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש תרופות מתאימות יותר לסרטן ראמיה24/12/2008
שלום, אבי בן 67 חולה סרטן ראות (הסרטן בגול של 8 ס"מ בריאה שמאלית). הוא אמור להתחיל טיפו כימו בשבוע הבא. התרופות שהרופא רשם לו הן: Gemzar ו- Cisplatinr. האם יש חלופות נוספות (קיבלנו חוו"דמ אונקולוג אחד). אגב יש לו גרורות רק באזור השמאלי.כמו כן, מדובר באדם שאינו חזק פיזית. תודה ויום טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן ראה
פרופ' חובב נחושתן24/12/2008יש מספר חלופות לטיפול בסרטן ראה
הטיפול המקובל באץ ברוב המקרים עדין מתבסס על ציספלאטין וגמזר שעלול להיות טיפול לא קל
למרות שיש היום תרופה שנקרית EMEND ומאד עוזרת נגד בחילות ( מקווה שרשמו לאביך אותה )
בסרטן ראות שאינו סרטן ראות קשקשי - לדוגמא אדנוקרצינומה יש אפשרות לטופול באלימטה ALIMTAבמקום גמזר וכנראה טיפול זה מעט יותר טוב ( בינתים אנו מקבלים זאת במתנה מהחברה)
איני יודע איזה סוג של סרטן ראה יש לאביך
יש גם בחלק מהחולים אפשרות לטיפול באווסטין בנוסף לכמוטראפיה
תוספת זו מתאימה רק לחלק מהחולים ולאור תופעות הלוואי והתוצאות עימה איננו משתמשים בה רבות כמו בארצות הברית ( גם בעיה של מחיר!)
אני תאר לעצמי שהאונקולוג שלו היה מודע לכל אשר כתבתי לך
ובכל זאת אם לא כתב לאביך EMEND נגד בחילות כדאי לשאול אותו על כך
בחולים מאד חלשים לעיתים אנו מחליפים את ציספלאטין בקרבופלאטין שהוא פחות מעיף מעט פחות יעיל אבל מוריד יותר ספירות דם
שוב אני בטוח שהרפא שלכם חשב על כל הנקודות הללו
בהצלחה בטיפולים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקות ריאה חוזרותדפנה16/12/2008
אני בת 57. יש לי בשנים האחרונות דלקות ריאה חוזרות ובזמן האחרון התדירות גדלה. CT הראה כתם לא סדיר אך מומחה קבע כי מדובר באינפקציה. טיפול באנטיביוטיקה הקל על הסימפטומים וכעת חודש אחרי אני שוב חולה. הלכתי לפולמונולוג שחשד שמדובר ב MOT (Mycobacterium other than tuberculosis), ושלח אותי לעשות תרביות בשלושת הימים הקרובים. עד שתתקבל תשובה אני לוקחת זינת. יש לי 2 שאלות: 1. קראתי שלפעמים דלקות כאלה באות יחד עם סרטן ריאות וניתן לעשות אבחון רק בניתוח. האם זה נכון, ואיך היית מציע לי לפעול? 2. יש לי נכדים בני שנה ו-שנה וחצי האם אני עלולה להדביק אותם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה מורכבת
פרופ' חובב נחושתן16/12/2008לדפנה
אני מבין את החשש שלך אבל לפי הספור נשמע כי הרפא מתרשם כי רוב הסיכויים שאכן מדובר בזיהום
זאת בעיה בה מטפלים מומחים לטיפול בראות ואת צריכה לקבל חוות דעת של רפא כזה
אם מסיבה כלשהיא יש לך בעיה עם הרפא שלך או סתם חששות כבדים ניתן תמיד לפנות לחוות דעת נוספת
יחד עם זאת יתכן והרפא יסביר לך הכל ולא תרגישי בעיה כזו
תקוותי שאכן אין מדובר בגידול
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשלמה12/12/2008
שלשום בלילה ניפלט לי ליחה ובתוכה היה חתיכת קריש דם לא טרי ובמשך יום ראשון היה לי כמה פעמים כאשר פלטתי כיח היה שם חתיכות סימנים לדם ישן מאוד לא הרבה, אני היתי מעשן בערך 25 סיגריות ליום לא כולל שבתות ולפני כשנה וחצי הפסקתי לעשן האם אני צריך ללכת לעשות צילום MRI לריאות? היום כמעט שאין לי בליחה את התוספת של הצבע הדמי. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול דמי
פרופ' חובב נחושתן13/12/2008אתה צריך ללכת לרפא ראות להבדק
אם עישנת כל כך הרבה שנים יתכן וכדאי לך לבצע CTלסריקת ראות
קופח לא משלמת על כך והדעות בין רופאים על יעילות סריקה מוקדמת זו עדין חלוקות
כעת נעשה בארהב מבחן שבא לברר את הנושא הזה טוב יותר
עד שיגיעו תוצאות מבחן זה שיקח כמה שנים להערכתי כדאי לבצע CTחזה עם קרינה נמוכה
למעשנים כבדים מעל גיל 50
( כאמור יש הרבה רופאים שחולקים על דעה זו)
בכל מיקרה מומלץ ביקור אצל רפא ראות
למרות ששיעוצ עם מעט דם יכול לאלהעיד על כלום
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן תאים קטניםאני08/12/2008
שלום, לאבא שלי יש סרטן ריאות תאים קטנים. שבוע הוא צריך להתחיל כימוטרפיה קו שני. בבדיקת אולטרה סאונד התגלה גוש פוליפואידי בכיס השטן בגודל 20 מ"מ עם זרימת דם בתוכו. לאבא שלי אין דם בשטן ואין כאבים באזור זה אמרו חנו שזה ככל הנראה גידול, פעם אמרו לעשות ציסטוסקופיה, ופעם אמרו שלא צריך לעשות כלום כי אין דם בשטן. האם צריך לעשות משהו עם הממצא זה? לעשות או לא לעשות ציסטוסקופיה? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיס השתן
פרופ' חובב נחושתן09/12/2008מאד יתכן כי לאביך גם גידול בכיס השתן
איני יודע את מצבו הכללי
ניתן לבצע בדיקות לדם בשתן
ובדיקות נוספות לתאים בשתן
אבל לפני כל החלטה כדאי להעריך את מצבו הכללי
בדכ חולה עם סרטן ראה תאים קנים שמגיע לקו טיפולי שני הוא במצב שבעיתו העיקרית הבוערת הוא הגידול מהמקור הראתי וכדאי לאפשר לו חים עם מינימום טיפולים חודרניים
אבל ההחלטה יכולה להינתן רק עלידי רופאים שמכירים ורואים את החולה
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאבי07/12/2008
שלום רב, אולי תדעו לענות לי במקרה: אמא שלי בת 68 ,חלתה לפני שנתיים בסרטן השד ועברה כריתה.מטופלת בכדור הורמונלי.לפני כשלושה שבועות ,נתגלה סרטן במעי הגס ,בעקבות תופעות של שילשולים.בבדיקת סי טי שאת תוצאותיה קיבלנו לפני כיומיים ,נתגלו גרורות בעצמות: עצם הכסל ,חוליות גביות נמוכות ומותניות ,שבריפ פתולוגיים במספר צלעות תחתונות ונגעים באיסכיום.ברצוני להעלות מספר שאלות : מה המקור של גרורות בעצמות - שד או מעי גס? מהו נגע אוסטיוליטי? מהו איסכיום? מהי דרך הטיפול? תודה רבה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נגע אוסייאוליטי
פרופ' חובב נחושתן09/12/2008נגע אוסטיאוליטי הוא נגע שעושה חור בעצם
המקור לגידול הנל לדעתי לא ברור
ניתן לנסות לעשות ביופסיה כדי לברר את מקור הגידול
יש לכך חשיבות לגבי המשך הטיפול המתאים במצב
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופת hycamtin בקפסולותאני02/12/2008
שלום, אבי צריך להתחיל טיפול ב- hycamtin. קראתי שאירופה וארה"ב אישרו תרופת (hycamtin (topotekan בקפסולות לבליעה. האם יש את זה בארץ? האם זה בסל? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר hycamptin
פרופ' חובב נחושתן03/12/2008בזמנו החברה ניסתה לענין אותנו בנושא איני יודע אם יש להם בארץ את התרופה
למיטב ידיעתי התרופה לא בסל ולכן בעצם לא התשמשתי בתרופה לחולים עד כה
למרות שהשתמשתי בHYAMPTIN כקו שני לסרטן ראה תאים קטנים
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאות NSCLCאני01/12/2008
ד"ר שלום בעבר התכתבנו אספר בקצרה את ההיסטוריה: בעלי חלה בסרטן ריאות התאים הלא קטנים עם גרורה באדרנל, נותח בשני המוקדים וסיים טיפולים עבר פט סיטי שיצא תקין לחלוטין ועכשין לאחר חצי שנה פט למעקב וזו התשובה: 1.מצב לאחר כריתת האונה השמאלית העליונה 2.אין לראות קליטה פתולוגית של FDG חשודה לתהליך שאתי 3.ב-CT מודגם נודולון קטן ב-RUL ,ללא שינוי בהשוואה לבדיקה קודמת,מתחת לרזולוציה של ה-PET. בסיכום:אין לראות קליטה פתולוגית של FDG חשודה לתהליך שאתי. שאלתי: אנחנו מבינים שהתשובה תקינה אך בפט הקודם לא צוין שום נודולון אנא הסבר לנו את סעיף 3 ומה זה נודולון? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נודולוןן
פרופ' חובב נחושתן01/12/2008נודולון נראהלי המצאה של האיש אצלכם על ה PET שהכוונה לנודולה קטנה ביותר כנראה
הרבה פעמים לא מצינים כלל ממצא זה בתיאור הבדיקה
אם זה לא גדל בדכ אין לעשות עם זה דבר
יחד עם זאת חיבים לברר נושא זה עם רפא מטפל
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן משני בריאותויוי28/11/2008
אבי בן השמונים עבר לפני שנה ניתוח לכריתת חלק מהמעי הגס בעקבות גידול במעי. אבי יצא מהניתוח ועכשיו לאחר חצי שנה של טיפולים כימיים התגלו גרורות בריאות בצורה קשה של גידול וקישוריות . הרופא אמר שהמצב קשה. הרופא שאב נוזלים מהריאות . שאלתי היא פשוטה האם מוות מסרטן הריאות הוא מוות בצורת חנק? אנחנו רוצים לעזור לאבא שלנו הוא צלול מאוד וביקש שלא לסבול כאבים יש לנו תור לרופא ביום חמישי כדי לדעת אבחנה לאחר הוצאת הנוזלים אבל אני מבקשת לדעת במקרה הצורך האם אפשר למצוא מוות ללא כאבים וללא חנק ? איך מקלים על חיים של אדם טוב שיודע שהוא עומד בפני המוות אבל לא רוצה לסבול. בתודה מראש ויוי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חנק
פרופ' חובב נחושתן28/11/2008מתאר לעצמי כי היתם כבר אצל הרופא
לגבי נוזלים בראות ניתן לנקר אותם וכן ניתן במקרים מסוימים להכניס נקז עם שסתום חד כווני שנמצא בראות באופן קבוע ומאפשר ניקוז ללא בעיות של ניקורים חוזרים
אדם שנמצא במצב נשימתי קשה צריך להגיעלביהח שם מנסים לעזור לו באמצעים שונים כגון אינהלציות חמצן ועוד ולא לתת לו שעות של סבל כמו שתיארת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ויוי28/11/2008תודה על התשובה. אבי עדיין אינו סובל אנחנו דואגים ממה שיהיה בעתיד. לפי תשובתך אני מבינה את אשר רציתי לדעת .באמת תודה רבה ויוי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהצחי26/11/2008
אני אדם שמעשן. מעולם לא בדקתי את ראותי. כיום אני בן 40. מהי הבדיקה שאיתה עושים מעקב אחרי סרטן ריאות? האם עלי ללכת לעשותה כעת? כמו כן, כל כמה זמן מומלץ לעשות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעשן בן 40
פרופ' חובב נחושתן28/11/2008אין עדין בדיקה מוכחת לזיהוי מוקדם של סרטן ראה
משה שכן הייתי ממליץ על ביקורת אצל פנואונולוג
יש תרופות שעוזרות להפסיק לעשן ואפזר לשקול שימוש בהן
CT בקרינה נמוכה יכול לגלות נגעים חשודים בראה לפני שהפחכו סרטן מסוכן
יחד עם זאת יש לצין כי אין הוכחה חד משמעית לגבי שימוש בבדיקה זו לאיתור מוקדם אצל חולים וכמו כן לא ברור האם כבר בגיל 40 יש טעם בביצוע בדיקה זו - סרטן ראה אצל רוב החולים מתגלה בגיל מבוגר יותר
בהצלחה
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זו דעתו של דר עוזי יצהר על..פלג23/11/2008
עכשיו אני ממש מבולבל? זה מה שהוא כותב... אשמח לשמוע את דעתך? הסתירה הזו בין הדברים מאוד מבלבלת תודה השימוש בסיגריה אלקטרונית הינו שלב חשוב בדרך להיפטר מהסיגריות בכלל. הרעיון בסיגריה הוא ליצור טעם וריח בהנחה שהמשתמש לא ישאף את החומר לריאותיו!! המלצתינו - גם לחומר זה יש השפעה מזיקה. הדרך היחידה למנוע את המשך הנזק הוא להפסיק לעשן כלל, כולל הסנפת הניקוטין האלקטרוני הזה. קיים אתר אינטרנט ישראלי העוזר בגמילה מעישון ומכיל מידע רב וחיוני לאנשים כמוך - .isramensa בברכה, עוזי יזהר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת עישון
פרופ' חובב נחושתן23/11/2008דעתי שקשה מאד להפסיק לעשן
תקוותי שתוכל לבצע משימה קשה זו
ותוכל בהמשך לחיות גם בלי בסיגריות המלאכותיות
בהצלחה
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מבין ש...
