תוצאות מעבדה לנטייה לקרישיות יתר

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תוצאות מעבדה לנטייה לקרישיות יתר
    אלעזר
    18/04/2010

    אני סובל מ-DVT בשוק שמאל. שהחל לאחר ניתוח בברך שמאל. מטופל בקומדין.
    ההמטולוג שלח אותי לבדיקות דם בכדי לבדוק אם ה-DVT נוצר מהניתוח או כתוצאה מנטייה גנטית מולדת/נרכשת לקרישיות יתר.
    לצערי הביקורת הבאה להמטולוג תהיה רק בעוד כחודש, והתשובות מעבדה נמצאות בידי, התוכל לעזור לי בפיענוח התוצאות?

    המטלוגיה- ספירות (אלה התוצאות הגבוהות והנמוכות יתר על המידה:

    Neutrophils- 48.8 L
    Lymphocytes- 42.2 H

    ביכומיה- בדיקות דם:

    Billirubin mg% -Total 1.4 H
    H המוליטי- LDH

    האם על סמך תשובות אלו ניתן לשלול או לאשר כי אני סובל מתופעה מולדת/נרכשת או שמא מדובר בסיבוך כתוצאה מהניתוח.

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרישיות יתר

    ד``ר טל סולומון
    18/04/2010

    שלום אלעזר
    על סמך 4 תוצאות בדיקת דם חריגות איני יכול להגיד הרבה, מה גם שזו לא ההתמחות שלי.

    איני סבור שניתן על פי הממצאים החריגים הנ"ל לקבוע באם ה DVT מקורו מהניתוח או מולד.

    ישנה חשיבות באם ה DVT קרה ברגל המנותחת או בשניה, מהן מחלות הרקע שלך, תרופות שאתה נוטל וכו'.

    לפי הבדיקות הנ"ל (ו..שוב, איני רואה את כל התמונה!!!) יש מצב חריף דלקתי בגופך, אך קשה לקבוע ממצאי קרישה לפי הנ"ל.
    התאזר בסבלנות עד הגעתך להמטולוג הוא ייבחן את התוצאות ויעדכן אותך.

    האם אתה מטופל בינתיים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה וכמה תשובות...

    אלעזר
    18/04/2010

    אתחיל מהסוף.

    אני מטופל בינתיים, במעקב צמוד אחר ה-INR. מטופל ב-2.5 מ"ג של קומדין מידי יום.

    אני אכן נמצא במעקב אחר אצל המטולוג הבעיה היא שהפעם הבאה שאני אראה אותו, זה יהיה רק בעוד כחודש, ואת האמת שהחודש הזה קריטי, משום שאני עסוק בתביעה נגד משרד הבטיחון, ויש נפקא מינה כמובן האם הקרישים הם כתוצאה מהניתוח (שאת הניתוח עשיתי בגלל פציעה בצבא) או שמא זה משהו תורשתי-גנטי ואז אני לא יכול לתבוע על כך...

    אני בכוונה לא הבאתי את כל התמונה משום שכל שאר התשובות הם נורמליות , זאת אומרת שלא כתוב לידם גבוה/נמוך...

    ה-DVT קרה רק ברגל המנותחת, במשפחה לא ידוע על רגישויות ונטיות לקרישת יתר.
    אין לי מחלות רקע, ואני בריא בדר"כ ככה שאיני לוקח תרופות בחיי היום -יום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרישיות יתר

    ד``ר טל סולומון
    18/04/2010

    התופעה של DVT נובעת מהרבה דברים, אבל ברפואה הרבה פעמים יש יותר מגורם אחד שמשתלב לקבלת התוצאה הסופית...דהיינו:
    ייתכן שיש לך מרכיב גנטי, אשר היה "רדום" אצלך, והניתוח היווה הדק להופעת הפקקת.
    הנקודה היא, שאם יש מרכיב תורשתי, הפקקת יכולה להופיע בכל מקום, ואילו במצב של סיבוך ניתוחי, לרוב זה מופיע ברגל המנותחת. כל אלו הם ספקולציות, ואי אפשר מהנחות אלו להסיק מסקנות!!!.
    בד"כ צריך למצוא אם יש פקטור חסר או נוגדנים לפקטורים אחרים, ואז להסיק אם מדובר במחלה מולדת או נרכשת.
    גם טביעה במשרד הבטחון יכולה להדחות באם אין תשובה רשמית של המטולוג "קרישולוג"

    בהסתכלות הרפואית שלי, יותר חשוב שאתה מטופל מאשר שאם התביעה תצלח או לא.
    אגב איפה הפקקת? עד איזה גובה? אילו ורידים מעורבים? בן כמה אתה?

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות

    אלעזר
    18/04/2010

    אני בן 21, לא יודע להגיד עד איזה גובה אני מבין שזה לא עבר את הגובה של הברך, אלא מדובר בחלק האחורי של השוק.
    בדופלקס שעשיתי נכתב כי:
    -קריש חוסם בשני ורידי הגסטרוקנמיוס
    -יש קריש חוסם בוריד הספנה הקצרה במוצאו

    (לא יודע איפה הורידים האלה ממוקמים)

    אני עדיין סובל מכאבים לחץ ברגל התחתונה לאחר ישיבה מרובה וגם לאחר מאמץ רב. לעיתים כף הרגל מקבלת צבע אדום...
    בשלב ראשון קיבלתי הוראות לקחת קומדין לשלושה חודשים, ביקורת הבאה בעוד חודש.

    ככה שאני חושב שאני מטופל בידים נכונות... אם יש דברים שאתה חושב שלא ביררתי מספיק וכדאי שאברר אצל ההמטולוג, אשמח לשמוע...