פלג24/11/2008אין מישהו שיגיד שזה בוודאות עדיף מסיגריה רגילה? זו ההרגשה שלי בכל מקרה תודה רבה לך . שלא נדע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיגריה רגילה
hovav24/11/2008סיגריה בלי עשן ובלי זפת רק עם קצת ניקוטין עדיפה בהרבה על סיגריה רגילה חובב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
פלג25/11/2008תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת c.tתמר22/11/2008
שלום, בבדיקת c.t בטן שנעשתה לבירור ציסטה שנמצאה בכיליה נמצאו הממצאים הבאים: קשרית פלוירלית או תת פלוירלית בקוטר 8 מ"מ בבסיס הריאה מצד ימין - ממליץ על סריקת כל בית החזה . פרט לכך איזור המעבר חזה/בטן כולל הסרעפת , הפלוירה והסינוסים הקוסטופרניים - ללא סטיות. (צילום רחם אחרון שעשיתי היה לפחות לפני 10 שנים שהיה תקין.) בנוגע לציסטה בכיליה - נמצאה ציסטה פשוטה בגודל 1.8 ס"מ , כל השאר בבדיקה תקין. הממצא בריאה מאוד מדאיג אותי בעיקר בגלל שעישנתי במשך 15 כמעט שתי קופסאות ביום , הפסקתי לעשן לפני 5 שנים , אני בת 42 . ברצוני לשאול כמה ממצא זה קשור לסרטן? האם יש קשר ברור לסרטן? או שזה יכול להיות משהו אחר ? דבר נוסף שרציתי לציין , אני בטיפולי הפרייה בשנתיים האחרונות ,ללא ילדים , עברתי 3 הריונות שהסתיימו בהפלה טיבעית מוקדמת , וגם כרגע אני לפני התחלה של טיפול חדש ולא יודעת כיצד לנהוג עם הממצא בריאה? אשמח לקבל את המלצתך מה עליי לעשות להמשך בירור? האם הבירור יכול להיות דרך רופא משפחה?איזה בדיקה הכי מומלצת במצבי לבירור העניין? אודה לך על תשובתך והמלצתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשרית בראה
פרופ' חובב נחושתן22/11/2008יש מספר הסברים אפשריים לקשרית בראה
אחד מהם עלול להיות גידול
יחד עם זאת יש לצין כי גם אצל מעשנים ממצא כזה לרוב אינו גידול ממאיר
חשוב מאד שתקבלי תשובה ל CT ממומחה להדמיה של חזה
וכן כי תדוני בכך עם פולמונולוג (מומחה לטיפול במחלות ראה)
לרוב בממצאים כאלו מבצעים בדיקת מעקב כעבור כמה זמן
יחד עם זאת ישנם יוצאי דופן לכל כוון וישנן קשריות שכבר ממבט עליהן ניתן לאמר כי הן גידול שפיר
לסיכום - חשוב לקבל תשובה של רופא מומחה בתחום - רנטגנולוג בעל נסיון וכן רפא ראות
שישקלו גם אם יש לבצע CT מלא של הראות
וכן האם לחזור על הבדיקה בקרוב או ( במקרה יצוא דופן ) להוציא את הגידול
בהצלחה
מקוה שכמו אצל רוב האנשים אצלך זהו ממצא מקרי יחד עם זאת חשוב לא להזניח ולברר את הנושא ביסודיות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך המורחבת
תמר22/11/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאה תאים קטנים.אבי17/11/2008
לחמי נמצא גידול בריאות שהתברר כסרטן ריאה מסוג תאים קטנים. במקביל התגלה סרטן בפרוסטטה,וכן גרורה בעמוד השידרה. התחיל טיפול כמוטרפי,לאחר הטיפול השני עלה לו חום,הובחן בצילום כדלקת ריאות קלה,כאשר שני אנטביוטיקות לא הועילו להורדת החום. מה לדעתך עליו לעשות? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר small cell
פרופ' חובב נחושתן17/11/2008חשוב בירור אצל רופאו האם באמת דלקת ראות או סיבה אחרת לחום וכמובן חשובה מאד דפירת דם שאני מקוה שביצע כדי לראות ש כדוריות דם לבנות במצב תקין
חובב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