    נ.ב כל רופא ששומע על ה-DVT אומר שזה נדיר שזה קרה לי אחרי ארטרוסקופיה...

    ושוב, תודה רבה על המענה המהיר...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פקקת ורידים

    ד``ר טל סולומון
    18/04/2010

    שלום שוב אלעזר.

    היכן אתה מטופל?

    במכתבך הקודם ציינת שעברת ניתוח. ארטרוסקופיה הנה פרוצדורה שאכן נדיר שעושה פגיעה בורידים.
    לפי מה שאתה כותב, ישנה פקקת בוריד הספנה - שהוא וריד שטחי!!! וזה הבדל מהותי מ DVT אשר בתרגום נקרא פקקת ורידים עמוקים !!!!. הטיפול בפקקת וריד שטחי אינה כמו של וריד עמוק. ורידי גסטרוכנמיוס - הם ורידים עמוקים, אך משניים. האם יש פקקת וריד פופליטאלי? פמורלי עמוק או שטחי??? אלו הם ה DVT המהותיים. היתר פחות חשובים, אל יש לברר אותם. במקרה פקקת וריד הספנה (השטחי), ברור קרישה הוא הכרחי, כולל גורמי קרישה שונים אחרים.

    הטיפול בקומדין בורידים אלו שנוי במחלוקת, ולא חד משמעי.....

    אשמח לעזור בנושאים הנ"ל.

    תלוי במקום מגוריך והשתייכות לקופה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    אלעזר
    18/04/2010

    את הניתוח ואת כל הטיפול דנן שאני עושה כיום אני עובר בבי"ח שערי צדק בירושלים.
    אני ירושלמי, אולם (כשאני בריא) אני לומד בחיפה...
    אני בקופ"ח מאוחדת (אולם כרגע אני מסופח עדיין לר"מ 2 צפוי להתשחרר בעוד כחודש. כך שכרגע ידיי כבולות ואין ביכולתי לבחור רופא...

    אך ורק בוורידים שכתבתי לך קיימים קרישים ולא בוורידים אחרים...

    "במקרה פקקת וריד הספנה (השטחי), ברור קרישה הוא הכרחי, כולל גורמי קרישה שונים אחרים.
    הטיפול בקומדין בורידים אלו שנוי במחלוקת, ולא חד משמעי....."

    אתה יכול להסביר את עצמך קצת יותר?! האם מומלץ טיפול תרופתי אחר?גרביים אלסטיות? או משהו אחר?כדי שאני אדע בשלב זה מה לשאול את ההמטולוג ?!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בפקקת

    ד``ר טל סולומון
    18/04/2010

    אלעזר,
    אני מהווה יועץ וירטואלי....קשה מאוד לטפל בך מבלי לראות אותך וכו'!!!
    אני עובד בחיפה, תוכל דרך רמ 2 לבקש הפניה למרפאת כלי דם במרכז חורב, שם נוכל במכון עימו אנחנו עובדים (מכון מור) לבצע אולטראסאונד של ורידי הרגל ולראות מה מצב הפקקת.
    ברור הקרישה הכרחי כדי למנוע את הפקקת הבאה, ואת סיבוכיה (שזו הבעיה, לא עצם הפקקת).

    סיבוכי פקקת ורידים עמוקים הם:
    לטווח הקצר - סכנת חיים בשם תסחיף ריאתי,
    ולטווח הארוך - POST PHLEBITIC SYNDROME בהם יש נזק בלתי הפיך של דופנות ושסתומי הורידים, ומשם הורידים הפקוקים הופכים למצב של אי ספיקה ורידית, הגורמים בצקות ברגליים, תפקוד לקוי של הגפה, שינויי צבע וכו'.

    פקקת של מערכת שטחית (שהספנה היא נציגה שלה), היא תהליך דלקתי שמקור הפקקת יכול לנבוע מסיבות אחרות ומרוחקות, אשר אותן יסביר לך ההמטולוג.

    אני משוכנע שההמטולוג יסביר לך דברים אלו כשתבקר אצלו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    אלעזר
    19/04/2010

    אני אנסה לבקש הפניה, אך אשה לי להאמין שהם יתנו לי...

    בכל מקרה תודה רבה על כל התשובות!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • *קשה

    אלעזר
    19/04/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהצלחה

    ד``ר טל סולומון
    19/04/2010

    תרגיש טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות

    אלעזר
    18/04/2010

    אני בן 21, לא יודע להגיד עד איזה גובה אני מבין שזה לא עבר את הגובה של הברך, אלא מדובר בחלק האחורי של השוק.
    בדופלקס שעשיתי נכתב כי:
    -קריש חוסם בשני ורידי הגסטרוקנמיוס
    -יש קריש חוסם בוריד הספנה הקצרה במוצאו

    (לא יודע איפה הורידים האלה ממוקמים)

    אני עדיין סובל מכאבים לחץ ברגל התחתונה לאחר ישיבה מרובה וגם לאחר מאמץ רב. לעיתים כף הרגל מקבלת צבע אדום...
    בשלב ראשון קיבלתי הוראות לקחת קומדין לשלושה חודשים, ביקורת הבאה בעוד חודש.

    ככה שאני חושב שאני מטופל בידים נכונות... אם יש דברים שאתה חושב שלא ביררתי מספיק וכדאי שאברר אצל ההמטולוג, אשמח לשמוע...

    נ.ב כל רופא ששומע על ה-DVT אומר שזה נדיר שזה קרה לי אחרי ארטרוסקופיה...

    ושוב, תודה רבה על המענה המהיר...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פקקת

    ד``ר טל סולומון
    18/04/2010

    ראה קודם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו